نوشته شده توسط : nahal

سفید کردن پوست صورت با یک روش کاملا طبیعی

يکي از مهمترين دلايل توجه به سفيدي پوست, جدا از تاثيرات آن بر زيبايي, تاثير آن بر سلامتي کل بدن ميباشد. از همين رو تحقيقات زيادي براي تشخيص مضر بودن روشهاي مختلف سفيدي پوست در حال بررسي و پژوهش ميباشد. اما چيزي که مشخص است اين است که ما نمي توانيم منتظر بمانيم تا نتيجه اين پژوهش ها مشخص شود(چون ممکن است به عمر ما کفاف ندهد).

چرا به طور مصنوعي با استفاده از مواد شيميايي و جراحي پوست را سفيد مي کنيد، در حاليکه روش هاي طبيعي وجود داشته و عناصر طبيعي در دسترس هستند. اينجا چند نکته وجود دارد که برخلاف ديگر عوامل شيميايي، بدون هيچ اثر زيان باري مي توانند رنگ پوست شما را تغيير دهند.

عناصر طبيعي مانند گوجه فرنگي، سيب زميني، ليمو، پودر برنج، پوست پرتقالو…. سفيد کننده هاي طبيعي مهمي هستند که اگر شما به شکل منظم و ادامه دار از آنها استفاده کنيد، مي توانند نتيجه ي قابل توجهي داشته باشند. ارزان ترين و آسان ترين روش تهيه ي يک سفيد کننده ي پوست اين است که پوست خشک شده ي پرتقال را پودر کنيد و با مقداري کشک مخلوط کرده و روي صورت و ديگر قسمت هاي بدن که مايل هستيد، قرار دهيد. دست کم ۱۰ دقيقه بگذاريد به اين صورت بماند و سپس آن را بشوييد.

باور نمي کنيد اگر بگويم گوجه فرنگي رنده شده و مخلوط شده با چند قطره آب ليمو چه نتيجه ي تماشايي خواهد داشت. امتحان کنيد و ببينيد. زردچوبه داراي ارزش هاي پزشکي مهمي مي باشد. يک قاشق سوپ خوري پودر زردچوبه را با نصف قاشق سوچ خوري آب ليمو مخلوط کرده و روي پوست بگذاريد. البته اينجا من پيشنهاد مي کنم اين ترکيب را شب استفاده کنيد و پيش از خوابيدن آن را بشوييد.

ليمو يک ميوه ي شگفت انگيز با صفاتي شگفت انگيز مي باشد. در موردي که شما مي خواهيد قسمتي از بدن خود را سفيد کنيد، مانند زير بغل، هر روز پيش از رفتن به حمام به زير بغلتان ليمو بماليد و نتيجه ي آن را ببينيد. هر روشي را که براي سفيد کردن پوستتان انجام مي دهيد، به يک مسئله توجه داشته باشيد. هميشه يادتان باشد که دست کم ۲۰ دقيقه پيش از بيرون رفتن، حتما از کرم يا لوسيون ضد آفتاب استفاده کنيد.

منبع : ماه شو



:: بازدید از این مطلب : 835
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 شهريور 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

۱۵ کار کوچک که با انجام‌شان هر روز موفق‌تر می‌شوید

تا‌کنون به این فکر کرده‌اید که راز موفقیت چیست؟ برای خیلی‌ها، این راز فقط یک چیز مشخص نیست. در واقع، موفقیت نتیجه‌ی عادت‌های روزانه‌ی بسیاری است که همیشه و همواره تکرار می‌شوند. در زیر ۱۵ کار کوچک را می‌خوانید که هر روز با انجامشان مطمئن می‌شوید زمان‌تان را صرف اولویت‌هایتان کرده‌اید. این نکات را در زندگی روزمره‌تان به کار گیرید و اوج موفقیت‌تان را تماشا کنید.

women-succes-notebook.jpg

۱.اولویت‌هایتان را تعیین کنید.

سه اولویت اصلی زندگی‌تان چیست؟ سه کاری که بیش‌ترین وقت‌تان را صرف‌شان می‌کنید چیست؟ آیا اولویت‌هایتان با آنچه وقت‌تان را صرفش می‌کنید مطابق‌اند؟ اگر چنین است که فوق‌العاده است. اگر نه، باید خیلی سخت‌تر بکوشید تا وقت‌تان را صرف اولویت‌هایتان کنید، و در این راه خلاص از شر موانع‌تان شوید. واقعا به این فکر کنید که می‌خواهید زندگی‌تان را چگونه بگذرانید_ احتمالا احساس موفقیت بیش‌تری می‌‌کنید اگر وقت‌تان را صرف چیزهایی کنید که واقعا برایتان مهم هستند.

۲.برای روز بعدتان برنامه بچینید.

زمان، ارزشمندترین منبع ما و غیرقابل جایگزین است. اگر واقعا می‌خواهید موفق باشید، باید برنامه‌ای برای زمانبندی کارهای‌تان بچینید. یکی از راه‌هایش این است که هر شب برنامه‌ی زمانی روز بعدتان را بنویسید. نوشتن برنامه‌ی زمانی به سه دلیل حائز اهمیت است: (۱) موجب می‌شود از ساعت‌های بیداری‌تان نهایت استفاده را ببرید؛ (۲) کمک می‌کند که هر روز زمانی را به تمرکز بر اولویت‌هایتان اختصاص دهید؛ و (۳) موجب می‌شود زمان‌های تلف‌ شده‌تان را شناسایی کنید.

۳.قورباغه‌تان را قورت دهید.

مارک تواین می‌گوید: "هر روز صبح قورباغه‌تان را قورت دهید، هیچی چیزی بدتر از این در طول روز برایتان رخ نمی‌دهد."

شما هم مثل بیشتر مردم، کاری دارید که هر روز در انجامش تعلل می‌کنید، چرا که از آن می‌ترسید یا دستپاچه‌تان می‌کند. این کار سخت، قورباغه‌ی شما است و بنابر گفته‌ی مارک تواین باید هر روز صبح درسته قورتش دهید. مشکل تعلل در قورت دادن قورباغه‌تان این است که شما را از تمرکز بر دیگر کارهایتان باز می‌دارد؛ فکرتان را با قورباغه‌ای مشغول نکنید که باید بعدا قورتش دهید.

۴.با کسی که در آینه می‌بینید روراست باشید.

حالا که درباره‌ی قورت دادن قورباغه‌تان صحبت کرده‌ایم، می‌خواهم شما را به روراستی با خودتان دعوت‌کنم. فقط به این خاطر که هر روز صبح قورباغه‌تان را قورت می‌دهید ایده‌ی خوبی نیست که هر روز زودتر از معمول این کار را انجام دهید.

برخی‌ها بهترین زمان فعالیت برایشان قبل از طلوع خورشید است و برخی‌ها در اواخر شب بهره‌وری بیش‌تری دارند. اگر دوست دارید روزتان را از ۵ صبح شروع کنید، عالی است، ادامه دهید و قورباغه‌تان را همان صبح اول وقت قورت دهید. اگر ترجیح می‌دهید بیش‌تر بخوابید، این هم مشکلی ندارد—و قورباغه‌تان را به وقت خودتان قورت دهید.

افراد موفق همیشه با خودشان روراست هستند. آنان می‌دانند چون هیچ وقت آدم سحرخیزی نبوده‌اند اگر ساعت‌شان را برای ساعت ۴: ۳۰ صبح کوک کنند ایده‌ی خوبی نیست، . آنان اهداف‌شان را بر مبنای بهره‌ور‌ترین ساعات روزشان تنظیم می‌کنند.

۵.برای خودتان مهلت پایان تعیین کنید.

از مزایای قانون پارکینسون بهره بگیرید. قانون پارکیسنسون می‌گوید‌: برای این کار انجام شود آنقدر به تعویق می‌افتد که زمان در دسترس‌تان تمام شود. اگر زمان کمی برای انجام کاری دارید، باید تلاش‌تان را افزایش دهید. فکر کنید چطور خانه‌تان را تمیز می‌کنید وقتی کسی تماس می‌گیرد و می‌گوید تا ۲۰ دقیقه‌ی دیگر به منزل‌تان می‌آید. وقتی زمان‌تان محدود است تلاش‌هایتان به طرز چشمگیری افزایش می‌یابد.

۶.حواس پرتی‌ها را به حداقل برسانید.

وقتی کار می‌کنید از شر همه‌ی حواس پرتی‌ها خلاص شوید. اگر اینترنت حواس‌تان را پرت می‌کند، رایانه‌تان را طوری تنظیم کنید که ساعت‌های مشخصی از روز، برخی وبگاه‌ها را قفل کند و اجازه‌ی ورود ندهد. تلفن‌تان را خاموش کنید. می‌توانید بعد از انجام فهرست کارهای روزانه‌تان‌، پیام‌ها را چک کنید.

۷.وقت استراحت داشته باشید.

برنامه‌ی روزانه‌ای را با توجه به اختصاص وقت به خودتان بچینید. در برنامه‌ی زمانی‌تان‌، وقتی را برای ورزش، استراحت، یا هر دو، اختصاص دهید.

۸.برنامه‌ی رو به عقب داشته باشید.

یکی از راه‌های حرکت رو به جلو و رسیدن به اهداف بزرگ‌تان، برنامه‌ریزی رو به عقب در هنگام تنظیم اهداف‌تان است.

برای مثال، می‌خواهید ۱۲ کیلوگرم در یک سال وزن کم کنید. پس هدف بلند‌مدت شما کاهش ۱۲ کیلوگرم در طول یک سال است، حالا سعی کنید برنامه‌ریزی رو به عقب را شروع کنید و هدف‌تان را به تکه‌های کوچک‌تری تقسیم کنید. اگر می‌خواهید در سال ۱۲ کیلوگرم وزن کم کنید، پس باید ماهی یک کیلوگرم و هفته‌ای ۲۵۰ گرم کاهش وزن داشته باشید. این یعنی روزی ۲۵۰ کالری کم‌تر مصرف کنید. بیشتر مردم روزی سه وعده‌ی غذایی و دو میان وعده می‌خورند، این یعنی می‌توانید در هر کدام از این‌ها ۵۰ کالری کم‌تر مصرف کنید. این یک هدف انجام شدنی است. حالا آرمان بزرگ‌تان را به تکه‌های کوچکی شکسته‌اید، حالا اهداف روزمره‌ی دسترس‌پذیری دارید.

