نوشته شده توسط : nahal

http://politicsshmolitics.com/wp-content/uploads/2008/01/fat-people-jan-23.jpg

 
اگر در حال حاضر اضافه وزنتان خیلی زیاد است ممکن است احساس کنید که دستیابی به وزن سالم رویای دور از انتظاری برای شماست ولی باید بدانید شما هم می توانید به خوبی وزنتان را کاهش دهید و این اقدام مزایای بسیاری را برای شما به ارمغان می آورد. اما شاید نمی دانید که چگونه باید شروع کنید و سوالاتی را در ذهن دارید. در این مقاله تعدادی از سوالات رایجی که معمولا  در ذهن افرادی که قصد کاهش وزن دارند ایجاد می شود را پاسخ می دهیم.
 
 

ادامه مطلب را بخوانید…

از کجا باید بفهمم که اکنون برای کاهش وزن آماده هستم؟
اگر در خود آمادگی برای ثبت دلایلتان برای لاغر شدن بر روی کاغذ و سپس تعیین یک تاریخ برای شروع کاهش وزن را می بینید، پس تقریبا برای یک شروع مجدد آماده اید. همین که شما تلاشتان را آغاز می کنید و با خود تصمیم می گیرید که هرگز تلاشتان برای کنترل وزن را متوقف نکنید و ممارست داشته باشید نصف مبارزه را برده اید.

 

شما نباید اجازه دهید که شکست های گذشته شما را از تلاش مجدد باز دارد تقریبا هر فردی که وزن خود را کاهش دهد تجربه های ناموفق زیادی را در جهت کاهش دادن وزنش پشت سر گذاشته است. یافتن مسیر صحیح برای کاهش وزن مانند یافتن یک فرد مناسب برای ازدواج است.

شما در راه کاهش وزن احتمالا باید چند مانع را از سر راهتان بر دارید و لذا نباید به تلاش های ناموفق خود برای کاهش وزن در گذشته به چشم نقاط  تاریک زندگی نگاه کنید بلکه آنها فقط مراحلی بودند  برای دست یابی به موفقیت نهایی حتی می توانید از تجارب گذشته خود پند بگیرید و استفاده نمایید .

برای موفقیت باید چند نکته کاربردی را در نظر بگیرید از جمله اینکه : برای کاهش وزن  چه تغییرات و اصلاحاتی را باید مدنظر قرار دهید و چگونه زمان کافی برای پیروی از برنامه تان را تنظیم کنید. آیا یک سیستم حمایت گر از جمله یک مرکز مشاوره تغذیه یا خانواده یا دوستانی دارید که شما را تشویق، راهنمایی و همراهی کنند چرا که در مسیر کاهش وزن  احتمالا به پشتیبانی و حمایت نیز نیاز خواهید داشت.

آیا قبل از شروع رژیم غذایی باید حتما به یک متخصص تغذیه یا مرکز رژیم درمانی مراجعه نمایم؟
واقعیت آنست که رژیم گرفتن و کاهش وزن حتی سریع می تواند چندان مشکل نباشد و شما می توانید اگر انگیزه قوی داشته باشید وزنتان را حتی بدون مشاوره کاهش دهید ولی مهم آنست که بدون عوارض بوده و بازگشت سریع را تجربه ننمایید. به همین لحاظ بهره مندی از خدمات بالینی و مشاوره ها  افراد را راهنمایی می نماید که این مسیر را بدون مشکل طی نمایند.  همواره این را بدانید که یک رژیم غذایی بسیار کم کالری و یا عدم تنوع غذایی می توانند بسیار خطرناک باشند لذا هیچ کس نباید از چنین رژیم هایی پیروی نماید.

در هر حال پزشک معالج به عنوان بخشی از گروه حامی شما در اصلاح الگوی زندگی شما موثر است. پزشک معالجتان می تواند به شما در بررسی میزان موفقیت تان یاری نماید و راهکارها و راهنمایی هایی را برای ادامه مسیر کاهش وزنتان ارائه دهد.

من چه سرعتی در کاهش وزنم را می بایست انتظار داشته باشم؟
اگر شما واقعا از رژیم غذایی خود پیروی نمایید یک رژیم غذایی صحیح منجر به 10% کاهش وزن در طی 3-4 ماه و 20% کاهش وزن در طی یک سال میگردد. تلاشهای  ملایم تر عموما حدود 5% کاهش وزن در طی 3-4 ماه  و 10%  کاهش وزن را در طی یک سال ایجاد خواهند نمود.

اغلب گفته می شود که کاهش وزنی معادل هفته ای نیم تا 1 کیلوگرم را باید به عنوان هدف نهایی برای کاهش وزن در نظر گرفت. در حالیکه در عمل، در کوتاه مدت کاهش وزنی بیشتر از این حد و در بلند مدت کمتر از آن نیز مشاهده می شود. لذا جای نگرانی نیست اگر کسی در بدو کار  5/1-2 کیلوگرم  را در هفته کم کند.

من قبلا هم سعی کرده ام وزن خود را کاهش دهم اما موفق نبوده ام ، چگونه می توانم انگیزه ام را در دراز مدت حفظ نمایم؟
در ابتدای کار ممکن است با مشاهده حرکت عقربه ترازو و کاهش یافتن وزنتان  و کاهش سایز  لباس هایتان و شنیدن  تعریف های دیگران از ظاهر جدیدتان جایزه خود را بگیرید و تشویق و دلگرم شوید . ولی سرعت کاهش وزنتان پس از گذشت مدتی به طور غیر قابل اجتنابی کاهش خواهد یافت ولی باید انگیزه تان را حفظ کنید.

شما باید دلایلتان برای لاغر شدن ( از جمله مراقبت از سلامت بدنتان و…) را همیشه به خاطر بیاورید و بهتر است که یک لیست نوشته شده از دلایل را داشته باشید و هر چند وقت یکبار آنها را مرور کنید و به خود یاد آوری کنید.  باید در رسیدن به اهدافتان ممارست داشته باشید ( نابرده رنج گنج میسر نمی شود).

