نوشته شده توسط : nahal


 

 

بوی تو را نسیم سحرمیدهد به من

یک نامه از تو ، حال دگر میدهد به من

هر شب در آرزوی تو پرواز میکنم

پروانه خیال تو پر میدهد به من

 ما را ز راه دور به آغوش خوانده ای

خود مژده ی تو ، شوق سفر میدهد به من

ای نازنین غمزده ! هرگز به یاد ما –

گریان مشو که باد ، خبر میدهد به من

هر واژه را به عشق تو در رقص آورم

جانا غم تو روح سفر میدهد به من

در باغ جان ، نهال خیال تو کاشتم

اکنون به شکل اشک ، ثمر میدهد به من

گفتی دعا کنم به تو در حال جذبه ها

این حال را دعای سحر میدهد به من

 

http://speedly.persiangig.com/indyafm/love-picture/love8.jpg

:: بازدید از این مطلب : 1406
|
امتیاز مطلب : 95
|
تعداد امتیازدهندگان : 32
|
مجموع امتیاز : 32
تاریخ انتشار : 31 خرداد 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 

چی می شد اگه خدا امروز وقت نداشت به ما برکت بده

 

چرا که دیروز ما وقت نکردیم ازش تشکر کنیم

 

چی می شد دیگه هرگز شکو فا شدن گلی رو نمی دیدیم

 

چرا که وقتی خدا بارون فرستاده بود گله کردیم

 

چی می شد اگه خدا عشق و مراقبتش را از ما دریغ می کرد

 

چرا که ما از محبت ورزیدن به دیگران دریغ کردیم

 

چی می شد اگه خدا امروز به حرفهامون گوش نمی داد

 

چون دیروز به دستوراتش خوب عمل نکردیم

 

چی می شد اگه خدا خواسته هامونو بی پاسخ می گذاشت

چون فراموشش کردیم

  •  


:: بازدید از این مطلب : 1470
|
امتیاز مطلب : 90
|
تعداد امتیازدهندگان : 32
|
مجموع امتیاز : 32
تاریخ انتشار : 31 خرداد 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

http://www.rikhtopash.com/image/photo/sarbazlove.jpg



:: بازدید از این مطلب : 1392
|
امتیاز مطلب : 69
|
تعداد امتیازدهندگان : 27
|
مجموع امتیاز : 27
تاریخ انتشار : 28 خرداد 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 

ویژه دخترهای دم بخت; چگونه از ترشیدگی جلوگیری كنیم؟

این هم بیست روش برای پیدا کردن شوهر تا دیگه لازم نباشه برای پیدا کردن یه شوهر هر روز بساط صافکاری و نقاشی و قابلمه سازی به راه باشه

1_ یقه اولین خواستگار رو بچسبید كه شاید تنها شتر بخت شما باشه.
2_ناز و لفت و لیس رو بذارید كنار.
3_در معرض دید باشید، گذشت اون زمان كه می‌گفتن: من اون دختر نارنج و ترنجم كه از آفتاب و از سایه می رنجه
4_سن ازدواج رو بیارین پایین، همون 17 یا 18 خوبه. بالاتر كه برین همچین بگی نگی از دهن می‌افتین.
5_تموم دوست پسراتونو تهدید به
ازدواج كنید، اگه موندن چه بهتر، نموندن دورشون رو درز بكشید.
6_ دعای باز شدن بخت رو دور گردنتون آویزون كنید، یه وقت كتابشو دور گردنتون آویزون نكنید كه گردن لطیفتون كج می‌شه.
7_ پسر‌های فامیل بهترین و در دسترس‌ترین طعمه‌ها هستند، رو هوا بقاپیدشون.
8_ رو شكل و شمایل ظاهری پسرها زیاد حساسیت به خرج ندید، پسرهاهمشون خوشگل، هستند. ( آره خب البته به خورده بیشتر زیر ابروها شو نوبردارن خوشگل تر هم میشن )
9_توی اجتماع بر بخورید، با مردم قاطی شید، با ننه صغرا و بی‌بی عذرا نشست و برخاست كنید، همینا هستن كه شادوماد می‌سازن واستون.
10_ یه كم به خودتون برسید، منظورم آرایش و برداشتن زیر ابرو و ریمل و پودر و سایه و كرم شب و روز و ماسك خیار و فر مژه و خط لب و خط چشم و… نیست. حداقل قیافه یه آدم رو داشته باشید.
11_در پوشش دقت كنید، لباس چسب و كوتاه فقط آدمای بوالهوس رو دورتون جمع می كنه، یه پوشش سنگین و اندكی رنگین با حفظ معیارهای دوماد پسند بهترینه.
12_مهمون كه میاد قایم نشید، چای ببرید، پذیرایی كنید، خلاصه یه چشمه بیاین كه بعله ما هم هستیم.
13_ سعی كنین از هر انگشتتون هفت نوع هنر بباره كه مامانه بتونه جلوی در و همسایه قر و قمیش بیاد كه دخترم قربونش برم اینجوریه و اونجوریه…
14_تا مامانه و باباهه می‌گن دخترمون دیگه وقته عروسیشه مثل لبوی نپخته سرخ نشین و در برید، در حركات و سكناتتون این نظر رو تایید كنید و دنبالشو بگیرید.
15_بالاخره اگه خدای نكرده می‌خواین جزو اون یك میلیون و هفت صد هزار دختر بی شوهر نباشید (تازه اگه همه پسرای این مملكت دوماد شن، كه نمی شن) هر چی دارید، رو كنید، منظورم اعضا و جوارحتون نیست منظورم كمالات و هنر مندیاتتونه.
16_ و اینو بگم كه از هیچ دوره زندگیتون به اندازه وقتی كه با نامزد محبوبتون زیر سایه درخت توی یه پارك خلوت دارید معاشقه می كنید لذت نخواهید برد، حالا به بعدنش كارندارم (منضورم رو تخت خواب نیستا).
17_اگه كسیرو دوسش دارین برین خواستگاریش (نكته: این كار ریسكش خیلی بالاس اگه شازده بگه نه سوژه خنده 1 سال فامیلاتون ردیفه).
18_حداقل یه 206 داشته باشین كه طرف به خاطر ماشین هم كه شده بیاد 2تا بشین بده 9 ماه 3 تا بشین.
19_اون یارو كه با اسب سفید میادوبی خیال شین.
20_ اگه از همه كس قطع امید كردین یه سر بیاین اینترنت یه خورده خالی ببندین که خوشگل ترین دختر روی زمینید حالا بعدا اگه فهمید

 



:: بازدید از این مطلب : 1244
|
امتیاز مطلب : 90
|
تعداد امتیازدهندگان : 31
|
مجموع امتیاز : 31
تاریخ انتشار : 28 خرداد 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

www.wsre.mihanblog.com



:: بازدید از این مطلب : 1729
|
امتیاز مطلب : 77
|
تعداد امتیازدهندگان : 29
|
مجموع امتیاز : 29
تاریخ انتشار : 27 خرداد 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

طبق آخرین نظریه پژوهشگر بریتانیایی “سام آموس” (Sam Amos)، شکل و اندازه باسن تنها سایز شلوار جین را معین نمی کند. بلکه بیانگر شخصیت شما (یا دوست دخترتان) نیز می تواند باشد.

به گفته “سام آموس” باسن ها را از لحاظ شکل ظاهر و تشابه آن با میوه ها، می توان به شش دسته تقسیم بندی کرد که توضیح هر یک نیز به همراه آن می آید:

1. سیب (کروی، مدور)
زنانی خوشحال، علاقه مند به ورزش و پایبند به رژیم غذایی.


2. هلو (محدب، کپل ها به سمت خارج)
قابل اطمینان و صادق! همچنین زنانی بسیار گشاده رو هستند.


3. گیلاس ( کوچک، کم گوشت)
ظاهر دخترانه توأم با تجربه های زنانه. توسط هر کس دوست داشته می شود. شرکای خوبی نیز هستند.


4. بادام (پهن در قسمت کمر اما پایین تر باریک به نظر می آید)
مطمئن، بی پروا، رازدار، صاحب شغلهای مهم، اغلب ارشد و صاحب سبک.


5. توت فرنگی (بالا و قلمبه)
این زنان مهربان و از کمک کردن به دیگران لذت می برند. اما بسیار هم حساس هستند و به سرعت دلشان می شکند.


6. گلابی (باریک در بالا، پهن تر در پایین)
برخی از این زنان افسرده هستند. از تنها بودن لذت می برند، خجالتی هستند. از اعتماد به نفس نسبتاً کمتری برخوردان



:: بازدید از این مطلب : 3177
|
امتیاز مطلب : 84
|
تعداد امتیازدهندگان : 29
|
مجموع امتیاز : 29
تاریخ انتشار : 27 خرداد 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

اوه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه



:: بازدید از این مطلب : 1785
|
امتیاز مطلب : 78
|
تعداد امتیازدهندگان : 31
|
مجموع امتیاز : 31
تاریخ انتشار : 27 خرداد 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

جمال السالکین مرحوم حاج میرزا جواد ملکی تبریزی در باب سیر و سلوک عارفانه کتابی به نام "المراقبات فی اعمال السنه" نگاشته اند که سید محمد راستگو آن را به فارسی ترجمه کرده است. فصل هفتم این کتاب مربوط به مراقبات و اعمال ماه رجب است که خلاصه ای از این قسمت کتاب تقدیم خوانندگان عزیز می گردد. قبل از درج مطالب کتاب مذکور بر توصیه علمای اخلاق دوباره تاکید می گردد که انجام عبادات مستحبی مستلزم داشتن حال معنوی بوده و در صورت عدم چنین شرطی باعث زحمت و فرسایش روحی می گردد. همچنین به جا آوردن این قبیل عبادات توفیقاتی می طلبد که در حوصله این مطلب نمی گنجد. امید است آغاز ماه پربرکت رجب همراه با انوار مقدس و نزولات معنوی برای کاربران عصر ایران باشد.

لیله الرغائب(شب آرزوها) اولین شب جمعه ماه رجب است كه برای آن اعمال و فضایل بسیاری نقل كرده اند كه از آن جمله می توان به روزه پنجشنبه و استغفار زیاد اشاره كرد.

بر پایه برخی روایات ماه رجب ماه امیرالمومنین(ع) است، همانگونه که شعبان ماه حضرت رسول(ص) و رمضان ماه خداست. و نخستین شب آن از شب های چهارگانه ای است که درباره احیا و شب زنده داری آنها سفارش فراوان شده است. خواندن دعاهای ویژه به هنگام دیدن ماه نیز چیزی است که درباره آن سفارش شده است. از نکته های قابل توجه در دعای ویژه دیدن ماه، توجهی است که به دو ماه شعبان و رمضان شده است و بجاست که سالک مراقب هم در این دعا و هم در دیگر دعاهای این ماه، آن دو ماه را به یاد آورد و از خدا بخواهد تا او را آمادگی دهد تا آن دو ماه را به شایستگی پذیرا شود.

بر سالک مراقب است که پیش از فرا رسیدن اینگونه شب های شریف و اوقات عزیز بیش از دیگر شبها و وقتها به بازرسی و بررسی احوال خویش پردازد و برای پاکسازی خویش از گناه و ناروایی کوشش کند، به گونه ای که هنگام ورود به این شبها و اوقات دیگر گناه و آفتی برای او باقی نمانده باشد، تا سبب شود از تجارت عبادتش زیان ببیند و از احیا و شب زنده داریش بی بهره ماند و از روشنایی و نوری که به عبادت کنندگان می رسد، طرفی نبندد. و از این بدتر مبادا مانند بنده ای باشد که سلطان او را گرامی می دارد و به مجلس خاص و خلوت انس خویش دعوت می کند تا هم لطف و کرم و بخشش و دهش خویش بر او ببارد، هم  او را همنشین و همدم خویش و گزیدگان خویش سازد، آن غلام بدان مجلس حاضر می شود اما از سلطان روی می گرداند و در خانه او به دشمن دل می بندد و با این کار خویش را شایسته هر خواری و خذلانی می کند و آن همه کرامت و شرافتی که در انتظارش بود را به خست و خفت می فروشد.

نیز برسالک مراقب است که بیشتر از " چه اندازه عبادت کردن" به " چگونه عبادت کردن" دل سپارد و بیش از " فزونی کمیت" به  " حسن کیفیت" آن همت بندد. در دعا و مناجات، زبان و بیانی و الفاظی را برگزیند که خواری و خاکساری او و نیاز و زاری او را هر چه بیشتر بنمایاند و بر این نکته تاکید ورزد که خداوند او را تشریفها بخشیده و منتها نهاده که بار تکلیف بندگی و عبادت بر دوشش نهاده است.

بر سالک است هنگام دعا بیشتر بر این صفات خدا که "کریم العفو" است و با بزرگورای از خطای بندگان می گذرد و "مبدل السیئات بالحسنات" است و بدیهای بندگان را با نیکی پاسخ می دهد، تکیه و تاکید کند. و به محمد(ص) و آل او توسل یابد و آن عزیزان را شفیع خویش سازد، باشد که سفیدرویی آن عزیزان عذرخواه سیاهرویی ما گردد و سرانجام شب را با توسل به صاحبان معصوم شب به پایان برد و اصلاح حال خویشن را از آنان بخواهد.

اگر نخستین شب رجب، شب جمعه نیز باشد سزاور است که اعمال لیله الرغائب نیز در آن شب به جا آورده شود. از پیامبر  روایت شده که فرمود: از نخستین شب جمعه رجب غافل نمانید. این شب را فرشتگان لیله الرغائب نامیده اند. در این شب آنگاه که یک سوم شب بگذرد، فرشتگان همه در اطراف کعبه گرد آیند، خداوند بدانها می فرماید: فرشتگانم هرچه از من می خواهید بخواهید! می گویند: خدایا خواسته ما این است که بر روزه داران رجب ببخشایی! خداوند می فرماید: بخشودم.

رغائب جمع رغیبه و به معنی چیزی که مورد رغبت و میل است. این لغت همچنین معنای عطا و بخشش فراوان را نیز داراست. «لیله الرغائب» شبی است که عطاء و بخشش پروردگار بسیار است و بندگان با روی آوردن به بارگاه احدیت و خشوع، شایستهٔ دریافت و عطا و کرم بی حساب می‌شوند.

پیامبر فرمود: هر کس نخستین نیمه رجب را روزه بدارد و در فاصله آغاز شب تا گذشتن یک سوم آن، دوازده رکعت نماز، دو رکعت دو رکعت به جای آورد و در هر رکعت، یک حمد و سه بار انا انزلنا و دوازده بار قل هوالله را بخواند و در پایان هفتاد بار بر من وآل من درود فرستد، سپس به سجده رود و هفتاد بار بگوید: سبوح القدوس رب الملائکه و الروح. سپس سر از سجده بر دارد و بگوید: رب اغفر و ارحم و تجاوز عما تعلم انک انت العلی الاعظم. و دوباره سجده ای چون سجده نخست به جای آورد، سپس حاجتش را از خدا بخواهد به خواست خدا حاجتش برآورده می شود.

سپس فرمود: سوگند به آنکه جانم در دست اوست، هیچکس این نماز را به جای نمی آورد مگر آن که گناهانش بخشوده می شود، هر چند گناهانش به انبوهی کف های دریاها، ریگ های بیابان ها، هم وزن کوه ها و به شماره برگ های درخت ها باشد، در قیامت شفاعت او درباره هفتصد تن از خویشان و بستگان دوزخی اش پذیرفته می شود ودر شب اول قبر نیز پاداش این نماز در زیباترین چهره و اندام تمثل و تجسم می یابد. خوشروی، خوشگوی و خوش بوی نزد او می رود و او را به رهایی از غم بشارت می دهد. فرد نمازگزار می پرسد: تو کیستی؟ پاسخ می شنود: عزیز من! دوست من! من پاداش آن نمازم که در فلان شب  به جای آوردی. اینک نزد تو آمده ام تا حق تو را بپردازم. ترس تو را فرو ریزم و در این وحشت و تنهایی همدمت باشم. پس از نفخ صور نیز در عرصه سوزان قیامت در سایه ات گیرم، آری با توام و هرگز خیرو خوبی من از تو دور نخواهد شد.



:: بازدید از این مطلب : 1299
|
امتیاز مطلب : 90
|
تعداد امتیازدهندگان : 31
|
مجموع امتیاز : 31
تاریخ انتشار : 27 خرداد 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

جوش‌های سرسیاه از کجا می‌آیند؟چگونه درمان می شوند؟

جوش های سر سیاه یکی از تغییرات پوستی هستند که می‌توانند ظاهری نازیبا را در پوست صورت ایجاد کنند.

● این منافذ آزاردهنده
قبل از رسیدن به سن بلوغ منافذ پوستی در دختران و پسران به یک اندازه است و اگر این منافذ با هم اختلافی داشته باشند به دلایل ژنتیکی است اما معمولا با هم تفاوتی ندارند اما بعد از بلوغ و بعد از ترشح هورمون‌ها مخصوصا هورمون آندروژن، فعالیت بیشتری پیدا کرده و روی غدد چربی تاثیر مستقیم گذاشته و این غدد بزرگ و ترشح آنها بیشتر می‌شود. در مردان بعد از بلوغ ترشح این هورمون بیشتر از زنان است. به همین دلیل مردان پوست چرب‌تری دارند. غیر از هورمون آندروژن که مهم‌ترین عامل موثر در غدد چربی است، عوامل ژنتیکی هم سبب می‌شود تا افراد نسبت به این هورمون حساسیت بیشتری پیدا کنند.

● وقتی منافذ بسته می‌شود
منافذ پوستی حالتی طبیعی برای پوست است اما بزرگ یا کوچک بودن آنها بسته به عوامل هورمونی و استعداد ژنتیکی است. اما انسداد این منافذ پوستی باعث می‌شود تا چربی بیش از حد بدن از آن خارج نشده و ترشحات در زیر پوست باقی بمانند و ایجاد عفونت کرده یا جوش‌های چرکی را به وجود آورند بنابراین استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی و کرم‌ها بدون مشورت با پزشک برای پنهان کردن این منافذ نه تنها کار درستی نیست بلکه عاملی برای تشدید مشکلات پوستی است.

● راهی برای درمان
بهترین راه کاهش دادن اندازه این منافذ کم کردن تعریق و کاهش چربی‌سازی بدن است بنابراین می‌توان بخشی از چربی‌سازی بدن را که تحت تاثیر رژیم غذایی است، با کاهش مصرف غذاهای چرب و سرخ‌کردنی کاهش داد. کاهش تعریق راه دیگری برای کنترل اندازه این منافذ است اما بخشی که مربوط به هورمونی‌ها و ژنتیک باشد، قابل تغییر نیست.
چرب بودن پوست را به طور موقت و نه دایم می‌توان کنترل کرد. با شستشوی به اندازه و البته نه زیاد پوست یعنی روزی ۲ تا ۳ بار با صابون‌های اسیدی می‌توان کمی از چربی پوست را کاهش داد. شستشوی زیاد پوست سبب خشک شدن و فعالیت بیشتر غدد چربی و در نتیجه تولید چربی بیشتر می‌شود. پس از شستشو و در فواصل صابون زدن نیز می‌توانید از لوسیون‌های چربی‌زدا استفاده کرده و با پنبه‌ روی منافذ بمالید. با افزایش سن و بعد از ۳۰ تا ۳۵ سالگی به طور طبیعی با کاهش فعالیت هورمون‌ها از شدت تعریق و تولید چربی کاسته شده و این منافذ خود به خود کوچک‌تر می‌شوند.

