نوشته شده توسط : nahal
فکت گرافی – با منافذ باز پوستم چه کنم؟

منافذ پوست باز مساوی است با نقطه های قهوه ای و سیاه  دور بینی و روی گونه ها. وقتی گرد و غبار و چربی  منافذ پوست رو می بندند، چربی تولید شده دنبال یک راه خروج می گرده و مجبوره منافذ پوست رو باز تر کنه . به این ترتیب  سروکله نقطه های قهوه ای و چرب پیداشون میشه و حالا باید دنبال راه حلی برای از بین بردنشون بگردیم. یک راه حل موقت اینه که همیشه روی صورتتون انواع کرم های آرایشی رو بزنید .  راه حل بهتر این هست که منافذ پوست رو ببندید و کلا با این نقطه ها خداحافظی کنیم.

اگر طرفدار راه دوم هستید، تصویر زیر راهنمای ساده ای برای رسیدن به پوست صورت صاف و یکدست با منافذ بسته است.

منافذ باز پوست صورت



:: بازدید از این مطلب : 1379
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 28 تير 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 

مجله سیب سبز:  اين روزها شنيدن اين خبر که مردي بعد از 40 سالگي صاحب نخستين فرزند خود شده است چندان عجيب نيست. مشکلات اقتصادي و تغيير فرهنگ جامعه باعث شده بسياري از مردان دهه سوم زندگي را براي تشکيل خانواده انتخاب کنند و تازه بعد از چند سال به فکر پدر شدن بيفتند. بسياري از مردم تصور مي‌کنند، مردان در سنين بالا هم براي بچه‌دار شدن مشکل ندارند و اين خانم‌ها هستند که به‌دليل شرايط فيزيکي خود بايد تا قبل از رسيدن به سن يائسگي صاحب فرزند شوند. اما تحقيقات نشان مي‌دهد واقعيت غيراز اين است.
 
  چند هفته قبل خبري منتشر شد که يکي از بهترين و بزرگ‌ترين فوتباليست‌هاي تاريخ در انتظار تولد نخستين فرزندش به سر مي‌برد. «ديگو مارادونا» بازيکن سابق تيم ملي آرژانتين که اکنون 51 سال دارد تا 5 ماه ديگر از همسر 34 ساله خود به نام «ورونيکا اوجدا» صاحب فرزند خواهد شد. البته مارادونا قبلا يک بار ازدواج کرده بود که حاصل آن 2 دختر به نام‌هاي «دالما» و «جياناست».  اما اين خبر سؤالي را در ذهن بسياري از ما به‌وجود مي‌آورد که مردان تا چه سني مي‌توانند صاحب فرزند شوند؟ آيا افزايش سن پدر شدن مي‌تواند خطري براي کودکان به همراه داشته باشد؟ چه افراد مشهور ديگري بودند که بعد از 50 سالگي طعم پدر شدن را تجربه کردند؟ پيرترين پدر تاريخ چه کسي بوده است؟ در اين مطلب سعي مي‌کنيم به اين سؤالات جواب بدهيم.

 آيا پدر شدن محدوديت دارد؟

همه ما مي‌دانيم که با افزايش سن مادر خطر احتمال بروز مشکلات ژنتيک بيشتر مي‌شود که در نهايت مي‌تواند منجر به سقط جنين شود، اما تا چند سال پيش پزشکان اطلاعات زيادي در مورد تاثير سن پدر روي جنين نداشته‌اند. با اينکه تعداد مرداني که در سنين بالاي 30 سال براي نخستين بار پدر شدن را تجربه مي‌کنند در حال افزايش است اما تحقيقات نشان مي‌دهد اين کار خطرهای جسمي و ذهني را براي فرزندان آنها افزايش مي‌دهد.

اين مطالعات نشان مي‌دهد مردان در سنين بالا معمولا صميميت و ارتباط کمتري با کودکان خود دارند و در عين حال فرزندانشان هم بيشتر دچار بيش‌فعالي يا ديگر مشکلات روحي مي‌شوند. آخرين بررسي‌هاي انجام شده توسط دانشمندان فرانسوي در سال 2008 اثبات کرد، مردان هم مانند زنان داراي يک ساعت بيولوژيکي هستند. اين بدان معناست که با افزايش سن احتمال بچه‌دار شدن آنها کاهش پيدا مي‌کند. براساس شواهد احتمال بارداري موفق، درصورتي که مرد بالاي 35 سال باشد کم مي‌شود و درصورتي که سن او بيش از 40سال باشد اين احتمال به‌شدت پايين مي‌آيد.


