نوشته شده توسط : nahal

حرم مطهر امام علی بن موسی الرضا (ع) ، 144 سال قبل/عکس



:: بازدید از این مطلب : 1116
|
امتیاز مطلب : 77
|
تعداد امتیازدهندگان : 29
|
مجموع امتیاز : 29
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

5 سلاح ضدخستگی

وقتی خسته‌اید معمولا چه می‌کنید؟ کنج اتاق می‌خزید و سرتان را زیر پتو می‌کنید؟ شاید هم فنجانی چای یا قهوه می‌نوشید. ما 5 سلاح در اختیار شما قرار می‌دهیم تا هر بار خستگی به شما هجوم آورد با آن مقابله کنید!

 


1- نفس عمیق کشیدن:
جالب است بدانید که نفس عمیق و آرام می‌تواند خیلی سریع انرژی شما را افزایش دهد. توصیه ما به شما این است که تا 4 بشمارید و آرام و عمیق نفس بکشید بعد مجددا استراحت کنید دوباره تا 4 بشمارید و عمیق نفس بکشید بعد تا 6 بشمارید و نفستان را آرام بیرون بدهید. این کار را 4 مرتبه تکرار کنید. این کار ساده سبب آرامش شما و بازگشت انرژی غیرقابل تصوری به شما می‌شود.

2- ورزش کردن:
هنگامی که احساس خستگی می‌کنید ورزش بدون حتم آخرین گزینه‌ای است که شاید به ذهنتان خطور کند این در حالی است که به گفته متخصصان ورزش بهترین راه‌حل برای شارژ مجدد باتری‌هاست. حتی 10 دقیقه پیاده‌روی ساده می‌تواند سبب افزایش جریان خون در تمامی نقاط بدن و بازگشت انرژی به بدن شما باشد

.3- نوشیدن آب:
معمولا موقتی افراد خسته‌اند قهوه یا چای می‌نوشند. گرچه خوردن این نوع نوشیدنی‌ها خوب است اما بهترین نوشیدنی آرامش‌بخش و رفع‌کننده خستگی آب است.

کمبود آب می‌تواند مولد احساس خستگی باشد. توصیه ما به شما این است که روزانه حداقل یک میلی‌لیتر بابت هر یک کالری مصرف بنوشید به عنوان نمونه اگر روزانه 2 هزار کالری غذا می‌خورید باید حداقل 8 لیوان آب یا 2 هزار میلی‌لیتر آب بنوشید. بعد از آب، نوشیدنی‌هایی نظیر شیر، چای، سوپ و حتی ماست می‌تواند خستگی شما را برطرف کند.

4- صحبت کردن با پزشک:
اگر به اندازه کافی استراحت می‌کنید و با این حال خسته‌اید بهتر است با پزشکتان مشورت کنید. برخی از بیماری‌ها نظیر کم‌خونی یا مشکلات تیروییدی می‌تواند سبب ایجاد احساس خستگی در فرد شوند. یک آزمایش ساده خون می‌تواند این مشکلات را روشن کرده و پزشک با تجویز قرص آهن یا داروهای مربوط به تیرویید خستگی شما را درمان کند.

5- استراحت کنید!
اگر همه روزه مجبورید کار کنید، چند دقیقه‌ای هم به خود استراحت دهید و به کمک مدیتیشن انرژی و آرامش از دست رفته را به بدن بازگردانید. 5 دقیقه در روز را به مدیتیشن اختصاص دهید. روی زمین دراز بکشید، ساق پا و پاها را بالاتر از بدن روی یک صندلی بگذارید و دست‌ها را در دو طرف بدن دراز کنید و سرتان را روی بالش بگذارید. بعد روی اعضای مختلف بدنتان تمرکز کرده و خستگی را از آنها خارج کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 1169
|
امتیاز مطلب : 76
|
تعداد امتیازدهندگان : 29
|
مجموع امتیاز : 29
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

دانستنى هاى اتوكشى لباس
اگر خودتان لباس هایتان را اتو می کنید
لباس هاى اتو شده و ملحفه هاى صاف و اتو كشیده، هم تمیزتر و زیباتر به نظر مى رسند و هم هنگام استفاده احساسى از رضایت و خشنودى را براى شما به ارمغان مى آورند. اما اتو كشیدن لباس ها نه تنها كار چندان ساده اى نیست بلكه اگر با رعایت روش صحیح آن انجام نشود مشكل تر می شود و نتیجه آن نیز رضایت بخش نخواهد بود. چه بسا بى توجهى در هنگام اتوكارى به سوختن، خراب شدن و در نهایت از بین رفتن و بى استفاده شدن لباس هاى گاه گرانقیمت نیز منجر شود. اتوكشى به دو روش انجام مى شود : با استفاده از اتو پرسى و یا به وسیله اتوهاى دستى.

براى صاف كردن ملحفه ها، پارچه هاى نخى، پلى استر و ابریشم، اتوى دستى مناسب تر است.

این دو نوع اتو در حقیقت به دو شیوه متفاوت لباس ها را صاف مى كنند؛ اولى با پرس كردن و فشردن پارچه آن را صاف مى كند و اتوى دستى با كشیده شدن بر روى سطح پارچه چروك هاى آن را باز مى كند. هر یك از این دو روش براى انواع خاصى از پارچه و لباس مناسب تر هستند و برخلاف تصور ما همیشه و براى همه لباس ها یكسان و قابل جایگزینى با یكدیگر نیستند. گرچه ما اغلب در منزل از اتوهاى دستى براى اتو كردن تقریباً تمام لباس ها و انواع پارچه هاى مختلف استفاده مى كنیم. پارچه هاى ظریف مانند ژرسه، پارچه های پشمى و همچنین لباس هاى پیلى دار باید به وسیله اتوى پرسى اتوكشى شوند. اما براى صاف كردن ملحفه ها، پارچه هاى نخى، پلى استر و ابریشم، اتوى دستى مناسب تر است.

جدا از نوع اتویى كه مورد استفاده قرار مى دهید براى رسیدن به نتیجه مطلوب و پیشگیرى از آسیب دیدن لباس ها همیشه به خاطر داشته باشید قبل از شروع اتوكشى به اطلاعات درج شده در قسمت داخلى لباس ها كه شما را از قابلیت پارچه براى اتوكشى و میزان درجه مناسب آن آگاه مى كند توجه كنید و چنانچه استفاده از اتو براى پارچه لباس مجاز باشد درجه اتو را روى میزان ذكر شده تنظیم كنید.

پس از تنظیم درجه اتو، به تناسب جنس پارچه لباس رعایت برخى اصول دیگر نیز مى تواند در حفظ وضعیت لباس به بهترین شكل و براى مدتى طولانى تر مفید باشد؛ مثلاً هنگام اتو كردن پارچه هاى تهیه شده از الیاف مصنوعى به ویژه اگر رنگى تیره دارند براى جلوگیرى از برق افتادن پارچه، آن را از پشت اتو كنید یا یك قطعه پارچه تمیز نخى را روى آن بیاندازید و سپس اتو بكشید. براى اینكه نقش درزها و جاى دوخت زیپ روى پارچه به صورت براق باقى نماند هنگام اتو كشیدن این قسمت ها نیز از یك قطعه پارچه استفاده كنید و اتو را مستقیماً روى لباس نگذارید. اگر پارچه و لباس شما بر اثر اتو كشیدن برق افتاده، پارچه نخى مرطوبى را روى قسمت براق شده قرار دهید و اتو بكشید تا بخار حاصله، برق افتادگى را از میان ببرد.

لباس هایى كه از پارچه هاى درشت بافت دوخته شده را نیز همیشه از پشت اتو بزنید. براى اتو كشیدن ملحفه ها و قطعات پارچه اى بزرگ ابتدا آنها را تا بزنید و به صورت یك قطعه كوچك تر چندلا در آورید سپس با باز كردن هر تا یك بخش از آن را اتو كنید (مانند ورق زدن یك كتاب). هنگام اتو زدن پرده ها، یك صندلى در پشت میز اتو قرار دهید و قسمت هایى از پرده را كه اتو زده اید روى صندلى بگذارید تا به این ترتیب از افتادن پرده روى زمین و چروك شدن دوباره آن و همچنین سنگینى و كشیده شدن باقیمانده پارچه پرده جلوگیرى شود. براى اتو كردن لباس هاى ابریشمى ابتدا آنها را كمى با آب مرطوب كنید و سپس از پشت در حالى كه یك قطعه پارچه نخى روى آن قرار داده اید اتو بزنید.

هنگام اتو كردن پارچه هاى تهیه شده از الیاف مصنوعى به ویژه اگر رنگى تیره دارند براى جلوگیرى از برق افتادن پارچه آن را از پشت اتو كنید یا یك قطعه پارچه تمیز نخى را روى آن بیاندازید و سپس اتو بكشید. براى اینكه نقش درزها و جاى دوخت زیپ روى پارچه به صورت براق باقى نماند هنگام اتو كشیدن این قسمت ها نیز از یك قطعه پارچه استفاده كنید و اتو را مستقیماً روى لباس نگذارید. اگر پارچه و لباس شما بر اثر اتو كشیدن برق افتاده، پارچه نخى مرطوبى را روى قسمت براق شده قرار دهید و اتو بكشید تا بخار حاصله، برق افتادگى

براى اتو كردن لباس هاى پیلى دار مانند دامن پیلى دار، ابتدا بخش پیلى دار لباس را به قسمت هاى حدود 15 سانتى متر تقسیم كنید و پیلى هاى لباس را در هر 15 سانت مرتب کنید و با اتو پرس یا با فشردن اتو دستى روى آن اتو كنید تا سرد شود و سپس 15 سانتى متر دیگر از آن را به همین ترتیب اتو بزنید. هنگام اتو كشیدن دكمه هاى پلاستیكى را با قرار دادن یك قاشق مرباخورى روى آنها بپوشانید تا با برخورد اتوى داغ صدمه نبینند. اگر چیزى مانند پارچه نایلونى بر اثر غفلت به زیر اتو چسبید، تا اتو داغ است آن را با یك حوله مرطوب شده با محلول آب و جوش شیرین تمیز كنید و سپس یك دستمال نخى خشك روى آن بكشید.

در آخر لازم است بدانید اگر در سفر هستید و اتو به همراه ندارید مى توانید چروك هاى لباستان را با آویختن آن از یك جالباسى در حمام بخار گرفته، باز و صاف كنید.اگر قصد استحمام ندارید و در فضاى حمام بخار آب كافى براى این منظور وجود ندارد مى توانید با دست به لباستان آب بپاشید و آن را مرطوب كنید تا چروك ها باز شوند سپس با گرفتن هواى داغ سشوار از فاصله مناسب با لباس، آن را خشك و براى پوشیدن آماده كنید.



:: بازدید از این مطلب : 1080
|
امتیاز مطلب : 108
|
تعداد امتیازدهندگان : 40
|
مجموع امتیاز : 40
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

گفتن بسم الله الرحمن الرحیم برای آغاز هر کار و فعالیتی همواره مورد تاکید بزرگان دین بوده و این سنت حسنه از ویژگی‌های مسلمانان به جهت شاهد و ناظر گرفتن خداوند بر تمام اعمال بندگان است.

 

 

* نوشتن حسنه

پیامبر صلى‏الله‏علیه ‏و ‏آله: إذا قالَ الْعَبدُ عِندَ مَنامِهِ بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ یَقولُ اللّه‏ُ: مَلائِکَتى! اُکتُبُوا بِالْحَسَناتِ نَفسَهُ إلَى الصَّباحِ؛

هرگاه بنده‏اى هنگام خوابش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم بگوید، خداوند به فرشتگان مى‏گوید: به تعداد نفس‏هایش تا صبح برایش حسنه بنویسید. (جامع الأخبار، ص 42)

* پاکی از گناه

پیامبر صلى‏الله‏علیه‏و‏آله: اَلْعَبد... إِنْ قالَ فى أوَّلِّ وُضوئِهِ بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ طَهُرَت أعضاؤُهُ کُلُّها مِنَ الذُّنوبِ؛

اگر بنده‏اى... در ابتداى وضویش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم بگوید همه اعضایش از گناهان پاک مى‏شود. (تفسیر الامام العسکرى علیه‏السلام، ص 521)

* سپر از زبانیه

پیامبر صلى‏الله‏علیه‏و‏آله: مَن أرادَ أَنْ یُنجِیَهُ اللّه‏ُ مِنَ الزَّبانیَةِ التِّسعَةِ عَشَرَ فَلْیَقرَأْ بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ فَإنَّها تِسعَةَ عَشَرَ حَرفا لِیَجعَلَ اللّهُ کُلَّ حَرفٍ مِنها جُنَّةً مِن واحدٍ مِنهُم؛

هرکس مى‏خواهد خداوند او را از زبانیه (فرشتگان عذاب) نوزده‏گانه برهاند، بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم را قرائت کند زیرا آن نوزده حرف است. تا خداوند هر حرف آن را سپرى در مقابل یکى از آن فرشتگان قرار دهد. (بحارالأنوار، ج 89 ، ص 258)

* اعظم آیات قرآن

امام کاظم علیه‏السلام: سُئِلَ الکاظِمُ علیه‏السلام: و أىُّ آیَةٍ أَعظَمُ فى کِتابِ اللّه‏ِ؟ فَقالَ: بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ؛

از امام کاظم علیه‏السلام پرسیدند: کدامیک از آیات کتاب خدا برتر و بزرگ‏تر است؟ فرمودند: بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم. (بحارالأنوار، ج 89 ، ص 238)

* جایگاه بسم الله

امام رضا علیه‏السلام: إنَّ بِسمِ اللّه‏ِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ أقرَبُ إلَى اسْمِ اللّه‏ِ الأْعظَمِ مِن سَوادِ الْعَینِ إلى بَیاضِها؛

بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم، به اسم اعظم نزدیک‏تر است از سیاهى چشم به سفیدى‏اش. (عیون أخبار الرضا، ج 1)

* کلید درهای طاعت

امام صادق علیه‏السلام: اِغْلِقُوا أَبوابَ الْمَعصیَةِ بِالإْسْتِعاذَةِ وَ افْتَحُوا أبوابَ الطّاعَةِ بِالتَّسمیَةِ؛

درهاى گناهان را با استعاذه (پناه بردن به خدا) ببندید و درهاى طاعت را با بسم اللّه‏ گفتن بگشایید. (الدعوات، ص 52)

* شراکت شیطان

امام صادق علیه‏السلام: إذا تَوَضَّأَ أحَدُکُم و لَم یُسَمَّ کانَ لِلشَّیطانِ فى وُضوئِهِ شِرکٌ و إن أکَلَ أو شَرِبَ أو لَبِسَ و کُلُّ شَى‏ءٍ صَنَعَهُ یَنبَغى أن یُسَمِّى عَلَیهِ فَإن لَم یَفعَل کانَ لِلشَّیطانِ فیهِ شِرکٌ؛

هرگاه یکى از شما وضو بگیرد و بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم نگوید، شیطان در آن شریک است و اگر غذا بخورد و آب بنوشد یا لباس بپوشد و هر کارى که باید نام خدا را بر آن جارى سازد، انجام دهد و چنین نکند، شیطان در آن شریک است. (محاسن، ج 2، ص 433)

 



:: بازدید از این مطلب : 1470
|
امتیاز مطلب : 95
|
تعداد امتیازدهندگان : 29
|
مجموع امتیاز : 29
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

مدل لباس عروس 2010 انگلیسی | www.iranvij.ir


مدل لباس عروس 2010 انگلیسی | www.iranvij.ir

مدل لباس عروس 2010 انگلیسی | www.iranvij.ir

مدل لباس عروس 2010 انگلیسی | www.iranvij.ir


مدل لباس عروس 2010 انگلیسی | www.iranvij.ir

مدل لباس عروس 2010 انگلیسی | www.iranvij.ir

مدل لباس عروس 2010 انگلیسی | www.iranvij.ir


مدل لباس عروس 2010 انگلیسی | www.iranvij.ir

مدل لباس عروس 2010 انگلیسی | www.iranvij.ir

مدل لباس عروس 2010 انگلیسی | www.iranvij.ir


مدل لباس عروس 2010 انگلیسی | www.iranvij.ir

مدل لباس عروس 2010 انگلیسی | www.iranvij.ir

مدل لباس عروس 2010 انگلیسی | www.iranvij.ir


مدل لباس عروس 2010 انگلیسی | www.iranvij.ir

مدل لباس عروس 2010 انگلیسی | www.iranvij.ir

مدل لباس عروس 2010 انگلیسی | www.iranvij.ir


مدل لباس عروس 2010 انگلیسی | www.iranvij.ir

مدل لباس عروس 2010 انگلیسی | www.iranvij.ir

مدل لباس عروس 2010 انگلیسی | www.iranvij.ir


مدل لباس عروس 2010 انگلیسی | www.iranvij.ir

مدل لباس عروس 2010 انگلیسی | www.iranvij.ir

مدل لباس عروس 2010 انگلیسی | www.iranvij.ir

مدل لباس عروس 2010 انگلیسی | www.iranvij.ir
 

 



:: بازدید از این مطلب : 3913
|
امتیاز مطلب : 158
|
تعداد امتیازدهندگان : 55
|
مجموع امتیاز : 55
تاریخ انتشار : 19 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

http://iranvij.ir/upload/images/59iun0rrs6u0nlaufph9.jpg


 

1. در خانه تان تاب ببندید. هیچ چیز مفرح تر از داشتن یک تاب در حیاط خانه نیست. دوستان، همسایه ها و حتی غریبه ها ممکن است بیایند و بخواهند با شما بازی کنند. یک روز مادری با دو بچه کوچکش وارد خانه ما شدند. نمی توانستند من را ببینند اما من صدای زن را شنیدم که به بچه هایش می گفت، "نگاه کنید اینجا خانه همان زنی است که تاب دارد. اون خیلی زن باحالیه!"