● جوش‌های سرسیاه
جوش‌های سرسیاه اولین قدم ایجاد جوش‌های جوانی در کسانی است که پوست چرب دارند و در سنین بلوغ به دلیل تغییرات هورمونی شایع هستند. جوش‌های سرسیاه، جوش‌های معمولی سربسته‌ای هستند که به علت تنگی منافذ پوست به بیرون تخلیه نمی‌شوند. این جوش‌ها به دلیل تجمع چربی به وجود آمده و در مردان شایع‌تر هستند.
جوش‌های سرسیاه تحت عنوان کومودون‌های باز اولین گام برای ایجاد جوش بوده و قبل از اینکه باکتری‌ها خلل و فرج و روزنه‌‌های پوست را مورد حمله قرار دهند، تشکیل می‌شوند. بعد از آن ممکن است جوش قرمز و جوش چرکی ایجاد شده حتی به شکل کیست نمایان شود. افزایش بیش از حد چربی به مسدود شدن روزنه‌های پوستی منجر شده که متعاقبا به ایجاد توده‌ای از چربی منجر می‌شود که وقتی در معرض هوا قرار می‌گیرد به رنگ سیاه تبدیل می‌شود. استفاده از برخی کرم‌ها و لوازم آرایشی حتی سبب بدتر شدن این جوش‌ها می‌شود. در اثر افزایش هورمون‌ها و عدم پاکسازی مناسب پوست، سلول‌های مرده در روزنه‌های پوست تجمع می‌یابند و باعث مسدود شدن روزنه و عدم خروج چربی می‌شوند. آرایش کردن زیاد و استفاده بیش از اندازه از کرم‌ها و ضدآفتاب‌ها هم تاثیر زیادی در بروز انسداد منافذ و جوش‌های سرسیاه دارند.

● توصیه‌هایی ضدجوش سرسیاه
پاکسازی منظم پوست، اولین شرط برای عدم به وجود آمدن این جوش‌ها است. اگر پوست به خوبی تمیز نشود، آلودگی‌های بیشتری جذب می‌کند و ابتدا جوش‌هایی به رنگ زرد و سپس سیاه ایجاد می‌شود. برای آرایش از فرآورده‌های مخصوص پوست چرب استفاده کنید. پودرهای صورت برای پوست چرب به ویژه آنهایی که جوش می‌زنند، مناسب‌ترند. پودرهای نرم و فشرده در این مورد بهترند. این پودرها چربی پوست را به خود جذب می‌کنند. می‌توان در زیر آنها از لوسیون‌های آرایشی بدون چربی استفاده کرد. پودرهای آرایشی نباید روی کرم‌ها و پمادهای چرب استفاده شود. برای پاک کردن مواد آرایشی از صورت، بهترین راه شستشو با آب و صابون است. همچنین می‌توان از شیرپاک‌کن و لوسیون‌های مخصوص پاک کردن مواد آرایشی هم استفاده کرد.




:: بازدید از این مطلب : 1498
|
امتیاز مطلب : 85
|
تعداد امتیازدهندگان : 30
|
مجموع امتیاز : 30
تاریخ انتشار : 27 خرداد 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

نکاتی مهم در استفاده از ماسک های پوست

بسیاری از افراد برای سالم و زیبا نگه داشتن پوست صورت‌شان به استفاده از ماسک‌ها روی می‌آورند. اما چطور و چگونه استفاده کنیم؟
 

ماسک‌ها انواع گوناگونی دارند و به 3 دسته کلی ماسک‌های خانگی، تجاری و بیو تقسیم می‌شوند.
در ماسک‌های خانگی معمولا از ماست، عسل و میوه‌ها یا سبزیجاتی مانند خیار استفاده می‌شود اما باید به این نکته توجه داشت که ماسک‌های خانگی به اندازه ماسک‌های تجاری موثر نیستند.
در حقیقت ماسک‌های تجاری با فرمول‌های خاص و ترکیبات فعال با دوز مشخص درست شده‌اند که تهیه آنها در خانه ناممکن است. ماسک‌های تجاری نه تنها اسانس خوش‌بویی دارند، بلکه برای هر نیاز تقسیم‌بندی شده‌اند و برای مثال، شما می‌توانید برای روشن کردن پوست، شفاف، جوان‌سازی و رفع چروک ماسک مورد علاقه‌تان را پیدا کنید. در ماسک‌های بیو نیز از روغن‌های گیاهی و سیلیکون استفاده شده است تا پوست را صاف و جوان کند اما تاثیر آن در کوتاه‌مدت دیده نمی‌شود.

ماسک شما از هر نوعی که باشد، استفاده صحیح و به موقع ضامن موثر بودن آن خواهد بود.

*در چه زمان‌هایی باید از ماسک صورت استفاده کرد؟
ماسک‌های مرطوب‌کننده باید دو بار در هفته استفاده شوند اما اگر در آب و هوایی خیلی گرم، سرد یا خشک زندگی می‌کنید و پوست خشک شده است باید از ماسک‌های مرطوب‌کننده به طور روزانه استفاده کنید.
در رابطه با ماسک‌های روشن‌کننده پوست باید به این نکته توجه کرد که این ماسک‌ها حاوی مواد لایه‌بردار و ملتهب‌کننده هستند که استفاده بیش از حد از آنها می‌تواند مضر باشد.
در مورد ماسک‌های پاک‌کننده هم باید گفت استفاده بیش از اندازه می‌تواند به پوست آسیب برساند.

*برای یک استفاده موثر چه باید کرد؟
ابتدا هر نوع آرایشی را از روی پوست پاک کنید. بعد در یک فضای مرطوب‌ گرم مانند حمام قرار بگیرید تا منافذ صورت باز شوند. حتی می‌توانید بعد از حمام کردن صورت‌تان را لیف بزنید تا سلول‌های مرده از روی آن پاک شده و راه برای ورود ترکیبات فعال باز شود. در صورتی که مایل‌اید از ماسک‌های مرطوب‌کننده استفاده کنید لایه‌ای ضخیم از ماسک را روی پوست صورت و گردن بمالید تا پوست آنچه را نیاز دارد جذب کند. می‌توانید از سمت پایین به بالا برای کشیدن پوست به سمت بالا و وارد کردن مواد فعال به عمق پوست، صورت و گردن را ماساژ دهید. به این مساله توجه داشته باشید که نباید مواد را به اطراف چشم که پوست آن بسیار نازک است بمالید چون در این صورت احتمال تورم و تحریک پوست وجود دارد.
*نتایج کی ظاهر می‌شوند؟
به محض آنکه از ماسک استفاده کنید می‌توانید اثرات فوق‌العاده آن را ببینید. پس از استفاده، پوست، تازه، نرم و زیبا می‌شود اما تمامی این آثار فردای روز استفاده، ناپدید خواهند شد. این آثار تنها زمانی باقی می‌مانند که شما به طور مرتب از ماسک‌ها استفاده کنید و مواد فعال آن بتوانند وارد پوست شده و تاثیر کنند.
 
*استفاده از یک نوع ماسک صحیح است یا چند نوع ماسک؟
استفاده از خوبی‌های چند ماسک مسلما بهتر از یک نوع ماسک خواهد بود. بهترین کار این است که برحسب نیاز خود مثلا 3 نوع ماسک مرطوب‌کننده، روشن‌کننده و جوان‌کننده را انتخاب کنید و در طول هفته به نوبت از آنها استفاده کنید. هرگز پشت سر هم از دو ماسک استفاده نکنید زیرا پوست نیازمند زمانی برای دریافت مواد فعالی است که روی آن نشسته است. اگر پوست چرب یا مخلوطی دارید ماسک آب‌رسان را روی گونه و گردن و هم‌زمان ماسک پاک‌کننده را روی پیشانی، بینی و چانه بمالید.
*آیا باید ماسک را از روی صورت شست یا گذاشت تا خشک شود؟
زمانی که ماسک باید روی صورت استراحت کند 10 تا 20 دقیقه است. اگر از ماسک آب‌رسان استفاده می‌کنید یا تقویت‌کننده می‌توانید مدت زمان بیشتری آن را روی صورت باقی بگذارید اما در مورد ماسک‌های تمیزکننده یا روشن‌کننده باید آن را در زمان معین نوشته شده روی بسته پاک کرد چون در غیر این صورت احتمال آسیب دیدن پوست وجود دارد. اگر این نوع ماسک‌ها را به موقع از روی پوست پاک نکنید، حس گزش و سوزش خواهید کرد.

*آیا استفاده از ماسک آب‌رسان وقتی پوست خشک است، موثر خواهد بود؟
بله. ماسک‌های آب‌رسان به سرعت خشکی پوست را برطرف می‌کنند. حتی برخی حاوی موادی هستند که مانند اسفنج عمل کرده و در پوست به آرامی آب خود را از دست می‌دهند. با این حال باید گفت که ماسک مرطوب‌کننده نمی‌تواند جایگزین مناسبی برای استفاده روزانه از کرم‌های مرطوب‌کننده باشد.
*آیا برای پوست‌های حساس هم ماسکی وجود دارد؟
ماسک‌های آرام‌بخش بسیار برای پوست‌های حساس مناسب است. این نوع ماسک‌ها حاوی مواد فعال آرام‌بخش و آنتی‌اکسیدان بوده و می‌توانند در شرایطی که پوست ملتهب و حساس است سبب تسکین آن شوند.
*آیا ماسک‌ها می‌توانند جوش‌های سر سیاه را از بین ببرند؟
ماسک‌های پاک‌کننده می‌توانند مشکل جوش‌های سیاه را از بین ببرند. نقطه‌های سیاه روی پوست در واقع چربی‌های آکسید شده روی پوست هستند که سیاه شده‌اند. به کمک یک ماسک پاک‌کننده می‌توانیم یک لایه از سبوم روی پوست را پاک کنیم اما برای برطرف کردن کامل آنها لازم است به یک متخصص پوست مراجعه کنید.
ماسک‌ها تنها برای پیشگیری از بروز آنها و پاک کردن پوست مناسب‌اند نه برای درمان همیشگی


:: بازدید از این مطلب : 1541
|
امتیاز مطلب : 88
|
تعداد امتیازدهندگان : 27
|
مجموع امتیاز : 27
تاریخ انتشار : 27 خرداد 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

راه های خانگی برای تقویت مو

از آن جا که به مراقبت و زیبایی مو اهمیت زیادی داده می شود در این مطلب به چند نکته برای داشتن موهای زیبا، سالم و براق اشاره خواهیم کرد.

 
با توجه به این که مو یک بافت مرده به حساب می آید، برای نظافت و نگهداری از آن وقت، انرژی و پول زیادی صرف می شود. به گزارش سایت «MSN» مو علاوه بر زیبایی بخشیدن ارزش بیولوژیکی دیگری نیز دارد. مو سر را گرم نگه می دارد و به تنظیم دمای بدن نیز کمک می کند. مو مانند ناخن بخشی از پوست را تشکیل می دهد و بیشتر از پروتئین تشکیل شده است
۱ - روزی یک تا ۳ بار، ۲۵۰ میلی گرم عصاره گل گاوزبان، دانه کتان و یا پامچال بخورید. همه این روغن ها غنی از اسیدچرب امگا۳ مانند اسید gamma-linolenic که برای مرطوب نگه داشتن مو و ناخن ها عالی است.
۲ - اگر می خواهید موهایتان روشن تر به نظر برسد قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید کمی آبلیمو به موهای خود بمالید.
۳ - پس از هر بار دوش گرفتن، مقدار موی ریخته شده را کنترل کنید به طور معمول، از ۸۰ تا ۱۲۰ هزار تار مویی که داریم روزی ۵۰ تا ۲۰۰ تار می ریزد. اگر مقدار موی ریخته شده بیشتر بود، به پزشک مراجعه کنید. احتمال دارد که شروع عفونت پوست سر و کچلی باشد و در موارد نادری نیز می تواند کمبود ماده مغذی دلیل ریزش مو باشد.
۴ - یک آواکادوی رسیده و له شده را با یک عدد تخم مرغ مخلوط کنید و به موهای خیس بمالید. این میوه غنی از ویتامین، اسید چرب طبیعی و ماده معدنی است که درخشش مو را برمی گرداند. بگذارید این مخلوط حداقل ۲۰ دقیقه روی موها بماند و سپس چند بار بشویید. برای موهای آسیب دیده، هفته ای یک بار و برای موهای سالم ماهی یک بار این کار را تکرار کنید.
۵ - قبل از مصرف ژل مو، چند قطره عطر محبوب خود را به آن اضافه کنید تا موهای شما خوشبو نیز شود.
۶ - می توانید با افزودن ۲۰ قطره طبیعی روغن استوقدوس در ۲۳۶ میلی لیتر در شامپوی رقیق شده در ۱۱۸ میلی لیتر آب شامپوی گیاهی درست کنید.
۷ - برای ایجاد تعادل در میزان PH پوست سر یک سهم سرکه سیب را با ۲ سهم آب ولرم مخلوط و استفاده کنید تا رنگ قرمز موی شما آشکار شود. مخلوط سرکه را به خوبی به مو و پوست سر ماساژ دهید و بگذارید خشک شود و سپس طبق معمول شست وشو دهید.
۸ - برای تقویت پروتئین مو، یک عدد تخم مرغ را با کمی شامپو مخلوط کنید و برای ۵ دقیقه ماساژ دهید و سپس خوب بشویید.
۹ - به موهای خود روغن های گیاهی بمالید. روغن زیتون، بادام شیرین و جوجوبا، برای موها بسیار مفید است. برای موهای ضخیم روغن نارگیل مناسب است. موها را کمی نمناک کنید و سپس کاملا با روغن بپوشانید. کلاه پلاستیکی و سپس حوله گرم را برای نیم ساعت روی موها قرار دهید و طبق روال معمول با شامپو بشویید.
۱۰ - برای جلوگیری از موخوره، برای چند دقیقه به آرامی حوله را دور موهای خیس قرار دهید تا رطوبت جذب شود.
۱۱ - موهای سفید را که نسبت به رنگ های دیگر سریع تر کدر، خشک و کثیف می شود، هر روز با شامپو بشویید.
۱۲ - بین هر دفعه رنگ زدن مو حداقل ۴ هفته و بین هر های لایت و یا لولایت حداقل ۸ هفته فاصله بگذارید.
۱۳ - برای تقویت کردن موهای شکننده چند قطره روغن چوب صندل را با چند قطره روغن زیتون و جوجوبا به موها بمالید.
۱۴ - برای جلوگیری از خشک شدن مو به خصوص در فصل سرما دستگاه بخور در اتاق خواب قرار دهید.
 
۱۵ - برای کاهش آسیب به مو، تنها ۹۰ درصد رطوبت مو را خشک کنید. بعضی افراد بر این تصورند که موهای خیس را باید کاملا با سشوار خشک کرد.
۱۶ - اگر موهای خود را به شکل دم اسبی جمع می کنید، بهتر است روزی چند ساعت موها را آزاد بگذارید. سعی کنید موها را محکم پشت سر جمع نکنید.
۱۷ - تقویت کننده ساده مو را در منزل تهیه کنید. برای داشتن موهای نرم و براق، سس مایونز به موها بمالید و پس از یک ساعت بشویید.۵۶ گرم روغن زیتون، ۵۶ گرم ژل آلوورا را با ۶ قطره روغن رزماری و ۶ قطره روغن چوب صندل مخلوط و استفاده کنید.


:: بازدید از این مطلب : 1563
|
امتیاز مطلب : 64
|
تعداد امتیازدهندگان : 23
|
مجموع امتیاز : 23
تاریخ انتشار : 27 خرداد 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal




تصاویری دیدنی از مردسالاری







تصاویری دیدنی از مردسالاری









تصاویری دیدنی از مردسالاری




:: بازدید از این مطلب : 1329
|
امتیاز مطلب : 78
|
تعداد امتیازدهندگان : 25
|
مجموع امتیاز : 25
تاریخ انتشار : 26 خرداد 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

کاریکاتور ازداج

کاریکاتور ازداج

کاریکاتور ازداج

 

کاریکاتور ازداج

کاریکاتور ازداج

کاریکاتور ازداج

کاریکاتور ازداج



:: بازدید از این مطلب : 1474
|
امتیاز مطلب : 81
|
تعداد امتیازدهندگان : 28
|
مجموع امتیاز : 28
تاریخ انتشار : 26 خرداد 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

همه آن هایی که اضافه وزن دارند و به سلامت خودشان اهمیت می ‌دهند؛ احتمالا با یک قصه پُرغصه دست به ‌گریبان هستند


رژیمی برای کاهش وزن! اگر این قصه، غصه شما هم هست؛ بد نیست با این مطلب، همراه شوید و سری بزنید به گوشه و کنار دنیا تا ببینید در کشورهای 10 گانه ‌ای که در این مقاله به آن ها اشاره شده، استفاده از چه روش‌ هایی برای کاهش وزن، شایع ‌تر است.

1- آفریقایی‌ ها چای و دم‌ کرده گیاهان را می ‌نوشند

اهالی آفریقای جنوبی علاقه فراوانی به نوشیدن چای، چای سبز، دم‌ کرده انواع گیاهان و نوعی چای به نام " روی ‌باس " دارند. آن ها این نوشیدنی ‌ها را معمولا بدون شیرین ‌کننده ‌های مصنوعی می ‌نوشند و با این کار کمترین کالری را نسبت به نوشیدن قهوه شیرین یا چای همراه با قند و شکر دریافت می ‌کنند. آفریقایی ‌ها به خوبی می ‌دانند که در مواجهه با استرس باید یک دم‌ کرده گیاهی بخورند، نه مقدار زیادی خوراکی پُرکالری. آن ها همچنین همیشه به پیام گرسنگی مغزشان توجه نمی ‌کنند و اعتقاد دارند که اکثر اوقات پیام گرسنگی در اثر کمبود آب بدن از سوی مغز صادر می ‌شود؛ بنابراین به جای غذا خوردن، یک لیوان چای یا دم ‌کرده گیاهان را می‌ نوشند.

2- فرانسوی ‌ها پشت میز شام می ‌نشینند و با هم گپ می ‌زنند

فرانسوی ‌ها به دور هم بودن اعضای خانواده برای صرف شام، اهمیت زیادی می ‌دهند. 92 درصد از خانواده ‌های فرانسوی در کنار هم شام می‌ خورند و این آمار، در مقابل 28 درصد خانواده‌ های آمریکایی که هنگام صرف غذا دور هم جمع می ‌شوند، بسیار چشم‌ گیر است. فرد پسکاتور، متخصص تغذیه می ‌گوید: " دور هم غذا خوردن یکی از مهم‌ ترین اتفاق ‌های روزانه در فرانسه است که سبب می‌ شود افراد هنگام صرف غذا حوادثی را که طی روز برای ‌شان رخ داده تعریف کنند و منحرف شدن ذهن از غذا خوردن باعث ایجاد وقفه در صرف غذا شده و آهسته ‌تر غذا خوردن سبب کاهش حجم غذا و زودتر سیر شدن می ‌شود."

3- مکزیکی‌ ها یک عصرانه مفصل‌ می‌ خورند و یک شام سبک

معمولا در همه جای دنیا، سه وعده اصلی غذا شامل صبحانه، ناهار و شام است اما مکزیکی ‌ها به جای شام، یک عصرانه مفصل حدود ساعت 4 بعدازظهر می‌ خورند. آن ها اعتقاد دارند که خوردن عصرانه کامل باعث اجتناب آن ها از صرف وعده شام می‌ شود یا شام آن ها را بسیار سبک می ‌کند و در نتیجه، گرسنگی هنگام صبح به سراغ ‌شان می ‌آید و آن ها را مجبور به خوردن یک صبحانه کامل و مغذی می‌ کند. مکزیکی ‌ها می‌ گویند کالری روزانه کسب شده از طریق صبحانه، ناهار و عصرانه تا شب هنگام و وقت خواب می ‌سوزد و این طوری آن ها دیگر با مشکلات چاقی و اضافه وزن روبه ‌رو نمی ‌شوند.