 
تا چند سالگي وقت هست؟

با اينکه  مرداني را نام برديم که حتي در 95 سالگي هم بچه‌دار شده‌اند اما حقيقت اين است که بعد از 41 سالگي شانس پدر شدن به سرعت کاهش مي‌يابد.  شبعد از 45 سالگي وضعيت واقعا بدتر مي‌شود و مرداني که تاکنون صاحب فرزند نشده‌اند، بايد حتما در اين مورد فکر کنند. در فاصله بين 41 تا 45 سال احتمال پدر شدن از 60 به 35 درصد کاهش پيدا مي‌کند و همين موضوع نشان مي‌دهد افزايش سن چه تاثيري روي کيفيت اسپرم‌ها دارد. افزايش سن پدر شدن خطرهای زيادي به همراه دارد که در ادامه به بعضي آنها اشاره مي‌کنيم:

اوتيسم

آمارها نشان مي‌دهد با افزايش سن پدر،  احتمال ابتلا به بيماري اوتيسم در کودکان افزايش چشمگيري پيدا مي‌کند. براي مثال کودکاني که از مردان بالاي 40 سال به دنيا مي‌آيند با احتمال 6 برابر بيشتر از کودکاني که پدر زير 30 سال دارند ممکن است به اين بيماري دچار شوند. اين موضوع اثبات مي‌کند مردان هم داراي يک ساعت بيولوژيکي هستند.

شيزوفرني، سندرم دوقطبي و ناهنجاري‌هاي مادرزادي نادر

هرقدر سن پدران بيشتر شود احتمال ابتلا به سندرم‌هايي مانند کوتولگي يا achondroplasia بيشتر مي‌شود.  اين بيماري يک نوع ناهنجاري ژنتيک است که روي رشد استخوان‌ها اثر گذاشته و حاصل آن کودکاني بسيار کوتاه با دست و پاهايي کوچک است که قدشان از 120 سانتي‌متر تجاوز نمي‌کند. چندي پيش محققان کلمبيايي هم به اين نتيجه رسيده‌اند که مردان بالاي 50 سال با احتمال سه‌‌برابر بيشتر از مردان زير 25 سال ممکن است صاحب کودک مبتلا به شيزوفرني شوند. به‌طور کلي تخمين زده مي‌شود از هر چهار کودک مبتلا به شيزوفرني، يک نفر به‌دليل بالا بودن سن پدر به اين بيماري دچار شده است.

اگر مردان هنگام پدر شدن بالاي 50 سال داشته باشند، احتمال جهش ژنتيک در فرزندان آنها تا 10 برابر بيشتر از مردان زير 30 سال رخ مي‌دهد. اين جهش‌ها ممکن است نتايج غيرقابل پيش‌بيني به همراه داشته باشد و حتي باعث تغيير شکل عجيب جنين شوند.

سندرم داون

هر‌قدر يک مرد زمان پدر شدن را به تاخير بيندازد، به همان اندازه هم نقص‌هاي موجود در اسپرم او بيشتر مي‌شود. محققان دانشگاه بارسلونا متوجه شدند بعد از 30سالگي به ازاي هر 10 سال افزايش سن پدر، احتمال ابتلاي فرزند او به سندرم داون 11.5 درصد بيشتر مي‌شود.

به‌نظر دانشمندان نتايج اين نوع تحقيقات اهميت بسيار زيادي دارد و مردم بايد حتما هنگامي که براي داشتن فرزند تصميم مي‌گيرند به اين موارد توجه داشته باشند. بهترين زمان بچه‌دار شدن براي زنان 20 سالگي و براي مردان 25 سالگي است، زيرا در آن دوره سلول‌هاي اسپرم و تخمك بهترين کيفيت را دارند. از ديگر بيماري‌هايي که فرزندان پدران پير را تهديد مي‌کند مي‌توان به سرطان پروستات، سرطان سيستم عصبي، سندرم آپرت، تغيير شکل غيرعادي جمجمه، دست‌ها يا پاها، سندرم مارفان که باعث ايجاد نقص در چشم‌ها، استخوان‌ها و قلب مي‌شود، اشاره کرد.