۹.اهداف تان را بنویسید.

پژوهش‌ها نشان می‌دهند که با نوشتن اهداف‌تان، شانس رسیدن‌تان به آنها به طور چشم‌گیری افزایش می‌یابد. اهداف‌تان را بنویسید و آنها را جایی بگذارید که به آسانی قابل دیدن باشند، بارها و بارها به آنها رجوع کنید و خواهید دید که شانس موفقیت‌تان افزایش می‌یابد.

۱۰.شریک زندگی مسئولیت‌پذیر بیابید.

شریکان زندگی مسئولیت‌پذیر، فوق‌العاده‌اند؛ ما کار می‌کنیم که به هدف‌هایمان برسیم و آنان خستگی‌ناچذیر تشویق و پشتیبانی‌مان می‌کنند. شاید همیشه می‌خواستید کتابی بنویسید، مرتب ورزش کنید، یا کسب و کاری خانگی را شروع کنید، با کسی باشید که مسئولیت‌پذیری‌تان را حفظ می‌کند و هر هفته در کنارتان، روند پیشرفت‌تان را بررسی می‌کند. اگر شریک مسئولیت‌پذیری داشته باشید که هدف‌هایی مشابه هدف‌های شما داشته باشد، حرف ندارد.

۱۱.فقط برای مصمم‌تر شدن خودتان را با دیگران مقایسه کنید.

واقعا می‌خواهید از زندگی‌تان احساس خوبی داشته باشید؟ اگر مقایسه‌ی خودتان با دیگران موجب می‌شود احساس بدی داشته باشید از آن دست بردارید. حسادت به دیگران می‌تواند خیلی سریع از شادی‌تان بکاهد و احساس موفق نبودن را در وجودتان حک کند.

۱۲.به دنبال یک مشاور باشید.

اگر به حوزه‌ی خاصی در زندگی‌تان علاقه‌مندید، مشاور موفقی را برای کمک به خودتان جهت رشد در آن حوزه انتخاب‌کنید. شاید مجبور شوید برای حوزه‌های مختلف، مشاوران متفاوتی هم داشته باشید. استخدام یک مربی را هم در نظر بگیرید. یک مربی مناسب می‌تواند دنیای متفاوتی را برای رسیدن به سطوح بالای موفقیت به شما نشان دهد.

۱۳.کارها را واگذار کنید.

جان سی مکسول می‌گوید: "اگر می‌خواهید چند کار کوچک را درست انجام دهید، خودتان انجامشان دهید. اما اگر می‌خواهید کارهای بزرگی انجام دهید و تأثیر عمیقی بگذارید، یاد بگیرید چطور کارها را واگذار کنید."

همان قدر که دشوار است، اهمیت دارد از برخی کنترل‌ها دست بکشید و کارهای مشخصی را به دیگران واگذار کنید. یادتان باشد، که هر روز فقط ۲۴ ساعت دارد، و اگر واقعا می‌خواهید روی اولویت‌هایتان تمرکز کنید و موفق باشید، نیاز دارید به دیگران در انجام کارهای کم اهمیت‌تر اعتماد کنید.

۱۴.اعضای شرکت‌تان را خردمندانه انتخاب کنید.

در کنار انتخاب یک شریک زندگی مسئولیت‌پذیر‌، کل اطرافیان‌تان را با دقت انتخاب کنید.

به قول جیم ران "شما میانگین پنج فردی هستید که بیش‌ترین وقت را با آنان می‌گذرانید."

آیا شما در کنار کسانی هستید که مشوق، مثبت و حمایت‌گرند؟ یا بیش‌تر وقت‌تان را با منفی باف‌ها می‌گذرانید؟ وقت تان را با کسانی بگذرانید که الهام‌بخش بهترین‌هایتان باشند.

۱۵.بخوانید.

می‌خواهید بسیار موفق باشید؟ بخوانید. مرتب بخوانید. خواندن، روح ما را تازه و ذهن‌هایمان را باز می‌کند. مطالبی بخوانید که الهام‌بخش‌تان باشند و در ذهن‌تان جرقه‌ای روشن کنند. بگذارید این مطالب به خودسازی‌تان کمک کنند. هرقدر می‌توانید اطلاعات جذب کنید. همیشه چیز بیش‌تری برای یادگرفتن هست.

 هر روز این کارها را انجام دهید تا خیلی زود خودتان را در مسیر موفقیتی بزرگ ببینید.

 

نویسنده: کری پتسینگر

ترجمه: تحریریه نشریه بازده

//بازده//



:: بازدید از این مطلب : 728
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 شهريور 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

مواد غذايي که نبايد با شکم خالي مصرف شود

مصرف ناشتاي برخي از مواد غذايي سرشار از اسيد به ديواره روده آسيب مي‌رساند و به عفونت معده منجر مي‌شود.
 

اگر رژيم ميوه داريد و بايد روزي ۳ بار ميوه مصرف کنيد بهتر است اول يک ليوان آب ولرم مصرف کنيد. اما مواد غذايي که نبايد با شکم خالي مصرف شود:

نوشابه

نوشيدني سرشار از اسيد کربونيک است که با مخلوط شدن با اسيد معده باعث حالت تهوع مي‌شود.

گوجه فرنگي

مصرف ناشتاي آن باعث مي‌شود اسيد گوجه به اسيد گوارش واکنش نشان دهد و در مواردي باعث ايجاد سنگ در معده شود.

قهوه

کافئين موجود در آن براي معده مضر است و بهتر است ابتدا يک ليوان آب مصرف کنيد.

غذاهاي پرادويه

با واکنش نشان دادن به ديواره معده آسيب مي‌رساند.

چاي

ميزان زياد اسيد در آن روي ديواره معده تأثير مي‌گذارد.

ماست

اگرچه اين لبنيات سرشار از پروبيوتيک (باکتري مفيد) است اما در صورت تماس اين باکتري‌هاي مفيد با اسيد معده، باعث مشکلات گوارشي مي‌شود.

موز

با مصرف ناشتاي موز، منيزيم در بدن به طور ناگهاني افزايش پيدا مي‌کند و تعادل منيزيم و کلسيم در بدن به هم مي‌ريزد.

هندوانه

در مواقعی که شکم خالی و معده گرم مصرف هندوانه ممنوع می باشد. علت این است که هندوانه وارد معده‌ای می‌شود که گرم و خالی بوده و بر اساس قانون طب سنتی ورود نوشیدنی‌های خنک به معده خالی ممنوع است و باید صبر نمود تا حرارت معده قدری کاهش یابد. ناشتا مصرف کردن چیزهای خیلی خنک باعث سرد و ضعیف شدن و شلی عضلات معده شده و نیز آسیب‌هایی به کبد و طحال وارد کرده منجر به سردی مخصوصا کبد و اختلال هضم می شود.

منبع: فراپرس



:: بازدید از این مطلب : 847
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 شهريور 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