4- سوییسی ‌ها روزانه یک ظرف میوزلی می ‌خورند

میوزلی ترکیبی از جوی دوسر بوداده و یک نوع میوه(معمولا سیب) است، به علاوه کمی از انواع مغزها و کشمش. سوییسی ‌ها یک ظرف از این معجون را هر روز به عنوان صبحانه صرف می ‌کنند تا به سالم ‌تر ماندن و کنترل وزن ‌شان کمک کنند. فیبر موجود در میوزلی باعث می ‌شود که این غذا به آهستگی در بدن هضم شود و در نتیجه فرد برای مدت طولانی ‌تری سیر بماند. اگر قصد دارید که شما هم این صبحانه مغذی و خوش ‌مزه را در منزل تهیه و صرف کنید، هرگز بیشتر از 14 گرم شکر به آن اضافه نکنید.

5- آلمانی‌ ها صبحانه را جدی می ‌گیرند

75 درصد از آلمانی ‌ها بدون خوردن صبحانه از خانه خارج نمی‌ شوند. این طور هم نیست که هر روز تخم‌ مرغ نیمرو بخورند و کلی چربی و کالری به درون رگ ‌های‌ شان بفرستند. آن ها کمی زودتر از خواب برمی‌ خیزند. یک لیوان آب میوه طبیعی و تازه می ‌گیرند و به همراه مقداری نان سبوس ‌دار آن را میل می ‌کنند. شاید تصور خیلی از افراد باشد که با حذف یک وعده غذایی مانند صبحانه می ‌توانند سریع ‌تر و راحت ‌تر لاغر شوند اما اعتقاد پژوهشگران انگلیسی این است که نخوردن صبحانه و گرسنه ماندن سبب تحریک افراد نسبت به خوردن خوراکی ‌های پُرکالری قبل از وعده ناهار می‌ شود. حذف این وعده غذایی مساوی است با نخوردن مواد غذایی مفید و مصرف خوراکی ‌های پُرکالری و چاق‌ کننده.

6- لهستانی‌ ها غذاهای خانگی را جایگزین غذاهای رستورانی می ‌کنند

تنها 5 درصد از لهستانی ‌ها وقت خود را صرف غذا خوردن در بیرون از منزل می‌ کنند. مردم لهستان به خوبی دریافته‌ اند که مصرف نکردن غذاهای خانگی یعنی خوردن هر چه کمتر از مواد غذایی سالم و استفاده هر چه بیشتر از غذاهای چرب و پُرکالری رستوران‌ ها و در نتیجه، چاقی های بیش از اندازه. اعتقاد لهستانی‌ ها این است که با تهیه غذاهای خانگی علاوه بر سلامت، می ‌توان پول بیشتری هم ذخیره کرد.

7- تایلندی‌ ها غذاهای تند و پُرادویه می ‌خورند

غذاهای تایلندی مانند غذاهای هندی از جمله تندترین و پُرادویه ‌ترین غذاهای دنیا هستند و همین موضوع را می ‌توان علتی برای چاق نشدن مردم تایلند دانست. فلفل باعث افزایش سوخت و ساز در بدن می‌ شود و غذاهای پُرادویه سبب می ‌شوند تا فرد آهسته ‌تر غذا بخورد و در نتیجه زودتر احساس سیری کند، بنابراین درست کردن غذاهای پُرادویه می ‌تواند راه کار مناسبی برای لاغر شدن به حساب آید.

8- برزیلی‌ ها نان و حبوبات می ‌خورند

یکی از عادات مردم برزیل این است که به همراه تمام وعده‌ های غذایی ‌شان مقداری نان میل کنند. نان جزو منابع غذایی کربوهیدرات ‌ها بوده و به علت دیر هضم شدن سبب می ‌شود که فرد به مدت طولانی‌ تری سیر بماند. همچنین مصرف مقدار کمی از این ماده غذایی سبب زودتر سیر شدن افراد هم می ‌شود و تحقیقات جدید هم ثابت کرده ‌اند که 14 درصد از افرادی که همراه غذای‌ شان مقداری نان یا حبوبات می ‌خورند در مقایسه با سایرین كمتر به چاقی و اضافه وزن مبتلا می ‌شوند.

9- انگلیسی ‌ها ساندویچ‌ های کوچک می‌ خورند

یکی از رازهای لاغر بودن اغلب انگلیسی‌ ها این است که آن ها همیشه وقتی به رستوران می ‌روند، کوچک ‌ترین و کم‌ کالری ‌ترین ساندویچ را سفارش می ‌دهند. ساندویچ ‌های چندلایه به همراه پنیر و سُس اضافه، جایی در فهرست خوراکی اغلب انگلیسی‌ها ندارد.

10- نروژی‌ ها در تعطیلات ورزش می ‌کنند

این یک سُنت ریشه ‌دار و عادت قدیمی در بین نروژی ‌ها است که تمام روزهای تعطیل کل اعضای خانواده از پیر و جوان در کنار یکدیگر جمع می ‌شوند و با هم از خانه بیرون می ‌زنند و تمام روزشان را با فعالیت‌ های ورزشی مختلف از پیاده ‌روی گرفته تا فوتبال، هاکی و اسکی پُر می‌ کنند. درست برعکس آمریکایی ‌ها که ترجیح می ‌دهند روزهای تعطیل جلوی تلویزیون لم بدهند و فوتبال تماشا کنند و هله‌ هوله بخورند.



:: بازدید از این مطلب : 1395
|
امتیاز مطلب : 58
|
تعداد امتیازدهندگان : 22
|
مجموع امتیاز : 22
تاریخ انتشار : 26 خرداد 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

گاهی مواقع دلایلی پیش می آید که زن ها ومردها از اینکه زن یا مرد آفریده شده اندوجنس

مخالف نیستند بسیار خوشحال شده وبه خود افتخار می کنند.

به مرد بودن خود افتخار کنید :

1- همیشه از نام خانوادگی شما استفاده می‌شود.


2- مدت زمان مکالمه‌ی تلفنی شما حداکثر30 ثانیه است.

3- برای یک مسافرت یک هفته ای تنها یک ساک کوچک دستی نیاز دارید.

4- در تمام شیشه های مربا و ترشی را خودتان باز می‌کنید.

5- دوستان شما توجهی به کاهش یا افزایش وزن شما ندارند.

6- جنسیت شما در موقع مصاحبه‌ی استخدام مطرح نیست.


7- لازم نیست کیفی پر از لوازم بی استفاده را همه جا به دنبالتان بکشید.

8- ظرف مدت 10دقیقه می‌توانید حمام کنید و برای رفتن به مهمانی آماده شوید.


9- همکارانتان نمی‌توانند اشک شما را در بیاورند.


10- اگر در 34 سالگی هنوز مجردید، احدی به شما ایراد نمی‌گیرد.


11- رنگ اجزاء صورت شما در هر صورت طبیعی است.


12- با یک دسته گل می‌توانید بسیاری از مشکلات احتمالی را حل کنید.


13- وقتی مهمان به خانه‌ی شما می‌آید لازم نیست اتاق را مرتب کنید.


14- بدون هدیه می‌توانید به دیدن تمام اقوام و دوستانتان بروید.


15- می‌توانید آرزوی هر پست ومقامی را داشته باشید.


16- حداقل بیست راه برای بازکردن در هر بطری نوشابه‌ی داخلی یا خارجی بلد هستید.


17- ضرورتی ندارد روز تولد دوستانتان را به خاطر داشته باشید.

18- بالاخره روزی یک پیرمرد موفق خواهید شد... و اگر خوب فکر کنید می بینید که صدها

دلیل محکم دیگر وجود دارد که شما به مرد بودن خود افتخار کنید.


به زن بودن خود افتخار کنید :

1- نام هر گل و زیبایی در طبیعت است را روی شما می‌گذارند.


2- هنگامی که رنگ پریده یا بیمار هستید با کمی وسایل آرایش می‌توانید خود را زیباتر


کنید و هیچ کس هم از شما ایرادنمی‌گیرد( کاری که بسیاری از آقایان مد روز یواشکی


انجام می‌دهند ) .
3- تمام شاعران ایران زمین در وصف گل روی شما هزاران شعر گفته و خط و خال و

چشم و ابروی شما را ستوده اند.

4- به راحتی و با اعتماد به نفس هر وقت که لازم بود گریه می کنید و غم و غصه


هایتان را در دل جمع نمی کنید تا سکته کنید.


5- عمرتان بسیار طولانی است.


6- مجبور نیستید سر کار بروید و پول یک ماه کار و تلاشتان را برنج و گوشت و نخود و لوبیا بخرید.


7- آنقدر حرف برای گفتن دارید که هرگز کم نمی‌آورید.


8- همیشه یک عالمه دوست و رفیق ناب دارید و کمتر گرفتار رفیق ناباب می شوید.

9- هرگز در حمام خود را گربه شور نمی کنید.


10- بزرگ شده اید و کمتر برای طرفداری از تیم قرمز و آبی یا این حزب و آن حزب


جلز و ولز کرده و کرکری می خوانید.


11- ریش و سبیل ندارید که موقع آب خوردن قبل از خودتان سبیلتان آب بنوشد.


12- عشق و هنر ابداع شماست.


13- همیشه جوان تر از سنتان هستید و هیچ کس نمی داند شما چند ساله اید.

14- از سن 9سالگی به بلوغ عقلی و جسمی می‌رسید و حالاحالاها باید بدوند


تا به پای شما برسند.

15- بهشت زیر پای شماست.


16- اگر موهایتان مرتب نبود یا وقت برای مرتب کردنشان نداشتید، با سرکردن یک


روسری قضیه حل است.


17- همیشه در کیفتان آینه دارید و موقعی که در سلف سرویس دانشگاه قورمه سبزی


می‌خورید یک دانه لوبیا لابه لای سبیلتان جا خوش نمی کند.


18- همیشه تمیز ونظیف و خوشبو هستید … و اگر خوب فکر کنید می بینید که صدها


دلیل محکم دیگر وجود دارد که شما به زن بودن خود افتخار کنید



:: بازدید از این مطلب : 1281
|
امتیاز مطلب : 43
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
تاریخ انتشار : 26 خرداد 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal


1-از يخ براي كاهش التهاب و تورم جوشها استفاده كنيد.

2-چاي بنوشيد و سير مصرف كنيد.

3- خمير نشاسته يك لايه بردار ملايم ميباشد. خمير نشاسته را ميتوانيد با مخلوط نشاسته و آب بدست آوريد.

4- شما ميتوانيد براي خشك كردن جوش ها از خمير دندان (غير ژلي) استفاده كنيد. براي اينكاراندكي از خمير دندان را بروي جوشها قرار دهيد.

5-براي كاهش تورم و التهاب جوشها اندكي كرم هيدروكورتيزون بروي جوشها بماليد.

راهكارهاي پيشگيري از جوش



1- صورت خود را روزي 2 تا 3 مرتبه با آب و صابون آنتي باكتريال بشوييد.

2-از مالش شديد پوست خودداري كنيد.

3- از فشار دادن، كندن، تركاندن و دستكاري جوش ها خودداري كنيد.

4-هيچگاه از تيغهاي كند براي اصلاح صورت استفاده نكنيد.

5- پيش از تراشيدن موهاي صورت، صورت خود را كاملا با آب و صابون بشوييد. پس از اصلاح نيز همين كار را تكرار كرده سپس از محصولات افتر شيوAFTERSHAVE حاوي تركيبات قابض استفاده كنيد.

6- از پوست خود در برابر تابش خورشيد محافظت كنيد.

7-هنگام استفاده از لوازم آرايشي دقت كرده و نگذاريد اينگونه مواد روي صورتتان براي مدت طولاني باقي بمانند.

8-از مرطوب كننده هاي روغني استفاده نكنيد.

9- ورزش كنيد. ورزش در كاهش اثرات منفي استرس بسيار سودمند ميباشد. اما پيش از اقدام به فعاليت بدني صورت خود را كاملا با آب و صابون بشوييد (بخصوص اگر آرايش داريد). پس از فعاليت بدني نيز حمام گرفته و يا حداقل صورت خود را مجددا با آب و صابون بشوييد.

10- رژيم غذايي را برگزينيد كه استرس به بدن شما وارد نسازد. مصرف الكل ، كافئين ، نيكوتين و شكر را به حداقل رسانده و در عوض حبوبات، غلات، سبزيجات و ميوه بيشتري مصرف كنيد.

11- مصرف مواد غذايي حاوي مقادير زياد روي نيز در كاهش التهاب موثر ميباشند. روي در مرغ، گوشت قرمز و حبوبات به وفور يافت ميگردد.

12- از تكنيكهاي كاهش استرس مانند مديتيشن، يوگا و تنفس عميق بهره گيريد.

نكته آخر: آنكه هيچگاه تسليم نگرديد و تا زماني كه جوشهاي شما كاملا برطرف نگرديده از پاي ننشينيد. هرگاه يك روش درماني موثر واقع نگشت به روشي ديگر روي آوريد. اين نكته را نيز بخاطر داشته باشيد هر دارويي را كه براي درمان آكنه مورد استفاده قرار ميدهيد حداقل 3 ماه بايد صبر كنيد تا اثرات آن خود را آشكار سازد انتظار معجزه يك شبه نداشته باشيد.



:: بازدید از این مطلب : 1457
|
امتیاز مطلب : 72
|
تعداد امتیازدهندگان : 21
|
مجموع امتیاز : 21
تاریخ انتشار : 26 خرداد 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

در نظر گرفتن اهداف کوچک و قابل اجرا، روشي بسيار موثر تر از پيروي از برنامه‌هاي سخت براي دست يافتن به اهداف بسيار بزگ است. براي اينکه اندامتان تغيير قابل ملاحظه‌اي پيدا کند، لازم نيست که حتما به اندازه يک دونده ماراتن‌ بدويد و يا از يک کوه بلند بالا برويد.

در واقع توصيه مي‌کنيم براي رسيدن به تناسب اندام هيچ‌گاه يک مرتبه به ورزش سنگين نپردازيد، بلکه قدم به قدم پيش برويد.

اين کار علاوه بر تضمين رسيدن به يک اندام متناسب، باعث اعتماد به نفس شما هم مي‌شود. درنظر گرفتن اهداف کوچک، يک روش بسيار موثر براي سوزاندن چربي و داشتن عضلات خوش‌فرم و خوش‌تراش است. ما 7 هدف کوچک اما مفيد و موِثر را به شما توصيه مي‌کنيم که با انجام آنها، شما مي‌توانيد اندامي زيبا و متناست داشته باشيد.

هدف 1: طناب‌زدن بدون وقفه به مدت 10 دقيقه

فوايد: اين حرکت که معمولا در مدارس ابتدايي براي کودکان درنظر گرفته مي‌شود، علاوه برسوازندن بيش از 100 کالري، باعث تناسب بازوها و پاهاي شما مي‌شود. در ضمن، طناب‌زدن، افزايش چالاکي، توازن و توان شما را هم به‌دنبال دارد. اين حرکت را طبق برنامه‌ زير، سه بار در روز انجام دهيد.

برنامه

هفته اول: بدون طناب، 1 تا 2 دقيقه درجا بپريد. سپس طناب را برداريد و در هر بار چرخش طناب، يک جهش بر پاي راست و يک جهش بر پاي چپ انجام دهيد. اين نوع طناب‌زدن را يک دقيقه ادامه دهيد. سپس طوري طناب بزنيد که با هر چرخش طناب بر روي يک پايتان بپريد و اين حرکت را نيز 2 دقيقه انجام دهيد.

هفته دوم تا چهارم: پرش‌هاي سريع (يک پرش در هر ثانيه) به‌مدت 5 تا 10 ثانيه را به برنامه قبلي‌تان اضافه کنيد. 10 تا 20 ثانيه بين هر سري پرش استراحت کنيد. براي شروع، 6 بار اين حرکت را تکرار کنيد و به‌تدريج تا 12 سري حرکت افزايش دهيد.

هفته پنجم تا هشتم: 3 تا 5 دقيقه بدون استراحت، طناب بزنيد. به‌تدريج اين ميزان را در هر بار 30 تا 60 ثانيه اضافه کنيد تا به مرز 10 دقيقه برسيد.

هدف 2: 10 حرکت شناي مردانه انجام دهيد. فوايد: علاوه بر دست‌ها، تمام بالاتنه‌تان را به‌کار مي‌گيرد.

برنامه

1) بر روي را‌ه‌پله زانو بزنيد، دست‌هاي خود را 2 يا 3 پله بالاتر از زانوهايتان بگذاريد. سپس به آهستگي آرنج‌هايتان را‌ تا کنيد و قفسه سينه‌تان را پايين بياوريد تا به پله برسد. اين حرکت شنا را 5 تا 10 بار و يک روز در ميان انجام دهيد تا به‌تدريج برايتان آسان شود.

2) در اين مرحله، ديگر لازم نيست با کمک پله‌ها شنا بزنيد! روي زمين مسطح زانو بزنيد به‌طوري که زانوهايتان کنار هم باشد، سپس دست‌هايتان را که به اندازه عرض شانه‌هايتان از هم باز شده است، بر روي زمين قرار دهيد. در همان حالي که زانوهايتان روي زمين تا شده است، 5 تا 10 حرکت شنا را يک روز در ميان انجام دهيد.

3) هنگامي که اين حرکت نيز برايتان آسان شد، زانوهايتان را از زمين برداريد و پاهايتان را صاف کنيد تا تنها تکيه‌گاهتان بر روي زمين‌، پنجه پاها و کف دستانتان باشد. به آهستگي بدنتان را به‌طرف زمين ببريد به‌طوري که آن خط مستقيمي که از پاشنه‌هاي پايتان تا سرتان ايجاد شده همچنان حفظ شود. به اين مي‌گويند يک شناي مردانه! آن‌قدر تمرين کنيد تا بتوانيد 10 حرکت شناي مردانه پشت سر هم انجام دهيد. قبل از اينکه به اين مرحله برسيد، اگر خسته شديد، مي‌توانيد زانوهايتان را روي زمين بگذاريد و حرکت را ادامه دهيد.

هدف3: 5 کيلومتر بدويد.

فوايد: حدود 350 کالري خواهيد سوزاند (براساس سرعت 16 کيلومتر در ساعت) و پاهايتان را قوي و متناسب خواهيد کرد.

برنامه:

وحشت نکنيد. به پايان رساندن يک مسافت 5 کيلومتري، حتي براي دوندگان هم در ابتدا يک هدف بزرگ است اما طراحي برنامه، به‌گونه‌اي است که به‌تدريج پيشرفت کنيد تا زماني که به آمادگي کامل برسيد و بتوانيد 5 کيلومتر را تمام کنيد.

هفته اول: 5 دقيقه پياده‌روي کنيد و سپس 2 دقيقه بدويد. اين روش را تکرار کنيد تا مسافت 1/6 کيلومتر را طي کنيد. اين کار را 3 روز در هفته انجام دهيد.

هفته دوم: 3 تا 4 دقيقه پياده‌روي کنيد و سپس 3 تا 4 دقيقه بدويد اين روش را تکرار کنيد. تا در مجموع مسافت 1/5 تا 3 کيلومتر را طي کرده باشيد. اين روش دويدن را نيز 3 بار در هفته انجام دهيد.

هفته سوم: 1 دقيقه پياده‌روي کنيد و 5 دقيقه بدويد، اين روش را نيز تا رسيدن به 3 کيلومتر تکرار کنيد و باز هم 3 بار در هفته بدويد.