برای من که خیلی سنگین وزن هستم چه راهکارهای ایمن و بدون خطری برای ورزش و فعالیت بدنی وجود دارد؟
تقریبا تمامی افراد به لحاظ جسمانی توانایی برای پیاده روی کردن را دارند. اگر اضافه وزن شما خیلی زیاد است می بایست هدفتان را هفته ای 5 ساعت پیاده روی قرار دهید(صرف نظر از وضعیت سلامت فعلی تان).  برای رسیدن به این مقدار پیاده روی در هفته می بایست از پیاده روی آرام شروع کنید و تدریجا آن را به 5 ساعت پیاده روی با سرعت متوسط در هفته برسانید . در نهایت شاید توانایی دویدن یا نرم دویدن را نیز بدست آورید.

اگر دچار مشکلاتی در ناحیه لگن و پاهایتان هستید انجام تمریناتی برای نیم تنه بالایی بدن می توانند مفید باشند . تقریبا هر فردی برای دست یابی به مزایای ورزش و فعالیت بدنی می تواند وزنه های 5/0- 5/1 کیلوگرمی را استفاده نماید. و اگر در ناحیه کمر خود مشکل دارید فعالیت بدنی به صورت پیاده روی در استخر آب برای شما مفید واقع می شود.

در پایان نیز نگران نباشید و با توکل به خدا ابتدا خودتان را برای کاهش وزن آماده کنید و سپس تلاشتان برای کاهش وزن را شروع نمایید مهم آن است که در مسیر کاهش وزن انگیزه و پشتکار خود را حفظ نمایید.

دکتر حمیدرضا فرشچی
متخصص تغذیه و متابولیسم و فوق تخصص دیابت و چاقی از انگلستان

 



:: بازدید از این مطلب : 986
|
امتیاز مطلب : 82
|
تعداد امتیازدهندگان : 30
|
مجموع امتیاز : 30
تاریخ انتشار : 27 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

-small;">جهت درمان اسکارآکنه باید اول جوش فعال را متوقف نماییم ومطمئن شویم که بیمار، حداقل جوش عمیقی نزد و بعد اقدامات لازم جهت صافترکردن فرو رفتگی‌ها را شروع نماییم که این امر معمولا توسط داروی خوراکی و یا موضعی و یا ترکیب آنها با هم امکان پذیر است.

در حال حاضر روشهای درمانی موثر برای اسکار آکنه میتواند یک با ترکیبی از چند روش زیر باشد:
۱- میکرودرم ابژون:
که هرچه اسکارها عمیق تر باشند تکرار بیشتری نیاز دارد. ولی جهت اسکارهای بسیار عمیق توصیه نمی شود. دراین روش جوش فعال ، تیرگی محل جوش ها نیز بهبود می یابد و همزمان اسکارها سطحی تر می شوند. این روش یک کار فیزیکی بوده وتقریبا هیچ عارضه ای ندارد و فرد میتواند بلافاصله به محل کار خودبرگردد.
ادامه مطلب را بخوانید….

-small;">
۲- JPL :
دراین روش که اصطلاحا به آن لیزرJPL گفته می شود، کلاژن‌سازی پوست تحریک میشود و اسکارها سطحی‌تر می شوند و با تکرار آن پوست صاف می شود . ضمن اینکه، کمک به بستن منافذ، کاهش قرمزی و کاهش جوش فعال نیز میشود. این روش نیز عارفه خاصی ایجاد نمی کند و فرد بلافاصله به سر کار برسر کار برگردد( بدون نیاز به پانسمان ).

۳- CO2 لیزر:
در این روش جوش فعال باید قبلا درمان شده باشد و فرد تقریبا هیچ جوش فعال روی صورت نداشته باشد. دراین روش احتیاج به بیحسی موضعی میباشد. این روش به مهارت و تجربه زیاد پزشک نیاز دارد. بیمار پانسمان میشود که تا ۱۰ روز ادامه دارد و پس از آن پوست صاف تر و صورتی رنگی ایجاد می شود که این قرمزی پوست می تواند از ۱ تا چند ماه ( ۳-۲ ) دامه یابد و پس از آن کاملا از بین می رود وپوست یکدست وهم رنگ می شود که حتما باید دراین روش پس ازبهبودی زخم ها از ضد آفتاب استفاده شود تا محل زخم ولیزر شده تیره نشود.

* نکته مهم در لیزر پوست این است که بهبود ، اسکارها بستگی به عمق آنها دارد.
اسکارهای سطحی تقریبا کاملا صاف میشوند ولی اسکارهای عمیق تر فقط ۶۰% بهبودی دارند ولی فرد می تواند پس از ۶ ماه لیزر را مجدد انجام دهد. یا اینکه از روش های میکرودرم ابرژن وjpl جهت بهبودی بیشتر استفاده نمایند.
ازعوارض دیگرلیزرco2 به جزقرمزی میتواند pip باشد که آن تیره شدن محل لیزر شده است که بیشتردرافراد، خیلی تیره ویا کسانی که زیاد درمعرض آفتاب قرار می گیرند رخ میدهد. که درصورت بروزاین مشکل می توان با میکرودرم ابرژن و دارو آنرا از بین برد.
جدیداً دستگاه لیزر فرکشنال می تواند اسکار آکنه را طی ۳ تا ۵ جلسه بدون هیچ گونه عوارضی از بین ببرد.

چند ماسک موثر برای از بین بردن آثار جوش

بعضی از افراد دارای پوست بسیار حساسی می باشند و اگر زخم یا جوشی در روی آن پدید آید جای آن پس از بهبودی به صورت لکه در بدن و در روی پوست باقی می ماند برای معالجه این لکه های حاصل از خون مردگی می توان از روشهای زیر استفاده کرد:

محل جوش را با مخلوط عسل و ویتامین “E” به صورت روغن و یا پودر در جوز به مدت ۲۰ دقیقه بپوشانید و سپس با آب ولرم بشویید و بعد آب سرد به صورت بپاشید، این روش را هفته ای یکبار انجام دهید تا آثار جوش ها کاملا از بین برود. مخلوط آب اسفناج و سفیدآب ، آثار جوش های صورت را از بین می برد. به محل جوشها می توان مخلوط عسل و زرده تخم مرغ و روغن زیتون مالید و یک ساعت روی صورت قرار داده و بعد آن را با آب ولرم بشویید. این عمل را یک روز درمیان تکرار کنید تا آثار جوش ها از بین برود.