ﻫﻴﭽﮕﺎﻩ ﺧﺮﺑﺰﻩ ﺭﺍ ﻧﺎﺷﺘﺎ ﻧﺨﻮﺭﻳﺪ ﺍﻣﻜﺎﻥ ﺩﺍﺭﺩ ﺑﺎﻋﺚ ﻓﻠﺞ
ﻣﻌﺪﻩ ﺷﻮﺩ ﻭ ﻳﺎ ﺗﺐﻫﺎﻱ ﺻﻔﺮﺍﻭﻱ ﺑﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﺁﻳﺪ.
ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﺯﻣﺎﻥ ﺧﻮﺭﺩﻥ ﺧﺮﺑﺰﻩ ﻣﻴﺎﻥ ﺩﻭ ﻭﻋﺪﻩ ﻏﺬﺍ
ﻣﻲﺑﺎﺷﺪ.
ﭘﻮﺳﺖ ﺧﺸﻚ ﺧﺮﺑﺰﻩ 10 ﮔﺮﻡ ﺩﺭ 50 ﺳﻲ ﺳﻲ ﺁﺏ
ﺟﻮﺷﺎﻧﺪﻩ ﺭﻭﺯﻱ ﭼﻬﺎﺭ ﻣﺮﺗﺒﻪ ﻣﻴﻞ ﺷﻮﺩ ﺍﻣﻜﺎﻥ ﺍﻧﺪﺍﺧﺘﻦ
ﺳﻨﮓ ﻛﻠﻴﻪ ﻭ ﻣﺜﺎﻧﻪ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﺩ.
ﻛﻤﻲ ﺍﺯ ﭘﻮﺳﺖ ﺧﺸﻚ ﺧﺮﺑﺰﻩ ﺭﺍ ﺍﮔﺮ ﺩﺭ ﮔﻮﺷﺖ ﺑﻨﺪﺍﺯﻳﻢ
ﺑﺎﻋﺚ ﺯﻭﺩ ﭘﺨﺘﻪ ﺷﺪﻥ ﺁﻥ ﻣﻲﺷﻮﺩ.
ﻣﺎﻟﻴﺪﻥ ﭘﻮﺳﺖ ﺧﺮﺑﺰﻩ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺑﺎﻋﺚ ﺟﻼﻱ ﭘﻮﺳﺖ
ﻣﻲﺷﻮﺩ.
ﭘﻮﺳﺖ ﺧﺮﺑﺰﻩ ﺍﮔﺮ ﺑﻪ ﺑﺪﻥ ﻣﺎﻟﻴﺪﻩ ﺷﻮﺩ ﭘﺎﻙ
ﻛﻨﻨﺪﺓ ﺧﻮﺑﻲ ﺍﺳﺖ.
ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﻛﻢ ﺧﻮﻥ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺧﻮﺭﺩﻥ ﺧﺮﺑﺰﻩ ﺭﺍ 2 ﺳﺎﻋﺖ
ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻏﺬﺍ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﻧﻜﻨﻨﺪ.
ﺧﺮﺑﺰﻩ ﺑﻪ ﻣﻌﺎﻟﺠﻪ ﻛﻴﺴﻪ ﺻﻔﺮﺍ ﻛﻤﻚ ﻣﯿﮑﻨﺪ
ﻣﺜﺎﻧﻪ ﺭﺍ ﺷﺴﺘﺸﻮ ﻣﻲﺩﻫﺪ.
ﺍﺩﺭﺍﺭ ﺭﺍ ﺯﻳﺎﺩ ﻣﻲﻛﻨﺪ.
ﺭﺳﻮﺑﺎﺕ ﻣﺜﺎﻧﻪ ﺭﺍ ﺣﻞ ﻛﺮﺩﻩ ﻭ ﺭﺩ ﻣﻲﻧﻤﺎﻳﺪ.
ﺍﮔﺮ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻏﺬﺍ ﺧﺮﺑﺰﻩ ﺳﺮﺩ ﺧﻮﺭﺩﻩ ﺷﻮﺩ ﻣﻌﺪﻩ ﻭ
ﺭﻭﺩﻩﻫﺎ ﺩﭼﺎﺭ ﺍﺧﺘﻼﻻﺕ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ
ﺧﻮﺭﺩﻥ ﺧﺮﺑﺰﻩ ﺑﻪ ﺟﻮﺍﻥ ﻣﺎﻧﺪﻥ ﭘﻮﺳﺖ ﻛﻤﻚ ﻣﯿﮑﻨﺪ
ﺧﺮﺑﺰﻩ ﻣﻮﺟﺐ ﺭﺷﺪ ﻛﻮﺩﻛﺎﻥ ﻣﻲﺷﻮﺩ.
ﺧﺮﺑﺰﻩ ﻳﻚ ﻣﻴﻮﻩ ﺧﻮﺏ ﺑﺮﺍﻱ ﺳﺎﻟﻤﻨﺪﺍﻥ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺩﺭ
ﺳﺴﺘﻲ ﻭ ﺑﻲﺣﺎﻟﻲ ﺁﻥ ﻫﺎ ﺍﺛﺮ ﻧﻴﻜﻮﻳﻲ ﺩﺍﺭﺩ.
ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺍﻣﺮﺍﺽ ﺳﻮﺩﺍﻳﻲ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﺧﻮﺭﺩﻥ ﺧﺮﺑﺰﻩ ﺭﺍ
ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﻧﻜﻨﻨﺪ.
ﺧﺮﺑﺰﻩ ﺗﺼﻔﻴﻪ ﻛﻨﻨﺪﺓ ﺭﻭﺩﻩﻫﺎ ﻣﻲﺑﺎﺷﺪ.
ﺗﺨﻢ ﺧﺮﺑﺰﻩ ﻛﺮﻡ ﻛﺶ ﺍﺳﺖ.
ﺍﮔﺮ 2 ﺳﺎﻋﺖ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻣﺼﺮﻑ ﻏﺬﺍﻱ ﮔﻮﺷﺘﻲ ﺧﺮﺑﺰﻩ
ﺑﺨﻮﺭﻳﻢ ﺑﺎﻋﺚ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ ﻛﻪ ﺳﻤﻮﻣﻲ ﻛﻪ ﺑﺮ ﺍﺛﺮ ﻣﺼﺮﻑ
ﮔﻮﺷﺖ ﻭ ﻣﻮﺍﺩ ﭼﺮﺑﻲ ﺩﺭ ﺧﻮﻥ ﻭ ﺳﻠﻮﻟﻬﺎﻱ ﺑﺪﻥ ﺍﻳﺠﺎﺩ
ﺷﺪﻩ ﺧﻨﺜﻲ ﻭ ﺩﻓﻊ ﻣﻴﺸﻮﻧﺪ.
ﺗﺨﻢ ﺑﻮ ﺩﺍﺩﻩ ﺧﺮﺑﺰﻩ ﺑﺎﻋﺚ ﺯﻳﺎﺩ ﺷﺪﻥ ﻣﻴﻞ ﺟﻨﺴﻲ ﺩﺭ
ﺁﻗﺎﻳﺎﻥ ﻣﻲﺷﻮﺩ.
ﺧﻮﺭﺩﻥ ﺧﺮﺑﺰﻩ ﻣﻮﺟﺐ ﻧﺸﺎﻁ ﻭ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﺍﻋﺼﺎﺏ
ﻣﻲﺷﻮﺩ.
ﺧﺮﺑﺰﻩ ﺩﺍﺭﺍﻱ ﻭﻳﺘﺎﻣﻴﻦ A ، B1 ، B2 ، B6 ﻭ ﻭﻳﺘﺎﻣﻴﻦ C
ﺍﺳﺖ

 
عکس ‏‎RAzieh Lotfi‎‏
 


:: بازدید از این مطلب : 710
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 شهريور 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

چگونه چربی پهلوهای مان را آب کنیم؟
آیا چربی هایی که دور کمر و پهلوها جمع شده اند شما را آزار می دهد، حتما مایلید تا روشی برای آب کردن سریع پهلوها پیدا کنید ، حقیقت مهمی در این مورد وجود دارد که باید بدانید !
هر کس که می خواهد وزن کم کند با بخش هایی از بدن دچار مشکل می شود. مثلا در بعضی افراد چربی ها در ران و پاها جمع می شوند و بعضی دیگر درگیر کم کردن چربی بازوهای خود هستند. اماواقعیت اینست که تنها راه برای از بین بردن چربی های قسمت خاصی از بدن، از بین بردن چربی های کل بدن است و کم کردن چربی تنها قسمتی از بدن امکان پذیر نیست.خوب پس حالا سوال اینست که برای آب کردن چربی های بدن باید چه کارهایی انجام دهیم ؟

مرحله اول : درست غذا بخورید
جذب کالری را کم کنید
متاسفانه هیچ راهی برای از بین بردن چربی ناحیه خاصی از بدن وجود ندارد.اگر بخواهید وزنتان را کنترل کنید، مجبورید که وزن کل بدن را با کاهش کالری جذب شده روزانه، کاهش دهید. مقدار کالری که روزانه می خورید را با نوشتن نوع غذا در یک دفتر یادداشت روزانه محاسبه کنید.همچنین می توانید از اپ های رایگانی که به شما در دانستن مقدار کالریتان و حجم کالری موجود در غذاهای مختلف کمک می کند، استفاده کنید !
اگر هدف شما این است که به سرعت وزن خود را کم کنید، باید بین 1050 تا 1200 کالری در روز مصرف کنید.البته لازم به ذکر است که مصرف کمتر از 1200 کالری در روز در دراز مدت کارسختی است.غذا خوردن در این رنج اگر با ورزش مداوم همراه باشد، می تواند به شما کمک کند که هفته ای 1 تا 2 کیلو کم کنید.
رژیم غذایی متعادل داشته باشید
رژیم غذایی شما باید اصولا شامل میوه ها ، سبزیجات، انواع غلات و دانه های روغنی باشد. حذف کردن غذاهای سرخ شده و شکر اضافی از رژیم و انتخاب منابع پروتئینی سالم مثل گوشت مرغ، ماهی و بوقلمون بدون ایجاد اضافه وزن، کالری شما را تامین می کند. بهترین راه برای جلوگیری از خوردن غذاهای ناسالم، خودداری از خوردن فست فود است.اگر شما مواد غذایی سالم خریداری کنید، غذاهای سالم خواهید خورد.وعده های غذاییتان را تا حد امکان خوتان در خانه بپزید، چون بیشتر غذاهای رستورانی در کره و شکر و روغن خوابانده می شوند.

وقتی خودتان آشپزی می کنید، از شر کره خلاص می شوید. از روغن زیتون استفاده کنید یا به جای آن غذا را آب پز کنید.وقتی از بیرون سفارش می دهید، کالری مورد نیازتان را با درخواست سس در کنار غذا محدود کنید و غذاهای پر از پروتئین مانند پیتزا و پاستا را انتخاب کنید. محدود کردن مقادیر نشاسته و سدیمی که می خورید، می تواند به مبارزه با مایعات اضافه بدن کمک کند. مایعاتی که در بیشتر اوقات دلیل اصلی نفخ شکم است.
رژیم های باب روز را رها کنید
رژیم های سخت ممکن است نتیجه فوری بدهد ولی اگر از این رژیم ها استفاده کنید، احتمال زیاد اضافه وزنتان به محض اینکه رژیم را رها کرده و به سبک زندگی عادی برگردید، برمی گردد.به علاوه اینکه اغلب رژیم های سخت شامل کلیه غذاهای پرحجم می باشد که در دراز مدت به بدن آسیب می رساند.
زیاد آب بنوشید
مطمئن شوید که روزی حد اقل 8 لیوان آب می خورید.آب شما را سیر نگه می دارد، انرژی می دهد و از گسترش بیماری های مختلف جلوگیری می کند. به خصوص زمان ورزش کردن نوشیدن آب اهمیت زیادی دارد.
اسنک های سالم بخورید
برای بیشتر افراد، اضافه وزن از چیزهایی که در وعده های غذایی می خورند ایجاد نمی شود، بر عکس از چیزهایی است که میان وعده می خورند.مثل عادت خوردن غذاهای سرپایی وقتی که با بی خیالی رو به روی فریزر می ایستید و یا کابینت ها را می گردید.به جای آن از میان وعده های سالم مثل هویج ،کرفس،سیب، و ماست استفاده کنید. از نوشیدن چای در آخر شب یا جویدن آدامس در شب خودداری کنید و یک زمان مثلا 7 یا 8شب برای خودتان در نظر بگیرید که بعد از آن نمی توانید هیچ غذایی بخورید.
مرحله دوم : ورزش کنید
هیچ ورزش جادویی برای آب کردن صرفا پهلوها وجود ندارد ولی تمرین و بدنسازی چربی ها را آب کرده و ماهیچه ها را می سازد و در نتیجه خود به خود فرم بدنتان متناسب خواهد شد و این شامل پهلوها هم می شود.
تمرین کرانچ دوچرخه
کاملا صاف به پشتتان بخوابید و دستهایتان را پشت سرتان قرار دهید. پاهایتان را بالاتر از زمین قرار دهید. زانوی چپ را جمع و به سرتان نزدیک کنید.بدنتان را جوری جمع کنید که بازوی راستتان به زانوی چپتان برسد.حالا پای چپتان را صاف کنید و همین کارها را برای طرف دیگر انجام دهید.زانوی راست را به بازوی چپتان برسانید. برای یک دور 15 تا 20 بار این کار را انجام دهید و وقتی قوی تر شدید تعداد مراتب تمرین را زیاد کنید.hhs1930