هفته چهارم: 3 تا 5 کيلومتر در يک روز و 3 روز در هفته بدويد.

هفته پنجم: مانند هفته چهارم 3 تا 5 کيلومتر در هر روز و 3 روز در هفته بدويد.

هفته ششم: اکنون مي‌توانيد هر روز 5 کيلومتر را به آساني بدويد.

هدف 4: خود را از ميله بارفيکس بالا بکشيد.

فوايد: باعث تقويت بازوها، شانه‌ها و عضلات بالاي پشتتان مي‌شود.

برنامه:

بارفيکس از آن ورزش‌هايي است که به‌خاطر سختي‌اش، همه از آن فرار مي‌کنند و معمولا در امتحانات ورزش مدرسه و دانشگاه‌ها، پايين‌ترين نمرات را نصيب آدم مي‌کند. اگر شما طبق برنامه عمل کنيد، اين حرکت براي شما خيلي آسان‌تر خواهد شد.

1) يک صندلي در زير ميله بارفيکس قرار دهيد. روي صندلي بايستيد و سپس ميله بارفيکس را طوري بگيريد که دستانتان به اندازه عرض شانه‌هايتان باز و کف دستتان به طرف مخالف صورتتان باشد. حالا خود را بالا بکشيد تا چانه‌تان به بالاي ميله برسد و هم‌زمان با بالاکشيدن نفس خود را بيرون بدهيد. سپس با شروع تنفس بعدي به پايين برويد تا پايتان به صندلي برسد. 30 ثانيه تا 1 دقيقه استراحت کنيد و مجددا حرکت را تکرار کنيد. براي شروع، 2 تا 3 بار حرکت خوب است ولي به‌تدريج که قوي‌تر مي‌شويد، بر تعداد حرکات اضافه کنيد.

2) هنگامي که توانستيد 5 بار پشت سر هم خود را با کمک صندلي از ميله بارفيکس بالا بکشيد (بارفيکس بزنيد)، صندلي را از زير پايتان برداريد و خودتان را کاملا بالا بکشيد.

هدف 5: يک حرکت تعادلي يوگا را ياد بگيريد: فوايد: تنه‌تان را مستحکم مي‌کند و انعطاف‌پذيري و قدرت بالاتنه‌تان را افزايش مي‌دهد.

برنامه

1) پاهايتان را به هم بچسبانيد و بايستيد، دست‌هايتان را به‌طرف سقف بالا بکشيد. پاشنه‌هايتان را بلند کنيد و بر روي پنجه پاهايتان بايستيد، سپس به آهستگي زانوهايتان را تا کنيد تا باسنتان به 3 سانتي‌متري پاشنه‌هاي پايتان برسد. در طي انجام اين حرکت پشتتان بايد کاملا صاف باشد. اگر حفظ تعادل در اين مرحله برايتان سخت است، يک لوله چوبي را زير پايتان قرار دهيد تا برايتان راحت شود.

2) سپس زانوهايتان را از هم باز کنيد و کف دست‌هايتان را که به اندازه عرض شانه‌هايتان از هم باز است را روي زمين و در 30 سانتي‌متري پاهايتان بگذاريد: انگشت‌هايتان را از هم باز کنيد به‌طوري که انگشت وسطي‌تان به‌طرف جلو باشد.

3) در اين مرحله آرنج‌هايتان را تا کنيد تا آرنج‌هايتان زير زانوهايتان قرار بگيرد. نگاهتان را مستقيم به جلو حفظ کنيد.

4) همان‌طور که انگشتان پايتان روي زمين است، تنه‌تان را به‌‌طرف جلو بکشيد و سپس پاهايتان را در حالي که آرنج‌هايتان مختصري تا شده است و تمام وزنتان بر روي دست‌هايتان متمرکز شده، از زمين بلند کنيد. قبل از انجام اين کار، يک بالش يا تشک جلوي خود بگذاريد تا در صورتي که به طرف جلو افتاديد ، آسيب نبينيد. اين حرکت را آن‌قدر تکرار کنيد تا بتوانيد 30 ثانيه در حال تعادل بر روي دستانتان بمانيد.

هدف 6: سرعت دويدن خود را افزايش دهيد.

فوايد: 1 کيلومتر دويدن سريع‌تر، مي‌تواند ميزان مصرف کالري را تا نزديک به 30 درصد افزايش دهد.

برنامه 10 هفته‌اي

1) هفته اول: با سرعت معمولي که برايتان راحت است. 3 روز در هفته بدويد و يا در فواصل آن پياده‌روي کنيد.
2) هفته دوم: فواصلي را که در زير گفته مي‌شود به برنامه معمول دويدنتان اضافه کنيد: با دويدن معمولي به مسافت 1 کيلومتر شروع کنيد، 1 کيلومتر بعدي را به اين صورت بدويد؛ 30 ثاينه سريع و سپس يک دقيقه معمولي بدويد. سپس با يک کيلومتر دويدن معمولي، خود را سرد کنيد. اين برنامه را يک روز در هفته انجام دهيد و 2 روز ديگر در هفته همان برنامه دويدن / پياده‌روي هفته اول را انجام دهيد.
3) هفته سوم: برنامه هفته اول را تکرار کنيد.
4) هفته چهارم: براي افزايش قدرت و استقامت‌ پاهايتان از يک تپه يا مسير سربالايي به‌طرف بالا بدويد. اين تپه يا مسير سربالايي بايد طوري باشد که بالا دويدن از آن 45 تا 60 ثانيه براي شما طول بکشد (اگر تردميل‌‌داريد، آن‌را بر روي شيب 3 تا 4 درصد تنظيم کنيد.)
روش انجام کار به اين صورت است: براي گرم‌کردن خود، يک کيلومتر بر روي زمين صاف بدويد. سپس از مسير شيب‌دار يا تپه بالا بدويد و بعد به‌تدريج سرعت خود را کم کنيد، 2 دقيقه استراحت کنيد و 2، 3 بار ديگر دويدن از سربالايي را تکرار کنيد. خود را با دويدن آهسته‌تر روي زمين صاف، سرد کنيد. اين تمرين را يک بار در هفته، علاوه بر برنامه دويدن / پياده‌روي در روزهاي دگير، انجام دهيد.

5) هفته پنجم: برنامه هفته اول را تکرار کنيد.

6) هفته ششم: برنامه هفته دوم را تکرار کنيد.

7) هفته هفتم: برنامه هفته اول را تکرار کنيد.

8) هفته هشتم: برنامه هفته چهارم را تکرار کنيد.

9) هفته نهم: برنامه هفته اول را تکرار کنيد.

10) هفته دهم: برنامه هفته دوم را تکرار کنيد.

هدف 7: يک روز تمام پياده‌روي کنيد 15( تا 25 کيلومتر)؛ فوايد: بيش از 1500 کالري خواهيد سوزاند، پاها، دست‌ها و پشتتان تقويت مي‌شود و بر چالاکي، توازن و سرعت شما افزوده خواهد شد.

برنامه

1) مسافت: هر هفته 2 ساعت پياده‌روي کنيد (حدود 10 کيلومتر.) در دفعات بعدي هر بار 20 تا 30 دقيقه به برنامه‌تان اضافه کنيد تا به 4 ساعت برسد.

2) سطح شيب‌دار: در مسيرهاي سربالايي پياده‌روي کنيد. يا اگر تردميل در دسترس داريد، شيب آن را به 5 تا 7 درصد افزايش دهيد و 5 دقيقه راه برويد، سپس در شيب 3 درصد 3 دقيقه راه برويد. اين فواصل را 8 تا 10 بار در يک روز از هفته تکرار کنيد



:: بازدید از این مطلب : 1308
|
امتیاز مطلب : 47
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
تاریخ انتشار : 26 خرداد 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

صورتتان را مرطوب کنيد و بگذاريد کرمتان جذب شود. اين موضوع باعث ميشود که کرم پودرتان در سطح پوست
بماند.
·کرم پودر را بزنيد و فورا پخش کنيد.
·با زدن برس در پن کک و پخش کردن آن روي صورت به صورت حرکات مدور هماهنگي کرم پودر را ايجاد کنيد. نگراني
ماتي جلاي چهرهتان نباشيد.
·کرم پودر را با نوک انگشت يا اسفنج آرايشي بماليد تا پوستتان درخشان و طبيعي جلوه کند.
·پس از اتمام کار با يک دستمال نمناک روي صورتتان بزنيد تا اضافه هاي پن کيک را از روي آن بردارد و درخشش لازم
به چهره تان داده شود.
·هنگام زدن کرم پودر دهانتان را باز کنيد تا قسمت گردن قشنگ آرايش شود و خطي باقي نماند.
·دو رنگ کرم پودر را هميشه دم دست داشته باشيد. يکي براي زمستان و ديگري براي تابستان. اغلب ماه هاي
سال اگر اين دو رنگ را با هم مخلوط کنيد هماهنگي بسيار زيبايي به دست مي آيد.
·پس از اتمام آرايش، يک تکه پارچه را روي صورتتان بزنيد که هم آخرين پوشش را تکميل کنيد و هم نرمشي به
ظاهرتان داده باشيد.
به ياد داشته باشيد:
آرايش در زير نور مصنوعي و رنگ طبيعي متفاوت جلوه ميکند، به همين خاطر هميشه زير نوري مشابه به نور جايي که ميخواهيد
برويد آرايش کنيد.
رنگهاي روشن چهره تان را جلوه دار تر ميکنند. ولي رنگهاي تيره تر اين جلوه هار را کمتر نمايان ميکنند.



:: بازدید از این مطلب : 1223
|
امتیاز مطلب : 71
|
تعداد امتیازدهندگان : 23
|
مجموع امتیاز : 23
تاریخ انتشار : 26 خرداد 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

چطور میشه عادت آرایش کردن رو کنار گذاشت ؟

آرایش کردن نیز مثل هر کار دیگری وقتی به یک عادت تبدیل شود علاوه بر تاثیرات مضری که بر روی پوست ،چشم ، مژه و سایر اعضای صورت خواهد گذاشت پس از مدتی برای شخص خسته کننده خواهد شد ...
آرایش کردن نیز مثل هر کار دیگری وقتی به یک عادت تبدیل شود علاوه بر تاثیرات مضری که بر روی پوست ،چشم ، مژه و سایر اعضای صورت خواهد گذاشت پس از مدتی برای خود ما نیزخسته کننده خواهد شد و چون ما به قیافه ی همیشه آرایش شده عادت کرده ایم نمی توانیم در مقابل آینه چهره ی واقعی خود را ببینیم و دوست داریم هر چه زودتر آن را با آرایشی همیشگی تغییر دهیم. این امر از جوانی و متاسفانه امروزه از نوجوانی شروع شده و مثل یک عادت با ما همراه می شود تا زمانی که خود ما از این امر خسته شویم و بخواهیم آن را تغییر دهیم که برای تغییر چنین مقوله ی واقعا سختی بهتر است مثل هر عادت بد دیگری از کم شروع کرده و آرام آرام آن را به یک آرایش و به نوعی یک رسیدگی ساده به پوست و مو و چهره تبدیل کنیم.پیشنهاد می شود برای شروع ابتدا انواع پودرهای رنگی مثل سایه ها و رژگونه را کاملا کنار بگذارید به طوری که تا مدتی آرایش قبلی خود را بدون اینها انجام دهید و بعد از اینکه به این حالت چهره عادت کردید نوبت به چشمها می رسد و بهتر است تا مدتی فقط از ریمل و تنها روی مژه های بالا استفاده کنید .با عادت به این چهره کار شما کمی راحت تر خواهد شد حال می توانید کرم پودرتان را به یک ضد آفتاب رنگی که خود حاوی کرم پودر است تبدیل کرده و از این پس به جای انواع کرم پودرهای مضر و پنکیکها که پس از مدتی اثرات بد خود مثل لکه و کک و مک را بر روی پوست به جا خواهند گذاشت از این ضد آفتاب که برای پوست ضروری است حتی در منزل نیز استفاده نماییدوبه عنوان یک پوشاننده ی خوب پوستی استفاده کنید .از براق کننده های ویتامینه با طعمهای مختلف نیز به جای رژ لب بر روی لبها بزنید و زمانی را که همیشه برای آرایش کردن صرف می کردید به یک سوم برسانید.


:: بازدید از این مطلب : 1334
|
امتیاز مطلب : 61
|
تعداد امتیازدهندگان : 21
|
مجموع امتیاز : 21
تاریخ انتشار : 26 خرداد 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

نحوه بخار دادن به پوست صورت!

چگونه پوست خـود را جـوان و شاداب نگه داریم؟چـقدر جـالـب اسـت بـدانـید کـه پـاسـخ این سـوال را اقوام باستان بهتر از ما میدانسته اند. به عنوان مثـال پاک کردن و تمیز کردن پوست با استفاده از بخار برمی گردد بـه زمان رومـی هـا
 
 
● بخار دادن به صورت
یکـی از سـوالاتی که به وفور مطرح می شود این است که چگونه میتوانیـم پوست خـود را جـوان و شاداب نگه داریم؟

چـقدر جـالـب اسـت بـدانـید کـه پـاسـخ این سـوال را اقوام باستان بهتر از ما میدانسته اند. به عنوان مثـال پاک کردن و تمیز کردن پوست با استفاده از بخار برمی گردد بـه زمان رومـی هـا. آنـها بـرای تمیز کردن بزرگان خود ابتدا آنها را در محلی پر از بخار وارد میکردند، سـپس آنها را می شستند و بعد هم ماساژ می دادند. در عصر اخیر بخار دادن بـعنوان خـدماتی فـانتزی از سـوی سـالن هـای آرایشـی محسوب می شود. 
 

● بخار دادن به صورت از مزایای فراوانی برخوردار است:
▪ منافذ پوست را باز می کند
▪ سلول های مرده ی پوست را از روی آن پاک می کند
▪ جریان خون را تسریع می کند
▪ پاک کنندگی عمقی را مقدور می سازد
▪ برای بهبود آکنه و جوش های سر سیاه مفید است

توانید بخار دادن به پوست را هفته ای یک مرتبه به صورت روتین انجام دهید و پس از آن ماسک صورت را بر روی پوست خود استعمال کنید.

برای اینکه بهترین سود را ببرید و هزینه های بالای سالن های آرایش هم بر شما تحمیل نشود، می توانید به راحتی این کار را در منزل انجام دهید. تنها چیزی که نیاز دارید صورت خودتان، ماده ی تمیز کننده، ظرف، آب و یک حوله ی بزرگ است.

۱) آرایش روی صورت را پاک کنید. پوست خود را با آب و صابون و یا هر ماده ی تمیز کننده ی دیگری که می دانید پاک کنید و سپس پوست صورت را به طور کامل خشک نمایید.

۲) ظرف را پر از آب کنید. حداقل ۳ فنجان آب؛ و آن را جوش بیاورید.

۳) آب را داخل یک ظرف کم عمق و پهن بریزید.

۴) صورت خود را حداقل ۲۰ سانتی متر بالا تر از ظرف قرار دهید، حوله را روی سر خود بیندازید. بخار باید گرم و آرام بخش باشد نه داغ و سوزاننده! اگر بخار خیلی داغ بود و احساس ناراحتی می کردید، سریعاً این کار را متوقف کنید!

۵) برای مدت زمانی نزدیک به ۵ تا ۱۰ دقیقه زیر حوله بمانید، سپس پوست خود را با آب سرد بشویید. این کار به مصدود شدن منافذ پوست کمک می کند.

۶) در این زمان می توانید از مرطوب کننده و یا ماسک صورت استفاده کنید.

شما می توانید در بخار آب از گیاهانی نظیر چای سبز، بابونه، اسطوخودوس و نعناع نیز استفاده کنید. گیاه را در یک فنجان خیس کرده و به آب در حال جوش اضافه نمایید. پیش از استفاده از هر گونه گیاهی مطمئن شوید که به گیاه مورد نظر آلرژی نداشته و پوستتان نسبت به آن حساسیت ندارد.
 

● یکی دیگر از شیوه های رساندن بخار به صورت این است که:
۱) پوست صورت را تمیز کنید.

۲) لیفتان را در آب کاملاً گرم خیس کنید، آب اضافی آن را بگیرید و روی صورتتان قرار دهید.

۳) زمانیکه لیف سرد شد (معمولاً در کمتر از یک دقیقه) آنرا از روی صورت خود بردارید، و مرحله ی ۲ را مجدداً تکرار کنید. برای رسیدن به بهترین ننتیجه باید این کا را ۵ تا ۱۰ مرتبه تکرار نمایید.

۴) با آب سرد صورت خود را آبکشی کنید و سپس از ماسک صورت یا مرطوب کننده ی ملایم استفاده نمایید.

توجه داشته باشید که استفاده از موادی که دارای درجه حرارات بالایی هستند در هر دو متد نه تنها فایده ای ندارد بلکه می تواند به پوست شما آسیب هم برساند. بخار بیش از اندازه می تواند پوست صورت را بسوزاند. مراقب باشید و کاری را انجام دهید که در آن احساس راحتی کنید.

اگر پوستتان حساس است و یا قبلاً دچار بیماری های پوستی بودید پیش از استفاده از هر گونه ماسک و یا بخار ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

از آنجایی که بخار کل ناخالصی های پوست را از بین می برد، کاملاً طبیعی است که لکه هایی پس از آن بر روی پوست ایجاد شود، که البته این لکه ها به مرور زمان از بین می روند. چهره ی شما پس از استفاده ی مکرر از ماسک و بخار تغییر زیادی پیدا خواهد کرد. 
 
حال در اینجا به شما چند نوع ماسک را به شما آموزش میدهیم:

پس از سپری کردن یک روز طولانی و سخت،برای پوستتان چه چـیزی مـی تواند بـهتر از تغذیه شدن با موادی که به آن نـیاز دارد بـاشد؟ ماسک هـای صـورت ابـزاری منـاسب برای تغذیه و زیبا سازی پوست به شمار می روند.
 
انواع آماده ی این ماسک ها هستند که میـتوانید آنها را تهیـه نمایید، اما نـیازی بـه ایـن کـار نیـست. شـما به راحتی و با استفاده از مواد اولیه ای که در هر آشپزخانه ای پیدا میشود، بـراحـتی می توانید ماسک های فوق العاده ای تهیه کنید. مواد طبیعی نظیر عسل، آووکادو، خیار، و حتی کاکائو می توانند بهشت را برای پوستتان به ارمغان بیاورند.

ماسک های صورت در انواع مختلف هستند و برای مصارف متفاوت نظیر: پاک کننده، صاف کننده، و معطر و تازه کننده کاربرد دارند. نوع ماسکی که شما استفاده می کنید به نوع پوستتان بستگی دارد.

افرادی که دارای پوست های خشک هستند می توانند موارد زیر را امتحان کنند:
▪ زرده ی تخم مرغ به همراه روغن زیتون و عسل گرم شده
▪ ۴/۱ هویج له شده به همراه یک زده تخم مرغ
▪ ۲/۱ آووکادو که در زرده ی تخم مرغ میکس شده باشد

● چند گزینه ی مناسب برای پوست های چرب هم عبارتند از:
▪ یک قاشق چایخوری خمیر ترش را با مقدار کمی شیر گرم مخلوط کنید و صبر کنید تا حالت پف کرده به خود بگیرد. برای گرفتن بهترین نتیجه می توانید این کار را در حمامی که هوای گرم و مرطوبی دارد انجام دهید.

▪ مقداری از گوجه فرنگی پوست گرفته را به صورت پوره در آورید، سپس مقداری پودر سیب زمینی به آن اضافه کنید، این دو ماده را با هم مخلوط کرده تا یک مایع خمیر مانند بدست آید.