2. سنت های خودتان را داشته باشید. چرا باید  سبزی پلو با ماهی شب عید کنار همه اعضای خانواده را فقط یکبار در سال بخورید؟ همه همیشه می گویند، "بیشتر از اینها باید دور هم جمع شویم و از این مراسم ها داشته باشیم." ما خودمان سه بار در سال همچنین مراسمی می گیریم و سبزی پلو با ماهی را با همه متعلقاتش که شب عید درست می کنیم، آماده می کنیم و کنار هم جمع می شویم و شبی خوب و خاطره انگیز برای خودمان درست می کنیم.

3. شیرینی ای شکلاتی درست کنید و بی دلیل  آنها را به یک غریبه هدیه کنید. وقتی از منطقه امن خودتان بیرون بروید می توانید ارزشمندترین لحظات زندگی را برای خودتان بسازید. خاطره انگیزترین هدیه همیشه غیرمنتظره ترین آنهاست. وقتی یک ظرف شیرینی شکلاتی به کسی هدیه کنید، لبخندی که روی لبهای فرد مقابل می نشیند واقعاً شگفت انگیز است. آنجاست که می توانید کلی با آن غریبه حرف بزنید و بخندید و لحظاتی را بسازید که هیچکدامتان فراموشتان نشود.

4. خودتان را مسخره کنید و بخندید. دفعه بعد که کاری خجالت آور انجام دادید آن را پنهان نکنید. آن را برای دوستان و اعضای خانواده تعریف کنید و با هم دقایقی را بخندید و شاد باشید.

5. بزرگترین و پرسر و صداترین مشوق خود باشید. من نامه ای برای خودم نوشتم و در آن همه خصوصیات و ویژگی های خوبم را یادداشت کردم و توضیح دادم چرا می توانم دوست خیلی خوبی برای هرکسی که دنبال دوست است، باشم. اول خجالت می کشیدم که از خودم تعریف کنم اما اگر خودم خودم را تحسین نکنم چطور می توانم از دیگران انتظار داشته باشم ویژگی های خوب من را ببینند؟

6. اجازه ندهید آتش نشان زیرتختتان خانه کند.چه می شد اگرها را دور بریزید. اگر قرار است ساعت 3 نصفه شب آتش سوزی برایتان اتفاق بیفتد، باید تمرین کنید (مثل تمرین های استفاده از کپسول آتش نشانی که در مدرس انجام می دادیم درحالیکه جایی آتش نگرفته بود). وقتی دچار ترس یا اضطراب می شوید، من همیشه این جمله را به یاد می آورم، "یک نفر باید وقتی بچه بودم این را به من می گفت." این شعار هیچ ارتباطی به ترس من ندارد اما باعث می شود چرخه های نگرانی من متوقف شوند چون قبل ازاینکه بحران پیش بیاید من آن را تمرین کرده ام.

7. کهنه ها را دور بریزید تا جا برای چیزهای جدید داشته باشید. من در یک خانه قدیمی زندگی می کنم. شاید رمانتیک به نظر برسد و البته هم اینطور است اما تازمانیکه بخواهید جایی برای نگه داشتن چیزی پیدا کنید. فقط با داشتن چهار کمد کوچک و نبود انباری هر چیزی جای خودش را دارد. قاعده ای که دنبال می کنم این است که اگر چیز جدیدی بخرم، یک چیز قدیمی را باید دور بیندازم. این فرمولی است که باعث می شود بتوانم زندگیم را متعادل و متوازن نگه دارم چون باعث می شود این سوال را از خودم بپرسم، "واقعاً چه چیزی برایم مهم است؟"

8. شکافهای شخصیتتان را قبول کنید. من فهمیده ام که من کمی عجیب هستم. شخصیت من جنبه های گیج کننده ای دارد و گاهی اوقات می بینم که دلم می خواهد دور بریزمشان. اما بعد یاد این قسمت از یکی از ترانه های لئونارد کوهن می افتم که میگوید، "هر چیزی شکاف هایی دارد که از همانجا نور وارد آن می شود." پس بااینکه ممکن است خیلی ها این جنبه های خاص شخصیت من را شکاف هایی در شخصیم بدانند، آن نوری که از آن شکاف ها واردم می شود باعث می شود فردی خلاق و به نظر خودم جالب باشم.

9. برای یکی یادداشت بگذارید. وقتی کاری کنید که یکی از دوستانتان بفهمد که به او فکر می کرده اید باعث می شود لبخندی روی لبهای او و البته خودتان بیاورد. خیلی وقت ها ایمیل های کوتاهی مثل این به دوستانم می زنم، "دیروز که برای خرید رفته بودم یک بلوز آبی خیلی خوشگل دیدم، من را یاد بلوزی که پارسال برای ناهار بیرون رفته بودیم پوشیده بودی انداخت. آبی خیلی به تو می آید سعی کن بیشتر آبی بپوشی!" شاید وقتی ایمیل را بفرستم احساس عجیبی به من دست بدهد اما نوشتن آنها لبخندی روی لبهایم می آورد و می دانم برای دوستم هم همینطور است.

10. اشکالی ندارد اگر گاهی اوقات قوانین را بشکنید.قانونی که موقع بچگی در خانه ما بود این بود، "اگر کاری را شروع کردی باید تمامش کنی." به خاطر همین بود که همیشه در کتابخانه کتاب های نازک را برای خواندن انتخاب می کردم. اما الان که بزرگ شده ام اگر کتابی را دوست نداشته باشم خیلی راحت دست از خواندن آن بر می دارم. خیلی وقت ها هم کمی از اول کتاب می خوانم، کمی از آخر آن و کمی از وسط.این کتاب متعلق به خودم است چرا نباید اینکار را بکنم؟ هیچ قانونی وجود ندارد. برای این آن کتاب را می خوانم که از آن لذت ببرم پس هر طور که بیشترین لذت را ببرم آنرا می خوانم.



:: بازدید از این مطلب : 1119
|
امتیاز مطلب : 134
|
تعداد امتیازدهندگان : 48
|
مجموع امتیاز : 48
تاریخ انتشار : 19 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
15 نكته ای كه باید درباره چای بدانید




1- تاثیر چای بر دندان
چای برای سلامت دهان و دندان مفید است . بررسی های اخیر پژوهشگران دانشگاه شیكاگو نشان داده است پلی فنل موجود در چای سیاه با غیر فعال كردن آنزیم های باكتری های دهانی ، موجب عدم فعالیت آنها شده و در نتیجه پلاك های دندانی غیر فعال شده و از پوسیدگی دندان ها پیشگیری می شود . البته در این بررسی چای سیاه به صورت یك دهان شویه استفاده شده است اما نوشیدن چای هم به از بین بردن پلاك ها كمك می كند .
چای به علت داشتن مقدار قابل ملاحظه ای تانن و فلوئوراید ، از فساد ، پوسیدگی و ایجاد حفره در دندان ها جلوگیری می كند . بررسی های دانشمندان ژاپنی نشان داده كودكانی كه چای می نوشند خیلی كم به پوسیدگی و كرم خوردگی دندان دچار می شوند . ژاپنی ها به تازگی یك نوع خمیر دندان ساخته و به بازار عرضه كرده اند كه پایه ساخت آن تانن است .
شاید علت این تصور غلط مواد قندی و شیرین كننده هایی است كه همراه چای مصرف می شود و موجب پوسیدگی دندان ها می شود . بهتر است چای را بدون قند بنوشید ، یا قند یا شكر را به صورت حل شده در چای مصرف كنید و برای جلوگیری از پوسیدگی و رنگ گرفتن دندان ها بعد از صرف چای دهان و دندان های تان را با آب بشویید .

‌ 2- تاثیر چای بر قلب
نوشیدن چای به بیماران قلبی توصیه می شود . چای از ایجاد لخته های خطرناك خون كه به حملات قلبی و سكته منجر می شود پیشگیری می كند . مطالعات نشان می دهد كه سطح چربی خون و فشار خون برخی مصرف كنندگان چای پایین تر از دیگران است . دانشمندان روسی پس از اجرای طرح های تحقیقاتی گسترده روی بیماران دریافته اند كه چای ، آثار نیرومندی برای به تاخیر انداختن پیشرفت تصلب شرایین و تقویت عروق مویین و رقیق كردن خون و كاهش فشار خون دارد . تحقیقات دیگر نیز آثار مفید چای را در حمایت عروق قلبی تایید می كند . در اواخر سال های 1960 دانشمندان آزمایشگاه لارونس لیومور در دانشگاه كالیفرنیا میزان تصلب شرایین در شریان های قلب حدود 300 نفر از قفقازی ها كه عادت به خوردن قهوه داشتند و 100 نفر چینی كه چای می نوشیدند را اندازه گیری كردند . نتایج این مطالعه 14 ساله نشان داد ، گروهی كه چای می نوشیدند یك سوم كمتر از گروهی كه قهوه مصرف می كردند دچار آسیب های قلبی و عروقی شده اند . همچنین چای ، مخصوصاً چای نه چندان پررنگ ، از تشكیل آتروما ( تشكیل پلاك های انسداد عروقی ) در آئورت جلوگیری می كند . نتیجه یك آزمایش كه در آن تعدادی خرگوش به عنوان نوشابه چای خورده اند ، نشان داد كه این خرگوش ها نسبت به خرگوش هایی كه آب ساده خورده اند كمتر دچار ناراحتی و آسیب آئورت شده اند . تحقیقات ژاپنی ها در سال های 1980 نشان می دهد كه چای ، كلسترول و تری گلیسرید خون را كاهش می دهد .

‌ 3- تاثیر چای برجذب آهن
مصرف چای بعد از غذا ، به هضم غذا به ویژه غذاهای چرب كمك می كند . تانن موجود در چای از جذب زیاد آهن پیشگیری می كند ، به همین دلیل نوشیدن روزانه یك فنجان چای به بیماران مبتلا به هموكروماتوز توصیه می شود . البته توصیه می شود نوشیدن چای 2 ساعت بعد از غذا باشد .

‌ 4- تاثیر چای براعصاب

بعضی ها چای می نوشند چون معتقدند چای خاصیت آرام بخش دارد اما بعضی ها هم می گویند چای شادی آور و نشاط آور است واقعیت این است كه هردوی این صحبت ها درست است . چای تا پیش از دو دقیقه از دم كشیدن اثر محرك دارد اما پس از مدتی به تدریج از خاصیت محرك بودن آن كمتر شده و خاصیت آرامش بخشی آن بیشتر می شود . پس از گذشت پنج دقیقه از دم كشیدن چای ، بیشتر كافئین چای خارج می شود .

‌ 5- چای ضد سرطان است
چای 30 نوع آنتی اكسیدان دارد و بررسی ها نشان داده است كه مصرف چای احتمال ابتلا به سرطان كلیه را كاهش می دهد و افرادی كه در روز یك فنجان چای می نوشند در مقایسه با افرادی كه چای نمی نوشند 15 درصد كمتر دچار سرطان كلیه می شوند . فلاونیدها گروهی از پلی فنل ها هستند كه به طور طبیعی در چای وجود دارند . به نظر می رسد سطوح بالای این پلی فنل ها در بدن می تواند علاوه بر ویروس ها با سرطان های لوزالمعده ، كولون ، مثانه ، پروستات وسینه نیز مقابله كند . در ژاپن خوردن حداقل 10 فنجان چای در روز با كاهش خطر سرطان معده همراه بوده است . همچنین مطالعات متعددی در ارتباط با تاثیر مثبت چای در پیشگیری از سرطان ریه و رحم انجام شده است .محققان ژاپنی معتقدند در میان مواد طبیعی ضد سرطان چای رتبه اول را دارد . درسال 1985 عده ای از دانشمندان درجه اول موسسه ملی ژنتیك ژاپن طی گزارشی اعلام كردند كه در چای سبز ژاپن نوعی تانن وجود دارد كه خاصیت ضد موتاسیون سلولی دارد و در نتیجه از عوامل ضد سرطان است . میان صدها نوع گیاهی كه محققان ژاپنی دریك برنامه وسیع مطالعاتی به منظور یافتن بهترین و موثرترین گیاه ضد موتاسیون سلولی مورد بررسی قرار داده اند ، چای سبز در آزمایشگاه موثرترین ماده بوده است . بررسی ها نشان داده است افرادی كه اغلب چای سبز می نوشند احتمال ابتلا به سرطان معده در آنها كمتر از دیگران است .

6- تاثیر چای برسوخت و ساز بدن
چای یك نوشیدنی كم كالری است و یك فنجان چای حدود چهار كالری دارد . به علاوه چای متابولیسم را بیشتر می كند و با بالا رفتن سوخت و ساز بدن موجب می شود كالری بیشتری مصرف شود و چربی ها راحت تر و زودتر سوزانده شوند . مصرف چای موجب می شود آب بیشتری بنوشیم و آب از موادی است كه برای شكسته شدن سلول های چربی لاز م است .چای به علت خاصیت ادرارآوری كه دارد ، به دفع سموم بدن كمك می كند . البته افرادی كه اضافه وزن دارند بهتر است چای را بدون قند و مواد شیرین كننده و چاشنی های پركالری مصرف كنند .