 

russian twists
با پشت کشیده روی زمین بنشینید و پاهایتان را دراز کنید. زانوها را کمی خم کرده و کف پا را به زمین بچسبانید. پشتتان را خم کنید طوری که کمی کمتر از 90 درجه خم شود. توپ یا وزنه 2 تا 4 کیلویی در دستهایتان نگه دارید و بدنتان را به چپ خم کنید. بدن را به حالت عادی برگردانده و همین کارها را برای سمت راست بدن انجام دهید. 20 تا 25 بار تکرار کنید.hhs1931

 

ساید پلانک
این حرکت را با کمک آرنج راستتان شروع کنید و آرنج چپ را روی باسن قرار دهید. مطمئن شوید که بدن کاملا به حالت تخته صاف شده است و برای 30 تا 60 ثانیه به این حالت بمانید. بعد برای سمت دیگر بدن انجام دهید.

hhs1932

کلاسهای آمادگی جسمانی را امتحان کنید
یوگا و پیلاتس به فرم دادن بدن کمک می کنند.ششها و ماهیچه ها را تقویت می کنند.این نوع ورزش ها برای خانم هایی که از چاق و بدقواره شدن می ترسند، بسیار مناسب است.به یک گروه یوگا بپیوندید و یا در کلاسهای دیگر ثبت نام کنید.
تمرینهای ایروبیک انجام دهید
تمرینهای کاردیو نه تنها سلامت عمومی شما را بهتر می کند و چربی ها را می سوزاند، بلکه متابولیسم را زیاد می کند تا بتوانید زمانهایی که ورزش نمی کنید هم چربی ها را آب کنید. بدوید، پیاده روی سریع کنید، کوهنوردی، دوچرخه سواری، رقص و موتورسواری کنید. شما باید حداقل به مدت 30 دقیقه، 5بار در هفته تمرینهای کاردیو انجام دهید تا سلامت عمومیتان را حفظ کنید و وزنتان را کم کنید.
اگر شما زمان کافی برای ورزش های عادی ندارید، سعی کنید فعالیت بیشتری در زندگی روزمره خود قرار دهید.بیشتر مسافت ها را به جای رانندگی کردن پیاده بروید.کارهای روزانه خانه را انجام دهید به خرید بروید، از مغازه ها دیدن کنید و امثال آنها…
مرحله سوم : داشتن انگیزه و نظم
ابزار اندازه گیری داشته باشید.
از یک متر برای اندازه گیری دور کمر، دور شکم و باسنتان استفاده کنید.متر کمک می کند متوجه پیشرفتتان شوید و خیلی مفیدتر از دیگر ابزار اندازه گیری است وقتی که چربی ماهیچه ها زیاد می شود.
خودتان را وزن کنید
کاهش وزن به معنی از بین بردن چربی های اضافه است. یک یا دو بار در هفته صبح ها قبل از اینکه چیزی بخورید، خود را وزن کنید.فراموش نکنید که لباسها و کفشها وزن دارند. آنها را در نظر بگیرید یا بدون آنها وزن بگیرید. ترازوهای دیجیتال قابل اعتمادتر از ترازوهای عقربه دار است.
دفترچه غذا تهیه کنید
مطالعات نشان می دهد افرادی که مقدار غذای خوراکی خود را یادداشت می کنند بهتر از افراد دیگر وزن کم می کنند.دفترچه غذا به شما کمک می کند برنامه ریزی داشته باشید و مسئول تصمیماتی که می گیرید، باشید و بیشتر متوجه انتخابهایتان باشید.
یک دوست ورزشکار یا تحت رژیم پیدا کنید
کاهش وزن همراه با فردی دیگر میتواند منبع تقویت روحیه باشد.با کمک هم تمرینها را جالب تر کنید و زمانی که یکی از شما کم می آورد و تسلیم می شود به هم انگیزه دهید.
نکته :
کاردیو تنها راه قطعی نیست که به سوزاندن چربی های اضافه شکم کمک می کند.بدنسازی به ساختن ماهیچه ها کمک می کند و ماهیچه ها منبع خوبی برای مصرف کالری هستند، اما هدف اصلی آن چربی ها نیستند.تنها راه سوزاندن چربی ها کاهش غذا است.
منبع : ibanoo.ir



:: بازدید از این مطلب : 831
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 شهريور 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

دوران نامزدی فرصت خوبی است تا با پرسیدن چند سوال کلیدی نامزدتان را بسنجید

50 سوال اساسی در دوران نامزدی
 

وقتی دو نفر از دو خانواده و فرهنگ متفاوت با هم پیمان ازدواج می‌بندند، طبیعی است که به دلیل تفاوت‌های موجود دچار اختلاف‌ها و مشکلاتی شوند، اما بخش بزرگی از این مشکلات به این دلیل رخ می‌دهند که دو طرف از تفاوت‌های یکدیگر آگاهی ندارند. اگر دختر و پسر از تفاوت‌های فردی و خانوادگی یگدیگر مطلع باشند می‌توانند از بروز بعضی اختلاف‌ نظرها جلوگیری کنند یا در صورت بروز، آنها را به درستی مدیریت کرده و با کمترین هزینه و درگیری حل کنند. پرسش‌های زیر به دختر و پسر کمک می‌کنند بعضی از تفاوت‌های خانودگی خود را بشناسند. 


1ـ خانواده‌ برای تو چقدر اهمیت دارند؟
2ـ احساس‌ات درباره شیوهای که والدین‌ات تو را بزرگ کرده‌اند چیست؟
3ـ والدین‌ات اهل کجا هستند و کجا بزرگ شدند؟ درباره ریشه های فرهنگی و ملیتی آنها چه می‌دانی؟
4ـ چه سنت‌هایی درخانوادهشما اهمیت داشته‌اند؟ دوست داری فرزندانت هم این سنت‌ها را ادامه بدهند؟
5ـ روابط تو با برادرها و خواهرهایت چگونه است؟ نزدیکترین عضو خانواده به تو کیست؟
6ـ بزرگ‌ترین نزاعی که با خانواده خود داشتی چه بوده است؟ آیا این مساله کاملا حل شده است؟
7ـ چند وقت یک بار خانواده‌ات را میبینی؟ فکر میکنی همین مقدار کافی است؟
8ـ آیا در زمان کودکی تو والدین‌ات با هم درگیری و نزاعی شدیدی پیدا کردند؟ چه احساسی نسبت به آن وضعیت داشتی؟
9- نسبت به حفظ روابط خانوادگی با اقوام احساس تعهد می کنی؟ به نظر تو کار درستی است که با بخشی از اعضای فامیل قطع رابطه کنیم؟
10ـ در بین اقوام‌ات چه کسی برای تو فرد محبوبی است؟ چه چیزی او را در تا این حد ویژه کرده است؟
11ـ در مدت آشنایی چه رفتارهایی از طرف خانواده من باعث ناراحتی تو شده است؟ فکر می‌کنی می‌توانیم موضوع را حل کنیم؟
12ـ معمولا از شهرهای دیگر مهمان برای شما می‌آید؟ اگر به خانه ما آمدند دوست داری چقدر آنجا بمانند؟
13ـ نسبت به عضوی از اعضای خانواد خودحسادت میکنی؟ چرا؟
14ـ اگر بچه داشته باشیم مایلی چند وقت یک بار پدربزرگ و مادربزرگ خود را ببیند؟ درباره اینکه بچه‌ها وقت زیادی را با پدربزرگ و مادربزرگ یا سایر بستگان بگذرانند، نگرانی خاصی داری؟

 

ویژگی های شخصی و احساس‌ها

ویژگی‌های شخصیتی آدم‌ها در واقع هسته و قلب وجود آنهاست. ممکن است هر فردی بتوانید دیدگاه خود را درباره اقتصاد یا سیاست عوض کند اما به سختی ممکن است بتوانند عکس‌العمل خود را نسبت به پدیده‌ها و اتفاق‌ها، حتی در مدت زمان طولانی تغییر دهد. طرح پرسش‌های زیر به دختر و پسر کمک می‌کند همدیگر را بهتر بشناسند. حتی اگر به پرسش‌های زیر در مورد خودشان جواب دهند درک و شناخت عمیق‌تر نسبت به خود پیدا می‌کنند.
1. چه چیزهایی را در شخصیت من دوست داری؟
2. در زندگی خود کسی را الگو قرار داده‌ای، کسی که دوست داشته باشی همه کارهایت مثل او باشد؟
3. به نظر تو چه چیزی به ما ارزش زنده بودن میدهد؟
4. آیا تو فردی هستی که خودت را با تغییرات هماهنگ می‌کند؟ ممکن است در مورد این موضوع یک مثال بزنی؟ برای مثال به تغییر مهمی که در زمینه شغلی یا خانوادگی‌ات رخ داده اشاره کن.
5. به طور کلی کدام یک از این ویژگی‌ها درباره تو صدق می‌کند؛ بدبین، خوش‌بین، یا واقع‌گرا؟
6. فکر می کنی بهترین مزیت مرد بودن/ زن بودن چیست؟
7. آیا معمولا تصمیم‌های خود را قبل از ابراز یا اجرا، تحلیل و بررسی می کنی یا بدون اینکه زیاد به آنها فکر کنی، تصمیم‌هایت را اجرا می‌کنی؟
8. در ابراز احساساتت راحت هستی؟ چه احساسی رو به سختی ابراز می کنی؟ چه احساسی رو در خودت به سختی کنترل می کنی؟
9. وقتی در یه وضعیت بحرانی گرفتار می‌شوی خودت و شرایط را چگونه مدیریت می کنی؟
10. چه چیز باعث می شود احساس امنیت و آرامش کنی؟ آیا چیزی هست که دائما درباره آن نگران باشی؟
11. فکر می کنی بزرگ‌ترین عیب تو چیست؟ برای رفع آن چه کاری باید بکنی؟
12. آدم قابل اعتمادی هستی؟ چه ویژگی‌هایی باعث می‌شود قابل اطمینان باشی؟
13. در چه حوزه هایی از زندگی احساس استقلال یا وابستگی می کنی؟
14. چه چیزهایی می‌توانند تو را عصبانی کنند؟ معمولا در زمان عصبانیت چه واکنش‌هایی از خودت نشان می‌دهی؟ تا حالا واکنش فیزیکی هم داشته‌ای؟
15. اگر همسرت کار اشتباهی انجام دهد، چه عکس العملی نشان می دهی؟ آیا حاضری او را ببخشی؟
16. از چه چیزی خیلی می ترسی؟ آیا این ترس تا به حال باعث شده نتوانی کاری را که می‌خواهی انجام دهی؟
17. آیا تا به حال در زندگی خود نقطه عطفی داشته‌ای؟
18. صبح‌ها که از خواب پا میشوی سرحال هستی یا بداخلاق و بی‌حوصله؟ در حالت دوم چقدر طول می‌کشد تا سرحال شوی؟
19. از اینکه توی جمع صحبت کنی، چه احساسی داری؟ آیا دچار اضطراب می‌شوی؟
20. تا حالا عزیزی را از دست داده‌ای؟ چطور با مرگ او کنار آمدی؟
21. در طول روز بهتر کار می‌کنی یا شب‌ها راحت‌تری؟
22. وقتی غمگینی، چه واکنش‌ها و حرف‌هایی از سوی دیگران تو را آرام می‌کند؟
23. آیا آدمی هستی که برای انجام کارهای خود برنامه‌ریزی می‌کند؟ برای چندسال آینده زندگی خود برنامه‌ریزی کرده‌ای؟
24. آیا دوست داری که همسرت در انجام کارها و برنامه‌هایی که داری به تو کمک کند یا با کمک او مخالفت میکنی؟
25. وقتی مریض هستی و احساس ضعف می کنی دوست داری تنها باشی، ترجیح می‌دهی کسی کنارت باشد یا دوست داری یکی دائم از تو مراقبت کند؟
26. شرکت در چه نوع فعالیت‌های اجتماعی را دوست داری؟ با حضور در گروه‌های کوچک راحت‌تری یا جمع‌های بزرگ؟
27. ترجیح میدهی در گروه، یک رئیس و سردسته باشی یا حضورت کم‌رنگ باشد؟
28. آیا از در آغوش گرفتن مردم خوشحال می شوی؟ آیا دوست داری دیگران تو را در آغوش بگیرند یا از لمس بقیه احساس خوبی نداری؟
29. معمولا از دیگران درخواست کمک یا حمایت می کنی یا ترجیح می دهی همه کارها رو خودت انجام دهی؟
30. نماز می‌خوانی یا مناسک عبادی خاصی هست که هر روز انجام دهی؟
31. تاریخهای مهم مثل تولد و سالگرد ازدواج را در تقویم‌ات یادداشت میکنی؟ معمولا تاریخ‌ها یادت می مانند؟
32. به چه نوع از موسیقی علاقه مندی؟ خواننده خاصی یا گروه خاصی؟
33. تا حالا تنهایی زندگی کرده‌ای؟ از تنهایی لذت می بری؟ چقدر می‌توانی تنها بودن را تحمل کنی؟
34. تا حالا شده حس کنی به حمایت عاطفی نیاز داری؟ چه زمانی بوده است؟
35. آیا اغلب احساس می کنی که خیلی وقت تلف میکنی و در انجام کارها تنبل هستی؟ آرزو می‌کنی که کاش این طور نبود؟
36. آیا آدم وقت شناسی هستی و یا معمولاً دیر سرقرار حاضر می شوی