برگ کلم یا برگ ترب یا پونه را کوبیده و ضماد اندازید، یا زرنیخ واشق را با آب کوبیده با سرکه، ضماد گذارید. شاه بلوط، مازو، اقاقیا هر یک از اینها را که می خواهید کوبیده و با آب گرم خمیر کرده و ضماد اندازید، مواظب باشید که محل جوش شکافته نشود. برگ جعفری و برگ تلفونی را کاملا له کنید این مخلوط له شده را به اضافه کمی عسل به صورت ماسک به پوست خود بمالید، این عمل را هر روز به مدت ۴۰ دقیقه تکرار کنید و سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید تا آثار جوش ها از بین برود. (کمپرس با جوشانده تخم جعفری نیز برای از بین بردن آثار جوش ها مفید می باشد.)

اثر آب بر روی جوش های چرکی
در دوره اولیه وقتی که جوش ها هنوز کوچک هستند با یخ از گسترش آنها جلوگیری کرده ، بدین ترتیب که با قرار دادن کیسه یخ روی دمل، از رشد آنها جلوگیری نموده و بعد آنها را کمپرس داغ می کنید. مسئله مهم به وجود آمدن سیستم سریع گردش خون در محل جوش می باشد چرا که این گردش سریع خون باعث تعویض شدن چرک و مواد سمی محل جوش با مواد سالمی که در خون است ، شده و در نتیجه جوش ها زودتر و بهتر از بین می روند.



:: بازدید از این مطلب : 1036
|
امتیاز مطلب : 78
|
تعداد امتیازدهندگان : 28
|
مجموع امتیاز : 28
تاریخ انتشار : 27 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 1.

روزهای تعطیل مثل بقیه روزها ساعتتون رو كوك كنین تا همه از خواب بپرن

 

 

2.

سر چهارراه وقتی چراغ سبز شد دستتون رو روی بوق بذارین تا جلویی ها زود تر راه بیفتند

 

 

3.

وقتی میخواین برین دست به آب با صدای بلند به اطلاع همه برسونین

 

 

4.

وقتی از کسی آدرسی رو می پرسین بلافاصله بعد از جواب دادنش جلوی چشمش از یه نفر دیگه بپرسین

 

 

5.

کرایه تاکسی رو بعد از پیاده شدن و گشتن تمام جیبهاتون به صورت اسکناس هزاری پرداخت کنید

 

 

6.

همسرتون رو با اسم همسر قبلیتون صدا بزنین

 

 

7.

جدول نیمه تموم دوستتون رو حل کنین

 

 

8.

روی اتوبان و جاده روی لاین منتهی الیه سمت چپ با سرعت پنجاه کیلومتر در ساعت حرکت کنین

 

 

9.

وقتی عده زیادی مشغول تماشای تلویزیون هستند مرتب کانال رو عوض کنین

 

 

10.

از بستنی فروشی بخواین که اسم پنجاه و چهار نوع بستنی رو براتون بگه

 

 

11.

در یک جمع سوپ یا چایی رو با هورت کشیدن نوش جان کنین

 

 

12.

به کسی که دندون مصنوعی داره بلال تعارف کنین

 

 

13.

وقتی از آسانسور پیاده میشین دکمه های تمام طبقات رو بزنین و محل رو ترک کنین

 

 

14.

وقتی با بچه ها بازی فکری می کنین سعی کنین از اونها ببرین

 

 

15.

 

موقع ناهارتوی یک جمع جزئیات تهوع وگلاب به روتون استفراغی که چند روز پیش داشتین رو با آب و تاب تعریف کنین

 

 

16.

ایده های دیگران رو به اسم خودتون به کار ببرین

 

 

17.

بوتیک چی رو وادار کنید شونصد رنگ و نوع مختلف پیراهنهاشو باز کنه و نشونتون بده و بعد بگین هیچ کدوم جالب نیست و سریع خارج بشین

 

 

18.

شمع های کیک تولد دیگران رو فوت کنین

 

 

19.

اگر سر دوستتون طاسه مرتب از آرایشگرتون تعریف کنین

 

 

20.

وقتی کسی لباس تازه می خره بهش بگین خیلی گرون خریده و سرش کلاه رفته

 

 

21.

صابون رو همیشه کف وان حموم جا بذارین

 

 

22.

روی ماشینتون بوقهای شیپوری نصب کنین

 

 

23.

وقتی دوستتون رو بعد ازیه مدت طولانی می بینین بگین چقدر پیر شده

 

 

24.

وقتی کسی در جمعی جوک تعریف می کنه بلافاصله بگین خیلی قدیمی بود

 

 

25.

چاقی و شکم بزرگ دوستتون رو مرتب بهش یادآوری کنین

 

 

26.

بادکنک بچه ها رو بترکونین

 

 

27.

مرتب اشتباه لغوی و گرامری دیگران هنگام صحبت رو گوشزد کنین و بهش بخندین

 

 

28.

وقتی دوستتون موهای سرش رو کوتاه میکنه بهش بگین موی بلند بیشتر بهش می یاد

 

 

29.

بچه جیغ جیغوی خودتون رو به سینما ببرین

 

 

30.

کلید آپارتمان طبقه سیزدهم تون رو توی ماشین جا بذارین و وقتی به در آپارتمان رسیدین یادتون بیاد! ﴿این راه هم جنبه هایی از مازوخیسم در بر داره

 

 

31.

ایمیل های فورواردی دوستتون رو همیشه برای خودش فوروارد كنین

 

 

32.

توی كنسرتهای موسیقی بزرگ و هنری ، بی موقع دست بزنین

 

 

33.

هر جایی كه می تونین ، آدامس جویده شده تون رو جا بذارین! ﴿توی دستكش دوستتون بهتره

 

 

34.

 

حبه قند نیمه جویده و خیستون رو دوباره توی قنددون بذارین

 

 

35.

نصف شبها با صدای بلند توی خواب حرف بزنین

 

 

36.

دوستتون كه پاش توی گچه رو به فوتبال بازی كردن دعوت كنین

 

 

37.

عكسهای عروسی دوستتون رو با دستهای چرب تماشا كنین

 

 

38.

پیچهای كوك گیتار دوستتون رو كه ۵ دقیقه دیگه اجرای برنامه داره حداقل ۲۷۰ درجه در جهات مختلف بچرخونین

 

 

39.

با یه پیتزا فروشی تماس بگیرین و شماره تلفن پیتزا فروشی روبروییش كه اونطرف خیابونه رو بپرسین

 

 

40.