7- تاثیر چای برپوست

200 میلی لیتر چای ، 44 میلی گرم كافئین دارد كه دریافت این مقدار كافئین می تواند در رفع خستگی بدن و به ویژه پوست به عنوان عضوی بسیار فعال كمك كند . خواص ضد سرطانی چای نیز از جمله مواردی است كه می تواند در حفظ سلامت پوست موثر باشد ، به طوری كه تركیبات پلی فنلی موجود در چای مانع فعالیت تركیبات سرطان زا به ویژه تركیبات نیتروزی می شود كه در فرآورده های گوشتی وجود دارد و این خواص آنتی اكسیدانی ، پیری زودرس پوست را به تاخیر می اندازد .
مطالعات نشان داده اند كه بالا بودن چربی خون از عواملی است كه فرآیند پیری را در بدن تسریع می كند و نوشیدن چای به خصوص كلسترول بدن را كاهش می دهد . به علاوه چای ، به دلیل كافئین بالایی كه دارد ، یك محرك بوده و جریان خون را درسطح پوست افزایش می دهد و موجب دفع مواد زاید می شود كه این كار ، هم خستگی پوست را كاهش می دهد و هم موجب تغذیه بهتر آن می شود و موجب می شود سلول ها شادابی خود را حفظ كنند .

8- تاثیر چای بر كلیه
سلول های كلیه بیشترین تماس را با رادیكال های آزاد دارند و چای به دلیل داشتن آنتی اكسیدان از سلامت كلیه محافظت می كند . پلی فنول های موجود در چای سبز عملكرد كلیه را در بیماران مبتلا به نارسایی مزمن كلیه بهبود می بخشند . پلی فنل ها ، آنتی اكسیدان هایی هستند كه سلول های انسان را از آسیب محافظت می كنند . چای دارای مقادیر كم سدیم و مقدار زیادی پتاسیم است و از آنجا كه بیماران مبتلا به بیماری كلیوی در مرحله پایانی باید مصرف پتاسیم خود را محدود كنند ، باید به این مسئله توجه داشته باشند .

9- تاثیر چای بر حافظه
نوشیدن مرتب چای ، حافظه راتقویت كرده و راه جدیدی برای پیشگیری و درمان آلزایمر است . آلزایمر ، بیماری تحلیل برنده اعصاب است كه در آن ماده ای شیمیایی به نام استیل كولین در مغز كم می شود . چای با مهار آنزیم كولین استراز ، روند آلزایمر را به تاخیر می اندازد .

10- ... و اما چای داغ
چای را خیلی داغ نخورید . دلایلی در دست است كه خوردن مایعات خیلی داغ ممكن است به مخاط گلو و نای آسیب برساند و به بروز سرطان منجر شود . بررسی ها نشان داده است افرادی كه چای خیلی داغ می نوشند بیش از دیگران مستعد ابتلای سرطان نای هستند . تا چند سال پیش دانشمندان تصور می كردند شاید چای موجب سرطان نای می شود ولی بررسی های جدید نشان داده است كه این ضرر چای مربوط به داغ بودن آن است . بنابراین برای حفظ سلامت و استفاده بیشتر از فواید چای بهتر است چای خیلی داغ نخورید .

11- تاثیر چای برقند خون
دانشمندان ژاپنی ماده ای از چای سبز و سیاه جدا كرده اند كه قند خون را كاهش می دهد . دانشمندان ژاپنی در عین حال كه خواص بسیار خوبی را برای چای عنوان كرده اند معتقدند كه هیچ یك از این خواص ناشی از یك ماده خاص در چای نیست ، بلكه تاثیر مجموعه ای از انواع مواد شفابخش موجود در چای است كه به طور توام و با هم در یك مجموعه این آثار را دارند .

12- چای خاصیت ضد میكروبی دارد ؟
چای به دلیل داشتن انواع تانن كه به آن طعم مخصوصی می دهد ، بدون تردید یك ضد باكتری و ضد ویروس است . در 1940 دانشمندان آمریكایی كشف كرده اند كه تانن نوعی ویروس آنفلوآنزا را مختل می كند . همچنین تانن چای ، ویروس تب خال را مهارمی كند . تحقیقاتی كه در كانادا انجام شد ، نشان داد چای در لوله های آزمایش تعداد زیادی از انواع ویروس های بیماری زا را غیرفعال می كند .

13- خواص درمانی چای
بله ، چای نوشیدنی مفیدی برای تصفیه خون از طریق ازدیاد ترشحات كلیوی است ، به هضم غذا كمك می كند ، سبب نشاط ، بیداری و مانع خواب آلودگی می شود . چای خواص درمانی زیادی دارد كه برخی از آنها را نام می بریم :

پیشگیری ، تسكین علایم و تسریع بهبود سرماخوردگی و آنفولانزا
ضدعفونی كنننده و پیشگیری از بوی بد دهان
پیشگیری و كاهش اثرهای دیابت نوع دوم
كاهش علایم مواد حساسیت زا
‌ كاهش علایم عارضه پاركینسون
بهبود عملكرد سیستم ایمنی بدن و كند كردن گسترش عفونت ویروس اچ . آی . وی در بدن
حفظ تعادل آب و الكترولیت های بدن
رفع خستگی و استرس
‌ پیشگیری و التیام درد بیماری آرتروز
‌ پیشگیری از پوكی استخوان
كند كننده روند پیری
جلوگیری از لخته شدن خون و رسوب چربی در رگ های خونی
افزایش متابولیسم و كمك به كاهش وزن
افزایش كارایی سیستم ایمنی بدن
‌ آثار ضد التهابی
‌ تصفیه خون و كنترل فشار خون و كلسترول
‌ بهبود عملكرد مغز و افزایش هوشیاری


14- محتویات چای

برگ چای ، دارای كلسیم ، منیزیم ، سدیم ، پتاسیم ، پیگمان های فلاونیك ، بازهای پوریك ، تئوفیلین ، ویتامین ، كلروفیل ، تانن و كافئین است .

‌ كافئین.
‌ تیوفیلین : این ماده ساختاری همچون كافئین دارد كه هم در چای سبز و هم سیاه موجود می باشد .آثاری مانند شل كردن عضلات نایژه های ریه ، افزایش جریان خون كلیه ها ، افزایش انقباض پذیری و كارایی عضلات قلب ، افزایش ضربان قلب ، كاهش فشارخون و آثار ضد التهابی دارد .
تانین : یك پلی فنول تلخ مزه است . كه اثر آن در بدن آرام بخشی سیستم عصبی مركزی است .
تیانین : در چای چند آمینو اسید وجود دارد اما بیشترین میزان اسید آمینه چای را تیانین تشكیل می دهد . عمده طعم چای به خاطر وجود همین ماده است .
كاتچین : این ماده بسیار مفید بوده و برای سلامتی بسیار سودمند است . كاتچین در چای سبز و سیاه وجود دارد اما میزان آن در چای سبز بیشتر است . این ماده ضد سرطان است ، موجب كاهش كلسترول خون شده و یك آنتی بیوتیك و آنتی ویروس قوی است و همچنین از افزایش فشارخون و افزایش قند خون جلوگیری می كند .
‌ ویتامین های E و C و ویتامین های گروه B : ویتامین E یك آنتی اكسیدان قوی است كه برای بدن بسیار مفید است . ویتامین C كاهش دهنده استرس بوده و علایم سرماخوردگی را كاهش می دهد . ویتامین های گروه B هم به متابولیسم كربوهیدرات ها كمك می كند .
فلوراید و فلووانوئید : فلوراید در استحكام دندان و فلووانوئید از ایجاد بوی بد دهان و فلووانوئید از ایجاد بوی بد دهان پیشگیری می كند .
‌ همچنین چای حاوی فیبر ، كربوهیدرات ، لیپید و كاراتنوئید است .

‌ 15- چطور چای دم كنیم ؟
روش دم كردن چای در عطر ، طعم و رنگ چای موثر است . طریقه دم كردن چای به روش چینی به این صورت است كه آب را در سماور می جوشانند . به ازای هر فنجان چای یك قاشق چای خوری چای خشك را در قوری ریخته و كمی آب جوش روی آن می ریزند . مدت دو دقیقه در كناری گذاشته و پس از دو دقیقه آب آن را خالی می كنند . سپس قوری را از آب جوش پر كرده سه تا پنج دقیقه روی سماور می گذارند تا دم بكشد . با این كار چای مقدار زیادی از عناصر مضر خود را از دست می دهد .
چگونگی دم كردن چای سیاه : آب ر ابه درجه جوش رسانده ( 100 درجه سانتی گراد ) سپس روی چای می ریزیم . زمان دم كشیدن نباید كمتر از 30 ثانیه و طولانی تر از پنج دقیقه شود . زیرا پس از آن تانین چای به تدریج آزاد شده و اثر محرك كافئین را خنثی و طعم چای را نیز تلخ می كند .
چگونگی دم كردن چای سبز : دمای آب در این حالت باید 80 تا 85 درجه سانتی گراد باشد . به طور معمول هرچه كیفیت چای سبز بالاتر باشد ، دمای آب هم كمتر است . بهتر است قوری چای پیش از دم كردن با قراردادن قوری درون یك كاسه حاوی آب داغ ، گرم شود .

 



:: بازدید از این مطلب : 969
|
امتیاز مطلب : 140
|
تعداد امتیازدهندگان : 46
|
مجموع امتیاز : 46
تاریخ انتشار : 19 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
آیا میدانستید ؟ !




آیا میدانستید که طولانی ترین لباس عروس دنیا به طول ۱۰ متر است ؟

آیا میدانستید که روز تولد شما حداقل با ۹ میلیون نفر دیگر یکی است ؟

آیا میدانستید که جلیقه ضد گلوله، ضد آتش، برف‌پاك‌كن شیشه و چاپگرهای لیزری را زنان اختراع کردند ؟

آیا میدانستید که تمامی خرس‌های قطبی چپ ‌دست هستند ؟

آیا میدانستید که فیل ها تنها جانورانی هستند كه قادر به پریدن نیستند ؟

آیا میدانستید که بطور متوسط، مردم آنقدر از عنكبوتها میترسند كه نمیتوانند آنها را بكشند ؟

آیا میدانستید که مورچه همیشه بر روی سمت راست بدن خود سقوط میكند ؟

آیا میدانستید که صندلی الكتریكی توسط یك دندانپزشك اختراع شد ؟

آیا میدانستید که استفاده از هدفون در هر ساعت باكتریهای موجود در گوش را تا ۷۰۰ برابر افزایش میدهد ؟

آیا میدانستید که نظیر اثرانگشت، اثر زبان هر شخص نیز متفاوت است ؟

آیا میدانستید که زنان تقریبا ۲ برابر مردان چشمک می‌زنند ؟

آیا میدانستید که انسان‌های راست دست به طور میانگین ۹ سال بیش از چپ دست‌ها عمر می‌کنند ؟

آیا میدانستید که لئوناردوداوینچی قیچی را اختراع کرد ؟

آیا میدانستید که هیچ کلمه ای در زبان انگلیسی با کلمه month هم قافیه نمی‌شود ؟

آیا میدانستید که مورچه ها بعد از مرگ در اثر سم پاشی به پهلوی راست می‌افتند ؟

آیا میدانستید که هر انسانی در طول زندگی‌اش به طور میانگین ۸ عنکبوت را در حال خواب می‌خورد ؟

آیا میدانستید که گربه ماهی بیش از ۲۷۰۰۰ عضو چشایی دارد ؟

آیا میدانستید که کشتی ملکه الیزابت دوم بابت هر گالون سوخت فقط ۱۵ متر حرکت می‌کند ؟

آیا میدانستید که هر آمریکایی به طور میانگین ۲ کارت اعتباری دارد ؟

آیا میدانستید که حشراتی مانند مورچه و زنیور هم دیکتاتوری دارند ؟

آیا میدانستید که اگر اکسیژن هوا بیشتر بود حشرات بزرگتر و یک سنجاقک به اندازه یک شاهین میشد ؟

آیا میدانستید که سریع ترین جت دنیا دارای سرعت ۳۶۰۰ کیلومتر است ؟

آیا میدانستید که خطر ابتلا به آنفلوانزای مرغی ۱ بر ۱۰۰ میلیون میباشد ؟

آیا میدانستید که دروان حاملگی کرگدن به ۴۹۰ روز است ؟

آیا میدانستید که پستانداران بغیر از انسان و میمون، رنگها را بدرستی تشخیص نمیدهند ؟

آیا میدانستید که مونالیزا فاقد ابرو میباشد زیرا در دوران رنسانس تراشیدن ابرو مد بوده است ؟

آیا میدانستید که تقریبا نیمی از كل نشریات جهان در دو كشور آمریكا و كانادا منتشر میگردند ؟

آیا میدانستید که نوشابه های زرد رنگ زیانبارتر از نوشابه های سیاه رنگ هستند ؟

آیا میدانستید که شش چپ اندكی از شش راست كوچكتر است تا فضای كافی برای قرارگیری قلب فراهم آید ؟

آیا میدانستید که هر چشم مگس دارای ۱۰ هزار عدسی میباشد ؟

آیا میدانستید که مقاومت موش صحرایی در برابر بی آبی بیشتر از شتر میباشد ؟

آیا میدانستید که جمعیت میمون های هند بالغ بر ۵۰ میلیون می باشد ؟

آیا میدانستید که تعداد چشمان عقربها به ۱۲ عدد میرسد ؟

آیا میدانستید که اثر سیب در بیـدار نـگـهـداشتن افـراد در شـب بـیشـتر از قـهــوه و كافئین است ؟

آیا میدانستید که فاصله سطح كره زمـیـن تـا مـركز آن حدود ۶۳۷۰ كیلومتر است ؟

آیا میدانستید که اغلب ماتیكها حاوی فلسهای ماهی میباشند ؟

آیا میدانستید که دارچین بسیار کشنده است و اگر به صورت وریدی به انسان تزریق شود باعث مرگ میشود ؟

آیا میدانستید که فقط یک نفر از ۱ میلیارد نفر بیش از ۱۱۶ سال عمر می‌کند ؟

آیا میدانستید که عمومی ترین نام در دنیا محمد است ؟

آیا میدانستید که بلندترین زن دنیا ۲۳۶ سانتی متر قد دارد ؟

آیا میدانستید که در دنیا از هر ۵ نفر ۴ نفر موهایش تیره میباشد ؟

آیا میدانستید که خرس كوالا هرگز آب نمی‌نوشد و آب مورد نیاز خود را با خوردن برگ گیاهان تامین می‌كند ؟

آیا میدانستید که دریاچه بایکال کهنسالترین دریاچه دنیا است، قدمت آن به ۷۰ میلیون سال میرسد ؟

آیا میدانستید که اسكیمو‌ها هم از یخچال استفاده می‌كنند، منتها برای محافظت غذا در مقابل یخ زدن ؟

آیا میدانستید که در تایوان بشقاب‌های گندمی درست می‌شود و افراد بعد از خوردن غذا، بشقابشان را هم می‌خورند ؟

آیا میدانستید که دلفین‌ها هم مانند گرگ‌ها هنگام خواب یك چشمشان را باز می‌گذارند ؟

آیا میدانستید که حرف E بیشتر از تمام حروف انگلیسی، در كلمات بكار می‌رود در حالیكه حرف Q كمترین كاربرد را دارد ؟

آیا میدانستید که یک گالن روغن سوخته، می‌تواند تقریبا یک میلیون گالن آب تمیز را آلوده کند ؟

آیا میدانستید که داغ ترین نقطه کره زمین در "دالول" اتیوپی است. در این منطقه در یک روز عادی دمای هوا در سایه به 94 درجه فارنهایت می رسد ؟

آیا میدانستید که نظیر اثر انگشت اثر زبان هر شخص نیز متفاوت است ؟

آیا میدانستید که حس بویای مورچه برابر با حس بویای سگ است ؟

آیا میدانستید که اعصابی که در بدن شما وجود دارد به اندازه فاصه زمین تا ماه است ؟

آیا میدانستید که در انگلیس قدیم قانون بود که شما نباید همسرتان رابا چیزی ضخیمتر از شصتتان بزنید ؟

آیا میدانستید که کتاب رکودهای گینس، رکورددار دزدیده شدن از کتابخانه های عمومی می باشد ؟

آیا میدانستید که وقتی به خورشید نگاه میکنید صحنه 8 دقیقه قبل از آن را مشاهده میکنید ؟

آیا میدانستید که دوئل در پاراگوئه آزاد است به شرطی که طرفین خون خود را بر گردن بگیرند ؟

آیا میدانستید که هر بار که یک تمبر را میلیسید 10.1 کالری انرژی مصرف می‌کنید ؟

آیا میدانستید که زمین در آغاز پیدایش خود 2000 بار بزرگتر از حجم کنونی خود را داشته است ؟

 



:: بازدید از این مطلب : 994
|
امتیاز مطلب : 115
|
تعداد امتیازدهندگان : 42
|
مجموع امتیاز : 42
تاریخ انتشار : 19 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
21 نکته مفید تغذیه ای برای فصل زمستان



زمستان زمانی از سال است که دوست دارید بیشتر داخل منزل بمانید چون در این ماه‌ها انواع و اقسام ویروس‌های شبه آنفولانزا و سرماخوردگی همه جا وجود دارد. اما وقتی تصمیم می‌گیرید با این میکروب‌های بیماری‌زا مقابله کنید، استفاده از موادمغذی خوب در رژیم غذاییتان فواید بسیار مثبتی بر سلامتتان خواهد داشت. زمستان نه تنها سرما را همراه خود می‌آورد و خانه‌نشینتان می‌کند، بلکه این خانه‌نشستن‌ها پرخوری‌های بیشتر و احتمالاً اضافه‌وزن را هم به دنبال خواهد داشت. به‌همین‌دلیل، در ادامه مطلب لیستی از 21 نکته عالی برای تغذیه زمستانی برایتان گردآورده‌ایم که امیدواریم برایتان مفید باشد.