▪ سفیده ی تخم مرغ را با چند قطره لیمو ترش مخلوط کنید. این کار همچنین در برطرف کردن جوش های سر سیاه معجزه می کند.

▪ خیار هم پوست را سفید می کند و هم می توانید از تکه های بریده شده آن بر روی چشم ها استفاده کنید تا هم از پف چشم ها کاسته شود و هم حلقه های مشکی دور چشم کمتر شوند.
 

● پوست های چرب و لکه دار:
با ۴/۱ سیب، ۴/۱ هلو، ۴/۱ خیار، ۴ گرم صدف دریایی پودر شده و ۶ گرم آرد شروع کنید. میوه های را با هم مخلوط کرده و در بلندر بریزید تا محلول سسی شکلی بدست آورید، سپس پودرهای دیگر را به آن اضافه کرده و بهم بزنید.

یک ماسک فوق العاده برای مرطوب کردن و نرم کردن پوست که حتی برای پوست های حساس نیز می تواند مورد استفاده قرار بگیرد مخلوطی از آرد جو و عسل است. ( ۳ قاشق چایخوری از هر یک)

و برای آن دسته از افراد خوش شانس که دارای پوست های معمولی هستند
 (و یا حتی برای هر کسی که تمایل دارد از آن استفاده کند) ماسک شکلاتی صورت را امتحان کنید! این ماسک حساس یک مرطوب کننده ی عالی به شمار می رود و پوست صورت شما را مانند پوست کودکان نرم و لطیف می کند.
▪ به این منظور باید:
ـ ۳/۱ پودر کاکائو
ـ ۳ قاشق سوپخوری خامه ی پر چرب
ـ ۲ قاشق چای خوری پنیر محلی
ـ ۴/۱ فنجان عسل
ـ ۳ قاشق چای خوری آرد جو
را با هم مخلوط کنید و آنها را بر روی صورت خود بمالید. برای ۱۰ دقیقه دراز بکشید و سپس پوست صورت خود را با آب گرم بشویید. به طور باورنکردنی و با خوشمزگی تمام پوستتان تازه و شاداب می شود.

یکی از انواع ماسک ها که هم اثر بخشی بسیار بالایی دارد و هم می تواند برای انواع مختلف پوست ها مورد استفاده قرار بگیرد، مخلوطی از عسل و تخم مرغ است. (سفیده ی تخم مرغ برای پوست های چرب و زرده ی تخم مرغ برای پوست خشک) و مقدار کمی روغن زیتون.

این مواد را با هم مخلوط کرده و آنرا با کمک انگشت روی صورت بمالید و با نوک انگشتان به آرامی بر روی پوست ضربه های کوچکی وارد کنید تا به خوبی جذب شوند. پس از اینکه محلول را بر روی پست خود مالیدید، پوست خود را به آرامی ماساژ دهید. مجدداً این کار را تکرار کنید و لایه ی نازک دیگری را بر روی پوست مالیده و مجدداً ماساژ بدهید.

در تمام موارد باید محلول را بر روی پوست استعمال کرده و اجازه دهید تا به طور کامل بر روی پوستتان خشک شود.

به عنوان یک قاعده ی کلی باید همیشه به خاطر داشته باشید که نمی بایست برای مدت زمانی بیش از دو مرتبه در هفته از این ماسک ها استفاده کنید. همچنین باید سعی کنید که هر مرتبه محتویات آنرا عوض کنید. بد نیست که پیش از استعمال ماسک ابتدا آنرا تست کنید. به این منظور کمی از آن را به پشت گوش خود بزنید، ۲۰ دقیقه صبر کنید، سپس آنرا بشویید. اگر پس از ۲۴ ساعت پوست پشت گوشتان طبیعی بود، آنوقت می توانید از آن ماسک استفاده کنید.

بیشترین مصرف کنندگان ماسک های صورت را خانم ها تشکیل می دهند، اما آقایون نیز می توانند به اندازه ی خانم ها از مصرف آن لذت برده و از مزایای آن بهرمند شوند. 


:: بازدید از این مطلب : 1228
|
امتیاز مطلب : 85
|
تعداد امتیازدهندگان : 25
|
مجموع امتیاز : 25
تاریخ انتشار : 26 خرداد 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

رفع لکه های صورت با موادی کاملا طبیعی !

برای افرادی که به هر دلیلی بارها به رفع این مشکل پرداخته و دوباره با آن مواجه شده اند راهکارهایی معرفی می کنیم که با استفاده از موادی طبیعی پوستی بدون لکه را به همراه داشته باشد...
 
در بسیاری مواقع لکه هایی بر روی پوست صورت و گاهی حتی پشت دستها مشاهده می شود که می تواند در بعضی خانمها به مرور زمان با افزایش سن و بر حسب مکانیسم بدن بوجود آید و در دختران جوان حاصل جای جوشهای غرور جوانی باشد که به مرور کمرنگ شده ولی کاملا از بین نرفته اند.
طبق نظر بسیاری از پزشکان و متخصصان پوست و زیبایی، در بیشتر مواقع لکه های صورت و دستها را نمی توان به طور کامل و قطعی، صد در صد از بین برد بلکه تنها می شود با بیرنگ سازی آنها و با لایه برداری از پوست آنها را کمرنگ تر ساخته و تا حدودی محو کرد و البته همه ی اینها مشروط بر این است که به طور مداوم و مرتب و طبق زمانهای تعیین شده توسط پزشک عمل شود که گاهی با قطع داروها یی که با صرف هزینه های زیاد همراه بوده پوست دوباره به حالت قبلی باز گشته و از این بابت احساس نارضایتی شدید همراه با خستگی در ما به وجود خواهد آمد.

برای آن دسته از افرادی که به هر دلیلی بارها و بارها برای رفع این مشکل اقدام کرده و دوباره با آن مواجه شده اند راهکارهایی معرفی می کنیم که با استفاده از موادی طبیعی و قابل دسترس پوستی بدون لکه را به همراه داشته باشد.

1-از مقداری روغن ارده که به راحتی هم جداگانه در عطاری ها یافت می شود و هم خود می توانید با خرید ارده ی مصرفی منزل روغن روی آن را پس از آنکه مدتی ظرف ارده بدون تکان خوردن، ثابت در جایی نگه داشته شود از روی آن جدا کرده و در ظرفی جداگانه نگه داری کنید و به طور مرتب در طول شبانه روز به جای کرم مرطوب کننده از آن استفاده نمایید که با مصرف آن در دراز مدت مثل یک عادت، شما را به نتیجه ی مطلوب خواهد رساند.

2-می توانبد مقداری از این روغن ارده را با کمی سفیداب نقره که آن هم در عطاری ها یافت می شود مخلوط کرده تا به شکل کرمی نرم و نه چندان سفت در بیاد سپس هر صبح و شب از آن استفاده نمایید.

 
 

3-نصف فنجان گلاب همراه با نصف فنجان عرق بید را داخل ظرفی کوچک روی شعله ی کم گاز قرا داده و پس از آن که کمی گرم شد یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل، یک قاشق غذاخوری روغن بادام، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذا خوری گلیسیرین را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کرده ، بگذارید با هم کمی قل بخورند، سپس دو قاشق چایخوری سر پر سفیداب روی را که قبلا از الک ریز رد کرده اید  آرام به آنها اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. پس از حل کامل سفیداب در این مواد، دو قطره آبلیمو نیز به آنها اضافه کنید و بگذارید با هم بجوشند تا قوام آیند، سپس شعله را خاموش کرده، صبر کنید تا کاملا سرد شوند .این مواد را داخل ظرفی در دار ریخته و هرصبح و شب ابتدا ظرف را خوب تکان داده و سپس برای دست و صورت از آن استفاده نمایید. استفاده ی مکرر و در مدت زمان طولانی باعث می شود شما به پوستی شفاف وروشن  و بدون لک برسید که به خاطر داشتن روغنهای مفید از چروک شدن  پوست شما نیز جلوگیری خواهد کرد.

« ثابت قدم باش تا به هدف برسی یا به آن نزدیک گردی »



:: بازدید از این مطلب : 1410
|
امتیاز مطلب : 55
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
تاریخ انتشار : 26 خرداد 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

درمان لک ‌های پوستی با شیرین بیان

ماسک شیرین بیان

از عصاره گیاه شیرین بیان برای درمان لک‌ های پوست استفاده می ‌شود، تحقیقات در این زمینه، نتایج رضایت ‌بخشی را ارایه داده است و می ‌توان از مزایای طبیعی این گیاه پرفایده بهره برد. آیا واقعا چنین نتایج درمانی از این گیاه انتظار می‌ رود؟

 

شاید بهتر باشد این ‌طور بگویم که بی ‌خطرترین عامل روشن‌ کننده رنگدانه که دارای کمترین ملانوم است، عصاره شیرین ‌بیان است که در ترکیبات زیبایی به عنوان شفاف ‌کننده ی پوست به کار می‌ رود و می ‌تواند در ترکیبات کرم‌ های آرایشی صورت به کار رود.

به علاوه عصاره شیرین‌ بیان از لحاظ تئوری به عنوان یک مشتق ضدالتهاب موضعی مطرح است که می ‌تواند در کاهش قرمزی پوست و تیرگی پس از التهاب، کاربرد داشته باشد.

ماده فعال شناخته شده در شیرین بیان، فلاونوئید است که می‌ تواند با پراکنده کردن ملانین، موجب روشن شدن پوست شود.

دوز مورد استفاده، یک گرم در روز برای چهارهفته است تا اثر بالینی آن ظاهر شود. عصاره شیرین‌ بیان هنوز در شمال آمریکا در دسترس نیست ولی در بخش‌هایی از جهان به خصوص در مصر استفاده می ‌شود.

ریشه شیرین بیان

ماده اصلی هیدروفوبیک آن که در اثر گرفتن عصاره شیرین ‌بیان به دست می ‌آید، گلابریدین است که روی پوست موثر می‌ باشد.

 

خلاصه این که آثار درمانی شیرین‌بیان از دیرباز شناخته شده بوده و از آن برای درمان انواع سرفه‌ها و به عنوان داروی مسکن در پوست استفاده می ‌کردند.

مردم حتی برای درمان اسپاسم و تورم مفاصل و به عنوان ماده‌ای ملین از آن بهره می‌ گرفتند.

 

از عصاره ریشه ی شیرین ‌بیان هم، به عنوان سد مقاوم در برابر برخی ویروس‌ها مثل

هرپس

و  

هپاتیت

A و یا در برابر عفونت کاندیدا استفاده می



:: بازدید از این مطلب : 1430
|
امتیاز مطلب : 61
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
تاریخ انتشار : 26 خرداد 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

با دنبال کردن این پنج توصیه ساده، پوستتان شاداب و سالم می شود



http://1download.loxblog.com/

پوست شفاف و تمیز اولین قدم برای داشتن پوستی زیباست اما متاسفانه در صحبت آسان و در عمل بسیار دشوار است . در این مقاله می خواهیم پنج راه ساده برای داشتن پوستی شفاف و افزودن به زیبایی شما را بیان کنیم.



 


با انجام دادن این مراحل می توانید پوستی شفاف و زیبا داشته باشید  با دنبال کردن این فاکتورها در مدت زمان کوتاهی به بیشترین حد زیبایی خود می رسید.

پاکیزگی یک کلید است !!!
شاید این نکته برای شما تازگی نداشته باشد که شستن مرتب صورت به داشتن پوستی سالم کمک کننده است . اما این نکته مهم است که چگونه باید صورتتان را بشوئید .اول با یک ماده تمیز کننده صورتتان را تمیز کنید توجه داشته باشید  از پاک کننده ای استفاده کنید که مناسب پوست شماست و عاری ازترکیبات معطر و محتویاتی باشد که باعث قرمزی و التهاب پوست  شما شود. بعد از هر استحمام از حوله تمیزی استفاده کنید که از بازگشت باکتری ها از استحمام قبل به پوست شما جلوگیری کند. و در انتها، حمام خود را با آب کشی با آب سرد به پایان ببرید تا منافذ بسته شده و شادابی برایتان به ارمغان آورد.

لمس نکنید !!!
مدام دست کاری کردن پوست بیشتر منجر به مشکل می شود بنابراین تا جایی که ممکن است از تماس دستها با پوستتان جلوگیری کنید . عدم لمس در مورد موها نیز صدق می کند بنابراین تا آنجا که ممکن است موهایتان را به سمت عقب ببرید.توصیه این است که شب ها هنگام خواب از هد بند استفاده کنید که مانع از ریختن موهایتان روی صورت شود .

 

آرامش داشته باشید و استراحت کنید !!!
داشتن استراحت به میزان لازم و نداشتن استرس برای هر شخص در تمام مراحل زندگی لازم است . جای تعجبی نیست که پوست شما با داشتن این عادت بسیار شاداب می شود .راههایی را برای کم کردن استرس پیدا کنید
برای مثال : تمرینات ورزشی با تنفس عمیق – یوگا – ماساژ.
هر شب چندین چشمک و یا پلک بزنید این کار به پوستتان اجازه می دهد ورزش کند و جوانی را از نو شروع کند و مسلما پوست شما شفاف تر و سالم تر می شود . هر شب بر روی بالشی تمیز بخوابید که چشمهای بسته شما با باکتری ها و روغنهای حاصله از پوستتان در تماس نباشد .

 

پوستتان را هر شب تمیز نگه دارید!!!
آرایشتان را پاک کنید . هیچ چیز نمی تواند به اندازه خوابیدن با آرایش برای پوستتان مضر باشد آرایش منافذ پوستتان را می بندد و این امر برای پوست بسیار مضر است .صورت تمیز بهترین فاکتور برای خواب است بنابراین حتما آرایشتان را به وسیله دستمال مرطوب و یا آب و صابون پاک کنید.

انتخاب عاقلانه !!!
وسیله ای  که برای پاک کردن پوستتان استفاده می کنید باید عاری از چربی باشد حتی محصولات پاک کننده و مرطوب کننده . بهتر است که مرطوب کننده های ساخته شده با SPF  را انتخاب کنید تا کرم ضد آفتاب شما اثرات سوئی روی پوستتان نداشته باشد. توصیه دیگر در استفاده از لوازم آرایش این است که  حتی الامکان از لوازمی استفاده کنید که منفذ های پوست شما را نپوشاند و پوست بتوانند به راحتی نفس بکشد .

 

با دنبال کردن این پنج توصیه ساده، پوستتان شاداب و سالم می شود . با چین و چروک ها خداحافظی کنید و به پوستی شاداب و شفاف  سلام کنید.


:: بازدید از این مطلب : 1312
|
امتیاز مطلب : 55
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
تاریخ انتشار : 26 خرداد 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

روشهائي كه از كاهش رتبه سايت ما در موتورهاي جستجو بخصوص گوگل جلوگيري ميكند.

http://1download.loxblog.com/ 

مقالات زيادي در زمينه روشهاي بالا بردن رتبه سايت در موتورهاي جستو نوشته شده است. اما شايد بد نباشد كه اينبار نگاهي داشته باشيم به روشهائي كه از كاهش رتبه سايت ما در موتورهاي جستجو و بخصوص گوگل جلوگيري مي‌كند. همانطور كه مي‌دانيد، سيستم رتبه بندي گوگل در دوره‌هاي زماني خاصي مجددا سايتهاي موجود را رتبه‌بندي مي‌كند و سايتهاي زيادي در اين ميان با كاهش رتبه مواجه مي‌شوند. در اين مقاله سعي خواهم كرد كه بر روي روشهاي جلوگيري از اين كاهش رتبه صحبت كنم.


 

1- تنوع در لينك ورودي: يكي از بهترين مكانهائي كه مشتريان مي‌توانند سايت شما را پيدا كنند موتورهاي حستحو هستند. اما شما نبايد فقط به اين بسنده كنيد. شما بايستي سعي نمائيد لينك سايتتان را در سايتهاي ديگران منتشر كنيد. فراموش نكيند كه يكي از پارامترهائي كه در تعيين رتبه سايت شما موثر است، ميزان لينكهائي است كه سايتهاي ديگر به سايت شما داده‌اند. با معرفي سايت شما در ديگر سايتها علاوه بر اينكه بازديدكنندگان جديدي از آن سايتها به سراغ سايت شما خواهند آمد، رتبه شما در موتورهاي جستجو نيز بهبود خواهد يافت.


 


2- ارائه محتواي با ارزش : يكي از بهترين روشهاي بازاريابي ( حتي بصورت سنتي آن) استفاده از تكنيك توصيه دوستان (Word of mouth) است. اگر شما در سايتتان به ارائه سرويسهاي رايگان بپردازيد، بازديدكنندگان شما، توصيه سايت شما را به دوستانشان خواهند كرد. اينكار باعث افزايش كلیك بر روي سايت شما خواهد شد. بسياري از افراد سايت شما را براي سرويسي كه ارائه كرده است در سايتهاي مختلف معرفي خواهند كرد. خوب اين يعني كمك به افزايش رتبه سايتتان


 


3- نام دامنه مناسب : تا حد امكان سعي كنيد از نام دامنه كوتاه استفاده نمائيد. بسياري از افراد در معرفي حضوري يك وب سايت ، نامهاي كوتاه‌تر را به سادگي معرفي مي‌كنند و شنوندگان هم آسانتر نامهاي كوتاه را به خاطر مي‌سپارند.


 


4- استفاده از تبليغات معمولي : سعي كنيد نام سايت خودتان را بر روي پيراهن يا خودكار يا اجناس تبليغاتي ديگر منتشر كنيد. به اين ترتيب بازديدكنندگان زيادي را به سايت خود اضافه خواهيد نمود. اين توصيه شايد بطور مستقيم باعث افزايش يا نگهداري رتبه سايت شما نشود اما بطور غير مستقيم در معرفي سايت شما به موتورهاي جستجو موثر خواهد بود.


 


5- استفاده از محصولات با قابليت توزيع : ارائه كتابهاي الكترونيكي يا مقالات مفيد يا حتي ارائه محصولات نرم‌افزاري رايگان در سايت شما ، كمك زيادي به افزايش بازديكنندگان و همچنين معرفي سايت شما در ديگر سايتها و در نتيجه افزايش رتبه شما خواهد داشت.


 


 6- بررسي وضعيت لينكهاي سايت : هميشه در معرفي سايتهاي ديگران در سايتتان مراقب باشيد. بسياري از اين نوع سايتها بعد از مدتي لينكشان را عوش مي‌كنند يا اينكه بدليل مشكلات فني درست كار نمي‌كنند. سعي كنيد مجموعه لينكهاي سايت خودتان را مرتب بررسي نمائيد و لينكها نادرست را حذف يا تصحيح نمائيد. تعداد بيشتر لينكهاي بدن استفاده در يك سايت باعث كاهش بيشر رتبه سايت در موتورهاي جستجو خواهد‌شد.


 


7- استفاده از كلمات كليدي : هيچگاه از استفاده صحيح از كلمات كليد غافل نشويد. مرتب كلمات كليد سايت خود را بررسي كرده و در صورت نياز كلمات آنرا تصحيح نمائيد. به خاطر داشته باشيد كه اين تغييرات بصورت افزايش باشد. تغيير يكباره كل كلمات كليد سايت مي‌تواند تاثير بسيار مخربي بر روي رتبه سايت شما در موتورهاي جستجو داشته‌باشد.


 


8- استفاده از سايتهاي با رتبه بالا: نكته ديگر اينكه سعي كنيد از سايتهائي كه رتبه بالائي دارند براي اضافه كردن لينك استفاده كنيد. فرستادن اخبار مربوط به سايت شما بهمراه لينك سايت به سايتهاي خبري با رتبه بالا، يا حتي ارائه مقالات سايتتان در سايتهاي با رتبه بالا مي‌تواند تاثير مناسبي در افزايش يا نكهداري رتبه سايت شماداشته باشد.