شیشه های سس گوجه فرنگی و هات سس فلفل رو عوض كنین

 

 

41.

موقع عكس رسمی انداختن برای هر كس جلوتونه شاخ بذارین

 

 

42.

توی ظرفهای آجیل برای مهموناتون فقط پسته ها و فندقهای دهان بسته بذارین

 

 

43.

شونصد بار به دستگاه پیغام گیر تلفن دوستتون زنگ بزنین و داستان خاله سوسكه رو تعریف كنین

 

 

44.

توی روزهای بارونی با ماشینتون با سرعت از وسط آبهای جمع شده رد بشین

 

 

45.

توی جای كارت دستگاههای عابر بانك چوب كبریت فرو كنین

 

 

46.

جای برچسبهای قرمز و آبی شیرهای آب توالت هتل ها رو عوض كنین

 

 

47.

یكی از پایه های صندلی معلم یا استادتون رو لق كنین

 

 

48.

توی مهمونی ها مرتب از بچه چهار ساله تون بخواین كه هر چی شعر بلده بخونه

 

 

49.

چراغ توالتی كه مشتری داره و كلید چراغش بیرونه رو خاموش كنین

 

 

50.

ورقهای جزوه ء ۳۰۰ صفحه ای دوستتون كه ازش گرفتین زیراكس كنین رو قاطی پاتی بذارین ، یه بر هم بزنین ، بعد بهش پس بدین



:: بازدید از این مطلب : 955
|
امتیاز مطلب : 74
|
تعداد امتیازدهندگان : 26
|
مجموع امتیاز : 26
تاریخ انتشار : 27 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal


 

1262467376.jpg

 

سر خود را مزن اینگونه به سنگ 
دل
دیوانه ی تنها ، دلِ تنگ 
منشین
در پس این بهت گران 
مدران
جامه جان را مدران 
مکن
ای خسته درین بغض درنگ 
دل دیوانه ی  تنها ، دلِ تنگ
دیدی
آن را که تو خواندی به جهان یارترین 
سینه
را ساختی از عشقش سرشارترین 
آنکه
می گفت منم بهر تو غمخوارترین 
چه
دل آزارترین شد چه دل آزارترین 
نه
همین سردی و بیگانگی از حد گذراند 
نه
همین ، در غمت اینگونه نشاند 
دل دیوانه تنها دل تنگ 
ناله
از درد مکن 
آتشی
را که در آن زیسته ای سرد مکن 
با
غمش باز بمان 
دل
دیوانه تنها دل تنگ



:: بازدید از این مطلب : 1099
|
امتیاز مطلب : 52
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
تاریخ انتشار : 27 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
زوج مناسب از پشت کوه نمی آید عنوان کتابی است نوشته کیهان نیا ، این کتاب در دو جلد برای دخترها و پسرها منتشر شده است . کیهان نیا در ابتدای کتاب خود نوشته است : دوست عزیز قرار نیست با خواندن این کتاب معجزه ای رخ دهد مسئول سرنوشت تو خودت هستی من فقط سعی در یادآوری این واقعیت کرده ام که آخر کار تو هستی که برای خودت تصمیم می گیری و آینده ات را به صورت دلخواهت شکل می دهی .

کتاب زوج مناسب ... هم از جذابیت زیادی برخوردار است و هم برای دختران جوان کاربرد فراوانی دارد . قسمت هایی از این کتاب را در زیر می خوانید .

آیا متوجه شدی که هرچی بیشتر آرایش می کنی ، موهایت را رنگ می کنی و زیر ابرویت را باریک می کنی بیشتر جلب توجه می کنی ؟
البته پسرهایی که متوجه ات می شوند قصد زندگی با تو را ندارند و به درد زندگی هم نمی خورند .
در ضمن هر چی بیشتر صورتت را دست کاری کنی زودتر آن را خراب می کنی .
یادت باشه ، تو این صورت را یک عمر احتیاج داری ،
پسرهایی هم که تازیگی ها موهایشان را بلند می کنند و به ریشهایشان مدل می دهند خوب جلب توجه می کنند .
ولی وقتی درعمق زندگیشان فرو بروی متوجه سه عیب می شود .
- دائم در خیابان بهشان گیر می دهند .
- کمترشان کار مفیدی دارند و به درد زندگی می خورند .
- به خاطر سرو ظاهر گرانشان جیبهایشان همیشه خالیه

پسرها وقتی دور هم جمع اند شوخ طبع می شوند و مسخره بازیشان گل می کند . سعی کن در چنین شرایطی حتی اگر یکی از آن ها را هم می شناسی سر حرف را با او باز نکنی . چون یا شروع به مسخره بازی می کنند یا از خجالت پشت گوشهایشان قرمز می شود .

ولی زیر نظر رفتن وشناسایی روابطشان بین یکدیگر کار اشتباهی نیست . مخصوصاً اگر پسری را پسندیدی و برای دوستهایت تعریف کردی مطمئن باش که آن ها با ادا و اطوارشان کار را خراب می کنند . آخرسرش هم برای دست انداختنت دائم از تو می پرسند . پس چی شد ؟ چرا جور نشد ؟ در ضمن اسمت هم بد در می ره ، آش نخورده و دهان سوخته . دوستانت هم اگر هم ازدواج کرده اند یا نامزد دارند ، دلیل بر این نیست که تو هم حتماً باید برای خودت کسی را دست وپا کنی!

عشق با عجله و زورکی مثل سیگار و اعتیاد می ماند . ناخواسته گریبانگیرت شده و شاید تا آخر عمر رهایت نکند . عاشق دلباخته تو روزی بدون این که به فکرش باشی جلوی پایت سبز خواهند شد .

در خیابان ها اتومبیل های شیکی پیدا می شه . پسرهای خوش تیپی هم پشت آن نشسته اند . اگر دعوت به سوار شدنت کردند یادت باشه . اگر یک بار سوار شدی عادتت میشه . چیزی که راحت به دست میاد ، راحت از دست می ره و اتفاقات ناگواری که تعریف می شه در همین کوچه و خیابان ها رخ می ده . پسرهای زیادی هستند که از شماره تلفنشان کارت ویزیت می سازند که نشانه باکلاسی نیست .