1. غذا و فعالیت جسمی

اضافه کردن یکی دو کیلو وزن در طول زمستان چندان هم بد نیست. اما برای خیلی‌ها این اضافه کردن وزن سال به سال بیشتر می‌شود و کنار آمدن با آن معمولاً دشوار است. پس درکنار عادات غذایی سالم، فعالیت جسمی را فراموش نکنید.



2. آب

در ماه‌های زمستان مغزتان کمتر پیام تشنگی صادر می‌کند اما حتماً از تامین آب مورد نیاز بدنتان مطمئن شوید چون زمستان هوا فقط سرد نیست، بلکه خشک هم هست.



3. سایر مایعات

مراقب آنچه می‌نوشید باشید. به‌جز آب، مایعاتی مثل آبمیوه‌های طبیعی یا آب سبزیجات بسیار خوب هستند. اما سعی کنید از آبمیوه‌ها و کوکتل‌های مصنوعی و شکردار که گاهی مملو از خامه هم هستند و میزان بالایی کالری وارد بدنتان می‌کنند دوری کنید.



4. الکل


از نوشیدن الکل به هر صورت و در هر فصلی خودداری کنید چون یک سم مهلک است.



5. تغذیه

غذاهای مهمانی‌ها و جشن‌ها معمولاً حاوی مقدار کمی موادمغذی است. اما با کمی تلاش و برنامه‌ریزی می‌توانید بسیاری از دستورغذاهای هوس‌انگیز را با موادمغذی بیشتری درست کنید. درصورت نیاز روش پخت‌و‌پزتان را تغییر دهید. مثلاً به جای سرخ کردن از روش‌هایی مثل کباب کردن و بخارپز کردن استفاده کنید تا موادمغذی آن حفظ شود.



6. ماهی

ممکن است در طول ماه‌های زمستان که نور خوشید کمتر می‌شود با کمبود ویتامین D روبه‌رو شوید. ماهی منبع بسیار خوبی از این ویتامین و همچنین اسیدهای چرب امگا3 می‌باشد که به شما کمک می‌کند هرگونه اختلالات روحیه را با بالا بردن سطح سروتونین در بدنتان از بین ببرید.



7. شکلات

خیلی‌ها نمی‌توانند هوس شکلات خوردن خود را ترک کنند، مخصوصاً در جشن‌ها و مهمانی‌ها. اما بهتر است در این زمینه هم انتخاب عاقلانه داشته باشید: انواع تیره‌تر شکلات با محتوی کاکائو بالا آنتی‌اکسیدان بسیار بالایی داشته و انتخاب بسیار خوبی به‌شمار می‌رود.



8. آجیل

وقتی گرسنه‌تان شد، به آجیل حمله نکنید، فقط یک مشت از آن کافی است. تقریباً همه آجیل‌ها منبع بسیار خوبی از سلنیوم هستند که برای سلامت ذهن و جلوگیری از افسردگی مفید است.



9. دانه‌ها و غلات کامل


فیبر موجود در گندم، جو، نان‌های دانه کامل، و برنج تاثیری محافظتی برای سلامت قلب و سیستم گوارش بدن دارند. از خوردن غلات و دانه‌های فراوری‌شده خودداری کنید زیرا قسمت اعظم موادمغذی موجود در آنها در مراحل مختلف فراوری از بین می‌روند.



10. ماست طبیعی

ماست حاوی کشت باکتری‌های فعال است که به شما برای تقویت سیستم ایمنی بدنتان در زمستان کمک می‌کند. به‌جای ماست‌های مصنوعی یا طعم‌دار، ماست ساده کم‌چرب را انتخاب کنید. برای خوشمزه‌تر شدن آن می‌توانید انواع میوه‌های تازه را هم خرد کرده و داخل آن بریزید.



11. مرکبات


نارنگی، پرتقال، کیوی، گریپ‌فروت، انگور قرمز و لیمو سالم‌ترین میوه‌هایی هستند که می‌توانند در تمام طول سالم بدنتان را تقویت کنند. ویتامین C موجود در همه مرکبات برای تقویت سیستم ایمنی بدن در فصل زمستان اهمیت ویژه‌ای دارد.



12. سبزیجات

حتماً در طول روز یک وعده سبزیجات در رژیم غذاییتان استفاده کنید.



13. فیبر

برای از بین بردن یبوست در زمستان، رژیم‌غذاییتان را با انبوهی از فیبر پر کنید. کمی خلاقیت به خرج دهید و برای سالادتان از انواع مختلف میوه‌ها و سبزیجات استفاده کنید. اما دقت کنید که بعوان چاشنی سالاد از سس‌های چاق‌کننده و پرکالری دوری کنید.



14. قند میوه

زایلیتول یا سایر قندهای طبیعی که در میوه‌ها و گیاهان یافت می‌شوند می‌توانند انتخاب بسیار خوبی برای جایگزین کردن قندهای مصنوعی باشند.



15. تنقلات

وقتی گرسنه می‌شوید، به جای اینکه به تنقلات پناه ببرید، یک بشقاب سالاد یا میوه یا یک مشت آجیل میل کنید.



16. تنوع

به خاطر داشته باشید که هیچ ماده‌غذایی خاصی وجود ندارد که همه موادمغذی را در خود داشته باشد، ازاینرو در رژیم‌غذاییتان از انواع و اقسام گروه‌های مختلف موادغذایی استفاده کنید.



17. تعادل

درموقع خوردن غذا، به سهم‌های غذایی خود دقت داشته باشید. اگر یک تکه کوچک از یک ماده‌غذایی خوشمزه بخورید هم از طعم لذیذ آن لذت خواهید برد. سعی کنید تا می‌توانید کمتر از قند، نمک، چربی و تنقلات استفاده کنید.



18. جایگزین‌ها


دنبال جایگزین‌های سالم باشید، مثلاً یک ظرف میوه تازه درمقایسه با سالاد میوه با خامه و شکر بسیار سالم‌تر و مغذی‌تر است.



19. گرسنگی نکشید

از نخوردن برای ساعات طولانی خودداری کنید چون بدنتان را به حالت گرسنگی کشیدن می‌برد و باعث می‌شود وزنتان بالا رود.



20. ورزش


برای سوزاندن کالری‌های اضافی که از غذاهای پرکالری مصرف کرده‌اید، باید فعالیت فیزیکی خود را بالا ببرید.



21. حفظ وزن

اگر کم کردن وزن در طول زمستان برایتان سخت است، افسرده نشوید و نترسید. درعوض سعی کنید همین وزن را حفظ کنید و وزن بیشتری اضافه نکنید.



:: بازدید از این مطلب : 1124
|
امتیاز مطلب : 143
|
تعداد امتیازدهندگان : 46
|
مجموع امتیاز : 46
تاریخ انتشار : 19 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
اولین اتوبوسی که به ایران وارد شد! (+عکس)
اولین اتوبوس در ایران توسط یک تاجر بلژیکی در شهر رشت به کار گرفته شد، اما به مرور زمان و با توجه به میزان کرایه، سودآوری و زیر ساخت های حمل و نقل توجیه اقتصادی آن رد شد و به همین دلیل اتوبوس به کار گرفته شده به یکی از تجار ایرانی به نام (معین التجار) فروخته شد.

او نیز پس از انقلاب مشروطه اتوبوس خود را به تهران آورد و با کرایه هر نفر 3 شاهی مشغول به فعالیت شد که به مرور زمان تقاضا برای استفاده از این خودرو بیشتر از قبل شد و پس از چند سال با ورود چند اتوبوس توسط تجار مختلف به شهر رونق زیادی در جابه جایی مسافر شکل گرفت.
 
اولین اتوبوسی که به ایران وارد شد | www.irannaz.com

اما اغلب اتوبوس های شاغل با توجه به مسافت طی شده از اروپا تا مقصد به کارگیری در ایران، بعد مسافت و زمان حمل، مستهلک بودند و هزینه حمل و نقل بالایی را طلب می کردند که در نهایت باعث پایه گذاری صنعت اتومبیل سازی در ایران شد.

براین اساس اولین اتوبوس های مونتاژ شده در سال 1290 شمسی وارد تهران شدند که حدود 5 درصد جابه جایی مسافران آن زمان توسط 500 دستگاه اتوبوس انجام می‌گرفت.

در زمان صدارت  وثوق الدوله در سال 1298 با توجه به افزایش نارضایتی مردم از نحوه جابه جایی مسافر، دولتمردان بر آن شدند تا با ایجاد یک اداره به سازماندهی و نظم بخشیدن به حمل و نقل شهری بپردازند که پس از مدتی بحث و تفحص این اداره در بلدیه (شهرداری) پایه گذاری شد. شهرداری موظف شد قوانینی وضع کند تا تسهیلات لازم را برای مسافران ایجاد کند که این قوانین شامل میزان کرایه، زمان کار ناوگان، تثبیت خطوط  و آیین نامه انضباطی بود.

در اولین گام شهرداری تمام اتوبوس ها را موظف به دریافت پلاک شناسایی خودرو نمود و در زمان کریم آقا بوذرجمهری، جهت کنترل خطوط هر خط دارای ناظری شد تا بر رعایت ناوگان خطوط نظارت کند. در شهریور سال 1320 نیز تعداد 100 دستگاه اتوبوس در تهران کار می کردند که حدود 90 دستگاه آن بنز بود.

در همین سال اتوبوس های «زایس» روسی وارد ایران شدند و در سال 1331 دولت آقای سهیلی اجازه فعالیت شرکت های خصوصی حمل و نقل را صادر کرد


 



:: بازدید از این مطلب : 1248
|
امتیاز مطلب : 134
|
تعداد امتیازدهندگان : 47
|
مجموع امتیاز : 47
تاریخ انتشار : 18 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

                              13871109011.jpg

 ابوبصیر می گوید: همراه امام باقر (علیه السلام) در مدینه وارد مسجد شدیم ، مردم در رفت و آمد بودند، امام به من فرمود: از مردم بپرس ، آیا مرا می بینند؟ از هر كس سوال كردم پاسخ داد ابوجعفر را ندیدم ، امام در كنارم ایستاده بود،، در اینحال یكی از دوستان حقیقی امام كه نابینا بود و ابوهارون نام داشت به مجلس آمد، امام فرمود: از او نیز بپرس . ابوبصیر گوید: ابوهارون پرسیدم آیا ابوجعفر باقر العلوم را دیدی ؟ گفت : مگر كنار تو نایستاده است . گفتم : چگونه فهمیدی ؟ گفت : چگونه ندانم ، در حالی كه او نور درخشنده و تابان است.
« بحار الأنوار ج 46 ص 243 »
 ولادت این مولود با برکت و نور هدایت و همای رحمت بر شیعیانش تبریک و تهنیت باد.




:: بازدید از این مطلب : 1130
|
امتیاز مطلب : 122
|
تعداد امتیازدهندگان : 42
|
مجموع امتیاز : 42
تاریخ انتشار : 18 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

این آثار کم نیستند؛ دربرگیرنده طیف وسیعی‌اند از سفالینه‌های کوچک با شیوه ساخت ناشیانه، پیکرک‌های گلی و فلزی کوچک انسانی و حیوانی، مجسمه‌های چرخ‌دار و


پیکرک‌های مادران با کودکی در آغوش، در کنار آثاری مثل ظروفی با لوله‌ عمودی (شیرمک) و جغجغه و... که همه به نوعی یادآور بازیچه‌های کودکان ما با توجه به شرایط زمانی آن دوره هستند. این موضوع آن‌قدرها هم عجیب و دور از ذهن نیست.

هنوز هم در روستاهای ما کودکان به همراه پدران و مادران خود در کنار چرخ‌های سفالگری به ساخت بازیچه‌های کودکانه مشغولند و با ساخت کاسه و کوزه‌های ابتدایی و عروسک‌های انسانی و حیوانی سعی در تجلی تفکرات کودکانه خود دارند.

 تحقیقات درباره وسایل بازی کودکان در ایران باستان بسیار اندک است، درست مثل اطلاعاتی که از جایگاه اجتماعی و خانوادگی و وسایل بازی آنها داریم. اما در میان آثار مکشوفه، اشیایی وجود دارند که گواهی می‌دهند می‌توان با نگرشی نوین به آنها نگریست؛ مثل نقوش بسیار استریلیزه و تر و تمیزی روی سفالینه‌های نقاط مختلف ایران مانند تل باکون در فارس و شوش از هزاره پنجم پیش ‌از میلاد، پیکرک‌هایی از زنان با کودکانی در آغوش از شوش مربوط به هزاره دوم پیش ‌از میلاد یا پیکرک‌های سفالین، فلزی و شیشه‌ای که به‌صورت کاملا ابتدایی و ساده ساخته شده‌اند.

از طرفی وجود تشابهاتی که بین اسباب‌بازی‌های کودکان امروزی با پیکرک‌های حیوانات ساخته‌ شده از سفال و فلز با چهار چرخ جهت حرکت که از هزاره اول پیش ‌از میلاد بجا مانده، ما را وا می‌دارد تا آنها را در میان وسایل بازی قرار دهیم.

 موضوع اما فقط به وسایل بازی محدود نمی‌شود؛ آموزش کودکان هم در روزگاران قدیم جایگاه قابل توجهی داشته. از جایگاه اجتماعی کودکانمان در گذشته، تنها می‌توان از نقوش و نگارکندهای صخره‌ای ایلامی کمک گرفت که نقش کودکان را در کنار خاندان سلطنتی حکاکی کرده‌اند.