:: بازدید از این مطلب : 894
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 شهريور 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

۵ راز درمان طبیعی سیاهی دور چشم

در این مقاله، ابتدا به برخی از علل اصلی سیاهی و گودی زیر چشم اشاره کرده و سپس به روش های درمان آن می پردازیم:

۱- بی خوابی و عدم داشتن خواب کافی

۲- تجمع مایع زیر پوست چشم که باعث پف کردگی چشم نیز می گردد.

۳- وراثت

۴- بالا رفتن سن و از بین رفتن خاصیت انعطاف پذیری پوست

روش درمان:

۱- آب

 مهم ترین راز درمان سیاهی و حلقه های سیاه دور چشم، آب است. بنابراین، به میزان کافی آب بنوشید. آب سرد یخچال، یک راه بسیار مفید برای شادابی پوست دور چشممی باشد. ۲ عدد پد پنبه ای را در آب سرد خیس کنید و آنها را حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه روی چشمان خود قرار دهید.

۲- سیب زمینی

سیب زمینی به شکل باور نکردنی می تواند سیاهی های دور چشم را از بین ببرد. برش های سیب زمینی را قبل از خواب روی چشم خود بگذارید. سیب زمینی غنی از انواع ویتامین ها و مواد معدنی شگفت آوری است که قادر است خستگی، چین و چروک، قرمزی چشم ناشی از خستگی کار با کامپیوتر  و سیاهی های دور چشم را بهبود بخشد.این سبزی عالی برای هر نوع پوستی مفید است.

هم اکنون در بسیاری از داروهای مخصوص سیاهی و چین و چروک چشم، سیب زمینیرا به کار می برند. زمانی که از کامپیوتر به مدت طولانی استفاده می کنید ممکن است چشمان شما خسته و قرمز شده و حتی آب بیاید. بهترین روش درمانی برای رفع خستگی و قرمزی چشم گذاشتن برش های سیب زمینی بر روی چشم است.

به منظور استفاده از ماسک سیب زمینی، ابتدا پوست خود را بخوبی بشویید و سپس برش های سیب زمینی را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست خود قرار دهید. سپس صورتتان را با آب سرد بشویید.

چنانچه این ماسک را صبح و شب تکرار نمایید، به سرعت و در عرض یک هفته سیاهی های دور چشم از بین رفته و دیگر اثری از گودی های سیاه زیر چشم نخواهد بود.

۳- گلاب

گلاب نیز در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی به کار می رود زیرا آنتی اکسیدانعالی است و حاوی ویتامین های A و  C بوده و برای پوست بسیار مفید است.

گلاب باعث رفع خستگی پوست، درخشان و با طراوت شدن آن و بهبود هرگونه التهابی می گردد. از طرف دیگر، گلاب برای درمان تحریکات پوستی، قرمزی و التهاب چشم نیز بسیار مؤثر و مفید می باشد.

برای با طراوت ساختن چشم و از بین بردن سیاهی های دور چشم مقداری پنبه را باگلاب مرطوب ساخته و سپس آن را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید.

۴- عصاره خیار

برای تهیه عصاره خیار، فقط کافیست که خیار را رنده کنید تا آب و عصاره آن را به دست آورید.

عصاره خیار برای پوست صورت مخصوصا برای پوست دور چشم بسیار مفید است. عصاره خیار باعث طراوت، شادابی و آرامش پوست می گردد.

با عصاره خیار استرس از شما دور شده و آرامش به پوست شما باز می گردد. مقداری پنبه را در عصاره خیار قرار داده و آن را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست خود بگذارید.

۵- بابونه

بابونه دارای مزایای متعدد بسیاری برای پوست است زیرا استرس را تسکین داده و به شما آرامش می بخشد. برای از بین بردن گودی های سیاه زیر چشم، قبل از خواب چایبابونه بنوشید. این کار موجب می شود سیاهی هایی که به خاطر استرس و تنش زیادایجاد شده اند با از بین رفتن استرس بهبود یابند.

روش دیگر این است که یک عدد چای کیسه ای بابونه استفاده نشده را در آب معدنی بگذارید و سپس به کمک پنبه، آن را روی پوست دور چشم خود قرار دهید. اجازه دهیدبابونه به مدت ۱۰ دقیقه روی پوستتان بماند.

۶- میوه و سبزیجات

از انواع میوه ها و سبزیجات به میزان کافی مصرف نمایید. سعی کنید آخر شب کمتر کتاب بخوانید و بیش از حد پشت کامپیوتر ننشینید.

5-1

منبع : مه شو



:: بازدید از این مطلب : 762
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 شهريور 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

راه های جلوگیری از شل شدن پوست

مسئله افتادگی و شل شدن پوست بعد از لاغری و کاهش وزن یکی از دغدغه‌های کسانی است که وزن کم کرده‌اند و از شل بودن پوست بدن شکایت دارند.

علت شل شدن پوست بعد از کاهش وزن چیست؟

معمولاً بیشتر کسانی که می‌خواهند کاهش وزن پیدا کنند، اولین گزینه آن‌ها رژیم غذایی است. با رژیم غذایی وزن اضافه را کاهش می‌دهند و مشکل از اینجا شروع می‌شود. این مشکل زمانی حاد می‌شود که در کاهش وزن نیز استاندارد لازم را رعایت نمی‌کنند، یعنی تصور بر این دارند که هر چه بیشتر وزن کم کنند و این مقدار کاهش وزن در زمان کمتری رُخ دهد، موفق‌تر هستند.

وقتی که شما وزن از دست می دهید، لایه‌های چربی پوست از دست می‌رود، اما چنانچه کاهش وزن سریع اتفاق بیافتد، پوست وقت کافی برای کشش خود جهت انطباق را ندارد و با مشکل شل شدن پوست مواجه می‌شوید. اما نکته مهم دیگر این است که فعالیت ورزشی را در کنار رژیم غذایی به کار نگیرید، بدون شک بازهم دچار افتادگی پوست می‌شوید.

http://wiki.5040.ir/upload/upload/1407731732.jpg

بهترین روش کاهش وزن برای جلوگیری از افتادگی و شل شدن پوست

 برای کاهش وزن سالم و بدون افتادگی و شل شدن پوست باید برنامه منظمی داشته باشید. ۳ بخش اساسی یک برنامه کاهش وزن شامل، رژیم غذایی سالم، تمرینات هوازی مانند دویدن و طناب زدن و تمرینات بدنسازی است. اگر این سه بخش رعایت شود، مشکلی نخواهید داشت.

اما حتی اگر این سه بخش را رعایت کنید ولی بازهم در طول یک ماه خیلی زیاد وزن کم کنید، تلاش شما نتیجه نخواهد داشت. تحت هیچ شرایطی نباید در ماه بیشتر از ۴ الی ۵ کیلو وزن کم کنید، حد اعتدال آن ۹۰۰ گرم در هفته است. در چنین شرایطی پوست بدن بهتر می تواند خود را با وضعیت جدید وقف دهد و این یعنی اولین گام برای جلوگیری از افتادگی و شل شدن پوست.

با تمرینات هوازی به چربی سوزی کمک می کنید و با تمرینات بدنسازی سوخت و ساز بدن را بالا می‌برید، به تناسب اندام می‌رسید و مهمتر از همه تمرینات بدنسازی اجازه نمی‌دهد پوست بدن شل شود چون ورزش منظم، قابلیت ارتجاعی طبیعی پوست را افزایش خواهد داد.