در ضمن پشت تلفن آدم داستان های زیاید می تونه تعریف بکنه . خلاصه که می خواهم بگویم اگر از پسری خوشت آمد لطفا همان اول ببین که آیا تصورش را می کنی و روزی با این مرد زندگی کنی ؟

وگرنه تکلیفت را سریع با او مشخص کن و سرکارش نگذار چون که :
زن ها ومردهای زیادی در این دنیا هستند که همیشه فکر می کنند اگر آن زمان آن اشتباه را نمی کردیم امروز سرنوشتمان این نمی شد که داریم .
 

درضمن در دوران نامزدی دو نکته را همیشه در نظر داشته باش و به او هم یادآور شو :
۱- شما نامزد همدیگر ید نه مالک یکدیگر
۲- خاتمه نامزدیتان ( به هر دلیل) خاتمه زندگیتان نیست .
تا هم در این زمان با هم بهتر کنار بیاید و هم در زندگی آینده تان از این مشکلات نداشته باشید . پسرهای امروزی درست نمی دانند که تا چه حد باید اخلاق پدر را به ارث ببرند .

همه جا پول خرج کنند وکسی روی حرفشان نیاید اما چیزی که مشخصه این است که دخترهای امروزی مادرهای سابق نیستند .
الحق که برابری در روابط هم خیلی قشنگتره و از لحاظ تحصیلات باید حداقل هم سطح تر باشد .
نه این که من به قابلیت های او اعتماد ندارم . این تویی که پایین تر از خودت را قبول نداری ، اگر هم داری و روزی به همسری خودت چنین شخصی را پذیرفتی کافیست که یک بار تیکه ای در این مورد بیندازی مطمئن باش که هیچ وقت این تیکه از یادش نمی ره .

●در روز خواستگاری
لباس رسمی بپوش که خیلی زرق وبرق نداشته باشه . وقت را قبلا با هم تعیین کنید تا اتفاق ناگواری نیفتد ! اگر می خواهی در حین چای آوردن دستت نلرزد سعی کن خودت باشی بدون هیچ گونه تزویر و ریایی . خجالت و رودربایستی هم اشتباه است . اینجا بالاخره تصمیم راجع به زندگی ات گرفته می شود . می دانم که دوست داری بهترین مراسم ازدواج را داشته باشی . والدینتان هم همین طور .
این یک واقعه ای است که فقط یک بار در زندگی رخ می دهد . ولی در جامعه ای که مشکلات اقتصادی بالایی داره برای یک خاطره به یاد ماندنی و یک آلبوم عکس نباید دست کمی زیر تیغ قرض و فشار برود .

●به اندازه بود ، باید نمود
شما برای اثبات چیزی به دوست و فامیل با هم ازدواج نمی نید . سال اول ازدواج سال مهمیه . در این سال روابط واقعیتان مشخص می شود جمله ای که در این سال در هر صورت غلطه . حالا که زن و شوهر شده ایم . انگار به علت ازدواج ، رابطه تان عوض شده . در ضمن برای بچه دار شدن هم دست نگه دار ، تا بنیه مالیتان قوی تر شود. 

 



:: بازدید از این مطلب : 877
|
امتیاز مطلب : 55
|
تعداد امتیازدهندگان : 21
|
مجموع امتیاز : 21
تاریخ انتشار : 27 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 

دکتر وین والتر دایر (Wayne Walter Dyer) در ۱۰ می ۱۹۴۰ در شهر دیترویت از توابع ایالت میشیگان در ایالات متحده امریکا در خانواده‌ای فرهنگی به دنیا آمد.

او یک نویسنده و سخنران است. یک عنوان از کتاب های او بنام "قلمرو اشتباهات شما" در سال ۱۹۷۶ در حدود ۳۰ میلیون نسخه فروخت و جزء یکی از بالاترین رکوردار فروش کتاب‌ها در تاریخ شد. دایر در سال ۱۹۸۷ به عنوان بهترین سخنران ایالات متحده شناخته شد.

دایر هم اکنون در مائوی، هاوایی زندگی می‌کند. در اینجا گزیده هایی از افکار، تحلیل ها و پندهای آموزنده اش را نسبت به آنچه که ما آنرا زندگی می نامیم، مرور می کنیم.



  دنیا مانند پژواك اعمال و خواستهای ماست. اگر به جهان بگویی: "سهم منو بده..."
دنیا مانند پژواكی كه از كوه برمی گردد،
به تو خواهد گفت: "سهم منو بده..." و تو در كشمكش با دنیا دچار جنگ اعصاب می شوی.
اما اگر به دنیا بگویی: "چه خدمتی برایت انجام دهم؟..."
دنیا هم بتو خواهد گفت: خدمتی برایتان انجام دهم؟ چه ؟ ..."

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


هر كس به دیگری زیانی برساند و یا ضربه ای به كسی بزند، بیشترین زیان را خود از آن خواهد دید،
چرا كه هركس در دادگاه عدل الهی در برابر اعمال ناروای خودش مسؤول است.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


به هر كاری كه دست زدید، نیاز به خداوند و خدمت به مردم را در نظر داشته باشید،
زیرا این شیوه ی زندگی معجزه آفرینان است.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


درستكارترین مردم جهان بیشترین احترام را بسوی خود جلب شده می بینند،
حتی اگر آماج بیشترین بدرفتاریها و بی حرمتیها قرار گیرند.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


تنها راه تغییر عادتها، تكرار رفتارهای تازه است برای آغاز هر تحول در خود،
ابتدا منبع تولید ترس و نفرت را در وجود خود شناسایی و ریشه كن كنید.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


از مهم ترین كارهایی كه به عنوان یك آدم بزرگ می توانید انجام دهید،
اینست كه گهگاه به شادمانی دوران كودكی برگردید.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


اگر مختارید كه بین حق به جانب بودن و مهربانی یكی را انتخاب كنید،
مهربانی را انتخاب كنید.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


انتخاب با توست، میتوانی بگوئی: صبح به خیر خدا جان،
یا بگوئی : خدا به خیر کنه، صبح شده.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


به دل خود مراجعه کنید و نسبت به تمام کسانی که در گذشته از دست آنها ناراحت شده اید احساس محبت نمایید
هر جا ناراحت شدید اقدام به بخشش و عفو نمایید. عفو و گذشت پایه بیداری معنوی است.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