مرگ زودرس

کودکاني که از پدران سن بالا متولد مي‌شوند با احتمال دو برابر بيشتر ممکن است قبل از رسيدن به سنين جواني جان خود را از دست بدهند. اگر سن پدر بالاي 45 سال باشد احتمال مرگ فرزندش قبل از 19 سالگي تا صد درصد بيشتر از مردي است که در فاصله بين 20 تا 30 سالگي صاحب فرزند شده است. در گذشته همه، مشکلات و نقص‌هاي بارداري را متوجه مادر مي‌دانستند اما امروزه مشخص شده نقش پدر هم در اين ميان بسيار زياد و حتي در بعضي موارد همه مشکلات به گردن پدر است.

تولد پيش از موعد

همه مي‌دانيم که بالا بودن سن مادر، احتمال زايمان زودتر از موعد طبيعي را افزايش مي‌دهد اما تحقيقات دانشمندان دانمارکي نشان مي‌دهد سن پدران هم در اين اتفاق بي‌تاثير نيست. همان طور که گفتيم بالا بودن سن پدر ناهنجاري‌هاي ژنتيک در نوزاد به‌وجود مي‌آورد و همين عامل مي‌تواند روي زمان رشد طبيعي آن و حتي زمان زايمان تاثير‌گذار باشد.



:: بازدید از این مطلب : 1442
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 28 تير 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
مواد غذایی چربی سوز

مواد غذایی چربی سوز

آشنایی با چند نوع از بهترین مواد غذایی چربی سوز

بعضی از موادغذایی خاصیت گرمازایی بالایی دارند، به همین دلیل وقتی آنها را می‌خورید درواقع چربی‌سوزی می‌کنید.

سوخت‌وسازتان را بالا ببرید

حقیقت دارد: بعضی از موادغذایی خاصیت گرمازایی بالایی دارند، به همین دلیل وقتی آنها را می‌خورید درواقع چربی‌سوزی می‌کنید. این موادغذایی حاوی موادمغذی و ترکیبات خاصی هستند که آتش متابولیسمتان را شعله‌ور می‌کنند. تا می‌توانید در رژیم‌غذایی‌تان از این مواد بهره گیرید.

غلات کامل

بدن شما برای تجزیه غلات کامل (مخصوصاً آنهایی که سرشار از فیبر هستند مثل برنج قهوه‌ای) دو برابر بیشتر از موادغذایی فراوری‌شده کالری می‌سوزاند.

گوشت کم‌چرب

پروتئین خاصیت گرمازایی بسیار بالایی دارد: شما حدود ۳۰٪ از کالری‌های غذا را در طی هضم آن می‌سوزانید (بنابراین یک تکه مرغ که ۳۰۰ کالری دارد، برای تجزیه ۹۰ کالری می‌سوزاند).

لبنیات کم‌چرب

لبنیات که سرشار از کلسیم و ویتامین D هستند به حفظ و ساخت حجم عضلانی کمک می‌کنند–که آن هم برای بالا نگه داشتن متابولیسم بدن الزامی است.

چای سبز

در یک تحقیق مشخص شد که نوشیدن چهار فنجان چای سبز در روز به افراد کمک می‌کند ۳ کیلوگرم در طی هشت هفته وزن کم کنند. EGCG که ترکیب موجود در چای سبز است، متابولیسم را به طور موقت بالا می‌برد. این چای را می‌توانید به صورت خنک نیز استفاده کنید.

عدس

یک فنجان عدس ۳۵٪ از مصرف روزانه شما به آهن را تامین می‌کند و این برای اکثر ما که دچار کمبود آهن هستیم خبر بسیار خوبی محسوب می‌شود. وقتی از یک ماده‌مغذی کمبود داشته باشید، متابولیسم بدن شما پایین می‌آید زیرا بدن برای آنچه برای عملکرد خوب نیاز دارد را دریافت نمی‌کند.