 


9- استفاده از گروههاي خبري: فراموش نكنيد كه همه مطالب گروههاي خبري در موتورهاي جستجو ثبت مي‌شوند. شركت در مباحث اين گروهها كمك زيادي به معرفي سايت شما به موتورهاي جستجو خواهد كرد. در ضمن بخاطر داشته باشيد كه اين مطالب براي مدتهاي زيادي در اين گروها باقي خواهند ماند.


 


10- وبلاگ نويسي : هنوز مطالبي كه در وبلاگ سايتها نوشته مي‌شود از اهميت زيادي برخوردار هستند. علاوه بر اينكه اين مطالب مي‌تواند در ايجاد ارتباط بهتر با مشتري موثر باشد، تاثير مثبتي در افزايش رتبه سايت شما در موتورهاي جستجو خواهد داشت. سعي كنيد از اسامي مناسب براي وبلاگ سايت و همچنين شاخه‌اي كه اين وبلاك درآن قرار دارد استفاده نمائيد.




:: بازدید از این مطلب : 1467
|
امتیاز مطلب : 52
|
تعداد امتیازدهندگان : 21
|
مجموع امتیاز : 21
تاریخ انتشار : 26 خرداد 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

عجیب نیست که شکمتان را نتوانید ببینید؟



http://download-one.persiangig.com/image/1download.jpg

عجیب نیست که شکمتان  را نتوانید ببینید؟ در اینجا 10 روش ساده برای مسطح کردن شکمتان،به شما توصیه شده است.

 

 

برای مسطح کردن شکمتان از نکات ساده ای که می توانید آنها را در زندگی روزمره تان بگنجانید گرفته تا انجام ورزشهایی در منزل،به شما توصیه شده است.

این ده پیشنهاد را دنبال کنید و شکمتان را تخت و مسطح ببینید:
1. یک کاسه تمشک بخورید:
فیبر موجود در تمشک از یبوست که باعث بزرگ شدن شکمتان مانند یک بالون می شود جلوگیری میکند .

2. مقدار زیادی آب بنوشید:
آب فقط حجم معده را پر کرده و عاری از کالری است همچنین باعث می شود سوخت و ساز بدنتان در حرکت باشد.

 

 
3. نوشابه را از قلم بیندازید:
مطمئنا نوشابه چاق کننده نیست اما مملو از کالری است.نوشابه همچنین سطح کورتیزول( هورمون استرس که به ذخیره شدن چربی در شکمتان کمک می کند) را بالا  می برد.
 
4. صاف بنشینید:
قوز کردن به سمت جلو باعث بزرگ به نظر رسیدن شکمتان می شود.برای اینکه لاغر شوید ماهیچه های شکمتان را سفت و محکم کنید،شانه هایتان را به عقب ببرید،بدن خود را به سمت بالا بکشید،و پشتتان را برخلاف صندلی به سمت عقب پایین بیاورید.

 

 
5. باغبانی کنید:
 خم شدن بلند شدن چرخیدن به شکل دادن کمرتان کمک کرده و در ساعت 350 کالری می سوزانید.
 
6. رانهایتان را تکان دهید:
تکان دادن رانها به اندازه باغبانی و درخت کاری کردن کالری می سوزاند.
 
7. روی چمن زمین گلف تمرین کنید:
کندن گودالی برای توپهای گلف برای شما مانند یک پیاده روی می ماند.توپ را محکم بزنید و شکمتان را سفت کنید.

 

 
8. پاهایتان را بلند کنید:
عضله های قسمت بالای شکمتان را با بالا آوردن پاهایتان از سطح زمین منقبض کنید.به پشت دراز بکشید و پاهایتان را روی صندلی یا تخت تکیه دهید.آرام بچرخید،سر و شانه هایتان را بالا ببرید و پشتتان را از سطح زمین بالا بگیرید سپس آرام پایین بیاورید.این کار را 10 تا 12 بار 2 تا 3 بار در هفته تکرار کنید.
 
9. حالا عکس حالت قبلی را انجام دهید:
برای کوچک کردن شکمتان از زوایای مختلف،روی زمین به پهلو دراز بکشید و روی بازوهایتان تکیه کنید، پا بزنید(نرمش دوچرخه) و پاها و زانوهایتان را به صورت 90 درجه خم کنید.ماهیچه های شکمتان را منقبض کنید و پشتتان را روی زمین فشار دهید،رانهایتان را تا 2 الی 4 اینچ از سطح زمین بالا ببرید.چند لحظه مکث کنید سپس پاهایتان را پایین بیاورید.این نرمش را 10 الی 12 بار به مدت 2 یا 3 بار در هفته انجام دهید.
 
10. عمل انقباض را قطع کنید:

برای اینکه

ماهیچه های قمست کمرتان هم کوچک شود به پشت دراز بکشید در حالی که زانوهایتان را خم کرده اید و پایتان روی زمین است

.قوزک پای راستتان را روی زانوی چپتان قرار دهید و دستتان را پشت سرتان،و آرنجتان به بیرون می آید.سر و کمرتان را بالا بگیرید،بچرخید و شانه چتان را به سمت زانوی راستتان بیاورید.چند لحظه مکث کنید سپس به آرامی پایین بیاورید.این حرکت را 10 الی 12 بار تکرار کنید سپس با طرف بعدیتان این حرکت را امتحان کنید.این حرکت را 2 الی 3 بار در هفته انجام دهید



:: بازدید از این مطلب : 1334
|
امتیاز مطلب : 66
|
تعداد امتیازدهندگان : 23
|
مجموع امتیاز : 23
تاریخ انتشار : 26 خرداد 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

بسیاری از افراد با اینکه سن بلوغ را گذرانده اند باز هم صورتشان دارای جوش است،به چه علت؟


http://1download.loxblog.com

آکنه یا جوش غرور جوانی
یکی از شایع ترین بیماری های پوستی انسان که فرضیات زیادی در مورد علل پیدایش و درمان آن مطرح شده،آکنه یا جوش غرور جوانی است.این بیماری در بسیاری از جوانان در سنین بلوغ پدید میآید و شدت آن در افراد مختلف متفاوت است و اکثراً پس از سن بیست و پنج سالگی بهبود مِی یابد.
جوش های غرور به صورت دانه های قرمز،جوش های سر سیاه ،و توده های سفت زیر پوستی در ناحیه گونه،بینی،پیشانی،پشتِ گردن،و قسمت فوقانی پشت و سینه ظاهر می شوند.این جوش ها در پایه یک مو به وجود می آیند و ناشی از آماس،التهاب و انسداد مجرای غده چربی کنار مو هستند.پیدایش آکنه ناشی از یک علت خاص نیست بلکه چندین عامل در پیدایش و شدت آن نقش دارند:ارث،میکروب ها،نوع غذا،مشکلات عصبی و روحی ،تغییرات غددی هورمونی، نوع پوست، بهداشت صورت ، مصرف برخی داروها ، و بعضی از بیماری ها.

*
شاید مهمترین عامل ایجاد کننده آکنه تغییرات هورمونی زمان بلوغ باشد.در هنگام بلوغ،هورمون های جنسی ناگهان افزایش می یابند و مقدار آنها در خون بسیار زیاد می شود.این هورمون ها باعث افزایش ترشح چربی پوست می شوند و زمینه را برای رشد میکروب و التهاب غدد چربی صورت،و پیدایش جوش فراهم می آورند.خانم هایی که دچار آکنه هستند معمولاً هورمون های مردانه زیادتری دارند و در بسیاری از آنها رشد مو ی صورت نیز بیش از معمول است.
نوع غذا می تواند در جوش صورت مؤثر باشد.مصرف مواد قندی مثل ماکارونی،نان،برنج،شیرینی و شکلات و مصرف غذاهایی حاوی فندق،پسته،بادام،موز ، نارگیل و گردو می تواند موجب تشدید آکنه شود که علت آن احتمالاً آزاد شدن اسیدهای چرب در خون است.
ناراحتی های روحی و عصبی تأثیر بسزایی در بروز آکنه دارند.به دنبال فشارهای عصبی و کم خوابی، صورت شادابی و طراوت خود را از دست می دهد و جریان خون کم شده و سیستم دفاعی پوست ضعیف می شود و زمینه برای رشد آکنه فراهم می آید و به سرعت بر تعداد جوش ها افزوده می شود.مسائل وراثتی و ژنتیک نیز در ابتلا به جوش غرور جوانی و شدت آن نقش دارند. حتماً تاکنون افرادی را دیده اید که اکثر اعضای خانواده شان دچار جوش های غرور بزرگ و فراوان میشوند.به طور کلی نقش زمینه فامیلی در ابتلا به این بیماری ثابت شده است.

* عدم رعایت بهداشت پوست  یکی از عوامل مهم در ایجاد یا تشدید جوش های غرور است.اصولاً پیدایش جوش غرور ناشی از افزایش ترشح چربی و تجمع میکروب در غده چربی کنار مو است.بنابراین رعایت نکات بهداشتی می تواند نقش مؤثری در بهبود و تخفیف آن داشته باشد.دستکاری کردن این جوش ها موجب انتشار عفونت به نقاط دیگر و افزایش تعداد و حجم جوش ها می شود. امروزه آنتی بیوتیک ها و مواد ضدعفونی کننده عامل لاینفک درمان جوش های غرور هستند.
مصرف برخی داروها ممکن است موجب تشدید جوش های غرور شود.از جمله این داروها می توان به مصرف بیش از حد ویتامین B12 ،ریفامپین،ایزونیازید و کورتن اشاره کرد.علاوه بر موارد فوق،مصرف مکرر و بیش از اندازه پماد بتامتازون،فلوسینولون،تریامسینولون و کرم های چرب نیز می تواند موجب پیدایش یا تشدید آکنه شود.

درمان آکنه
برای درمان آکنه باید یک سری اقدامات و توصیه های بهداشتی را اجرا نمود و نیز با مراجعه به پزشک و دریافت داروهای مناسب به مقابله با آن پرداخت.


توصیه های مهم
برای جلوگیری از پیشرفت جوش ها و کاهش حجم و تعداد آنها باید توصیه های زیر را در نظر داشته باشید و به آنها عمل کنید.
1 – جوش ها را دستکاری نکنید و آنها را با فشار خالی نکنید.برای خالی کردن آنها به یک انستیتوی زیبایی مراجعه کنید تا با دستگاه های مکنده جوش ها را تخلیه کنند.اگر چنین مرکزی در نزدیکی شما وجود ندارد،انگشتان خود را با الکل ضدعفونی کنید،ناخن ها را کوتاه کنید و با یک دستمال تمیز جوش ها را به آهستگی فشار دهید تا تخلیه شوند.


 


2 - پوست خود را به نرمی ماساژ دهید.این کار را می توانید به طور مرتب،خودتان انجام دهید و یا به یک فرد مجرب مراجعه کنید تا پوست شما را ماساژ دهد.ماساژ باعث تخلیه چربی پوست شده و از پیشرفت جوش ها جلوگیری می کند.


 


3 - آسودگی روانی داشته باشید.سعی کنید خواب مرتب داشته باشید.استراحت کافی داشته باشید و حتی الامکان از فشارهای روحی و عصبی بپرهیزید.


 


4 - روزی دو بار صورت خود را بشویید و ماساژ دهید.برای شستشو از صابون اسیدی (گوگردی) که پزشک توصیه می کند استفاده کنید.ابتدا صورت خود را خوب صابون بزنید تا از کف پوشیده شود.آنگاه با نوک انگشتان،پوست صورت خود را ماساژ دهید تا صابون در منافذ پوست به خوبی نفوذ کند و چربی های جمع شده در جوش ها را از بین ببرد.از سوی دیگر ماساژ باعث بهبود جریان خون پوست و طراوت و شادابی آن می شود.با کف دست خود پوست صورت را از راست به چپ،از چپ به راست و سپس از پایین به بالا ماساژ دهید.کل زمان ماساژ صورت با کف صابون باید پنج دقیقه طول بکشد.پس از آن صورت خود را با آب گرم بشویید تا کاملاً پاک شود.آنگاه با یک پنبه آغشته به گلاب،سطح پوست را پاک کنید.گلاب یا آب لیمو،اثر قابض دارند و باعث افزایش گردش خون و بهبود پوست می شوند .


 


5 - هفته ای یک یا دو بار از ماساژ سرکه سیب استفاده کنید تا چربی پوست کاهش یابد.برای این کار کافی است مقداری سرکه سیب را در همان مقدار آب بریزید و سپس با انگشت مقداری از این مخلوط را بردارید و بر روی صورت خود بمالید و ماساژ دهید.ماساژ را با حرکات حلقوی و ضربه ای آهسته انجام دهید و ابتدا از پایین به بالا و سپس از بالا به پایین حرکت کنید.آنگاه چند دقیقه صبر کنید و سپس صورت خود را بشویید.


6 - از مصرف غذاهای چرب،شیرینی زیاد،سس مایونز،خامه،شکلات،گردو، فندق،موز،تخم مرغ،بعضی از ماهی ها و نارگیل،حتی المقدور بپرهیزید ولی نیازی به رژیم های سخت نیست.سعی کنید سبزی ها و میوه جاتی را که حاوی ویتامین Aهستند زیادتر مصرف کنید:هویج،اسفناج،شاهی و گوجه فرنگی. همچنین مصرف چای و ادویه جات را محدود کنید.


 


7 - سعی کنید هر روز صورت شما در معرض نور آفتاب قرار گیرد.اشعه آفتاب تأثیر بسیار خوبی در بهبود جوش های غرور جوانی دارد. بهتر است برای محافظت چشم ها از عینک آفتابی کمک بگیرید.البته بعضی محققین معتقدند که نور آفتاب پس از مدتی موجب تشدید آکنه می شود ،بنابراین بهتر است استفاده از آفتاب  را فقط برای شروع درمان به کار گیرید.


 


8 - از ورزش و پیاده روی غفلت نکنید.بسیاری از جوش های پوستی پس از مدتی ورزش به کلی ناپدید می شوند.اگر هر روز صبح،مسافتی معادل حداقل سه کیلومتر را به صورت پیاده روی یا به صورت دویدن طی کنید و پس از آن یک دوش بگیرید،متوجه می شوید پس از مدت بسیار کوتاهی پوست شما بسیار شاداب تر می شود و بسیاری از جوش ها برطرف می گردند.ورزش و استحمام باعث باز شدن منافذ پوست،بهبود جریان خون آن و رفع چربی می شود .


 


9 - برای شستشوی صورت از آب گرم استفاده کنید.صابون شما بهتر است از نوع اسیدی باشد که چربی را کم کند.مصرف مواد آرایشی و کرم های چرب را محدود کنید و در صورت استفاده،ابتدا پوست را به یک کـِرم مرطوب کننده آغشته کرده و سپس از پودر یا سایر مواد آرایشی استفاده کنید و شب،هنگام خواب همه این مواد را به وسیله شیر پاک کن تمیز کنید.

10 -
پس از شستشوی صورت،هیچگاه با یک حوله به طور خشن صورتتان را پاک نکنید،بلکه یک دستمال کاغذی یا حوله نرم را با پوست خود تماس دهید تا خشک شود.


اقدامات پزشکی
در کنار توصیه های مزبور، داروهایی توسط پزشک متخصص برای شما تجویز می شوند که نقش اصلی را در بهبود آکنه بر عهده دارند. حتماً از این داروها استفاده کنید.


:: بازدید از این مطلب : 1675
|
امتیاز مطلب : 34
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : 26 خرداد 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

معمولا افراد از داشتن شکم ناراحت هستند و به دنبال راهی برای از بین بردن چربی های اضافی این قسمت می گردند

http://1download.loxblog.com

معمولا همه افراد از داشتن شکم ناراحت هستند و به همین دلیل به دنبال راهی برای از بین بردن چربی های اضافی این قسمت می گردند


 

*قطع مصرف هله هوله
دکـتر ”لزلی بونسی” از دانشگاه پترزبورگ، بخش پزشکی اظــهار می دارد: بسیاری از آبنبات ها و اسنک ها شامل گـلیسـیرین و شــکر بالایی هسـتند. در معده به طور کامل هضم نمی شوند و این امر سبب می شود که شکم شما نفخ کند.”

 

*بدوید (در حدود ۲ کیلومتر)
دکتر ”دیانا تیلور” از دانشگاه کالیفرنیا، ایالت سنفرانسیسکو، بخش حفظ سلامتی معتقد است که: ”ورزش های سنگین، فشار و تنش فراوانی را بر روی بدن شما وارد می آورند و همین امر موجب می شود که عضلات برای مدت زمان طولانی نرم و سست باقی بمانند. اما نرمش ملایم و متعادل (مثل یوگا و پیاده روی) به آب شدن چربی ها سرعت می دهد و مشکل شما را در مدت زمان کمتری حل می کند.”

 

* در مصرف نمک و ادویه زیاده روی نکنید
مصرف بیش از حد ادویه جات و نمک ها باعث می شود که شکم شما نفخ کند. یک چهارم فنجان سس کچاپ سه برابر مقدار سدیمی که بدن شما در طول روز نیاز دارد، را فراهم می سازد. یک قاشق سوپخوری سس سویا جایگزین مناسبی برای آن خواهد بود.

* پتاسیم مصرف کنید
این ماده طبیعی ادرار آور بوده و اثر نفخ آور نمک را از بین می برد. می توانید آنرا در گوجه فرنگی، موز، ماهی قزل آلا، بادام و گیلاس پیدا کنید.

 

* آب بیشتری مصرف کنید:
نوشیدن آب به میزان لازم، باعث می شود تا آبی که در بدن شما به دلیل وجود نمک جمع شده به آسانی خارج شود و نفخ شکمتان از بین برود.

* حرکت شکم که معجزه می کند!
۱-دراز نشست استاندارد….. ۲-دوچرخه…..۳- دراز نشست عمودی … ۴- ورزش پهلوها
 


:: بازدید از این مطلب : 1339
|
امتیاز مطلب : 52
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
تاریخ انتشار : 26 خرداد 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

قان آمریکا در تحقیقاتشان درباره علل بوجود آمدن چین و چروک به نتایجی رسیده‌اند که..
http://1download.loxblog.com/

محققان آمریکا طی تحقیقاتی که درباره دلائل بوجود آمدن چین و چروک انجام داده‌اند به نتایجی رسیده‌اند که در این مقاله شما را با آنها آشنا می‌سازیم.

1- به پشت بخوابید


بر اساس توصیه آکادمی‌پوست و زیبایی امریکا خوابیدن به پشت سبب میگردد تا ایجاد چین وچروک درصورت به حداقل برسد. در واقع خوابیدن به پهلو سبب افزایش چروک در ناحیه گونه و چانه میگردد و خوابیدن به سمت صورت یا شکم افزایش خط اخم یا چروک پیشانی می‌گردد.


2- ماهی بیشتر بخورید بخصوص ماهی‌سالمون


 ماهی‌های آب سرد منبع غنی از پروتئین هستند که نقش اصلی در ساختمان پوست را داراست و همچنین منبع اصلی اسید‌های چرب امگا 3 هستند که نقش مهمی‌ در تغذیه پوست دارد. این اسید چرب در جوان نگه‌داشتن و کاهش چروک پوست بسیار موثر است.


 3- از ریز‌کردن چشمان خود پرهیز کنید و از عینک مناسب استفاده کنید.