در دوره‌ای که با اختراع خط، کتیبه و نبشته‌های ابتدایی در دست است حدس و گمان ما تا حدودی به‌وسیله نوشتارها به یقین نزدیک‌تر می‌شود. وجود لوحه‌های ابتدایی آموزش کتابت در مراکزی که به EDUBBA یا خانه «گل‌نوشته‌ها» معروف هستند، نشان‌دهنده آموزش افرادی است که به حدس می‌توانند طبقه‌ای از کودکان و نوجوانان را هم دربرگیرند.

 در پاییز امسال، نمایشگاهی در موزه‌های شهرهای سمنان و شاهرود برگزار شد که «یادگارهای کودکانه» نام داشت. به نظر می‌رسد این نمایشگاه بیش از هر چیز بهانه‌ای بوده برای دیدن آثار گذشتگان با نگاهی جدید، چون وقتی صحبت از قرن‌ها و هزاره‌هاست، آن‌هم در نبود نوشتار، کتابت، تاریخ مکتوب و مدون، صد البته گاه باید به حدس و گمان دست زد.


چهارچرخه‌های دیروز

این گونه پیکرک‌ها یادآور اسباب بازی‌های امروزی مانند اتومبیل‌ها و چهارچرخه‌هایی هستند که کودکانمان با به حرکت درآوردنشان تحرک بیشتری را تجربه می‌کردند. ساخت این وسایل متحرک از سفال و فلز، مثل همین پیکرک مفرغی که در مارلیک کشف شده، در سه هزار سال پیش (هزاره اول پیش از میلاد) در مناطق شمالی ایران رواج داشته. نمونه‌هایی از این نوع پیکرک‌ در موزه‌های مصر و یونان در مجموعه وسایل مختص به کودکان به نمایش درآمده ‌است

جانوری از هزاره‌ها

پیکرک‌های حیوانی که به شکل‌های مختلفی ساخته می‌شود. دلیلش هم این است که این پیکرک‌ها گونه‌های مختلفی هستند که در زیست‌بوم منطقه وجود داشته‌اند. شاید به‌نوعی برای آشنایی و الفت بیشتر کودکان با محیط‌طبیعی پیرامونشان ساخته می‌شده. مثل همین پیکرک مفرغی که در مارلیک گیلان کشف شده و قدمتش به  سه هزار سال پیش (هزاره اول پیش ‌از میلاد) برمی‌گردد

موش سفالی

این پیکرک سفالین که به شکل موش است، در نیشابور کشف شده و متعلق به 900سال پیش (سده پنجم هجری) است. ابعاد کوچک این پیکرک که فقط 5/8 در 7/5 سانتی‌متر است، این احتمال را که بازیچه دست کودکان بوده بیشتر تقویت می‌کند. از آنجا که شناخت این حیوانات برای کودک و بازی با آنها، در شناخت کودک با موجودات محیط پیرامونش نقش اساسی بازی می‌کند، می‌توان پذیرفت که شیوه‌های مختلف آشنایی کودکان با این‌گونه جانوران از قدیم مورد توجه بوده ‌است.

پیکرک‌های کوچک

تعدادی از آنها نه در قبور پیدا شده‌اند، نه در معابد و نه در هیچ مکان دیگری که جنبه تقدسی داشته باشد، آن هم به تعداد زیاد. برای همین هم این نظر را که جنبه بازیچه‌ای و استفاده روزمره‌ای این پیکرک‌های مفرغی کوچک، بر جنبه آیینی و حتی تزیینی‌شان اولویت داشته، قوت می‌بخشد. این پیکرک‌های حیوانی که قدمتشان به  چهار هزار سال پیش (اوایل هزاره دوم پیش ‌از میلاد) برمی‌گردد در لرستان کشف شده‌اند.

نقش کودکی

سفالینه‌های منقوش به نقوش کودکانه و استلیزه (خلاصه شده) این گمان را تقویت می‌کنند که این آثار برای جلب‌توجه کودکان بوده و یا با نگاه و توجهی ویژه به کودکان ساخته و نقاشی می‌شدند. پنداری ظروف منقوش، نقش کودکان امروزی را تداعی می‌کنند. این تکه سفال منقوش در تل باکون فارس کشف شده و مربوط به هفت هزار سال پیش (هزاره ‌پنجم پیش ‌از میلاد) است.

مشق شب

از این لوحه‌ها به تعداد زیادی در شوش به‌دست آمده و احتمالا برای آموزش کودکان بوده است. لوحه‌ای گلین با خط میخی سومری به قطر 3/8 سانتی‌متر که متعلق به  چهار هزار سال پیش (هزارة دوم پیش‌ازمیلاد) است. امروزه برخی از مراکز آموزشی و فرهنگی جهان در آموزش خطوط باستان به ‌نوآموزان از این روش استفاده می‌کنند.

نقشی برای سرگرمی

نقش انسانی در ابعاد بسیار کوچک (3/4 سانتی‌متر) که در نهایت سادگی روی صفحه‌ای سیمین حکاکی شده. به حدس می‌توان گفت که این پلاک سیمین متعلق به کودکی باشد که جز سرگرم کردن او کاربری دیگری نداشته. از آنجایی که این اثر از قبور یا مکانی با کاربری آیینی به‌دست نیامده، می‌توان بازیچه بودن آن را قوی دانست. این پلاک سیمین که متعلق به 2600 تا 2700 سال پیش (700 ـ 600 پیش ‌از میلاد) است در لرستان کشف شده.

 جغجغه باستانی

این نمونه احتمالا می‌تواند یک سرگرمی کودکانه باشد. شی‌ای سفالین (احتمالا جغجغه)، که نمونه‌های سفالی و فلزی زیادی از آن در شوش به‌دست آمده و کاربری آن غیر از حدس بازیچه بودنش مشخص نیست. این شی با 12 سانتی‌متر بلندی، متعلق  به چهار هزار تا سه هزار سال پیش (به اواخر هزاره دوم پیش‌ازمیلاد و اوایل هزاره اول پیش‌ازمیلاد) است.

بازی ایلامی

این شی سفالین احتمالاً یک نمونه جغجغه است به‌صورت پیکرکی حیوانی. شی‌ای به‌بلندی 3/5سانتی‌متر که مربوط به دورة ایلامی (درحدودسه تا چهار ‌هزار سال پیش) است و در شوش کشف شده. این نمونه به همراه نمونه‌های زیاد دیگری که شکل‌های حیوانی دارند شاید جلب‌توجه بیشتری برای کودکان داشته‌اند. شاید هم نمایانگر رفاه بیشتر خانواده و طبقه اجتماعی بالاتر کودک بوده. چرا که نسبت به جغجغه‌های ساده‌تر، ارزش بیشتری از جهت تکنیک کار داشته است.

اسباب‌بازی قیمتی

این نمونه بسیار زیبا پیکرکی شیشه‌ای است متعلق به دوره ساسانی که در شوش کشف شده و فقط 1/7 سانتی‌متر است. می‌شود این‌گونه حدس زد که  احتمالا بازیچه کودکی بوده که در خانواده‌ای با درجه اجتماعی بالا پرورش می‌یافته؛ همانگونه که امروزه بازیچه کودکان در طبقات اجتماعی مختلف متفاوت و از ارزش هنری و اجتماعی مختلفی برخوردار است.

قمقمه‌کودک

قمقمه‌های سفالین در اندازه‌های مختلف و از مناطق بسیار زیادی در ایران به‌دست آمده‌اند؛ مثل همین قمقمه سفالین 12سانتی‌متری که قدمتش به چهارهزار سال پیش (هزاره دوم پیش ‌از میلاد) برمی‌گردد و در کرمانشاه کشف‌شده. این قمقمه را از این جهت مورد استفاده کودکان دانسته‌اند که  اندازه‌اش بسیار کوچک‌تر از نمونه قمقمه‌های کشف‌‌شده بزرگ است.


 



:: بازدید از این مطلب : 1137
|
امتیاز مطلب : 130
|
تعداد امتیازدهندگان : 47
|
مجموع امتیاز : 47
تاریخ انتشار : 18 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

تصاویری جالب از تبدیل تخم مرغ به مرغ!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 




:: بازدید از این مطلب : 1133
|
امتیاز مطلب : 135
|
تعداد امتیازدهندگان : 45
|
مجموع امتیاز : 45
تاریخ انتشار : 18 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

بازیهای سنتی که از یادها رفتند


بازیهای سنتی قدیمی از قبیل: هفت سنگ، عمو زنجیرباف، قایم موشک، گرگم به هوا، کی بود کی بود، لی لی، شیر و آهوها، وسطی و ... ریشه در سنت های دیرینه ی مردم ایران دارد و هنوز نسلی از آن افرادی که با این بازی ها اوقات فراغت خود را سپری می کردند نگذشته که امروزه دلایلی چون استفاده از وسایل ارتباط جمعی، بازی های رایانه ای و ورزش های جدید امکان پرداختن به بازی های محلی را به حداقل ممکن کاهش داده و میتوان گفت به دست فراموشی سپرده شده است.

ولی هر چه باشد همین بازیهای قدیمی در ذهن پدرها و پدربزرگ های عزیز ما تجسم خاطراتی شیرین است و دیدن تصاویر زیر حتی برای من و شما که سهمی در چگونگی اینگونه بازی ها نداشتیم هم خالی از لطف نیست.

loading.gif
 لطفا تا باز شدن كامل عكسها شكیبا باشید
در صورتی که هر یک از عکس ها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Show Picture را انتخاب كنید


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org




:: بازدید از این مطلب : 1285
|
امتیاز مطلب : 127
|
تعداد امتیازدهندگان : 43
|
مجموع امتیاز : 43
تاریخ انتشار : 18 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

عکس: یکی از اولین عکس های گرفته شده توسط انسان!

به عکس های اولیه آنها را هلیوگرام می گفتند و زمان نوردهی این عکس ها ، 8 ساعت بود...
 
فرانسه- اصطبل و کبوترخانه : این تصویر مبهم یکی از نخستین عکس‌های گرفته شده به وسیله آدمی است.
مخترع فرانسوی به نام نیسه فور نیپس
Nicéphore Niépce و برادرش کلود از سال 1793 ، روی روش های مختلف عکسبرداری کار می کردند. آنها چون مواد حساس به نور مناسب نداشتند، مجبور بودند زمان نوردهی را بسیار طولانی کنند.
 
 
به عکس های اولیه آنها را هلیوگرام می گفتند و زمان نوردهی این عکس ها ، 8 ساعت بود. این عکس گرچه نخستین عکس گرفته شده نیست ولی قدیمی ترین عکس به جامانده از این مخترع فرانسوی است.



:: بازدید از این مطلب : 1077
|
امتیاز مطلب : 118
|
تعداد امتیازدهندگان : 41
|
مجموع امتیاز : 41
تاریخ انتشار : 17 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید  | BestIranGroups

 

 

 

نتونستی برو پایین صفحه رو ببین

 

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

 

 

خدایا محتاج دعاتم

 



:: بازدید از این مطلب : 1462
|
امتیاز مطلب : 135
|
تعداد امتیازدهندگان : 47
|
مجموع امتیاز : 47
تاریخ انتشار : 17 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید   | BestIranGroups

 

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید   | BestIranGroups

 

 

 

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید   | BestIranGroups

 

 

 

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید   | BestIranGroups

 

 

 

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید   | BestIranGroups

 

 

 

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید   | BestIranGroups

 

 

 

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید   | BestIranGroups

 

 

 

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید   | BestIranGroups

 

 

 

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید   | BestIranGroups

 

 

 

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید   | BestIranGroups

 

 

 

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید   | BestIranGroups

 

 

 

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید   | BestIranGroups

 

 

 

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید   | BestIranGroups

 

 

 

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید   | BestIranGroups

 



:: بازدید از این مطلب : 1689
|
امتیاز مطلب : 122
|
تعداد امتیازدهندگان : 41
|
مجموع امتیاز : 41
تاریخ انتشار : 17 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 

4stizuw6ivhsztytg2g.gif

دلا امشب سفر دارم

چه سودایی به سر دارم

حکایت های پرشرر دارم

چه بزمی با تو تا سحر دارم

 

********************     

به پرواز آسمان عشق

که خوش رنگین بال و پر دارم

به صحرای بیکران عشق

سفرهای پر خطر دارم

نمیترسم از فتنه ی طوفان

دلی چون دریای خزر دارم

به بی تابیِ قلب عاشق ها

پیامی از شمس و قمر دارم

 

********************

من امشب با خدای خود مناجاتی دگر دارم

نیایش ها به درگاهش از این شور و شرر دارم

ز لطف بیکران او تشکرها کنم اما

شکایت ها به درگاهش ز سودای بشر دارم

 

********************

نمیترسم از فتنه ی طوفان

دلی چون دریای خزر دارم

به بی تابی قلب عاشق ها

پیامی از شمس و قمر دارم

 

********************

دلا امشب سفر دارم

چه سودایی به سر دارم

حکایت های پرشرر دارم

چه بزمی با تو تا سحر دارم

Img4Up

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 1581
|
امتیاز مطلب : 131
|
تعداد امتیازدهندگان : 44
|
مجموع امتیاز : 44
تاریخ انتشار : 17 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

چند نکته برای انتخاب شیر خشک

شیر خشک همه منافع تغذیه‌ای شیر مادر را ندارد،‌اما برای والدینی که نمی‌توانند یا نمی‌خواهند نوزادشان را با شیر مادر تغذیه کنند، چاره‌ساز است.
 

رعایت این توصیه‌ها به شما کمک می‌کند که بدون مشکل به نوزادتان شیر خشک بدهید:

  • شیر خشکی را انتخاب کنید که با آهن غنی‌شده باشد.
  • در انتخاب نوع شیر خشک در دسترس بودن و قیمت را با یکدیگر سبک و سنگین کنید. این کار به شما کمک می‌کند تصمیم بگیرید که شیر پودر شده بخرید یا شیر آماده تغذیه.
  • از آنجایی که مسلما نمی‌خواهید شیر خشک‌تان در هنگام نیاز به آن تمام شود، هنگامی یک نوع شیر خشک را انتخاب کردید که برای شما و نوزادتان مناسب است، مقداری از آن را در خانه انبار کنید.
  • اگر نوزادتان به نظر ناآرام می‌رسد یا ‌اسهال یا یبوست دارد، با متخصص اطفال در مورد اینکه آیا نوزاد ممکن است به قند لاکتوز یا پروتئین سویا عدم تحمل داشته باشد، مشورت کنید. حدود 10 درصد نوزادان نسبت به یک یا هر دوی این مواد عدم تحمل دارند.

 



:: بازدید از این مطلب : 1137
|
امتیاز مطلب : 127
|
تعداد امتیازدهندگان : 43
|
مجموع امتیاز : 43
تاریخ انتشار : 12 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 

صاف شدن شکم در کوتاهترین زمان

شنبه شب است و شما با زیباترین شلوار جینی که تازه خریده اید خوابیدید . اما یک مشکل وجود دارد ، شکمتان آنقدر بزرگ است که زیپ شلوار به زحمت بسته می شود . اینها برایتان آشنا است نه

 

شکم برآمده ی خود را در کوتاهترین زمان صاف کنید !
فقط با 6 ترفند !
شنبه شب است و شما با زیباترین شلوار جینی که تازه خریده اید خوابیدید . اما یک مشکل وجود دارد ، شکمتان آنقدر بزرگ است که زیپ شلوار به زحمت بسته می شود . اینها برایتان آشنا است نه ؟ پاتریشیا ریموند ، پزشک متخصص معده در چساپیک وی ای می گوید : ورم معده بسیار رایج شده اما علائم آزاردهنده ی آن دلایل بسیاری دارد . شما ممکن است دچار شکم روش شده باشید به خصوص درست قبل از اینکه دوره ی قاعدگی اتان شروع شود یا گاز معده اتان به خاطر غذایی که خوردید زیاد باشد یا دچار یبوست شده باشید . خوشبختانه راههای بسیاری برای از بین بردن ورم معده وجود دارند . این ترفندها را به کار بگیرید تا لاغرتر به نظر بیایید و بتوانید راحت شلوار جین بپوشید .