فلفل قرمز

کپسای‌سین، ترکیب موجود در فلفل قرمز، بدن شما را گرم می‌کند و این مسئله باعث می‌شود کالری اضافه‌تری بسوزانید. این ترکیب را می‌توانید با خوردن فلفل خام، پخته، خشک یا پودر شده به بدنتان برسانید. پس تا می‌توانید به سوپ، تخم‌مرغ و گوشت خود فلفل بزنید.







:: بازدید از این مطلب : 1143
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : جمعه 28 تير 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
احتمالاً آروماتروپی یا عطردرمانی اولین گزینه‌ای نیست که برای تغییر حس و حال، افزایش بهره وری به ذهنمان می‌رسد.
شش رایحه که حال و هوای شما را عوض می‌کند

احتمالاً آروماتروپی یا عطردرمانی اولین گزینه‌ای نیست که برای تغییر حس و حال، افزایش بهره وری به ذهنمان می‌رسد، اما باید بدانیم که حس بویایی قویترین حس از حواس پنجگانه ماست و برای افزایش فعالیت مغز در جهت مثبت بهترین انتخاب ماست.

Beverley Hawkins رئیس انستیتو آروماتراپی واقع در ساحل غربی ونکوور می‌گوید: پیازهای بویایی بخشی از سیستم عصبی ما هستند و مستقیماً به ناحیه‌ای از مغز متصل می‌شوند که فرآیند احساسات و یادگیری را پردازش می‌کنند. به همین دلیل است که گاهی اوقات بعضی بوها خاطرات خاصی را در ذهن ما تداعی می‌کنند و یا کسی یا چیزی را به یاد ما می‌آورند.

به گفتهٔ دکتر هاوکینز، اسانس‌ها نه تنها به بهبود عملکرد شغلی کمک می‌کنند، بلکه ناجی سلامتی نیز هستند. استنشاق اسانس‌ها بخش هیپوتالاموس مغز (آن بخش از مغز که پیام را به سایر نقاط بدن می‌فرستند) را فعال می‌‌‌کند. استنشاق ساده یک بو می‌تواند تغییرات زیادی را در بدن ایجاد کند. از آن جمله می‌توان به فعال کردن سیستم ایمنی بدن، تاثیر بر فشار خون و محرک هضم غذا اشاره کرد.

وی می‌گوید: ما می‌توانیم از مزایای آروماتراپی در محیط‌های کاری استفاده کنیم. فقط کافیست یک یا دو قطره از اسانس را بر روی چوب پنبه‌ بریزیم و هر زمان که نیاز به افزایش انرژی داشتیم آن را بو بکشیم.

اگر دارای دفتر خصوصی هستید ۱ تا ۶ قطره از اسانس را به دستگاههای خوشبو کننده الکتریکی و یا چند قطره از آن را به بطری‌های پر شده از آب مقطر اضافه و با کمک افشانه‌هایی مانند افشانه‌های بطری‌های شیشه‌شوی، در محیط اسپری کنید.

در اینجا به شش مورد از بوهایی که هاوکینز برای افزایش بهره‌ وری و خلق و خوی بهتر در محیط کار معرفی کرده اشاره می‌کنیم:

۱- سنبل


 


رایحهٔ سنبل، دارای خواص آرام‌بخش است که در کنترل استرس به کمک ما می‌آید. سنبل تسکین‌دهنده اعصاب و تنش‌های عصبی و افسردگی است. علاوه بر این تسکین‌دهندهٔ سردرد و دردهای میگرنی نیز به شمار می‌رود.

۲- لیموترش

 



 

عطر لیمو تمرکز حواس و آرامش ما را تقویت می‌کند. این رایحه، همچنین در بهبود کلی صفاتی که به هنگام خشم و اضطراب در ما بروز می‌کند نیز ما را یاری می‌دهد. همچنین لیمو دارای خواص ضد ویروس و ضد باکتری است و می‌تواند با تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود گردش خون در مبارزه با سرماخوردگی و گلودرد به ما کمک کند.

۳- یاس

 



 

عطر یاس همانند سنبل آرامش دهنده اعصاب است، اما بیشتر به رایحه‌ای نشاط بخش، افزایش‌دهندهٔ حس اعتماد به نفس، خوش‌بینی و احساس سرزندگی‌ای معروف است.