آب بنوشید

آب رسانی منظم به بدن همیشه برای سلامت پوست خوب و مفید است، اما در خصوص شل شدن پوست نیز مؤثر است. در روند کاهش وزن حتماً به طور منظم آب بنوشید، چون وقتی وزن پایین می آید، بسیار مهم است که آب مورد نیاز بدن را تأمین کنید وگرنه پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده و شل و آویزان می‌شود. بعد از کاهش وزن نیز حتماً این نکته را مد نظر داشته باشید.

آنتی اکسیدان مصرف کنید

در رژیم غذایی خود به اندازه کافی از آنتی اکسیدان‌ها استفاده کنید تا به بهبود وضعیت پوست کمک کنید. از آنتی اکسیدان‌ها می‌توان به ویتامین c، ویتامین e و بتاکاروتن که در میوه و سبزیجات قرمز و نارنجی رنگ وجود دارد، اشاره کرد.

پروتئین بخورید

کلاژن و الاستین دو ماده‌ای هستند که در خاصیت الاستیک و چاق نگه داشتن پوست مؤثرند، کلاژن یکی از فراوان‌ترین پروتئین‌های بدن است در صورتی که پروتئین رژیم غذایی کافی نباشد، کلاژن تخریب شده و پوست شل با چین و چروک پیدا خواهید کرد. پس سعی کنید هم در مرحله کاهش وزن و هم بعد از آن حتماً در وعده غذایی روزانه پروتئین مصرف کنید.

ویتامین‌های بدن را تأمین کنید

اگر در رژیم‌های کاهش وزن ویتامین‌های ضروری که بر پوست اثر دارند، تأمین نشود، دچار مشکل می‌شود. پس حتماً ویتامین‌های a-c-k-e و ویتامین‌های ب کمپلکس را در رژیم غذایی داشته باشد تا با مصرف آن‌ها از چین و چروک و شل شدن پوست جلوگیری کنید، چون به تولید کلاژن در پوست نیز کمک می‌کنند.

منبع: تی نیوز



:: بازدید از این مطلب : 798
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 شهريور 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

جوش صورت چیست؟

جوش یک مشکل پوستی است که در اثر تجمع چربی در بخش های مختلف بدن از جمله صورت , قفسه سینه, شانه, گردن و… به صورت جوش های سریاه , جوش سر سفید و… رخ می دهد.

علت چیست؟

برخی جوش ها در دوران نوجوانی که معروف به جوش غرور جوانی هستند نمایان می شوند. اما به طور کلی عواملی هستند که پایه واساس جوش صورت به شمار میروند که از بین آنها اصلی ترین شان هورمون ها و اختلالات آنها , مصرف داروهای خواص که حاوی آندروژن و.. هستند, داشتن رژیم غذایی نامناسب حاوی چربی و فست فودها , استفاده از لوازم آرایشی چرب و نامناسب و بدتر از تمام این عوامل استرس به وجود آورنده جوش صورت هستند.

جوش در هر منطقه از پوست نشانه چیست؟

وجود جوش در پیشانی مشکل گوارشی و مصرف فست فودها را نشان میدهد.

اگر قسمت وسط ابروها جوش میزند مشکل از کبد و مصرف غذاهای چرب است.

جوش و لک اطراف چشم و حتی سیاهی دور چشم نشانگر مشکل در کلیه است که با نوشیدن آب به اندازه کافی تا حدی برطرف می شود.

روی گونه اگر بیشتر از هر جای دیگر پوست صورت جوش میزند دلیل مشکل سیستم تنفسی و آلرژی است که به حذف مصرف سیگار و رعایت کردن برنامه غذایی مناسب برای آلرژی برطرف می شوند.

اگر روی بینی شما جوش و لک بسیار ظاهر می شود باید مراقب قلب خو باشید و ویتامین B بیشتر مصرف کنید.

جوش هایی که در منطقه چانه و اطراف لب نشانگر اختلالات هورمون و وجود استرس است.

اگر روی گوشهایتان جوش میزند دوباره مشکل کلیه باعث بروز این مشکل است.

درمان:

پوست به طور طبیعی برای جلوگیری از به وجود آمدن جوش در سطح پوست ماده ترشی را ترشح می کند که این عمل در زمان وجود و ترشح چربی و یا خشکی زیاد به درستی ترشح و عمل نمی کند که برای انجام بهتر این بخش از پوست بهتر است از قلیایی کردن پوست توسط صابون خودداری کنیم و تا حد امکان از مصرف مواد غذایی و یا کرم های چرب خودداری کنیم و در عین حال رطوبت پوست را به وسیله مصرف آب و میوه و سبزیجات تامین کنیم.

درمان خانگی:

برای درمان سریع جوش صورت شب قبل از خواب مقداری خمیر دندان بر روی جوش بمالید تا صبح جوش بسیار ضعیف و از بین رفته است.

وجود میکروب های عفونت زا عامل ایجاد جوش های صورت هستند و برای حل این مشکل می توانید مقداری پرتقال و یا از دیگر مرکبات را بر روی پوست بمالید .

با مالیدن پیاز خام جوش صورت به سرعت درمان میشود.

ریشه گیاه بابا آدم را جوشانده و مصرف کنید تا کبد شما را پاک کند و از بروز جوش تا حد بالایی جلوگیری کند.

همچنین از ماسکهایی که در بخش های قبلی سلامت نمناک به شما معرفی کرده ایم استفاده کنید که در کنار آنها ماسک ماست و خیار , ماسک سیب رنده شده و عسل و کمی آبلیمو و…. ماسک های فوق العاده مناسبی برای برطرف کردن جوش صورتهستند.

 عسل نیز برای درمان جوش های بزرگ مفید است چون خاصیت ضد باکتریای قوی دارد و عفونت را درمان می کند.

  مقداری خمیر زردچوبه تهیه کرده و آن را قبل از خواب روی جوش بمالید و هنگام صبح با آب بشویید.

1343068973

روغن چای نیز خاصیت ضد باکتریایی دارد. روغن درخت چای به کاهش قرمزی و تورم کمک می کند و مانع زخم شدن محل جوش می شود.

مراقب باشید از مصرف صابون هایی که موجب بروز حساسیت و واکنش های آلرژیک می شوند، پرهیز کنید و قبل از خواب از خوردن غذاهای خیلی چرب و ادویه دار خودداری نمایید چون در بروز آکنه ها تاثیر فوق العاده ای دارند.

 راههای درمان دیگر:

برخی محلول ها و ترکیبات تجویز شده توسط پزشک با توجه به نوع پوست و جوش

لایه برداری پوست و لیزر درمانی

آنتی بیوتیک ها هم گاها در درمان موثر خواهند بود.

منبع : نمناک



:: بازدید از این مطلب : 790
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 شهريور 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

می‌خواهید چربی بسوزانید: کرفس میل کنید

هضم و جذب کرفس توسط بدن شگفت‌انگیزتر از آن چیزی است که در ظاهر به نظر می‌رسد. در واقع کرفس بیش از میزان کالری که به بدن می‌رساند از بدن انرژی می‌گیرد تا هضم و جذب شود. اگر قصد لاغری و تناسب‌اندام دارید حتماً مصرف برخی مواد غذایی بدون ارزش غذایی مانند چیپس و انواع اسنک‌ها را با کرفس جایگزین کنید. این ماده‌ی غذایی به ظاهر ساده سرشار از نیتریت است که نقش موثری در گشاد شدن عروق خونی و گردش بهتر خون دارد. توصیه می‌کنیم حتماً کرفس را در برنامه‌ی غذایی روزانه‌تان بگنجانید.

 
عکس ‏آشپزخانه من/My Kitchen‏


:: بازدید از این مطلب : 799
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 شهريور 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

چربی سوزی را با خوردن نارگیل و سیب سرعت بخشید

مصرف میوه‎های خاصی می‎تواند کمک به سوزاندن چربی و تسریع سرعت رسیدن به اهداف تناسب اندام شما کنند. خوب، اگر کنجکاو شده‎اید، پس ادامه متن را بخوانید تا متوجه شوید چه میوه‎های بهترین میوه‎ها در زمینه‎ی چربی سوزی هستند و می‎توانند به کاهش وزن شما کمک کنند.
7 میوه‎ برای کاهش وزن و سوزاندن چربی شکم
بنا به گزارش آکاایران : زمانی که بحث کاهش وزن پیش می‎آید، چیزی که شما می‎خورید و کاری که انجام نمی‎دهید به یک میزان مهم هستند. و خوردن میوه‎ها می‎تواند راهی عالی برای کاهش وزن باشد. میوه‎ها از نظر کالری کم کالری بوده و پر از مواد مغذی می‎باشند، همچنین باعث می‎شود شکم شما برای مدت زمان زیادی پر باشد. چه به عنوان صبحانه باشد، چه ناهار و شام، یا هر زمانی بین وعده‎های غذایی، شما می‎توانید از میوه‎های خوشمزه هر زمان و هرجا استفاده کنید و لذت ببرید.

با خوردن آووکادو چربی سوزی را سرعت بخشید
آووکادو در راس لیست میوه‎هایی قرار دارد که دارای محتوای چربی بالایی است، ولی در راس لیست میوه‎های چربی سوز نیز قرار دارد. دلیل آن این است که این میوه دارای مقادیر بالایی از اسید‎های چرب امگا 9 است، که اسید‎های مونو اشتباع‎ شده‎ای هستند که برای بدن شما سالم می‎باشند.
آووکادو سرعت تبدیل چربی به انرزی را افزایش می دهد، بنابراین باعث بالا بردن سطح متابولیسم بدن شما می‎شود. آن‎ها همچنین کمک به افزایش هورمون‎های خاصی می‎کنند که کمک به کاهش وزن هم در زنان و هم مردان می‎‎کند. آووکادو‎ها به مغز شما اطلاع می‎دهند که شکم شما پر است، بنابراین جلوی خوردن غذاهای ناسالم گرفته می‎شود.diet-lose-weight-fast1

سیب دومین میوه چربی سوز
زمان صحبت در رابطه با میوه‎های چربی سوز سالم، ما نمی‎توانیم از سیب‎های جادویی غافل شویم. زمانی که بحث کاهش وزن پیش می‎آید، سیب ها کمک شایانی می‎کنند. سیب‎ها دارای محتوای بالای فیبر و کالری کمی هستند، که چنین امری باعث می‎شود خوراکی عالی باشند. این میوه دقیقا همان چیزی است که شما نیاز دارید تا حس کنید سیر سیر هستید و از خوردن بیشتر منع شوید. آن‎ها همچنین غنی از ویتامین B و C، آنتی اکسیدان‎ها و مواد معدنی هستند که کمک به سازماندهی امور بدن شما می‎کنند.