عشقم نثار کسی است که با دستپاچگی در جاده‌ها از من سبقت می‌گیرد.
به کسی که در گوشهٔ خیابان به حالت احتیاج افتاده ‌است، کمی پول بیشتری می‌دهم.
بین جر و بحثهای مردم در یک سوپر مارکت می‌روم و سعی می‌کنم به آن محیط عشق ببرم.
در غالب هزاران راه، هر روز، عبادت معنویم بخشش عشق است
و نه اینکه یک مسیحی، کلیمی، بودایی یا مسلمان باشم،
بلکه با اعمالم سعی می‌کنم شبیه به مسیح، شبیه به بودا، شبیه به موسی، و یا شبیه به محمد باشم.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


آنان که به قضاوت زندگی دیگران می نشینند، از این حقیقت غافلند که با صرف نیروی خود در این زمینه،
خویشتن را از آرامش و صفای باطن محروم می کنند.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


اگر شخصیت خود را با فعالیت‌های شغلی خویش می‌سنجید،
پس وقتی كار نمی‌كنید فاقد شخصیت هستید.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


دروغ انفجاری مهلک است در اعتماد به نفس تو و آینده ای که برای خود خواهی ساخت.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


الهی توفیقم ده که بیش از طلب همدردی، همدردی کنم.
بیش از آنکه مرا بفهمند، دیگران را درک کنم.
پیش از آنکه دوستم بدارند، دوست بدارم.
زیرا در عطا کردن است که می ستانیم
و در بخشیدن است که بخشیده می شویم، و در مردن است که حیات ابدی می یابیم.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



:: بازدید از این مطلب : 1153
|
امتیاز مطلب : 68
|
تعداد امتیازدهندگان : 26
|
مجموع امتیاز : 26
تاریخ انتشار : 27 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

کاش می شد که کسی می آمد

این دل خسته ی ما را می برد

چشم ما را می شست

راز لبخند به لب می آموخت



کاش می شد دل دیوار پر از پنجره بود

و قفس ها همه خالی بودند

آسمان آبی بود

و نسیمی روی آرامش اندیشه ی ما می رقصید



کاش می شد که غم و دلتنگی

راه این خانه ی ما گم می کرد

و دل از هر چه سیاهی ست رها می کردیم

و سکوت جای خود را به هم آوائی ما می بخشید

و کمی مهربان تر بودیم



کاش می شد دشنام، جای خود را به سلامی می داد

گل لبخند به مهمانی لب می بردیم

بذر امید به دشت دل هم

کسی از جنس محبت غزلی را می خواند

و به یلدای زمستانی و تنهائی هم

یک بغل عاطفه گرم به مهمانی دل می بردیم

کاش می فهمیدیم

قدر این لحظه که در دوری هم می راندیم



کاش می دانستیم راز این رود حیات

که به سرچشمه نمی گردد باز

کاش می شد مزه خوبی را

می چشاندیم به کام دلمان



کاش ما تجربه ای می کردیم

شستن اشک از چشم

بردن غم از دل

همدلی کردن را



کاش می شد که کسی می آمد

باور تیره ی ما را می شست

و به ما می فهماند

دل ما منزل تاریکی نیست

اخم بر چهره بسی نازیباست

بهترین واژه همان لبخند است

که ز لبهای همه دور شده ست



کاش می شد که به انگشت نخی می بستیم

تا فراموش نگردد که هنوز انسانیم!!!

قبل از آنی که کسی سر برسد

ما نگاهی به دل خسته ی خود می کردیم

شاید این قفل به دست خود ما باز شود

پیش از آنی که به پیمانه ی دل باده کنند

همگی زنگ پیمانه ی دل می شستیم



کاش در باور هر روزه مان

جای تردید نمایان می شد

و سوالی که چرا سنگ شدیم

و چرا خاطر دریایی مان خشکیده ست؟

کاش می شد که شعار

جای خود را به شعوری می داد

تا چراغی گردد دست اندیشه مان



کاش می شد که کمی آینه پیدا می شد

تا ببینیم در آن صورت خسته این انسان را

شبح تار امانت داران



کاش پیدا می شد

دست گرمی که تکانی بدهد

تا که بیدار شود، خاطر آن پیمان

و کسی می آمد و به ما می فهماند

از خدا دور شدیم ...



شعر از : کیوان شاهبداغی



:: بازدید از این مطلب : 1145
|
امتیاز مطلب : 74
|
تعداد امتیازدهندگان : 29
|
مجموع امتیاز : 29
تاریخ انتشار : 22 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

غذاهایی که بدتان می آید با لذت بخورید!

 

چه دلیلـی وجـود دارد که ما بعضی از غذاها را دوست نمیداریم و به برخی از غـذاها عـلاقه بسیــار زیـادی داریم؟ این سوالی است که من در طی این چند ماه بـارهـا و بـارهـا از خـود پرسیـم تـا بلـکه بتـوانـم نتــیجه گیری کنم که غذاهای خوشمزه چه مزه ای هستند.