۴- رزماری


 



 

رزماری واقعاً گزینه مناسبی برای جدا شدن از رختخواب در روز اول هفته است. رزماری علاوه بر بهبود حافظه، با خستگی فیزیکی، سردرد و خستگی روانی به خوبی مقابله کرده و برای کسانی که به هنگام صبح با جداشدن از رختخواب مشکل دارند گزینه مناسبی است. هاوکینز همچنین رزماری را گزینه بسیار مناسبی برای تسکیل دردهای موضعی و عضلانی معرفی می‌کند.

۵- دارچین

 


 



خواص تهییج‌کننده در بوی دارچین می‌تواند در مبارزه با خستگی ذهنی و بهبود دقت و تمرکز کمک بسیار شایانی به ما بکند.

۶- نعناع

 


 


از این عطر به هنگام هجوم فکر و طوفان ذهنی استفاده کنید. بوی نعناع تند تقویت کننده انرژی، تقویت کننده ذهن و افزایش دهنده تمرکز است و به اگر به هنگام فکر کردن افکار مختلفی به ذهنتان هجوم می‌آوردن و نمی‌توانید بر روی موضوع خاصی تمرکز کنید این بو گزینه مناسبی است.







:: بازدید از این مطلب : 993
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 28 تير 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
 
 
خانمی به منظور برداشتن زائده اي كه اخيرا در رحمش رشد كرده بود،
تحت عمل جراحي قرار گرفت.
كيست برداشته شده پر از مايع خون مانند و تيره رنگي بود.
به گمانش، پس از اين جراحي سلامتي خود را باز يافته است.
او سخت در اشتباه بود! تنها چند ماه پس از عمل جراحي بيماري او دوباره عود كرد.
 
 
با پريشاني جهت تشخيص به متخصص زنان مراجعه كرد.
در طول معاينه، پزشك سوالي از او پرسيد كه او را به تعجب واداشت.
پزشك از او پرسيده بود كه آيا او از مصرف كننده هاي پروپا قرص بال مرغ است
و او در حالي كه به اين سوال پاسخ مثبت مي داد با خود مي انديشيد كه چطور
پزشك زنان از عادات غذايي او باخبر است!!!
ببينيد، واقعيت اين است كه امروزه در اين دنياي مدرن براي تسريع رشد،
به مرغ ها هورمون استروئيد تزريق مي شود تا ميزان سرعت در تامین نياز جامعه فراهم گردد.
اين نياز، نيازي نيست جز نياز غذايي اجتماع.
تزريق استروئيد به مرغ در ناحيه گردن يا بال انجام مي شود.
 
بنابراين تجمع استروئيد در اين دو ناحيه از همه جا بيشتر است.
استروئيدها داراي اثرات وحشتناكي بر روي بدن انسان هستند...
علاوه بر تسريع رشد، اثرات بسيار خطرناك تري در مجاورت با
هورمون هاي زنانه ايجاد مي كنند كه منجر مي شود تا زنان
هرچه بيشتر مستعد رشد كيست در رحم خود باشند.
 
بنابراين توصيه مي شود كه افراد مراقب رژيم غذايي خود بوده،
از دفعات استفاده از بال مرغ بكاهند!







:: بازدید از این مطلب : 954
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : جمعه 28 تير 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

فروردین ۳۱, ۱۳۹۲ سلامتي و بهداشت

365693_150

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که مصرف چای سبز می‌تواند با اثر آنتی اکسیدانی خود اثر رادیکالهای آزاد و مواد آسیب زا در کبد را پاکسازی کند.

بیماری کبد چرب غیر الکلی ( (NAFLD یک التهاب کبدی است که بر اثر تجمع بیش از اندازه چربی در بافت کبد ایجاد می‌شود.

این بیماری، گاهی باعث اختلال در فعالیت طبیعی بافت کبد می‌شود و می‌تواند سیر پیش‌رونده پیدا کند، باعث نارسایی کبد یا سیروز کبدی شود.

اگر چه علت اصلی بیماری کبد چرب مشخص نیست، ولی به نظر می‌رسد این بیماری با برخی بیماریهای متابولیک ارتباط نزدیک دارد که از آن جمله افزایش کلسترول، چاقی و تری گلیسرید خون و دیابت را می‌توان نام برد.