بلوبری‎ با آنتی اکسیدان به چربی سوزی تان کمک می کند
میوه‎های توتی برای بدن شما خوب هستند، ولی بلوبری‎ها بهترین آن‎ها هستند. آن‎ها دارای مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان هستند که ویژگی‎های مبارزه با چربی به آن‎‎ها می‎بخشد.
مواد غذایی موجود در آن‎ها به افزایش متابولیسم بدن شما کمک می‎کند و بدن شما را در کالری سوزی موثرتر می‎سازد. آن‎ها دارای شاخص گلیسیمی پایینی هستند که به این معنا است که ذائقه‎ی شیرینی دوستی شما را به خوبی راضی می‎کنند بدون اینکه نیاز باشد قند بیشتری وارد بدن خود کنید. حتی مطالعات نشان داده است که افرادی که روزانه بلوبری مصرف کرده‎اند به نسبت آن‎هایی که مصرف نکرده‎اند بهتر وزن کم کرده‎‎اند.

گریپ فروت برای کاهش وزن
طبق نظر متخصصان بدن سازی، اگر شما روزانه گریپ فروت مصرف کنید، واقعا می‎توانید در تسریع روند طی کردن مسیر وزن کردن خود، بدون داشتن تغییرات زیاد در رژیم غذایی خود، موفق باشید. محتوای آبی بسیار بالای گریم فروت کمک به تمیز سازی بدن از درون می‎‎کند و همچنین شما را سیراب و سیر نگه می‎دارد. به علاوه، آنزیم‎های چربی سوزی در این میوه آن را به یک فوق غذا برای وزن کم کردن تبدیل می‎کنند. از آنجایی که انرژی زیادی برای هضم این میوه صرف می‎شود، کمک به سوزاندن کالری‎های بیشتری می‎شود.

نارگیل و کاهش وزن
یک ماده‎ مغذی شیرین و شکم پر کن که برای پر کردن بین وعده‎‎های غذایی عالی است. نارگیل کمک می‎کند که احساس پر و سیر بودن داشته باشید، بنابراین باعث می‎شود کالری کمتری مصرف کنید. نارگیل پر از تری گلیسیرید‎های زنجیره متوسط است و سرعت متابولیسم را (تا 30 درصد) افزایش می‎دهد.

انار‎ با کم کردن اشتها به کاهش وزن تان کمک می کند
طبق گفته‎ تحقیقات، آنتی اکسیدان پلی فنول‎های موجود در این میوه کمک به افزایش متابولیسم شما می‎‎کنند. همچنین به بدن شما کمک می‎کند از سموم رهایی یابد. انار‎ها می‎توانند به پایین آوردن اشتهای شما کمک کنند. برای همین است که شما باید یک لیوان آب انار در هنگام صبحانه مصرف کنید یا آن را به ظرف سالاد خود قبل از ناهار اضافه کنید. بنابراین، از این میوه‎ شیرین زیاد مصرف کنید تا ذائقه‎ی شیرینی دوست خود را نیز ارضا کرده و در نهایت در برابر حملات شدید گرسنگی مقاومت کرده باشید.

لیمو‎ و کاهش وزن
شما از قبل می‎دانید که لیمو‎ها چه میوه‎های سم زدای عالی هستند. خوب، این ویژگی و موارد بیشتر باعث می‎شود این میوه جزو لیست ما قرار بگیرد.
لیمو به عنوان سم زداها‎ی کبد شهرت دارد، یک کبد سالم برای حفظ قابلیت بدن در هضم غذا و چربی سوزی ضروری است. از آنجایی که لیمو‎ها جلوی تجمع چربی در بدن را می‎گیرند، در وزن کم کردن شگفت انگیز عمل می‎کنند.



:: بازدید از این مطلب : 774
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 شهريور 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

چگونه سوخت و ساز بدن را افزایش دهیم؟

متابولیسم یا سوخت و ساز بدن فرایندی است که بدن مواد غذایی را که می خورید، مصرف می کند. اگر می خواهید لاغر شوید، می توانید بدون کاهش میزان کالری دریافتی خود، تنها با افزایش سوخت و ساز بدن، وزن خود را کاهش دهید. بسیاری از محصولات افزایش دهنده متابولیسم در بازار موجود هستند که نمی توان براحتی به تبلیغات آن ها اعتماد کرد اما مطالعات نشان می دهد که برخی از روش های مؤثر به منظور افزایش متابولیسم وجود دارد. در این چگونه به منظور افزایش سوخت و ساز بدن روش هایی ارائه شده است.

روش 1 از 4: افزایش متابولیسم با رژیم غذایی


1   در طول روز چندین وعده های غذایی کوچک بخورید. هنگامی که شما وعده های غذایی تان را با فاصله زمانی زیادی می خورید، دچار حالت گرسنگی می شوید که این حالت منجر به کاهش سوخت و ساز بدن می گردد زیرا در حالت گرسنگی بدن سعی می کند انرژی خود را ذخیره کرده و از احساس گرسنگی بیشتر جلوگیری کند. در حالی که برخی از افراد با روزه گرفتن های متناوب، وزن خود را کاهش می دهند اما به طور کلی، اکثر افراد مقدار هر وعده غذایی خود را کم کرده و به تعداد وعده های غذایشان اضافه می کنند و از این طریق وزن خود را کاهش می دهند. همچنین خوردن میان وعده های غذای سالم علاوه بر خوردن 6-4 وعده غذایی کوچک در طول روز موجب افزایش متابولیسم بدن می گردد.

2   پروتئین های بدون چربی بخورید. داشتن یک رژیم غذایی غنی از پروتئین بدون چربی موجب افزایش متابولیسم بدن می شود زیرا بدن برای هضم پروتئین بدون چربی نیاز به انرژی بالایی دارد. پروتئین بدون چربی شامل گوشت بوقلمون، ماهی، تخم مرغ، لوبیا، غذای توفو می باشد.

3   به غذای خود ادویه اضافه کنید. با اضافه کردن فلفل کاری، پودر فلفل قرمز، فلفل سیاه و فلفل هابانرو به دستور پخت غذای خود، می توانید متابولیسم بدن را افزایش دهید. تأثیر خوردن غذاهای تند درافزایش متابولیسم بدن موقتی است اما شما می توانید با اضافه کردن کمی ادویه به یک یا تعداد بیشتری از وعده های غذایی خود از تأثیر غذاهای تند در افزایش متابولیسم به صورت دائمی استفاده کنید.

  • در نظر داشته باشید که غذاهای ادویه دار تنها سوخت و ساز بدن را حدود 8 درصد افزایش می دهند، بنابراین، اگر سعی می کنید که وزن خودرا کاهش دهید، مراقب میزان کالری مصرفی خود نیز باشید.

روش 2 از 4: افزایش متابولیسم با ورزش


1   در روز حداقل 30 دقیقه ورزش های هوازی انجام دهید. با انجام ورزش های هوازی، نه تنها در حین ورزش کالری ها سوزانده شده و متابولیسم بدن افزایش می یابد، بلکه این افزایش متابولیسم پس از انجام ورزش نیز هنوز ادامه دارد. اگر انجام 30 دقیقه ورزش هوازی در یک جلسه برای شما سخت و دشوار است، می توانید آن را در جلسه های کوچک تر مانند 5، 10 یا 15 دقیقه ای انجام دهید.


2   تمرینات قدرتی را به برنامه ورزشی خود اضافه کنید. عضله سازی موجب افزایش متابولیسم بدن در هنگام استراحت می شود. یک پوند عضله موجب سوختن 6 کالری می شود، در صورتی که یک پوند چربی تنها 2 کاری را می سوزاند. ممکن است این مقدار خیلی زیاد به نظر نرسد اما مقدار کالری که بدن در طول زمان استراحت می سوزاند نیز به این مقدار اضافه می شود. عضله در مقایسه با چربی کالری بیشتری را می سوزاند (به طور دقیق، روزانه به ازای هر کیلوگرم عضله 73کالری بیشتر)، بنابراین، با افزایش عضله سازی، میزان متابولیسم زمان استراحت افزایش می یابد. هر سلول عضلانی که شما می سازید مانند یک کارخانه کوچک عمل می کند و به طور مداوم حتی هنگامی که خواب هستید یا ورزش می کنید، کالری ها را برای شما می سوزاند.

  • این تنها روشی است که می توانید متابولیسم استراحت خود را افزایش دهید، میزان کالری که با این روش در طول روز سوزانده می شود 70-60 درصد تخمین زده شده است.
  • با یک تخمین نسبی می توان استنباط کرد که یک شخص در طول یک سال با 2.2 کیلو گرم عضله بیشتر حدود 1 کیلوگرم چربی را می سوزاند. مردان جوان سالم به طور معمول50-35 کیلوگرم عضله دارند، بنابراین، اکثر مردان عضلانی با حداقل عضله سازی حدود 6.8 کیلو گرم چربی را در طول یک سال می سوزانند.

3   به منظور فعالیت بیشتر، راه های دیگری را بیابید. در حالی شما حرکت می کنید، متابولیسم شما افزایش می یابد، بنابراین، به منظور تحرک بیشتر در طول روز، از هر فرصتی استفاده کنید. به عنوان مثال، به جای استفاده از آسانسور یا پله برقی، از پله ها استفاده کنید، ماشین خود را دورتر از محل کارتان پارک کنید و باقی مسیر را پیاده بروید یا به جای رانندگی با دوچرخه به سر کار بروید.

روش 3 از4: یافتن روش های دیگر به منظورافزایش متابولیسم

1   آب به مقدار زیاد بنوشید. مطالعات نشان می دهد که با افزایش مقدار آبی که می نوشید، حدود 40 درصد متابولیسم شما افزایش می یابد. دلیل این افزایش نامشخص است اما ممکن است در اثر تلاش بدن برای گرم کردن آبی باشد که شما نوشیده اید.