غذاهای سرشار از پتاسیم را انتخاب کنید
این ماده معدنی به تعادل مایعات بدن کمک کرده و ورم معده را از بین می برد . پتاسیم فراوان در غذاهایی مانند موز ، طالبی ، انبه ، اسفناج ، گوجه فرنگی ، گردو و مارچوبه که حاوی آمینواسیدی به نام اسپاراگین که ادرارآور بوده و آب اضافی بدن را خارج می سازد ، وجود دارد .


غذاهای سالم برای سنین زیر 51 سال
اگر قبل از پریودتان دچار ورم در ناحیه شکم می شوید حتماً از مقدار سدیم کافی ( روزی 200/1 میلی گرم ) و منیزیم ( روزانه 200 تا 400 میلی گرم ) در غذا استفاده کنید . هردوی آنها مواد مغذی لازم و حیاتی برای بدن هستند که علائم پی ام اس مانند ورم معده را از بین می برند . همینطور می توانید میدول که شامل دو مدر خفیف است را از بین ببرید .


آنچه پریود شما در مورد سلامتی اتان می گوید
پروبیوتیک را از بین ببرید
این باکتری خوب می تواند پریود شما را منظم و ورمی که در ناحیه شکم پیدا می کنید را کم کند . مطالعه ای نشان داده که خانمهایی که دچار سندرم در ناحیه ی شکم هستند مشخصاً درد شکمی ، تورم ، یبوست و یا شکم روش دارند که دچار باکتری پروبیوتیک نوع بی می شوند که نسبت به داروهای کاذب تا 4 هفته ورم شکم را کمتر می کند . ( به برچسب محصولاتی که خریداری می کنید توجه کنید . این باکتری در ماست نیز یافت می شود ) .


فعالیت های بدنی شما تا چه حد سالمند ؟
از فشار دادن استفاده کنید
ریموند می گوید برای کمک به تخلیه ی گاز معده سعی کنید انگشتان خود را نزدیک باسن سمت راست قرار داده و فشار دهید و با حرکتی مدور آنها را به سمت دنده ها ، مقابل و به سمت پائین روده ی بزرگ بکشید . شاید به نظرتان عجیب باشد اما مطمئن باشید کارساز است .

مراقب سلامتی تان باشید
خوردن جایگزین های قند را محدود کنید
برخی از افراد در هضم مواد قندی دچار مشکل هستند ( به خصوص سوربیتول که در بسیاری از آبنبات ها و آدامس ها یافت می شود و موجب چند برابر شدن آدامس می شود ) که می تواند ایجاد گاز در معده و اسهال شود ( گاهی موجب ابتلاء به سرطان می شود ) اگر شما مشکوکید که یکی از این افراد باشید به جای آن از کمی قند واقعی استفاده کنید .

یک رژیم غذایی برای صاف کردن شکم
تحرک داشته باشید
ریموند می گوید با روزانه حداقل 15 تا 20 دقیقه پیاده روی می توانید غذای خود را هضم و از یبوست جلوگیری کنید . با فعالیت بیشتر و عرق کردن مایعات بدن نیز دفع می شوند .

 



:: بازدید از این مطلب : 1089
|
امتیاز مطلب : 138
|
تعداد امتیازدهندگان : 45
|
مجموع امتیاز : 45
تاریخ انتشار : 12 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 

1- عشق امیدوارانه یا عشقی که براساس خوش بینی زیاد بوجود آمده است: زمانیکه عاشق می شویم ،‌تصور می کنیم که آن فرد زندگی مان را متحول خواهد کرد ، ممکن است آن فرد به ما کمک کند تا ناراحتی و غصه های خود را فراموش کنیم و به ما آرامش هدیه کند ،‌اما بیشتر این نوع عشق ها در ظاهر آرام و منطقی به نظر می رسند.

2- عشق نجات دهنده : در این قسمت ما به خاطر این عاشق فردی می شویم که ما را از تنهایی نجات می دهد. به این نوع عشق ،‌عشق ناجی گفته می شود ؛ در این مرحله نیز مانند قسمت قبل فرد سعی می کند حقایق را نادیده گرفته و به خود امید واهی بدهد.

3- عشق به خاطر از خود متنفر بودن : در این مرحله ما به خاطر این عاشق می شویم که شخص مورد علاقه ما با مابدرفتاری می کند چرا که ما هم اعتقاد داریم که شایسته آن بدرفتاری ها هستیم. نمونه این آدم ها ، افراد بدزبان ، پرخاشگر و یا کسانی هستند که از طرف مقابل شان سوء استفاده جنسی می کنند. این دقیقا با عشق واقعی در تضاد است.

4- عشق خریدنی : در این قسمت ما برای این عاشق شخصی می شویم که فکر می کنیم این عشق باعث می شود زندگی ما دارای مفهوم و ارزش بیشتری شود . این عشق تقریبا مشابه عشق امیدوارانه است ، اما ممکن است این نوع عشق شدیدتر باشد ، شاید به خاطر این باشد که دیگر تحول و دگرگونی که در زندگی ما بوجود می آیدفقط ظاهری نیست.

5- عشق کاربردی : ما در این مرحله زمانی عاشق می شویم که متوجه می شویم علایق و آرزوها و هدف های فردی مشابه هدف های ماست. فکر می کنیم ممکن است این فرد به ما کمک کند تا سریع تر به هدف های مشترک مان برسیم.

6- عشق متضاد: این قسمت ما به خاطر این که فرد مورد نظر ما شخصیت مرموز و غیر قابل فهمی دارد عاشقش می شویم. او کارهای عجیبی انجام می دهد که ما را سرگرم می کند و برای ما جالب است. این فرد شخصیتی دارد که دقیقا متضاد با شخصیت خود ماست و ما به همین دلیل عاشقش می شویم. این عشق در نقطه مقابل عشق حقیقی قرار دارد.

7- عشق حقیقی: و در این قسمت ما زمانی عاشق فرد مقابل مان می شویم که شخصیت خودمان را در وی می بینیم. او فردی است که علایق و آرزوها و اخلاقی مانند ما دارد.

شما جرو کدوم دسته اید???

 



:: بازدید از این مطلب : 1270
|
امتیاز مطلب : 128
|
تعداد امتیازدهندگان : 44
|
مجموع امتیاز : 44
تاریخ انتشار : 10 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 

 

اینکه ابروهای شما بریزد بسیار ناراحت‌کننده است؛ چون ابرو یکی از اجزای صورت است که برای شکل دادن صورت لازم و ضروری است.... چهره کلی یک فرد در صورت ریزش ابرو دچار تغییر عمده می‌شود. در قدم اول باید علل این مشکل را بهتر بشناسید:

 

1 -بیماری‌های غدد درون‌ریز یا تغییرات هورمونی:

عواملی که بر تعادل هورمونی فرد تاثیر بگذارد، می‌تواند موجب ریزش ابرو شود. این تغییرات هورمونی شامل بارداری، بیماری‌های تیروییدی و مصرف قرص‌های پیشگیری از بارداری است که خوشبختانه پس از قطع آن رویش مجدد رخ خواهد داد.


2 -شیمی‌درمانی:

البته چگونگی اثر شیمی‌‌درمانی کاملا مشخص نیست اما شیمی‌درمانی نیز بر فعالیت بسیاری از سلو‌ل‌ها تاثیر می‌گذارد و این موجب ریزش موقت می‌شود.


3- عفونت‌ها:

شایع‌ترین عفونت‌هایی که مستقیما بر فولیکول مو یا ساقه مو اثر می‌کنند، عبارت‌اند از:

• عفونت قارچی: که بیشتر پوست سر را درگیر می‌کند می‌تواند موجب ریزش موی موقت شود.• شپش: خارش و خراشیدن ابرو و مژه موجب کندن آن می‌شود.• بیماری‌ هانسن: موجب نازک شدن موی ابرو ‌می‌شود.• سیفیلیس: موجب ریزش موی «بیدخورده» می‌شود که بیشتر در داخل پیشرفته می‌شود.

 

4 بیماری‌های خودایمنی:

از مهم‌ترین این بیماری‌‌ها می‌توان به لوپوس اریتماتو، آلوپسی آره‌آتا و ویتیلیگو اشاره کرد.


5 -التهابات پوستی:

التهابات ناشی از بیماری‌های پوستی مانند سبوره، پسوریازیس، اگزما و درماتیت تماسی می‌تواند در اثر خارش و خراشیدن به ریزش مو و ابرو منجر شود.


6- تومورهای پوستی:

این تومورها به سرعت روی پوست رشد می‌کنند و از آنها می‌توان به زگیل و همانژیوم اشاره کرد.


7 -داروها:

موی ابرو نیز مانند سایر موها تحت تاثیر بعضی داروها ریزش پیدا می‌کند. از جمله این داروها می‌توان به داروهای ضدفشارخون، داروهای روان‌پزشکی و ضدتشنج اشاره کرد.


8-ویتامین‌ها و مواد معدنی:

مصرف بیش از حد این مواد، مثلا مصرف افراطی ویتامین B و مشتقات ویتامین A می‌تواند به این مشکل منجر شود.


9- عوامل متفرقه:

گاز بوتان در بی‌هوشی عمومی، افزایش چربی خون، مصرف موضعی قطره‌های بتابلوکرهای چشمی موجب ریزش ابرو و مژه می‌شود که البته قابل برگشت است.


10- تریکوتیلومانیا:

این، یک عادت رفتاری غلط است که با کندن مو همراه است. انجام مکرر آن موجب ریزش دایمی می‌شود. فولیکول موی ابرو بسیار حساس است و بنابراین بهتر است فرم دلخواه ابروی‌تان را در نظر بگیرید و از تغییر مداوم آن خودداری کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 1157
|
امتیاز مطلب : 130
|
تعداد امتیازدهندگان : 44
|
مجموع امتیاز : 44
تاریخ انتشار : 10 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
به گزارش آخرین نیوز به نقل از مهر، یک خانم از جمهوری آذربایجان پس از زیارت حرم امام رضا (ع) در مشهد مقدس مسیر زندگی خود را کاملا تغییر داد.

"فاطمه فتحعلی اوا" خانمی که حرفه رقاصی داشت پس از بازگشت از مشهد و زیارت امام رضا (ع) به کشورش گفت: من نزدیک تر شدن به خدا را درک می کنم لازمه این کار ترک حرفه ام است و من تصمیم قاطع و راسخ خود را در این باره اتخاذ کرده ام.

وی افزود: دیدار از مشهد و زیارت یکی از بزرگترین رویاهای من بود. اکنون مردم مرا "مشهدی خانم" صدا می کنند ... و من احساس خوشحالی بسیاری می کنم.
 


 

605086_orig.jpg
 


 

وی همچنین گفت که در هنگام نماز از خداوند خواسته است تا برای کنار گذاشتن شغلش به او کمک کند.

فاطمه فتحعلی اوا افزود: شاید این درخواست من تعجب ها را برانگیزد اما من از خداوند خواستم تا بابی جدید را در برابر من بازکند تا دیگر به کار قبلی خود ادامه ندهم.

"فتحعلی اوا" ابراز امیدواری کرد که دیگر آذری ها هم شانس و فرصت زیارت حرم امام رضا (ع) را داشته باشند تا بتوانند به باور کامل خدا برسند

 



:: بازدید از این مطلب : 887
|
امتیاز مطلب : 148
|
تعداد امتیازدهندگان : 50
|
مجموع امتیاز : 50
تاریخ انتشار : 10 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal



:: بازدید از این مطلب : 979
|
امتیاز مطلب : 146
|
تعداد امتیازدهندگان : 49
|
مجموع امتیاز : 49
تاریخ انتشار : 10 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 



:: بازدید از این مطلب : 1482
|
امتیاز مطلب : 165
|
تعداد امتیازدهندگان : 57
|
مجموع امتیاز : 57
تاریخ انتشار : 10 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
http://www.funshad.com/up/images/312hciupchkfiydmlt.jpg

پیشگیری ازخط اخم ابرو با توصیه هایی فوق العاده!!بعضی وقتها خواسته ونا خواسته وبدون آنکه متوجه باشیم اخم می‌کنیم آن هم درست زمانی که اصلا لازم نیست مثل تماشای تلویزیون ،رانندگی ،گوش کردن دقیق به صحبت دیگران ویا رادیو ودر معلمان هنگام تصحیح برگه ها وحتی همین الان هنگام کار با کامپیوتر…

این اخم های نا خواسته در سنین جوانی وطبق عادت به مرور در سنین بالاتر تبدیل به یک یا دو خط عمیق و دایمی بین ابروها خواهد شدکه همیشه چهره‌ی ما را به حالت عبوس و اخمو نشان خواهد داد ودر نهایت برای رفع آن مجبور به استفاده از راههای پزشکی به هر طریقی وبا صرف هزینه های زیبایی آنچنانی خواهیم شد.

چرا تا جایی که امکان پیشگیری از این حالت وجود داشته و می‌توان با چند راهکار ساده این خطوط ابرو را کنترل کرد واز به وجود آمدن دایمی آنها جلوگیری کرد بگذاریم بعد ها برای آنها فکری بیندیشیم.

شما می‌توانید تنها با چند توصیه راحت و مفید و درست در زمانی که پوست در حال استراحت است این کار را به خوبی انجام دهید و همیشه چهره‌ای شاداب و باز داشته باشید.

توصیه ی اول: یک شب در میان و هنگام خواب با استفاده از یک قاشق چایخوری سرخالی روغن زیتون و با نوک انگشتان وسط از بین دو ابرو شروع کرده وبه حالت ماساژ بین دو ابرو را به دو طرف صورت کشیده و بدون برداشتن انگشتان از بالای ابرو ادامه داده به زیر چشمها بکشید و ده مرتبه این حرکت بیضی شکلی که حول ابرو تا زیرچشمهاست را ادامه دهید .این ماساژ نه تنها برای پیشگیری از خطوط اخم مؤثر است بلکه از چروکهای زیر چشم نیز جلوگیری می‌کند.

قابل توجه : افراد بالای۳۰سال که از کرمهای دور چشم توسط پزشک تجویز شده استفاده می‌کنند می‌توانند این ماساژ را با کرم دورچشمشان انجام دهند.

توصیه ی دوم: دو شب از هفته را از مقدار کمی عسل (به اندازه ی یک عدس) بین دو ابرو ویا خطهای روی پیشانی مالیده وبخوابید و صبح با آب ولرم شستشو نمایید.

توصیه ی سوم: برای افرادی که اخمهای غیر قابل کنترل داشته و به هیچ وجه نمی‌توانند اخمشان را کنترل کنند و یا هنگام خواب ناخواسته با اخم می‌خوابند وبا اخم از خواب پا می‌شوند توصیه می‌شود که از چسبهای مخصوص ابرو که در داروخانه ها یافت می‌شود به شکل مثلثی یا مستطیلی شکل بریده وبین دو ابرو بزنند.این چسبها را می‌توانند هر شب هنگام خواب استفاده کرده و تاثیرش را حتما ببینند.حتی اگر احساس می‌کنند که اخم کردن برایشان عادت شده و شب و روز ندارد می‌توانند از این چسبها روزها نیز بزنند تا این عادت کم کم از بین برود .نگران دیده شدن این چسب در روز وبیرون از منزل نباشید زیرا به دلیل بی رنگی وهمرنگ شدن با پوست وکامل خوابیدن بر روی پوست به سختی دیده خواهد شدکه البته دیده شدن آن هم لزوما ایرادی نخواهد داشت.