در درمان کبد چرب، کنترل این بیماری‌های زمینه‌ای بسیار موثر است. گفته می‌شود مصرف زیاد کالری باعث خواهد شد کبد نتواند سوخت و ساز طبیعی را انجام دهد و در نتیجه کالری اضافی به صورت چربی در کبد ذخیره می شود.

این بیماری اغلب افراد را در سنین میانسالی مبتلا می‌کند ولی متأسفانه با افزایش شیوع چاقی در کودکان، سن بروز آن به شدت کاهش یافته است.

مبنع:مکس استار



:: بازدید از این مطلب : 944
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 28 تير 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

دلیل اصلی چاق شدن ران ها چیست؟

دلیل اصلی چاق شدن ران، شکم و هر جای دیگر بدن، نحوه غذا خوردن ما است. به خاطر داشته باشید با پرخوری و عدم فعالیت بدنی، مواد غذایی اضافی به صورت چربی در بدن ما انباشته می شوند و دچار چاقی و اضافه وزن می شویم. پس تنها راه خلاص شدن از این چربی ها اضافی، تغییر عادات غذایی غلط و کمتر خوردن است، مخصوصاًمصرف کمتر چربی. به این صورت که چربی های اشباع مثل روغن نباتی جامد، کره و چربی گوشت را به مقدار خیلی کم مصرف کنید. از خوردن غذاهای پرچرب و سرخ شده مثل انواع ساندویچ های سوسیس و کالباس سس دار، پیتزا ( مقدار زیادی پنیر پیتزا دارد) خودداری کنید. همچنین از خوردن تنقلات و مواد غذایی که دارای انرژی بالا و مواد مغذی کم هستند، پرهیز کنید. در عوض در برنامه غذایی روزانه خود از انواع میوه ها و سبزی ها به مقدار فراوان ، لبنیات کم چرب و مقادیر کافی نان، برنج ، غلات، حبوبات، تخم مرغ و گوشت ( اگر مرغ و ماهی باشد خیلی بهتر است) استفاده کنید.
علاوه بر رعایت غذایی، بایستی به طور منظم و مداوم فعالیت بدنی داشته باشید. به طور مثال روزی نیم تا یک ساعت پیاده روی کنید. یا اینکه در یک کلاس ورزشی ثبت نام کرده و یا خودتان در منزل به تنهایی یا همراه با برنامه های ورزشی رادیو و تلویزیون نرمش کنید.

● چگونه از شر این چربی ها خلاص شویم؟
یک شروع خوب برای این کار، دقت در میزان مصرف چربی ها و قندهاست. خیلی از افراد بر این عقیده اند که ما خیلی کم چربی مصرف می کنیم ولی حقیقت امر این است که بدون اینکه خودشان احساس کنند، خیلی بیشتر از نیازشان چربی مصرف می کنند. چون بسیاری از چربی های دریافتی ما در غذا مخفی است و ما متوجه نمی شویم که مقدار زیادی چربی مصرف کرده ایم. مثلاً سس موجود در ساندویچ حداقل ۸ گرم چربی دارد یا یک مشت بادام زمینی ۲۶ گرم چربی دارد و یا یک فنجان شیر معمولی ۷ گرم چربی دارد. پس ما چربی را مصرف می کنیم بدون آنکه خودمان متوجه شویم. ولی منظور ما این نیست که شیر و بادام زمینی را که دارای فواید زیادی هستند، مصرف نکنید. بلکه بایستی به مقدار کافی و لازم از این دو ماده غذایی و سایر خوراکی ها دریافت کنید. به این صورت که اگر در معرض چاقی هستید از لبنیات کم چربی ( حداقل ۳ لیوان در روز) و نیز آجیل به مقدار حساب شده استفاده کنید.

● و در نهایت؛
برای آنکه اندامی متناسب داشته باشیم، همیشه باید مراقب آنچه که می خوریم باشیم و به طور منظم ورزش ونرمش کنیم.
پس بطور خلاصه می توان گفت:
۱) اجرای یک رژیم متعادل
۲) انجام تمرینات ورزشی ملایم
۳) داشتن صبر و حوصله فراوان
به شما کمک می کند که ران های خوش فرم و متناسبی داشته باشید.



:: بازدید از این مطلب : 1042
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : جمعه 28 تير 1392 | نظرات ()