2   قهوه بنوشید. مطالعات نشان می دهد که نوشیدن قهوه به دلیل داشتن کافئین موجب افزایش متابولیسم می شود. یک مطالعه نشان داده است که نوشیدن قهوه در هر دو فرد چاق و نرمال به طور قابل توجهی موجب افزایش سوخت و سازبدن می گردد. در نظر داشته باشید که افزایش متابولیسم ناشی از کافئین در مقایسه با روش های دیگر مانند ورزش، کم می باشد. مصرف بیش از حد کافئین نیز می تواند موجب عصبانیت، بی خوابی و دیگر عوارض جانبی منفی گردد.

3   چای سبز بنوشید. نوشیدن چای سبز (حتی چای سبز بدون کافئین)، به همراه رژیم غذایی و ورزش می تواند موجب افزایش سوخت و ساز بدن شود. یک مطالعه نشان می دهد که نوشیدن چای سبز بدون کافئین به همراه ورزش، در مقایسه با انجام ورزش به تنهایی، نتایج چشمگیری را بروز می دهد. نوشیدن چای سبز بدون کافئین یا نوشیدن2-1 فنجان چای سبز را به عنوان جزئی از رژیم غذایی و ورزش خود در نظر بگیرید.

4   به جای رژیم غذایی Crash، از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید. رژیم غذاییCrash به رژیم غذایی گفته می شود که به طور چشمگیری میزان کالری دریافتی را کاهش می دهد که این کار می تواند تأثیر منفی بر روی متابولیسم بدن داشته باشد. اگر چه ممکن است که شما در آغاز این رژیم، مقداری وزن خود را کاهش دهید اما این رژیم در نهایت منجر به کاهش سوخت و ساز بدن می گردد. همچنین رژیم غذایی Crash به دلیل محدود کردن مواد غذایی مصرفی می تواند موجب کمبود مواد مغذی لازم در بدن و در نتیجه سوء تغذیه گردد.

نکات

  • واضح و روشن است که مصرف قرص های لاغری یا استفاده از روش های لاغری سریع به هیچ وجه مناسب نیستند. استفاده از این محصولات ممکن است خوشایند به نظر برسد زیرا تبلیغات بسیار چشمگیر و جذابی دارند اما این قرص های لاغری که در بازار در دسترس شما هستند، توسط FDA تائید نشده اند، بنابراین، هیچ تضمینی برای تأثیر صحیح و مناسب آن ها در کاهش وزن وجود ندارد. برخی از این محصولات به دلیل داشتن میزان بالای کافئین و ترکیبات دیگر حتی ممکن است سلامتی شما را به خطر بیاندازند.

هشدارها

  • اگر باردار یا شیرده هستید، میزان کالری مورد نیاز بدن شما بالا است. بنابراین، قبل از محدود کردن رژیم غذایی خود یا هر گروه مواد غذایی خاص، با پزشک یا مامای خود مشورت کنید.
  • از رژیم غذایی یا برنامه ورزشی به صورت غیر اصولی و نامناسب استفاده کنید. قبل از شروع یک رژیم غذایی یا برنامه ورزشی جدید، به منظور تعیین مقدار اضافه وزن خود، به یک پزشک یا متخصص تغذیه مراجعه کنید.

منبع: wwikihow.com



:: بازدید از این مطلب : 738
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 شهريور 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

سلولیت چیست و راه های درمان آن

سلولیت توده های چربی هستند که در نواحی بدن خصوصاً بدن زنان متمرکز می‌شوند، این توده های چربی، به هیچ وجه ظاهر خوشایندی ندارند.با ما بمانید تا در یابید که چگونه باید سلولیت ها را از بین ببرید و اندام تان زیبا شود، و از همه مهم تر از شر ران ها و باسن بزرگ راحت شوید.

سلولیت به تجمع بد شکل چربی‌هایی گفته می‌شود که در سوخت و ساز آن ها اختلال به وجود آمده است. ‌این چربی‌ها به همراه برخی مواد سمی در زیر پوست رسوب می‌‌کنند که این مشکل بیشتر در خانم ها رایج است.سلولیت تنها در خانم‌هایی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند وجود ندارد ، بلکه زنان لاغر و یا آن هایی که از وزن‌ ایده‌آلی برخور دارند نیز ممکن است سلولیت داشته باشند. بین ۸۵ تا ۹۸ درصد خانم‌ها در سراسر دنیا با هر نژاد و رنگی از رسوب ناخواسته‌ این چربی‌ها شکایت دارند.در متن زیر به علل تشکیل سلولیت و راه‌های رفع آن می‌پردازیم.

چرا سلولیت در مرد‌ها تشکیل نمی شود یا خیلی کم پیش می آید؟

مرد‌ها به دلیل طرز قرار گرفتن فیبر‌های بافت همبند در زیر پوست‌شان و به این دلیل‌ که پوست محکم‌تری دارند سلولیت ندارند.‌این فیبر‌ها به جای‌ اینکه به ‌صورت متقاطع قرار گیرند،به‌ صورت عمود بر پوست قرار گرفته‌اند و به همین دلیل تشکیل سلولیتی چربی هرگز در زیر پوست‌شان اتفاق نمی‌‌افتد.دلیل دیگر هورمون‌ها هستند.هورمون‌ها یکی از عوامل عمده در تنظیم و تعدیل سوخت و ساز و ذخیره چربی‌ها در زیر پوست می‌باشند.

cellulite1

زنان در دوران بلوغ، سندرم پیش ازقاعدگی،یایسگی و در ماه‌های اول استفاده از قرص‌های بارداری دچار تغییرات هورمونی می‌شوند و به همین دلیل است که اغلب زنان لاغر و یا دارای وزن مناسب هم سلولیت دارند و فقط چاق‌ها و یا زنان دارای اضافه وزن از سلولیت شکایت ندارند.

از  دلایل تشکیل سلولیت:

  • تحرک و ورزش نکردن: تحرک و ورزش باعث بهبود خون‌رسانی به بافت چربی زیر پوستی و سوخت و ساز بهتر چربی‌ها می‌شود.
  • وراثت: بدین معنی که  اگر مادر شما سلولیت دارد شما هم احتمالا‌ این فرورفتگی‌های بد شکل را در اندام‌های خود خواهید یافت.
  • نوشیدن ناکافی آب: توصیه می‌شود روزانه شش تا هشت لیوان آب بنوشید.
  • خوردن غذا‌های چرب و ناسالم از نظر تغذیه‌ای
  • سیگار کشیدن
  • جریان ناکافی سیستم لنفاوی
  • جریان ناکافی خون در ناحیه زیر پوستی
  •  در معرض نور آفتاب قرار گرفتن به مقدار زیاد
  • بعضی از آلرژی‌های غذایی
  • پیروی از رژیم‌های غلط غذایی به منظور لاغر شدن
  • Weight-loss-program-for-getting-rid-of-cellulite

راه حل هایی برای از بین بردن سلولیت و کوچک کردن ران های بزرگ: هشدار!

سلولیت طی یک فرآیند فیزلوژیک طبیعی هورمونی به وجود می‌آید. به بیان دیگر، خلاصی یافتن از آن ها سخت است. به همین علت است که توصیه می‌شود قبل از انتخاب راه های مختلف، دربارۀ آن ها به خوبی مطالعه کنید و آن را که از همه مناسب تر است، برگزینید، از امتحان کردن چندین روش، پشت سر هم یا به طور موازی اجتناب کنید.

ماساژ برای کوچک کردن ران های چاق

نواحی پوشیده از سلولیت را ماساژ دهید تا دفع سلول های چربی آسان شود.خودتان می‌توانید هر روز بدن تان را ماساژ دهید.ماساژ می‌تواند توسط افراد حرفه ای نیز انجام شود.فیزیوتراپی و ماساژ به طور ویژه سیستم لنفاوی را به جریان می‌اندازد، به این ترتیب عمل جذب و جرم زدایی بافت ها اصلاح می‌شود.پزشک متخصص زیبایی و تکنسین های زیبایی بیشتر از ماساژهای وردنه وار استفاده می‌کند، این شیوه برای دفع سلول های چربی و کاستن از نواحی سلولیتی مفید است.منتظر نتیجۀ سریع نباشید، باید برای شما حداقل ۱۰ جلسه ماساژ در نظر گرفته شود، تا نتایجی مشاهده گردد، بنابر شرایط افراد مختلف، ممکن است تعداد جلسات افزایش یابد.

کرم های لاغری ضد سلولیت

این مواد فعال، سلول های چربی را تحت فشار قرار می‌دهند. این مواد که به شکل شیر و یا ژل هستند، کارکرد دوگانه ای دارند زیرا مالیدن آن ها مستلزم نوعی ماساژ است که خود روشی ضد سلولیتی به شمار می‌آید. از سوی دیگر به کمک ماساژ، مواد فعال بیشتر در بافت ها نفوذ می‌کنند و تأثیر ضد سلولیتی شان را می‌گذراند.

لیپوساکشن

این روش درمانی ریشه ای برای از بین بردن سلولیت است. با این حال باید بدانید که این شیوه، به جراحی واقعی نیاز دارد.در این عمل جراحی، سلول های چربی کنده و مکیده می‌شوند.ضمناٌ می‌توان مقدار زیادی از سلول های چربی را یک باره ازجا کند. در بین افراد جوان بعد از جراحی، پوست به طور طبیعی به حالت عادی خود باز می‌گردد اما برای افراد مسن تر، باید از روش های جراحی استفاده کرد.با این حال، پس از انجام این جراحی نیز تغذیۀ فرد باید کنترل شود تا سلول های جذب کنندۀ چربی دوباره از نو ساخته نشوند.

تغذیۀ ضد سلولیت

برخی زنان علی رغم لاغر بودن شان، سلولیت دارند. بنابراین سلولیت فقط مختص افراد مبتلا به اضافه وزن نیست.با این حال، کم کردن چند کیلو وزن به کم شدن سلولیت ها کمک می‌کند.برای رسیدن به این هدف انتخاب تغذیه ای متعادل و سالم ضروری است،تغذیه ای ایده آل تغذیه ای است که میزان چربی، قند و نمک آن متعادل اما سرشار از میوه و سبزیجات باشد.الکل را به طور کامل حذف کنید و برای دفع بهتر چربی ها آب زیادی بنوشید.

به جز روش لیپوساکشن، تمام روش های دیگری که برای مبارزه با سلولیت به کار می‌روند، از جمله ماساژ، فعالیت جسمی و تغذیه ای سالم جزء اصول بهداشتی یک زندگی سالم هستند



:: بازدید از این مطلب : 779
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 شهريور 1394 | نظرات ()