هنگامی‌که شما برای مطالعه به غلط چشمان خود را ریز میکنید وسبب ایجاد چین و چروک در چهره خود میگردید بر اساس این عادت غلط ماهیچه‌های صورت دچار انقباضات نا‌بجا شده و نهایتاً سبب افزایش چروک صورت میگردد. پس از عینک مناسب برای مطالعه استفاده نمایید. همچنین مواقعی که در معرض آفتاب قرار می‌گیرید از عینکهای آفتابی استفاده کنید که نه تنها سبب محافظت چشمان شما در برابر نور خورشید می‌گردد بلکه سبب کاهش چروک در ناحیه دور چشم شما می‌گردد.


 4- از AHA  به مقدار زیاد استفاده کنید.


 AHA یا همان اسیدهای میوه برای از بین بردن چروکهای سطحی و ظریف، به خصوص چروکهای زیر چشم بسیار موثرند. در تحقیقاتی اخیراً مشخص شده‌است که حتی سبب تحریک کلاژن‌سازی (‌ماده‌ای که در سفت و شاداب‌ماندن پوست بسیار موثر است) در پوست نیز می‌گردد.


5-  به جای قهوه از کاکائو بیشتر استفاده کنید.


 در پژوهشی که در مجله تغذیه امریکا به چاپ رسیده است، محققان اعلام کردند که به دلیل وجود دو ماده فلاوینوئیدی ( اپیکتاچین وکاتچین ) به مقدار بالا سبب محافظت پوست در برابر نور خورشید شده و همچنین گردش خون پوست صورت را زیاد نموده و در نتیجه آبرسانی به سطح پوست بالا رفته، و پوست شما صافتر و درخشانتر به نظر می‌رسد.


6- هرگز صورت خود را به طور مکرر نشویید.


شستشوی زیاد پوست صورت سبب از بین رفتن مواد مفید موجود در سطح پوست گردیده و اسیدیته (PH) پوست را تغییر می‌دهند لذا روند پیری یا ایجاد چروک در پوست افزایش می‌یابد. بهتر است تا به جای استفاده از صابون یا شستشوی مکرر از پاک کننده‌های (cleanser) صورت استفاده کنید.


 7- از ویتامین ث موضعی استفاده کنید.


مطالعات مکرر نشان داده‌است که استفاده از ویتامین ث سبب افزایش تولید کلاژنها، محافظت در برابر اثرات تخریبی اشعه ماورائ بنفش و بهبود التهابات پوستی میگردد و شاید علت تمام این اثرات مفید به دلیل داشتن ال اسید اسکوربیک است که اثر ضد چروک دارد.


 8- سویا بیشتر بخورید.


گزارش شده که سویا در کاهش تخریب پوستی ناشی از نور آفتاب بسیار موثر بوده است لذا در کسانیکه به مدت شش ماه از رژیم غذایی حاوی سویا و ماهی و ویتامینها و گوجه فرنگی استفاده نمودند، ساختمان پوست آنها بسیار بهبود یافته و از پوستی لطیف‌تر برخوردار شدند.


 9- مراقبت‌های لازم پوستی را به طور مرتب انجام دهید.


اگر واقعاً شما خواهان پوستی جوان هستید باید توصیه‌های زیر را به طور مرتب رعایت نمایید :


* از نور خورشید بپرهزید (با محافظت‌های لازم در برابر آفتاب )


* عینک آفتابی استفاده کنید


* سیگار نکشید


* از مرطوب کننده‌ها استفاده نمایید


:: بازدید از این مطلب : 1298
|
امتیاز مطلب : 34
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
تاریخ انتشار : 26 خرداد 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal


منبع : www.AsanDownload.com 



فرض كنید شما گم شده‌اید و وسط ناكجا آباد ایستاده‌اید و نمی‌دانید چه باید بكنید. دو نكته مهم را در لحظه‌ای كه احساس می‌كنید گم شده‌اید فراموش نكنید:
اول این كه آرامش خودتان را حفظ كنید و دیگر این كه عاقلانه فكر كنید. شما می‌توانید مدت‌ها بدون غذا زندگی كنید. فقط باید آب پیدا كنید. 
اقدامات اولیه
در این مطلب بیشتر از این كه بخواهیم بدانیم چه مهارت‌هایی برای زنده ماندن لازم است، سعی می‌شود نحوه یافتن راه بدون استفاده ازقطب‌نما را یاد بگیریم.
برای شروع بد نیست از یك ارتفاع بالا بروید و خوب اطراف را ببینید. سعی كنید تا ردی از عبور انسان را در حوالی خود پیدا كنید. اگر چیزی پیدا نكردید بهتر است تصمیم بگیرید كه در كدام مسیر باید حركت كنید.
اگر نقشه‌ای در دست ندارید سعی كنید عوارض طبیعی اطرافتان را بر روی یك كاغذ بكشید. شمال و جنوب را همان‌طور كه كمی پایین‌تر خواهیم گفت روی آن مشخص كنید. اگر هم نقشه دارید مكان خود را تعیین كنید.
یادتان باشد قرار نیست یبشتر از تواناییتان از ارتفاع بالا برود. اگر خسته بودید باید كمی استراحت كنید و با كمی فكر كردن راه دیگری را برای جمع آوری اطلاعات جهت نجات بدست بیاورید.
آسمان آبی و ابر سفید
با یك روش بسیار دقیق شروع می‌كنیم. این روش نیاز به آسمان صاف و زمان زیاد دارد. یكی از محاسن این روش این است كه احتیاج به هیچ وسیله‌ خاصی (كه در طبیعت نیست) ندارد. یك شاخه درخت یك متری، دو قلوه سنگ یك اندازه و یك سنگ بزرگتر و چیزی كه شبیه به ریسمان برایتان عمل كند همه وسایلی است كه نیاز دارید.
در طول روز قبل از ظهر شاخه یك متری را به صورت عمودی درون زمین فرو ببرید. زمین مورد استفاده برای این روش باید كاملا صاف باشد. در مرحله بعد در انتهای سایه شاخه یك متری یكی از قلوه سنگ‌ها را قرار دهید. ریسمان را در انتهای دیگر چوب جایی كه به زمین فرو رفته است ببندید. سنگ بزرگتر را به ریسمان گره بزنید و از این طریق یك دایره روی خاك ترسیم كنید.
حالا نوبت صبر كردن است. آنقدر صبر كنید كه هوا رو به تاریكی برود. در طول روز سایه‌ شاخه درخت بلند است هر چه به سمت ظهر می‌روید سایه‌ها كوتاهتر می‌شود و بعد از ظهر روند بلند شدن سایه‌ها باز هم تكرار می‌شود.
وقتی سایه در كوتاهترین حد خود قرار دارد باید با یكی از قلوه سنگ‌ها در انتهای سایه شاخه درخت نشانه(ظهر) قرار دهید. سمتی كه شاخه سایه‌اش كوتاهتر است در نیم كره شمالی زمین، شمال را نشان می‌دهد. به راحتی می‌توان جنوب و شرق و غرب را پیدا كنید. با تقسیم بندی مناطق بدست آمده می‌توان ساعت درست كرد. این روش بسیار سریع است و همه چیز را به صورت تقریبی به شما نشان می‌دهد.


منبع : www.AsanDownload.com



ستاره‌ای از سرزمین‌ سرد
در طول شب می‌توانید از طریق ستاره‌ها مسیر خود را پیدا كنید و در عین حال مواظب راه رفتن خود در تاریكی باشید چرا كه هم ممكن است لیز بخورید هم این كه ستاره‌ها را گم كنید و بی‌جهت دور خود بچرخید.
وقتی در نیم كره شمالی گم شده‌اید ستاره قطبی اولین چیزی است كه باید پیدایش كنید. یكی از ساده‌ترین راه‌های پیدا كردن آن، دیدن صورت فلكی دب اكبر(خرس بزرگ) است.
آن را به صورت یك ملاقه هم می‌توان در آسمان یافت. اگر فاصله دو ستاره آخر این صورت فلكی را 5 برابر كنید به ستاره قطبی می‌رسید. ستاره قطبی خود اولین ستاره صورت فلكی دب اصغر یا خرس كوچك است. در نیم كره جنوبی باید صورت فلكی صلیب جنوبی را پیدا كیند از آنجایی كه من هرگز پایین‌تر از خط استوا نرفته‌ام نمی‌توانم در پیدا كردن آن توضیحی بدهم.


منبع : www.AsanDownload.com



دیجیتال بهتر است یا آنالوگ
راه دیگر استفاده از ساعت مچی آنالوگ است. با استفاده از زمان می‌توانید جهت شمال یا جنوب را پیدا كنید. ساعت را دقیقا روبروی خود نگه دارید. و عقربه ساعت شمار ( عقربه كوچكتر) همانی كه با رنگ قرمز در تصویر نشان داده شده است را به طرف خورشید نشانه بگیرید. زاویه بین ساعت 12 و یك را به دو قسمت تقسیم كنید. امتداد این میانه جنوب است. این روش برای زمانی خوب است كه در حوالی نیمروز قرار دارید.
این روزها خیلی‌ها ساعت دیجیتال استفاده می‌كنند. اگر شما هم مثل من ساعت آنالوگ ندارید، روی كاغذ یك ساعت عقربه‌دار نقاشی كنید و طبق روش بالا عمل كنید.
از روشی كه گفته شد می‌توان در روز‌های ابری هم استفاده كرد. مهم پیدا كردن مكان خورشید در آسمان است.


منبع : www.AsanDownload.com



قطب نمای سوزنی
اگر بخواهید برای خود قطب‌نما درست كنید احتیاج به یك سوزن نازك و یك لیوان آب دارید. سوزن می‌تواند روی آب شناور باشد اگر آن را به آرامی روی سطح آب قرار دهید فقط باید كمی صبوری به خرج بدهید.
سه راه برای قرار دادن سوزن بر روی آب وجود دارد: سوزن را روی یك تك كاغذ قرار دهید. چه كاغذ شناور بماند یا فرو برود هیچ مشكلی ایجاد نخواهد شد. اگر كاغذ در آب فرو برود سوزن روی آب شناور می‌ماند. اگر روی سوزن كمی روغن بمالید كار برایتان آسان‌تر می‌شود. سوزن را با جنگال هم می‌توان به آرامی وارد آب كرد طوری كه غرق نشود.
چگونه یك قطب‌نمای سوزنی بسازیم
قبل از این كه سوزن را در آب بیندازید با مالش دادن آن در یک جهت به آهن‌ربا، چاقو و یا مالیدن آن فقط در یک جهت به پارچه‌ ابریشمی یا پنبه‌ای، سوزنْ مغناطیسی یا قطبی درست كنید. مانند سوزن قطب‌نما.
مثلاً با 30 بار مالش دادن سوزن به آهنربا از طرف خودتان به سمت بیرون، سوزن به اندازه‌ کافی خاصیت آهنربایی پیدا می‌کند. همچنین مالش سر سوزن از پایین به بالا بر پارچه‌ ابریشمی باعث می‌شود که سر سوزن نقطه شمال را نشان دهد). حتی می‌توانید آن ‌را در یک جهت میان موهای سر خود بکشید. توجه کنید که همیشه فقط در یک جهت مالش دهید.
حال اگر آن‌ را روی یک چوب‌ پنبه یا پوشال کوچک قرار دهید (سوزن را به چوب‌پنبه چسب بزنید، یا درون آن فرو کنید؛ یا در دو طرف سوزن چوب‌پنبه‌هایی کوچک فرو کنید)، و روی آب (آب راکد یا ظرفی پر از آب) شناور كنید، مانند یک قطب‌نما عمل می‌کند، و سر سوزن رو به شمال می‌چرخد.


منبع : www.AsanDownload.com



بدون سایه بالا سر
اما اگر سایه‌ای در كار نبود با نشانه‌هایی كه در طبیعت است نیز می‌توان راه را پیدا كرد.
اولین راه در جایی به دردتان خواهد خود كه تعداد زیادی درخت و گیاه وجود داشته باشد.
شاخه‌های درختان بیشتر رو به جنوب كه آفتاب بیشتری دارد رشد می‌كنند . البته در یك نگاه كلی می‌توان پی به این موضوع برد بنابراین درختان را به صورت تكی برانداز نكنید.
خزه‌هایی كه روی تنه درختان رشد می‌كند بیشتر گرایش به سمت شمالی درخت دارند تا سمت جنوب آن؛ پس سمت شمالی درخت رطوبت بیشتری دارد.
اگر با تنه بردیده یك درخت مواجه شدید به خط‌های درون تنه توجه كنید. سمت جنوب درخت كه بیشتر از آفتاب بهره‌مند است، بیشتر رشد می‌كند.
در بهار برف سمت جنوبی كوه‌ها زود‌تر از سمت شمالی آنها آب می‌شود. همچنین گیاهانی كه سمت جنوبی كوهستان رشد می‌كنند از گیاهان سمت شمال ساقه‌های كلفت‌تری دارند. میوه‌های سمت شمال دیرتر از سمت جنوب كوهستان می‌رسند.
نشانه‌های موجود در طبیعت به تنهایی نباید مورد استفاده قرار گیرد چرا كه این نشانه‌‌ها با عوامل دیگر مثل باد تغییر می‌كند.
حیوانات هم می‌توانند در یافتن شمال و جنوب به ما كمك كنند. مثلا مورچه‌‌ها خاك لانه‌هایشان را در سمت جنوبی لانه می‌ریزند تا شاید بعد از ظهر‌ها از سایه آن تل خاك استفاده كنند و سنجاب و داركوب لانه‌هایشان را در سمت شرقی درخت می‌سازند.



:: بازدید از این مطلب : 1348
|
امتیاز مطلب : 37
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : 26 خرداد 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

خداوند بی نهایت است و لامکان و بی زمان
اما به قدر فهم تو کوچک می شود
و به قدر نیاز تو فرود می آید
و به قدر آرزوی تو گسترده می شود
و به قدر ایمان تو کارگشا می شود


یتیمان را پدر می شود و مادر
محتاجان برادری را برادر می شود
عقیمان را طفل می شود
ناامیدان را امید می شود
گمگشتگان را راه می شود
در تاریکی ماندگان را نور می شود
رزمندگان را شمشیر می شود
پیران را عصا می شود
محتاجان به عشق را عشق می شود
خداوند همه چیز می شود همه کس را...

به شرط اعتقاد
به شرط پاکی دل
به شرط طهارت روح
به شرط پرهیز از معامله با ابلیس
بشویید قلب هایتان را از هر احساس ناروا
و مغزهایتان را از هر اندیشه خلاف
و زبان هایتان را از هر گفتار ناپاک
و دست هایتان را از هر آلودگی در بازار
و بپرهیزید از ناجوانمردی ها، ناراستی ها، نامردمی ها ...
چنین کنید تا ببینید چگونه
بر سفره شما با کاسه ای خوراک و تکه ای نان می نشیند
در دکان شما کفه های ترازویتان را میزان می کند
و در کوچه های خلوت شب با شما آواز می خواند


مگر از زندگی چه می خواهید که در خدایی خدا یافت نمی شود؟؟؟



:: بازدید از این مطلب : 1341
|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : 26 خرداد 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

یه روز یه خانومه که ماشینش قدیمی و خراب شده بوده تصمیم میگیره که به شوهرش یجوری غیر مستقیم بگه که یه ماشین نو میخواهد.
به شوهرش میگه عزیزم روز تولدم نزدیکه. لطفا برام یه چیزی بخر که صفر تا صد رو تو 4 ثانیه بره و رنگش هم آبی باشه.





همسرش هم اینو خرید ...




واقعاً این مردها آخر هوشن .



:: بازدید از این مطلب : 1489
|
امتیاز مطلب : 58
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
تاریخ انتشار : 26 خرداد 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

http://image.bia2iran.us/fun_100c

سریعترین راه برای كاهش وزن سریع ....



:: بازدید از این مطلب : 911
|
امتیاز مطلب : 42
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
تاریخ انتشار : 26 خرداد 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

چه زنانی جذاب هستند و چه مردانی زیبا؟!

اگر روزی احیانا به ژاپن سفر کنید و بخواهید از میان چهره‌هایی با چشمان بادامی بگویید کدام‌ها زیباتر‌ند، به احتمال زیاد روی همان چهره‌هایی دست ‌می‌گذارید که خود ژاپنی‌ها و حتی اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها نیز آنها را زیبا می‌دانند...
زیبایی و جذابیت، معیارهایی قطعی و شناخته‌شده دارد که همه مردم به‌ طور ناخودآگاه و به صورت جمعی، آنها را می‌شناسند و بر مبنای آنها قضاوت می‌کنند.
اگر روزی احیانا به ژاپن سفر کنید و بخواهید از میان چهره‌هایی با چشمان بادامی بگویید کدام‌ها زیباتر‌ند، به احتمال زیاد روی همان چهره‌هایی دست ‌می‌گذارید که خود ژاپنی‌ها و حتی اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها نیز آنها را زیبا می‌دانند.
این را محققانی می‌گویند که اعتقاد دارند زیبایی و جذابیت، معیارهایی قطعی و شناخته‌شده دارد که همه مردم به‌ طور ناخودآگاه و به صورت جمعی، آنها را می‌شناسند و بر مبنای آنها قضاوت می‌کنند.
به نظر می‌رسد فرآیند پیچیده‌ای برای تشخیص جذابیت و زیبایی در ذهن ما وجود دارد که در کسری از ثانیه با ارزیابی نسبت‌های صورت و ترکیب رنگ‌ها و تناسب اجزای صورت، به زیبایی یا نازیبایی کسی رای می‌دهد.
محققان اعتقاد دارند بخشی از مغز ما که در پشت سر و درست بالای نخاع واقع شده، محل قضاوت مغز ما درباره زیبایی چهره افراد است. این منطقه از مغز که " فوزیفرم " نامیده می‌شود، همان منطقه‌ای است که ما تصاویر اعضای خانواده، دوستان و سایرین را در آن ذخیره می‌کنیم و هنگام دیدن‌شان آنها را می‌شناسیم.
چهره‌هایی که میان اجزای آن، قرینگی وجود دارد از نظر ما زیباترند. قرینگی صورت هر کسی به ژنتیک او و رشد مناسب و سالم فک و صورت وی بستگی دارد. ولی در صورت همه کسانی که هر روز آنها را در کوچه و خیابان و محل کار می‌بینیم، حتی آنهایی که از نظر ما بسیار جذاب‌اند، اندکی ناقرینگی وجود دارد.
اگر از یک صورت عکسی تهیه کنید و به وسیله فتوشاپ، آن عکس را نصف کنید و تلاش کنید با استفاده از عکس یک نیمه صورت، نیمه دیگر را ترسیم کنید، مشاهده خواهید کرد که عکس حاضر با صورت طبیعی تفاوت دارد و این نشان می‌دهد که صورت هیچ انسانی به طور دقیق قرینه نیست.