من با یک رژیم غذایی معمولی بزرگ شدم که در آن گوشت، سیب زمینی، پای، چیپس و حبوبات وجود داشت. از بچگی سبزیجات نمی خوردم و به همین دلیل هم احساس می کردم که سبزی ها طعم خوبی ندارند. این آداب غذایی به دوره بزرگسالی من نیز امتداد پیدا کرد.
احساس می کردم که غذاهای مورد علاقه من تشکیل شده اند از: پاستا، سیب زمینی، چیپس، و گاهی سالادهای مختلف. نوشیدنی هایم عبارت بودند از شیر و قهوه با شکر و نوشابه رژیمی. البته اصلاً ادعا نمی کنم که من بهترین رژیم غذایی را داشتم.
تقریباً ماه خرداد بود که احساس کردم نیاز دارم که غذاهای سالم تری را مصرف کنم و میزان استفاده از سبزیجات را نیز در رژیم غذایی خود افزایش دهم، اما از طعم سبزیجات اصلاً خوشم نمی آمد به همین دلیل تصمیم گرفتم که تحقیقاتی را در مورد رژیم های غذایی مختلف انجام دهم تا به مزایا و مضرات هر یک از مواد غذایی پی ببرم
علم طعم و مزه 
زمانیکه تحقیقاتم را انجام می دادم، هیچ گاه فکر نمی کردم که می توانم تا این حد در این رشتهپیشرفت کرده و جذب آن شوم. من به شدت مجذوب دانش مربوط به طعم و مزه شدم.
دکتر لزلی استین معتقد است که فاکتورهای مختلفی برای افراد در انتخاب طعم و مزه دخالت دارند که عبارتند از:
- محیط
- ژنتتیک
- سن
- روش تربیت
اگر بخواهم به طور جامع در مورد این علم بحث کنم، اطلاعات بسیار زیادی وجود دارد که فکر می کنم در این مقاله کوتاه نگنجد.
اما مسئله ای که می خواهم در این مقاله به آن بپردازم این است که به شما آموزش دهم چگونه می توانید آداب غذایی خود را تغییر دهید و غذاهای را استفاده کنید که هیچ تمایلی به خوردن آنها ندارید. همچنین در این مقاله یاد می گیرید که چطور میتوانید علاقه خود را از غذاهایی که به آنها عشق می ورزید، کم کنید.
مدیریت مزه ها
مانند تمام چیزهای دیگری که در این دنیا وجود دارند، باید دانست که مزه نیز دارای ابعاد روانشناسانه می باشد.
 یادم می آید که در دوران جوانی عاشق طعم شیرینی زنجبیلی بودم و روزی آنقدر از آن خوردم که دل درد گرفتم، اما امروزه نه تنها علاقه ای به این نوع شیرینی ندارم بلکه حتی بوی آن نیز حالم را بد می کند. اتفاقی که می افتد این است که بوی این شیرینی حالم را بد می کند با توجه به این مطلب ما میتوانیم احساسات خود را طوری کنترل کنیم که از غذاهایی که خودمان می خواهیم خوشمان بیاید.
دوست داشتن غذاهایی که بدتان می آید
اگر بخواهید می توانید به راحتی بر عادات نادرست غذایی خود فائق آیید و به آداب غذایی جدید عادت کنید
. ما در این جا شما را با ۵ مرحله متفاوت به منظور آشنایی با این تکنیک آشنا می کنیم. این کار قدری زمانبر می باشد که البته میزان آن برای غذاهای مختلف، متفاوت می باشد و ممکن است برای برخی از انواع خاص غذاها بیش از سایرین نیاز به زمان داشته باشید. به هر حال تمرینی است که شاید برای بسیاری از شما جالب باشد.
مرحله ۱
لیستی از غذاهایی که احساس می کنید هیچ گونه علاقه ای به آنها ندارید تهیه کنید.
 حداقل سعی کنید که لیست شما تقریباً از ۱۰ مورد تشکیل شده باشد.
مرحله ۲
حالا از این لیست یکی از مواردی را که احساس می کنید از همه بدتر است را انتخاب کنید.
مرحله ۳
برای چند روز آینده این غذا را همواره در ذهن خود داشته باشید. به عنوان مثال میتوانم به شما بگویم که من چه کاری انجام دادم که از ذرت شیرین خوشم آمد. چرا که از این غذا به شدت متنفر بودم.
نشستم و از مزایای این ماده برای خودم تعریف کردم: برای سلامتی ات مفید است، مزه خوبی دارد، و …این امر سبب می شود که در ذهن شما نوعی خواستن برای خوردن این غذا بوجود آید و انگار ذهن شما تمایل دارد که طعم آن غذا را بچشد. در این لحظه باید از شناخت درونی به شدت پرهیز کنید چرا که در ظاهر تمایل به مصرف این غذا دارید، اما چیزی از درون به شما می گوید که این غذا طعم خوبی ندارد. می توانید با تکرار مزایای غذایی که قصد خوردن آنها را دارید، جلوی این امر را بگیرید.
مرحله ۴
اینجا دقیقاً همان جایی است که قوه تخیل شما وارد کار می شود. پس از چند روز که به طور مداوم به خود گفتم این غذا طعم خوبی دارد، خودم را در حین خوردن آن فرض می کنم و به خودم می گویم که مزه اش آنقدرها هم که تصور می کردم بد نیست، و بعد خودم را می بینم که تمایل دارم تا مقدار بیشتری از آن را مصرف کنم. بعد هم با خودم فکر می کنم که چه غذاهای دیگری را با آن می توانم بخورم. این امر هم میتواند تمایل شما به مصرف آنرا افزایش دهد.
مرحله ۵
غذاهایی را که به آن علاقه ای ندارید را همراه با غذاهایی میل کنید که از خوردن آنها لذت می برید
. به عنوان مثال چون من علاقه ای به ذرت شیرین نداشتم آنرا با یک بشقاب گوشت وسیب زمینی مخلوط کردم. این کار را تا چند هفته ادامه دادم تا به آن عادت کردم و از آن به بعد هم دیگر هیچ علاقه بدی نسبت به مصرف ذرت شیرین نداشتم و می توانستم به راحتی آنرا بخورم و از طعمش لذت ببرم.
موارد بیشتری را به لیست غذاهای مورد علاقه خود اضافه کنید
من از این ۵ مرحله برای اضافه کردن این مواد غذایی نیز بهره گرفتم
: هویج، شلغم، کلم، گوجه فرنگی، کرفس، چای سبز، اسفناج، و چای بدون شکر.
در طول یک سال من موفق شدم که غذاهای بسیار زیادی را که برای سلامتیم مفید بودند به رژیم غذایی خود اضافه کنم. با این روش لیست غذاهایی که از آنها استفاده می کردم نیز افزایش پیدا کرد.


:: بازدید از این مطلب : 1031
|
امتیاز مطلب : 65
|
تعداد امتیازدهندگان : 25
|
مجموع امتیاز : 25
تاریخ انتشار : 22 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

جلوگیری از خاموش شدن سیستم 

این ترفند از خاموش كردن كامپیوتر بوسیله گزینه Shut Down جلوگیری می كند. 

ازمنوی Run به رجیستری رفته و در كلید زیر : 

HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurre ntVersionPoliciesExplorer 

یك متغیر ازنوع DWord با نام NoClose بسازید
  اگر وجود دارد، فقط مقدار آن را تغییر دهید ) و مقدار آن را 1 قرار دهید. 

همین كارها را برای كلید زیر نیز انجام دهید : 

HKEY_LOCAL_MACHINESoftwareMicrosoftWindowsCurr entVersionPoliciesExplorer 

در ضمن برای دوباره فعال كردن گزینه Shut Down، مقدار متغیر فوق را 0 قرار دهید. 
از رجیستری خارج شوید و یك بار ویندوز را Restart كنید.