 



:: بازدید از این مطلب : 1154
|
امتیاز مطلب : 149
|
تعداد امتیازدهندگان : 53
|
مجموع امتیاز : 53
تاریخ انتشار : 10 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

طالع بینی براساس اول اسم

 

توجه : در این روش به دلیل وجود نداشتن حروف “گ – پ – چ – ژ” باید به جای این حروف معادل فارسی آنها را قرار دهید – مثال : (ژ ، چ ، گ) = ج / (پ) = ب

دوستان مطالب فال و طالع بینی صرفا جنبه سرگرمی دارند -

“الف”

خوش اخلاق و خوش رفتار و در باطن میانه رو و با همه ملاحظه کند و خونگرم می باشد و با همه کس زود صمیمی میشود و در زندگی در جنگ و جدال و گفتگو به سر میبرد و پیراهن سیاه بر او نامبارک می باشد و محنت بسیار می کشد و هر چه را طلب کند زود بیابد و مریضی وی همیشه در باد قولنج گردن وپهلو می باشد.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

“ب”

فردی خوش قیافه و زیبا و با محبت و رفیق باز و همیشه مغرور و جیب او خالی و قدر مال دنیا را نداند.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

“ت”

او فردی است خوش جهره و خوش اخلاق کم خواب و هرگاه مرتکب گناه میشود سریع توبه میکند و اگر دل کسی را برنجاند بسیار نگران و در پی آن است که دلجویی کند و همیشه احساس تنهایی عجیبی در خود دارد.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

“ث”

فردی است ثابت قدم و پر اراده و در هر کاری ثابت قدم می باشد خوش اخلاق و پر عقل است و پیشانی او پهن میباشد و در زندگی هرگز محتاج نخواهد شد.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

“ج”

فردی باشد زیبا و خوش اخلاق و با محبت و او همیشه از مریضی شکم رنج میبرد و این مریضی هر چند وقت یکبار اشکار میشود و دو وجه دارد یا سیاه چهره و قوی استخوان یا سفید پوست و بزرگ اندام و همیشه سرگردان و آشفته می باشد و از کار خود حیران است.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

“ح”

او فردی زیبا و خوش اخلاق و حق گو و کینه ای و حرف را در دل نگه دارد و همیشه در بحث و جدل وجنگ به سر میبرد.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

“خ”

فردی است زیبا چهره با چشمانی درشت با محبت و مقرراتی و هر چه سعی میکند رزقش بسیار شود موفق نمی شود و او فردی است عشقی و تنبل و کاهل در کارها و باید این کار را ترک کند تا در زندگی موفق و سر بلند شود.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

“د”

او فردی با دیانت و پر فکر و بشاش و زیبا چهره و جنگجو است و قدر مال دنیا را نمی داند و همیشه در حال ترقی می باشد.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

“ر”

زیبا و خوش اخلاق و با محبت و خونگرم و در هر کاری مقرراتی است و در زندگی برای او سحری می کنند و در زندگی شکست بزرگی می خورد و همیشه از درد سر و زانو در عذاب میباشد و نسبت به زندگی دلسرد می گردد و حیران و سر گردان میشود.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

“ز”

او فردی است خوش اخلاق میانه رو و آتشی و همیشه اطرافیان در پشت سر او بد گویی کنند و او فردی است طمعکار و زیبا چهره و خوش گذران و اگر ایمان خود را حفظ کند به هر مقام و منزلتی که بخواهد میرسد و دست او همیشه از پول دنیا تهی است.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

“س”

او فردی میباشد پر استعداد و با ذوق و سلیقه و همیشه بهترین اجناس را انتخاب می کند و بسیار مغرور و متکبر میباشد و هر کاری که میل داشت انجام میدهد و با اطرافیان خود در نزاع و لجبازی بسر میبرد فردی باشد آتشی مزاج و همیشه در چشم اهل و اعیان پر هیبت به چشم میاید.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

“ش”

او فردی است مشفق و مهربان و جنگجو و عصبانی و خونگرم و زبان او تلخ است و هر چه در دنیا به او ضرر برسد از دست و زبان خود میخورد و اگر زبان خود را نگه دارد از بلا محفوظ میماند و بسیار لجباز است.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

“ص”

فردی است حرف شنو و دهن بین و هرکس هر حرفی را با او در میان بگذارد سریع باور میکند نترس و خشن و خوش اخلاق و با محبت و همیشه در حال ترقی و فکر میباشد.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

“ض”

او فردی است خوش اخلاق و زیرک و دانا و کینه توز و همیشه نگرانی خود را در ظاهر بروز نمیدهد و پیشانی او پهن است و کمان ابرو دارد و در کارها بسیار دقیق میباشد و هرگز یاد خدا را فراموش نمی کند و به دنبال هر کار زشتی توبه می کند و فردی زرنگ است.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

“ط”

او فردی است پاک و خوش اخلاق و عشقی و خوش گذران و خونگرم و پیراهن سیاه بر او خوشایند نیست و دوستی بسیار میکند.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

“ظ”

او فردی است که ظاهر و باطنش یکی است و خشک و مقرراتی میباشد و اطرافیان پشت سر او بد گویی کنند و قدر مال دنیا را نداند و در سینه و اعضا خالی دارد که نشان اقبال است و دنبال دوست رود و خواهان آن است که با دوستان تفریح کند.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

“ع”

او فردی باشد بلند مرتبه و پر گذشت و خوش اخلاق و بخشنده و مقرراتی و خشک و او هرگز قدر مال دنیا را نمیداند و در دوستی با دیگران پاینده و متعصب و در اول زندگی رنج بسیار کشد و قدر مال دنیا را نداند.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

“غ”

زیبا چهره با گذشت و خشک و مقرراتی و احساس نا امیدی کند در فکر میرود و به گذشته و آینده خود می اندیشد دانا و عالم است و زندگی را با صلح و صداقت دوست دارد.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

“ف”

او فردی است آتش مزاج و تند خو و جاهل و زیبا چهره و جنگ جو و خون گرم و نترس از ناحیه هر چند وقت یک بار مریض و رنج میکشد و در زندگی چند بار شکست میخورد ولی در آینده به مقام و منزلت خوبی میرسد.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

“ق”

فردی است قادر وتوانا و زیرک و دانا و در هر کاری نقشه بسیار میکشد و موفق میشود هم زیباست و هم خوش اخلاق و فردی است خوش گذران و قدر مال دنیا را نداند و گاه گاهی با ملایمت و یا خصومت برخورد میکند.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

“ک”

او فردی است زیبا و خوش اخلاق و زیرک و دانا و زیرک و خشک و مقرراتی و زبان او تلخ است و همیشه دیگران از زبان او در عذاب میباشند با یک کلمه حرف دیگران را برنجاند و همیشه در حال ترقی و فعالیت باشد.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

“ل”

فردی است زیبا چهره و خوش اخلاق و یکدنده و همیشه جدایی اختیار کند و غرور خاصی دارد قدر مال دنیا را نمی داند و همیشه متعصب اطرافیان نزدیک خود میباشد.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

“م”

خوش اخلاق و با محبت و خون گرم و نترس و همیشه اطرافیان پشت سرش بد گویی کنند و در روبرو از او تعریف و تمجید کنند او فردی باشد خوش چهره و چشمان درشتی دارد و در کارهای خود همیشه کاهلی دارد و زود عصبانی میشود و سریع خاموش میشود عشقی میباشد و در تمام کارها تقاضای کمک کند.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

“ن”

او فردی است زیبا و خوش اخلاق و کینه توز و دم دمی مزاج میباشد گاهی اوقات بسیار خوب و گاهی اوقات بسیار بد و مقرراتی و خشک میشود همچون قاضی میباشد و در حقوق خود و دیگران به میزان برخورد کند.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

“و”

فردی است که همیشه به دیگران کمک می کند و گاهی مغرور میشود و زبان بد پشت سر او باشد و دیگران بدی او را میگویند.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

“ه”

او فردی است که همیشه اطرافیان را امر و نهی کند و زیبا چهره و تند خو و آتشی مزاج و طبع او گرم میباشد.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

“ی”

او فردی است پر فکر و زیبا و با هر کس در افتد بر او غالب گردد دم دمی مزاج میباشد و گاهی بسیار خوب و گاهی بسیار خشک و مقرراتی است او فردی است چهار شانه و از مریضی شکم گاه گاهی رنج میبرد.

 



:: بازدید از این مطلب : 1116
|
امتیاز مطلب : 147
|
تعداد امتیازدهندگان : 52
|
مجموع امتیاز : 52
تاریخ انتشار : 10 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
سرطان هایی که فقط مخصوص افراد پولدار است!؟
این گزارش آماری نشان داده است كه افراد ثروتمندتر و مرفه بیشتر در معرض ابتلا به سرطان‌های سینه، پروستات و پوست هستند. از سوی دیگر احتمال ابتلا به سرطانهای روده، دهانه رحم و ریه در بین افراد كم بضاعت‌تر به مراتب بیشتر است.

به گزارش روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد، این كارشناسان تاكید كردند كه نرخ ابتلا به سرطان ریه در طبقات مختلف اجتماعی به لحاظ درجه رفاه و موقعیت اجتماعی - اقتصادی افراد، ‌بسیار متفاوت است. برای مثال در طبقه پایین‌تر جامعه از هر 100 هزار مورد 50 نفر به سرطان ریه مبتلا می‌شوند در حالی كه در طبقات مرفه‌تر نرخ ابتلا به این سرطان 35 نفر در هر 100 هزار نفر است. اما از سوی دیگر درصد ابتلا به سرطانهای سینه، ‌پروستات و پوست در خانواده‌های مرفه‌تر بالاتر است.

این كارشناسان می‌گویند: هرچند به دلیل شرایط نامطلوبتر زندگی، افزایش نرخ ابتلا به سرطان در جوامع فقیرتر تعجب برانگیز نیست اما ثروتمندان هم به نوبه خود از این بیماری كشنده در امان نیستند.


:: بازدید از این مطلب : 1030
|
امتیاز مطلب : 145
|
تعداد امتیازدهندگان : 47
|
مجموع امتیاز : 47
تاریخ انتشار : 10 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

مردها کاین گریه در فقدان همســــــــر می کنند
بعد مرگ همســـــــر خود ، خاک بر سر می کنند !

خاک گورش را به کیسه ، سوی منزل مـــی برند !
دشت داغ سینــه ی خـــــود ، لاله پرور می کنند

چون مجانین ! خیره بر دیوار و بر در مــی شوند
خاک زیر پای خود ، از گریه ، هــــی ! تر می کنند

روز و شب با عکــس او ، پیوسته صحبت می کنند
دیده را از خون دل ، دریای احمـــــر مــــی کنند !

در میان گریه هاشان ، یک نظر ! با قصد خیـــــر !!
بر رخ ناهیـد و مینـــــا و صنــــــوبر می کنند !

بعدِ چنـــدی کز وفات جانگــــــداز ! او گذشـــت
بابت تسلیّت خــود ! فکـــر دیگـــــر مـــی کنند

دلبری چون قرص ماه و خوشگل و کم سن و سال
جانشیـــــن بی بدیل یار و همســــــر می کنند

کــج نیندیشید !! فکــر همســــــر دیگر نیَند !
از برای بچه هاشان ، فکر مـــادر مـــی کنند !!


 



:: بازدید از این مطلب : 1144
|
امتیاز مطلب : 150
|
تعداد امتیازدهندگان : 49
|
مجموع امتیاز : 49
تاریخ انتشار : 10 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 لطفا تا باز شدن كامل عكسها شكیبا باشید
در صورتی که هر یک از عکس ها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Show Picture را انتخاب كنید

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
 



:: بازدید از این مطلب : 1150
|
امتیاز مطلب : 142
|
تعداد امتیازدهندگان : 47
|
مجموع امتیاز : 47
تاریخ انتشار : 10 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal


 



نخست : هنگامیکه به پستی تن می داد تا بلندی یابد.

دوم : آنگاه که در برابر از پاافتادگان ، میپرید.

سوم : آنگاه که میان آسانی و دشوار مختار شد و آسان را برگزید.

چهارم : آنکه گناهی مرتکب شد و با یادآوری اینکه دیگران نیز همچون او دست به گناه میزنند ، خود را دلداری داد.

پنجم : آنگاه که از ناچاری ، تحمیل شده‌ای را پذیرفت و شکیبایی‌اش را ناشی از توانایی دانست.

ششم : آنگاه که زشتی چهره‌ای را نکوهش کرد ، حال آن که یکی از نقاب‌های خودش بود.

هفتم : آنگاه که آوای ثنا سرداد و آن را فضیلت پنداشت.


 

 



:: بازدید از این مطلب : 1162
|
امتیاز مطلب : 157
|
تعداد امتیازدهندگان : 50
|
مجموع امتیاز : 50
تاریخ انتشار : 10 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

در هر  رابطه ای اعتماد  بسیار با اهمیت است. وقتی اعتماد از بین برود رابطه به پایان

 

خواهد رسید . فقدان اعتماد به سوء ظن می انجامد، سوء ظن باعث خشم و عصبانیت

 

میشود ، خشم باعث دشمنی می شود و این دشمنی  منجر به جدائی.

 

یک تلفنچی یکبار بمن می گفت

 

-          شخصی به من تلفن کرد. من هم گوشی را برداشتم و گفتم "واحد خدمات

 

عمومی. بفرمائید".

 

شخصی که تلفن کرده بود ساکت باقی ماند.. او دوباره گفت

 

-          واحد خدمات  عمومی. بفرمائید

 

وقتی که دیگر می خواست گوشی را بگذارد صدای زنی را شنید که می گفت

 

-          آه، پس اونجا واحد خدمات عمومی است. معذرت می خواهم، من این شماره را  در

 

جیب شوهرم پیدا کردم اما نمی دانستم مال چه کسی است"

 

بدون اعتماد دوطرفه، فکرش را بکنید که اگر تلفنچی بجای گفتن "واحد خدمات عمومی"

 

گفته بود "الو" چه اتفاقی می افتاد!