کدام مردان زیباترند؟

در یک مطالعه، دانشمندان عکس چهره مردی را انتخاب کردند که صورتی با خصوصیات زنانه، مانند بینی کوچک، فک ظریف و چشمان درشت داشت. سپس با برنامه فتوشاپ چهره او را مردانه‌ تر کردند؛ یعنی آرواره‌هایش را قوی و مربعی شکل، بینی‌اش را بزرگ‌ تر و چشمانش را کوچک ‌تر کردند.
این تصاویر را به گروهی از بانوان برای ارزیابی آن چهره نشان دادند. از سوی دیگر، محققان از این بانوان در هنگام دیدن این دو تصویر درباره سیکل باروری‌شان پرسش کردند تا سطح استروژن خون‌شان را ارزیابی کنند.
نتایج این مطالعه نشان داد که بانوان که در دوران بارداری و سیکل قاعدگی خود، چهره‌ای را که مردانه‌تر بود جذاب‌تر دانسته بودند و پس از گذشتن از این زمان‌ها، چهره ظریف‌تر و با خصوصیات زنانه ‌تر را زیباتر ارزیابی کردند. میزان هورمون‌های بدن در ارزیابی ما درباره زیبایی افراد موثر است.
در مطالعه‌ای دیگر محققان متوجه شده‌اند که نظر دیگران درباره زیبایی ظاهری افراد بر قضاوت ما درباره زیبایی آن فرد، اثر می‌گذارد و ما به طور معمول با دیگران هم‌سو نظر خواهیم داد.
در این مطالعه چند ویدئو از یک مرد که در آنها گاهی لبخند می‌زد و گاهی چهره عبوس و گاهی خنثی به خود گرفته بود، به خانم‌ها نشان داده شد. همه این خانم‌ها اعتقاد داشتند که این مرد در ویدئویی که در کنار همسرش به دوربین لبخند می‌زد، زیباتر و جذاب‌تر به نظر می‌آمد.
بنابراین حالت‌های چهره‌ هم در جذابیت دخیل‌اند. مطالعات نشان می‌دهد که بانوان جوان‌تر به جذابیت ظاهری همسر خود اهمیت بیشتری می‌دهند و خانم‌ها مسن‌تر، وفاداری و ثبات شخصیت و ثروت را معیارهای جذابیت همسر خود می‌دانند.

کدام‌زنان‌ جذاب‌ترند؟

چهره زیبا و جذاب برای خانم‌ها دارای خصوصیات مشترکی است که شامل استخوان گونه برجسته، چشمان درشت، فک ظریف و باریک است.
نسبت‌های میان اعضای صورت بانوان عامل دیگری در زیبایی صورت است که طی رشد و بلوغ براساس ترشح هورمون‌ها تغییر می‌کند. در مطالعه‌ای دانشمندان نشان ‌داده‌اند که فاصله چشم تا چانه بانوان یکی از معیارهای جذابیت صورت آنها به شمار می‌آید. اندازه طبیعی این فاصله در چهره دختربچه‌‌های 5/11 ساله، اندازه‌گیری می‌شود و اگر این فاصله در چهره خانمی اندکی کمتر از این میزان طبیعی باشد، چهره‌اش به نظر جذاب‌تر می‌آید.

نرم‌افزاری برای جذابیت

در دوران بلوغ، منطقه‌ای از صورت که بین دهان و بینی قرار دارد، در خانم‌ها و آقایان متفاوت از یکدیگر رشد می‌کند. این بخش «ارتفاع بخش فوقانی» صورت نامیده می‌شود. با اسکن صورت خانم‌ها و آقایان مشخص شده است که بخش فوقانی صورت هر دو جنس ارتفاع یکسانی دارد ولی پهنای آن متفاوت است. جالب است بدانید که محققان به تازگی برنامه نرم‌افزاری را طراحی کرده‌اند که براساس اندازه‌گیری نسبت‌های اجزای صورت می‌تواند به شما بگوید جذاب هستید یا خیر؟

نسبت طلایی بین اجزای صورت

جالب است بدانید در صورت‌های زیبا، یک نسبت طلایی بین اجزای مختلف آن چهره وجود دارد که بسیاری از دانشمندان این نسبت را در بسیاری از اجزای زیبای طبیعت مانند گلبرگ‌های گل‌ها، بدن پرندگان، اجزای بدن حشرات و حتی استخوان‌بندی انگشتان دست کشف کرده‌اند.
بر این اساس در چهره‌های زیبا وایده‌آل این نسبت طلایی در بین خطوط طولی، عرضی و عمودی صورت وجود دارد.
در نسبت‌های عمودی، فاصله خط رویش موها تا قاعده بینی به قاعده بینی تا زیر چانه است و همچنین فاصله خطی که دو مردمک را به هم وصل می‌کند تا خط بین دو لب به خط بین دو لب تا زیر چانه است. در اجزای افقی صورت‌های متناسب هم این نسبت می‌درخشد.

این ماسک به صورت شما می‌نشیند؟

نفرتیتی، یکی از مصریان باستان است که صورت‌اش به زیبایی شهرت داشته است. او بین سال‌های 1350 تا 1370 قبل از میلاد در مصر زندگی می‌کرد. جالب است بدانید که چهره او پس از 3200 سال هنوز هم جزو چهره‌های زیبا به شمار می‌رود.
 متخصصان جراحی پلاستیک یک ماسک را طراحی کرده‌اند که در آن تناسب اجزای صورت کاملا طراحی شده است. محققان می‌گویند اگر این ماسک بر صورت کسی تطابق کامل پیدا کند، آن صورت چهره‌ای متناسب و زیبا به شمار می‌رود. 
 


:: بازدید از این مطلب : 1968
|
امتیاز مطلب : 48
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
تاریخ انتشار : 26 خرداد 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 

 

عجب معامله ای است بین عاشق و معشوق !

 

 

 


 

 

آدم عاشق دل را که بدهد ؛

 

 

 


 

 

لبهای سرخ حوای معشوق را به دست می آورد

 

 

 


 

 

در رسم و راه عاشقی

 

 

 


 

 

این وظیفه ی آدم است که شانه هایش را نردبان صعود حوا کند

 

 

 


 

 

و وظیفه ی حوا چیدن سیب سرخ از درخت سبز زندگی است

 

 

 


 

 


 

 

 

 


 

 

 

 


 

 

اما . . .

 

 

 


 

 

چیدن سیب بهانه است . . .

 

 

 


 

 

حوا دلش برای خدا تنگ می شود

 

 

 


 

 

روی شانه های آدم می رود تا دستش را به دامن خدا برساند

 

 

 


 

 

اصلاً چیدن سیب بهانه است . . .

 

 

 


 

 


 

 

 

 


 

 

 

 


 

 

عاشقی . . .

 

 

 


 

 


 

 

 

 


 

 

 

 


 

 

 یعنی نردبانی باشی

 

 

 


 

 

تا معشوق روی شانه های تو برسد به خدا. .

 



:: بازدید از این مطلب : 1378
|
امتیاز مطلب : 51
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
تاریخ انتشار : 25 خرداد 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 

گر نیایی...


«گر نیایی فقیر می میرم»


مثل دنیا حقیر می میرم


چون کبوتر که در قفس حبس است


تک و تنها اسیر می میرم


ای شکوه ترنم باران


در فراقت کویر می میرم


توی شهر دلم زمین لرزه است


زیر آوار پیر می میرم


بی تو زجرآور است جان کندن!


وای بر من؛ چه دیر می میرم!


تو بیا، می خورم قسم به خدا


چون بگویی بمیر، می میرم


«مهدیا» ای تمام هستی من


گر نیایی فقیر می میرم

  •  


:: بازدید از این مطلب : 1552
|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : 25 خرداد 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 

آيا مي دانيد كه:

 

فصل عاشقي كه درهاي رحمت خدا در آن از هميشه بازتره شامل سه ماه رجب و شعبان و رمضان هست و امشب اولين شب ماه مبارك رجب هست. فصل عاشقي، فصل فرصت هاي ناب رسيدن به خدا از امشب آغاز ميشه نكنه از غافله عقب بمونيم

 

 

فصل عاشقي: رجب شعبان رمضان

 

 

آيا مي دانيد كه:

 

* ماه رجب از ماه هاي حرام و موسم دعاست و حتي در زمان جاهليت به اين خاصيت معروف بوده و مردم آن زمان براي برآوردن حاجات خود انتظار آن را مي بردند ( به نقل از المراقبات )

 

 

*آيا مي دانيد خيلي ها از امشب مراقبات خودشون رو بالاتر مي برند و از حالا تمام تلاششونو مي كنند تا ماه مبارك رمضان هرچقدر امكان داره آماده تر و آماده تر باشند(‌طرح محاسبه و تهذيب نفس حتما در آن شركت كنيد)

 

 

* آيا مي دانيد رجب ماه استغفار و تمناي طلب سعادت توبه است.

رسول گرامي اسلام صلي الله عليه و آله فرموده اند:« رجب ماه استغفار امت من است پس درين ماه بسيار طلب آمرزش كنيد كه خداوند آمرزش و مهربان است و رجب را اَصَبّ مي گويند زيرا كه رحمت خدا درين ماه بر امت من بسيار ريخته مي شود پس بسيار بگوييد: استغفرالله و اسئله التوبة »

 

 

* آيا مي دانيد كه شب اول ماه رجب يكي از چهارشبي ست كه احيا در آن براي عبادت تاكيد گرديده است.

 

 

* آيا مي دانيد سيزدهم و چهاردهم و پانزدهم اين ماه ايام البيض ناميده شده اند و خيلي ها با اعتكاف در اين سه روز در مساجد خيلي قدم ها به سوي او برداشته اند.( از اعتكاف غافل نشيم و اگه امكانش رو داريم از الان براش برنامه ريزي كنيم.)

 

 

* آيا مي دانيد خيلي زياد به روزه در اين ماه تاكيد شده و احاديث درين مورد زياد و عجيب هستند ( بعضي ازين احاديث را اينجا بخوانيد)  براي حتي يك روز روزه ي ماه رجب يا دو روز يا سه روز تا برسد به اينكه تمام ماه را روزه بگيرد و اگر به هر دليلي بر آن موفق نشد روزه را به كارهاي ديگر كه بدل آن وارد شده تبديل نمايد ( اين حديث گرانبها را بخوانيد  )

 

 

* آيا مي دانيد در هر شب از شبهاي اين ماه هزار مرتبه لااله الا الله وارد شده است و اين ذكر تنها حدود بيست دقيقه وقت مي گيرد اما تاثير آن بسيار زيباست.

 

 

* آيا مي دانيد دعاهاي عارفانه و عاشقانه اي در روزهاي ماه رجب وارد شده كه دستگير راه تقربند. يه سر به مفاتيح الجنان بزنيم و اين گنج هاي معنوي رو از دست ندهيم.

 

 

كاش درين فرصت هاي ناب ، ازين مناسبت هاي مبارك - بهانه هاي عاشقي – كه يكتا معشوق عالم  جلوي راهمون گذاشته بهترين استفاده رو ببريم. كمي فكر كنيم براي چه به اين دنيا آمده ايم؟ كاش عقب ماندنمان را از عاشقان خداوند ببينيم و براي نجات خودمون تصميمات جدي تري بگيريم. معلوم نيست چقدر فرصت براي ما باقي ست.

 

كاش به همديگه اين فرصت ها رو يادآوري كنيم .كاش براي هم دعا كنيم و براي او براي به سر رسيدن غيبتي كه يازده قرن تمام طول كشيده! طولاني شده! خيلي طولاني شده!

 

كاش به خودمون بيايم. به خدا بي ياوري او خيلي طول كشيده و ما انگار نه انگار كه مثلا شيعه ي او هستيم و …

 

التماس دعاي فرج و شهادت

به اميد ظهور



:: بازدید از این مطلب : 1573
|
امتیاز مطلب : 50
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
تاریخ انتشار : 25 خرداد 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal


 http://4.bp.blogspot.com/_Eey13wpHM8I/R1RNrKB1rGI/AAAAAAAAAOc/topMmhB4wTU/s1600-R/Project Management Class.jpg

چهار دانشجو که به خودشان اعتماد کامل داشتند یک هفته قبل از امتحان پایان ترم به مسافرت رفتند و با دوستان خود در شهر دیگر حسابی به خوشگذرانی پرداختند.
اما وقتی به شهر خود برگشتند متوجه شدند که در مورد تاریخ امتحان اشتباه کرده اند و به جای سه شنبه، امتحان دوشنبه صبح بوده است. بنابراین تصمیم گرفتند استاد خود را پیدا کنند و علت جا ماندن از امتحان را برای او توضیح دهند. آنها به استاد گفتند: « ما به شهر دیگری رفته بودیم که در راه برگشت لاستیک خودرومان پنچر شد و
از آنجایی که زاپاس نداشتیم تا مدت زمان طولانی نتوانستیم کسی را گیر بیاوریم و از او کمک بگیریم، به همین دلیل دوشنبه دیر وقت به خانه رسیدیم.».....استاد فکری کرد و پذیرفت که آنها روز بعد بیایند و امتحان بدهند.
چهار دانشجو روز بعد به دانشگاه رفتند و استاد آنها را به چهار اتاق جداگانه فرستاد و به هر یک ورقه امتحانی را داد و از آنها خواست که شروع کنند....آنها به اولین مسأله نگاه کردند که 5 نمره داشت. سوال خیلی آسان بود و به راحتی به آن پاسخ دادند.....سپس ورقه را برگرداندند تا به سوال 95 امتیازی پشت ورقه پاسخ بدهند که سوال این بود:
 " کدام لاستیک پنچر شده بود ؟"





:: بازدید از این مطلب : 1500
|
امتیاز مطلب : 48
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
تاریخ انتشار : 25 خرداد 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
http://saf.uis.no/getfile.php/SAF/Bilder/Nyhetsbilder/iStock_mobbet_gutt_205.jpg

پسر كوچكی وارد مغازه ای شد، جعبه نوشابه را به سمت تلفن هل داد و بر روی جعبه
رفت تا دستش به دكمه های تلفن برسد و شروع كرد به گرفتن شماره.

مغازه دار متوجه پسربود و به مكالماتش گوش می داد.

پسرك پرسید: خانم، می توانم خواهش كنم كوتاه كردن چمن های حیاط خانه تان را به من بسپارید؟

زن پاسخ داد: كسی هست كه این كار را برایم انجام می دهد !

پسرك گفت: خانم، من این كار را با نصف قیمتی كه او می دهد انجام خواهم داد!

زن در جوابش گفت كه از كار این فرد كاملا راضی است.

پسرك بیشتر اصرار كرد و پیشنهاد داد: خانم، من پیاده رو و جدول جلوی خانه را همبرایتان جارو می كنم. در این صورت شما در یكشنبه زیباترین چمن را در كل شهر خواهیدداشت.

مجددا زن پاسخش منفی بود.

پسرك در حالی كه لبخندی بر لب داشت، گوشی را گذاشت.

مغازه دار كه به صحبت های اوگوش داده بود به سمتش رفت و گفت: پسر...، از رفتارت خوشم آمد؛ به خاطر اینكه روحیه خاص و خوبی داری دوست دارم كاری به تو بدهم.

پسر جواب داد: نه ممنون، من فقط داشتم عملكردم را می سنجیدم. من همان كسی هستم كه برای این خانم كار می كند


:: بازدید از این مطلب : 1481
|
امتیاز مطلب : 52
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
تاریخ انتشار : 25 خرداد 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

آقایون

* تمامی آقایون شدیداً گرفتار کار و بیزنس خودشون هستند

* در حالـی که شدیداً گرفتار کار و بیزنس خودشون هستند، ولی در هر صورت وقت واسه خانوم ها دارند.

* در حالـی که در هر صورت وقت واسه خانوم ها دارند، ولی اون ها رو به حساب نمی آرن.

* در حالی که اون هارو به حساب نمی آرن، ولی همیشه یکی تو دست و بالشون هست.

* در حالی که همیشه یکی تو دست و با لشون هست،ولی بازم شانسشون رو روی تور کردن بقیه خانوم ها امتحان می کنن.

* در حالی که شانس شونو روی بقیه خانوم ها امتحان می کنن،ولی دستپاچه می شن وقتی زنی ترکشون می کنه.

* در حالی که دستپاچه می شن وقتی زنی ترکشون می کنه، ولی بازم درس عبرت نمی گیرن وهنوز هم می خوان شانس شون رو روی بقیه خانوم ها امتحان کنند.(نمی دونن شانس فقط یک بار در خونهً آدمو میزنه)

love-couple- (3).jpg

و اما خانوما

* برای بیشتر خانوم ها مهم ترین مسئله ،امنیت مالی است.

* با این که امنیت مالی برایشان بسیار مهم است،ولی باز هم بیرون می رن و لباس های گرون قیمت می خرن.

* با این که همیشه لباس های گرون قیمت می خرن،ولی مدام میگن که چیزی ندارن بپوشن.

* با این که می گن چیزی ندارن بپوشن، ولی همیشه هم قشنگ و شیک لباس می پوشن.

* با این که همیشه قشنگ و شیک لباس می پوشن،ولی می گن لباس هام دیگه کهنه و درب و داغونه.

* با این که میگن که لباس هاشون کهنه و درب و داغونه،ولی انتظار دارن که شما همیشه از تیپ شون تعریف کنید.

* با این که همیشه انتظار دارن ازتیپ شون تعریف کنید، ولی وقتی هم شما این کار رو می کنین...حرف هاتونو باور نمی کنن.(می فهمن که داری مخ شونو می زنی)

61lb3mo.jpg

حالا كار كدومشون بدترههههههههههه؟



:: بازدید از این مطلب : 1416
|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : 25 خرداد 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 

 

 

 

من دستان کثیفی دارم.

و با تشکر از لطف شما و حس همدردیتان که بر من پوشیده نیست به هیچ وجه ، علاقه ای به شستن شان ندارم!

ریه هایم هم بیشتر از چند سال دیگر جواب نخواهند داد.

سبک راه رفتنم هم به درد راه کج می خورد که البته از نظر شما کج است و من هم به آن احترام می گذارم.

فکرم پر از صورت مسئله هایی است که همیشه پاک می شوند!


دهانم پر از کلماتی است که همیشه پنهان شده اند.


گوشهایم پر از حقایق سیاه و تلخ است ، نه شعارهای سفید و شیرین.


دستهایم ، پر است از لمس نا محرم که البته برای شما نا محرم است و برای ما محرم! کاملا!


دوست دارم لباسهای گشاد و راحت بپوشم ، تاس بریزم و قمار کنم!

 که همانطور که میدانید در بهشت ممنوع است!


من یک کلبه کوچک و گرم در جهنم را که از اعتقاداتم بنا شده است به یک کاخ پر زرق و برق که در بهشت شما از صلوات ساخته شده باشد ترجیح می دهم!


آخر بهشت که زورکی نیست.

 

از آن گذشته من در بهشت کسی را نمی شناسم.

 تمام دوستانم در جهنم خواهند بود.

و من شلوغی جهنم را به تنهایی در بهشت ترجیح می دهم.

شیر و عسل هم دوست ندارم، مخصوصا وقتی در جوب باشد!

البته نمی دانم جوبهای بهشت هم مثل جوبهای اطراف خیابان ما موش دارد یا نه؟!  اما به هرحال نهایت تصور من این است!


حوری ها هم خسته کننده هستند.


یعنی چیز تازه ای نیستند.

روی زمین هم هست اگر دکمه بسته شده روی گردنتان بگذارد که سرتان را بالا بگیرید و ببینید!


اصلا ممکن است بهشت من جهنم شما باشد و جهنم شما بهشت من!

 

ببینم بهشت شما بند 209 هم دارد؟

آخر هنوز بوی گند موکتهایی که روی آنها می خوابیدم در دماغم غوغا می کند!

 آیا آنجا هم من را به خاطر اعتراضاتم مسخره میکنند؟

 

 

(منظورش زندان اوین هستش)

 

 

راستی یادتان باشد از آن گازهای مخصوص بیاورید چون شنیده ام که در بهشت مردم اشک نمی ریزند!

 

شاید لازم شود!

 

می بینی؟

 

حتی حرفهایم شما را ناراحت و عصبی می کند.

 


شما که دوست ندارید در بهشت هم با من در جنگ باشید؟ ها؟


فقط یک خواهش دارم:



لطفا من را به بهشت نبرید!

 

 من از بهشت می ترسم!



:: بازدید از این مطلب : 958
|
امتیاز مطلب : 42
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
تاریخ انتشار : 24 خرداد 1389 | نظرات ()