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 1015
|
امتیاز مطلب : 166
|
تعداد امتیازدهندگان : 56
|
مجموع امتیاز : 56
تاریخ انتشار : 10 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 
  •  
 

انواع آرایش مخصوص پوستهای

چون رنگ پوست برنزه خاص و متفاوت است گاهی ممکن است در ترکیب رنگهای آرایشی آن دچار تردید یا مشکل شوید که آیا این رنگ آمیزی برای این نوع پوست مناسب است یا خیر؟با کمک این تصاویر و انتخاب رنگ آمیزیهای درست می توانید برای داشتن آرایشی مناسب پوستهای برنزه بهره مند شوید:

1-استفاده از رنگهای مات کمرنگ و نزدیک به قهوه ای مثل کرم وآجری برای سایه و زیر ساخت آرایش چشم و رنگهای مخالف آن مثل سبزلجنی در کنار مشکی با هر رنگ چشمی:

 


 
2-رنگ آمیزی مشکی و صورتی- بنفش در کنار رنگ قهوه ای روشن پوست وترکیب دو رنگ روشن صورتی-بنفش برای آرایش لبها :
 
 
3- گر چه استفاده از رنگهای متضاد از هر گروهی با رنگ قهوه ای بسیار شیک و زیبا می شود اما گاهی هماهنگی و نزدیکی و هم گروهی رنگها در بعضی از چهره ها آنها را زیباتر خواهد ساخت
 
آرایش چشمان بژ با زیر ساختی طلایی به همراه رژ لب ترکیبی نارنجی وآجری روشن :
 
 
 
4-سایه ی  سرمه ای با زیر ساخت سفید چشمان وکرم قهوه ای لبها :
 


 
5-سایه ی دودی چشمها تنها پشت پلک و مماس با آن و رژ کرم قهوه ای همرنگ پوست که با رگه های مسی و فندقی لابه لای موها شیک و زیبا خواهد بود:
 
 

6- گاهی با داشتن چشمان روشن وعسلی با این رنگ پوست تنها کشیدن یک خط چشم دودی  داخل چشم و کمی ریمل به همراه رژ لب ترکیبی نارنجی مات وکرم نوع آرایشی شیک وزیبا را خواهید داشت :
 


 
7-اگر موها را با این رنگ پوست  روشن کرده اید آرایش بژ یا طلایی چشمها و نارنجی تند  لبها به زیبایی آن کمک خواهد کرد :
 
  

 
 

 
8-همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که با هر رنگ پوست در کنار ترکیب رنگهای هماهنگ در آرایش  بسته به نوع چهره وتیپ وقیافه گاهی تضاد رنگهای خاص چهره را شیکتر وزیباتر خواهد ساخت:
 
 



:: بازدید از این مطلب : 1378
|
امتیاز مطلب : 111
|
تعداد امتیازدهندگان : 36
|
مجموع امتیاز : 36
تاریخ انتشار : 10 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

314f46657b54bec534cbd67df353818b.jpg

قسم خوردم كه من تا روز مرگم با تو باشم

قسم خوردم نمی بینی یه لحظه بی وفا شم

قسم خوردی كه هر جوری شده با تو میمونم

قسم خوردم دوست دارم قسم خوردی میدونم

ولی عهداتو چه ساده شكستی 

به این چشمای خستم دل نبستی

تا فهمیدی برات عاشق ترینم 

منو تنهام گذاشتی نازنینم

ازم خواستی یه روزی تا قیامت با تو باشم

منم گفتم مگه عشقم میشه از تو جداشم

ولی حالا ازم میخوای برم تنهات بزارم

باشه میرم ولی هیچوقت نگو دوست ندارم

تو میدونستی من بی تو میمیرم

میدونستی بری آتیش میگیرم

چرا رفتی و از من دل بریدی

مگه از این دل ساده چی دیدی ...



:: بازدید از این مطلب : 1150
|
امتیاز مطلب : 84
|
تعداد امتیازدهندگان : 31
|
مجموع امتیاز : 31
تاریخ انتشار : 9 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 
 
news1293604596.jpg

 زمان آشپزی از چشیدن مکرر غذاها و ریزه خواری خودداری کنید. در این اوقات می توانید لیوانی آب یخ در دست داشته باشید و یا هویچ گاز بزنید یا آدامس بدون قند بجوید.

-         زمان غذا خوردن غذاهای پرکالری مانند پلو و نان را در فاصله دورتر و سبزی و سالاد را در دسترس خود قرار دهید.

-         سعی نکنید تمامی محتویات بشقاب خود را مصرف کنید. اگر در حین غذا خوردن احساس سیری کردید، از ادامه مصرف غذا صرف نظر کنید و بقیه غذا را برای وعده بعدی خود نگه دارید.

در صورتیکه در خارج از منزل غذا صرف می کنید، اضافه غذای خود را در ظروفی که رستوران در اختیار شما قرار می دهد بردارید.

-         از بشقابهای کوچکتر برای صرف غذا و لیوانهای بلند و باریک برای نوشیدن استفاده کنید.

-         هنگام صحبت کردن یا گوش دادن به صحبت های دیگران در زمان صرف غذا، خوردن را متوقف کنید.

-         اگر خارج از منزل غذا می خورید، قبل از شروع به صرف غذا، بخشی از آن را که احساس می کنید بیش از ظرفیت شماست داخل بشقاب دیگر جدا کنید.
 
منبع : salamatnews.com

 



:: بازدید از این مطلب : 1133
|
امتیاز مطلب : 69
|
تعداد امتیازدهندگان : 25
|
مجموع امتیاز : 25
تاریخ انتشار : 9 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal


 
news1293604934.jpeg

تحقیقات جدید نشان می‌دهد؛ دوستانی که علی رغم خوردن بسیار زیاد همچنان لاغر می‌مانند نه تنها موجب از دست دادن اشتهای افراد نمی‌شوند بلکه آنها را برای غذا خوردن بیشتر مشتاق می‌کنند.

در این خصوص محققان دریافتند: زمانی که دانش‌آموزان دارای دوستانی هستند که در هنگام تماشای تلویزیون به خوردن غذا مشغولند حتی اگر لاغر باشند، از دوستان خود تبعیت می‌کنند و ممکن است در خوردن زیاده روی کنند.

این در حالی است که در مقابل اگر دوستان این افراد دارای اضافه وزن یا چاقی باشند، در خوردن کنترل بیشتری از خود نشان می‌دهند.

بر این اساس محققان اعلام کردند: هنگامی که یک دوست لاغر در کنار این افراد در حال خوردن است و چاق نمی‌شود، آنها نیز با خود چنین فکر می‌کنند که ما نیز چاق نمی‌شویم.
 
منبع: shafaf.ir



:: بازدید از این مطلب : 1137
|
امتیاز مطلب : 67
|
تعداد امتیازدهندگان : 24
|
مجموع امتیاز : 24
تاریخ انتشار : 9 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

news1292943669.jpg


دانشمندان متوجه شدند این موضوع واقعا ممکن است که شما بر اثر بیکاری و سر رفتن حوصله خود بمیرید.تحقیقات دانمشندان نشان می‌دهد افرادی که زندگی ملال آور و خسته کننده ای دارند با احتمال دو برابر بیش‌تر در سنین جوانی جان خود را از دست می‌دهند.
محققان دانشگاه کالج لندن متوجه شدند افرادی که از ملال‌آوری وخسته کنندگی زندگی خود شکایت می‌کنند با احتمال دو برابر بیش‌تر نسبت به افرادی که زندگی را جالب و سرگرم کننده می‌دانند ممکن است بر اثر بیماری قلبی و سکته جان خود را از دست بدهند.
در این تحقیقات که روی بیش از 7 هزار کارمند دولت و در مدت بیش از 25 سال انجام شد مشخص شد افرادی که احساس می‌کنند زندگی کسل کننده ای دارند با احتمال 40 درصد بیش‌تر نسبت به دیگران تا پایان یافتن این تحقیقات جان خود را از دست داده اند.
افرادی که معمولا حوصله شان سر می‌رود با احتمال بیش‌تری به عادات ناسالم مانند سیگار کشیدن ، نوشیدن مشروبات الکلی و مانند آن روی می‌آورند که می‌تواند امید به زندگی را به طور قابل توجهی کاهش دهد.
متخصصان دپارتمان سلامت عمومی دانشگاه کالج لندن زندگی بیش از 7 هزار و 524 کارمند دولت که بین 35 تا 55 سال سن داشتند بررسی کردند و در مورد میزان سر رفتن حوصله ، کسلی و بی حوصلگی ان‌ها سوالاتی پرسیدند.
در این تحقیقات مشخص شد نزدیک به 10 درصد کارمندان دولت در طول ده ماه گذشته احساس بی‌حوصلگی کرده اند که این میزان در زنان تقریبا دو برابر مردان بوده است.میزان بی حوصلگی در میان جوانان و افرادی که شغل‌های سطح پایین داشتند نیز بیش از سایرین گزارش شده است.
مارتین شیپلی که دراین تحقیقات شرکت داشته است در این باره گفت : این یافته‌ها نشان می‌دهد رابطه زیادی بین بی حوصلگی و بیماری‌های قلبی وجود دارد.بنابراین افرادی که دارای شغل‌ها کسل کننده هستند باید سرگرمی‌هایی برای خودشان پیدا کنند تا بی حوصلگی را از خود دور کنند.
این افراد هم‌چنین باید مقداری از تمرکز روی خود را کاهش دهند زمان بیش‌تری را به خانواده ، دوستان ، همکاران و حتی رئیسشان اختصاص دهند.

 



:: بازدید از این مطلب : 1075
|
امتیاز مطلب : 90
|
تعداد امتیازدهندگان : 34
|
مجموع امتیاز : 34
تاریخ انتشار : 7 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

شعاری برایزیستن

 

 

حرمت اعتبار خودرا

هرگز در میدانمقایسه ی خویش با دیگران

مشکن

که ما هر یکیگانه ایم

 

.موجودی بی نظیرو بی تشابه

 

 

و آرمانهای خویشرا

 

به مقیاسمعیارهای دیگران

 

بنیادمکن

 

تنها تو می دانیکه « بهترین » در زندگانیت

 

.چگونه معنا میشود

 

 

از کنار آنچه باقلب تو نزدیک است

 

آسانمگذر

 

بر آنها چنگدرانداز، آنچنان که

 

در زندگیخویش

 

که بی حضور آنان،زندگی مفهوم خود را

 

.از دست میدهد

 

 

با دم زدن درهوای گذشته

 

و نگرانی فرداهاینیامده

 

زندگی را مگذارکه از لابلای انگشتانت فرو لغزد

 

.و آسان هدرشود

 

 

هر روز، همان روزرا زندگی کن

 

.و بدین سانتمامی عمر را به کمال زیسته ای

 

 

و هر گز امید ازکف مده

 

آنگاه که چیزدیگری

 

.برای دادن در کفداری

 

 

همه چیز در همانلحظه ای به پایان می رسد

 

.که قدمهای توباز می ایستد

 

 

و هراسی به خودرا مده

 

از پذیرفتن اینحقیقت که

 

هنوز پله ای تاکمال فاصله باشد

 

تنها پیوند میانما

 

.خط نازک همینفاصله است

 

 

،برخیز و بی هراسخطر کن

 

.در هر فرصتیبیاویز

 

«و هم بدینساناست که به مفهوم « شجاعت

 

.دست خواهییافت

 

 

آنگاه که بگوییدیگر نخواهمش یافت

 

عشق را از زندگیخویش رانده ای

 

عشق چنان استکه

 

هر چه بیشترارزانی داری

 

سرشارترشود

 

و هر گاه که آنرا تنگ در مشت گیری

 

آسان تر از کفرود

 

.پروازش ده تا کهپایدار بماند

 

 

رؤیاهایت رافرومگذار

 

که بی آنانزندگانی را امیدی نیست

 

.و بی امید،زندگی را آهنگی نباشد

 

 

از روزهایتشتابان گذر مکن

 

که در التهاب اینشتاب

 

نه تنها نقطه یسرآغاز خویش

 

.که حتی سرمنزلمقصود را گم کنی

 

 

زندگی مسابقهنیست

 

زندگی یک سفراست

 

و تو آن مسافریباش

 

که در هرگامش

 

.ترنم خوش لحظهها جاریست

   از کتاب: بارانی باید تا که رنگین کمانی برآید
--



 


:: بازدید از این مطلب : 1204
|
امتیاز مطلب : 98
|
تعداد امتیازدهندگان : 34
|
مجموع امتیاز : 34
تاریخ انتشار : 6 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
حقایقی درباره ی آقایون!


چرا مردها دارای وجدان پاکی هستند؟ 
 
به این دلیل که هیچ گاه از آن استفاده نمی کنند

چرا روانکاوی مردها خیلی سریع تر نسبت به خانم ها انجام می پذیرد؟
زیرا هنگامیکه زمان بازگشت !!
 
به دوران کودکی فرا می رسد، مردها همان جا قرار دارند

شباهت آقایون با آگهی های بازرگانی چیست؟
شما نمی توانید یک کلمه از حرف های آنها را باور کنید و هیچ چیز برای زمانی بیش از 60 ثانیه دوام نمی آورد

ورزش کنار دریای آقایون چیست؟
هر موقع خانمی را می بینند شکم هایشان را تو می دهند

به یک مرد با نصف مغز چه می گویند؟
با استعداد

خدا بعد از خلق مرد ها چه گفت؟
من می تونم کارمو بهتر از این انجام بدم

در آمریکا به یک مرد باهوش و با استعداد چه می گویند؟
توریست

یک وضعیت غیر قابل كنترل چیست؟
صد و چهل و چهار مرد در یک اتاق

برای درست کردن پاپ كُرن به چند مرد نیاز است؟
سه تا، یک نفر ماهیتابه را بر روی گاز نگه میدارد و دو نفر دیگر گاز را تکان می دهند تا گرما به تمام سطح ماهیتابه برسد

آقایون لباس هایشان را چگونه دسته بندی می کنند؟
"کثیف" و " کثیف اما قابل پوشیدن"

تنها یک مرد می تواند یک ماشین ارزان قیمت 2 میلیون تومانی بخرد و
یک سیستم صوتی 4 میلیون تومانی بر روی آن نصب کند

شما به مردی که همه چیز دارد چه می دهید؟
زنی که به او نشان دهد چگونه می تواند از آنها استفاده کند

چرا مردان تنها در نیمی از زندگی خود با بحران مواجه هستند؟
زیرا آنها در تمام طول زندگی خود در دوران نوجوانی به سر می برند

آینده نگری یک مرد چگونه مشخص می شود؟
به جای یک سیگار یک پاکت بخرد

فرق یک شوهر جدید با یک هاپوی جدید در چیست؟
بعد از یک سال هاپو هنوز هم از دیدن شما به هیجان می آید

نازکترین کتاب دنیا چه نام دارد؟
چیزهایی که مردان در مورد زنان می دانند

 



:: بازدید از این مطلب : 1078
|
امتیاز مطلب : 95
|
تعداد امتیازدهندگان : 33
|
مجموع امتیاز : 33
تاریخ انتشار : 6 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

بخوان به نام گل سرخ، در صحاری شب،
كه باغ ها همه بیدار و بارور گردند
بخوان، دوباره بخوان، تا كبوتران سپید
به آشیانه ی خونین دوباره برگردند

بخوان به نام گل سرخ، در رواق سكوت
كه موج و اوج طنینش ز دشت ها گذرد؛
پیام روشن باران،
زبام نیلی شب،
كه رهگذر نسیمش به هر كرانه برد.

ز خشك سال چه ترسی!
ـ كه سد بستی بستند:
نه در برابر آب،
كه در برابر نور
و در برابر آواز و در برابر شور .....

در این زمانه ی عسرت،
به شاعران زمان برگ رخصتی دادند
كه از معاشقه ی سرو و قمری و لاله
سرودها بسرایند ژرف تر از خواب
زلال تر از آب.
تو خامشی، كه بخواند؟
تو می روی، كه بماند؟
كه بر نهالك بی برگ ما ترانه بخواند؟
از این گریوه به دور،
در آن كرانه، ببین:
بهار آمده،
از سیم خادار، گذشته.
حریق شعله ی گوگردی بنفشه چه زیباست!

هزار آینه جاری ست.
هزار آینه اینك، به همسرایی قلب تو می تپد با شوق.
زمین تهی ست ز زندان،
همین تویی تنها
كه عاشقانه ترین نغمه را دوباره بخوانی.
بخوان به نام گل سرخ، و عاشقانه بخوان:
"حدیث عشق بیان كن، بدان زبان كه تو دانی"



:: بازدید از این مطلب : 1031
|
امتیاز مطلب : 68
|
تعداد امتیازدهندگان : 24
|
مجموع امتیاز : 24
تاریخ انتشار : 6 دی 1389 | نظرات ()