  •  


:: بازدید از این مطلب : 1030
|
امتیاز مطلب : 85
|
تعداد امتیازدهندگان : 31
|
مجموع امتیاز : 31
تاریخ انتشار : 22 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

1. چرا موقع خندیدن گریه می کنیم؟ 

کارشناسان هنوز علت آن را نمی دانند اما یک نکته به نظر می رسد و آن اینکه خندیدن و گریه کردن شبیه واکنش های روانشناسی است. 
روبرت پرووین روانشناس دانشگاه مری لند می گوید: هر دو آنها زمانی اتفاق می افتد که احساسات تا حد زیادی تحریک می شود. لی دووفنر استاد دانشگاه میامی و چشم پزشک انستیتو باسکون می گوید: معمولا گریه با ناراحتی همراه است اما گریه کردن یک واکنش پیچیده ترِ انسان است. اشک با احساسات مختلفی تحریک می شود ازجمله: درد، ناراحتی، و در بعضی موارد خوشحالی بیش از حد. 
وقتی چنین اتفاقی افتاد، بسیار خوب است زیرا هر دو خندیدن و گریه کردن با بی اثر کردن هورمون کورتیزول و آدرنالین، استرس را از بین می برد. بنابراین اگر موقع خندیدن گریه کردید، شانس به شما رو کرده است. 

2- چرا پیاز اشک چشم ها را در می آورد؟ 
وقتی که شما پیاز را پوست کنده و قاچ می کنید، سلول های پیاز را پاره می کنید، و آنزیم هایی که گازی به نام پروپانتیل سولفکسید تولید می کنند آزاد می شوند. وقتی که گاز به چشمان شما می رسد، اشک چشمهایتان جاری می شود و اسید سولفوریک بسیار رقیقی تولید می شود و چشم را می سوزاند. در این موقع مغز به چشم پیغام میدهد که اشك بیشتری جاری شود و چشم ها قرمز و متورم شود. هرچه بیشتر پیاز خرد کنید، گاز بیشتری تولید شده و بیشتر اشک می ریزید. واکنش شیمیایی پیاز مکانیسم دفاعی است که در برابر آسیب دیدن خود مقاومت می کند. 
قبل از اینکه پیاز را خرد کنید آن را داخل فریزر بگذارید تا از سوزش و اشک چشمانتان جلوگیری کند. دمای سرد، روند آزاد شدن آنزیم ها را کند می کند. بنابراین در سوزش و اشک چشمهایتان تاخیر ایجاد می کند. 

3. چرا مفصلهایتان صدا می دهد؟ 

بیشتر مفصل های بدن انسانها، مفاصل دوتایی متحرک مثل بند انگشتها و شانه ها هستند که دو استخوان را با پوششی به نام كپسول مفصلی به هم وصل کرده اند. داخل پوشش مفصل ها مایع لغزنده و زلالی است که مقداری نیز گازهای نامحلول در آن وجود دارد. وقتی که شما مفصل هایتان را می کِشید، درواقع به آنها و مایع بین شان فشار وارد می کنید و با وارد شدن فشار گاز نیتروژن محلول رها می شود. آزاد شدن هوا بین پوشش مفصل ها همان صدایی است که شما می شنوید. وقتی که گاز آزاد می شود، مفصل ها انعطاف پذیرتر می شوند مثلا در یوگا شما قادر هستید مفصل هایتان را خوب بکشید. 
اما ممکن است متوجه شوید که مفصل هایتان بعد از یک بار صدا کردن فورا صدا نمی دهند. به این دلیل است که گازی که آزاد می شود باید دوباره در مایع حل شود، و این فرآیند حدود 15 الی 30 دقیقه طول می کشد. اگر شما از روی عادت مفصلهایتان را به صدا در می آورید تا تنش تان را از بین ببرید، به جای این 30 ثانیه روی نفس کشیدن تان تمرکز کنید. صدا کردن مفصل ها به آتروز منجر نمی شود اما می تواند منجر به گرفتگی مفصل ها و کم کردن توان و قدرت آنها شود. 

4. چرا موهایتان سیخ می شود؟ 

سیخ شدن موها زمانی اتفاق می افتد که شما یا سردتان است یا ترسیده اید. در پایه ی هر مو یک ماهیچه کوچک وجود دارد كه منقبض می شود، و برجستگی كوچكی روی پوست ایجاد می کند و پوست شبیه پوست مرغ پركنده می شود. این واكنش منجر می شود كه گرما در لابه لای موها محبوس شود و دما حفظ شود. این حالت زمانی كه شما آماده واكنشهای سریع هستید نیز روی می دهد. سیخ شدن موها یک مشكل پزشکی نیست. اگر از نمایان شدن اثرات آن ناراحت هستید، لباس گرم بپوشید، در محیط های آرام قرار بگیرید و از هر گونه ترس و وحشتی جلوگیری کنید. 


5. چرا پلک چشمتان می زند؟ 

این وضعیت ناراحت كننده خیلی شایع است.. این اتفاق بیشتر مواقع برای پلک پایینی چشم ها می افتد. کارشناسان معتقدند که خستگی، استرس، مصرف کافئین زیاد منجر به این شرایط می شود. بنابراین خستگی چشم، تغذیه نامناسب، مصرف بیش از اندازه مشروبات الکلی، و آلرژی ها هم به این موضوع دامن می زند. خوشبختانه این مورد هیچ تاثیر مضری ندارد و خود به خود از بین می رود. برای اینکه به این موقعیت ناراحت کننده خاتمه دهید، مصرف الکل را قطع کنید و خوب استراحت کنید. 


6. چرا همیشه دمای بدنتان سرد است؟ 

دمای بدن با فعالیت هیپوتالاموس در مغز تنظیم می شود. هیپوتالاموس به بدن پیغام می رساند تا گرما را بیرون کند و سرما جایگزین شود. آهن در این فرآیند نقش بسزایی دارد بنابراین افرادی که کم خونی دارند بیشتر احساس سرما می کنند. گردش ضعیف خون، که بر اثر فشار خون بالا یا مصرف دارو اتفاق می افتد در میان بیماران می تواند منجر به احساس سرما شود. 
تیروئید کم کار هم متابولیسم افراد را تا حدی پایین می آورد که بدن گرمای لازم را تولید نمی کند. مطالعه اخیر نشان داده که حتی ممکن است زمینه های ژنتیکی در احساس سرمای افراد موثر باشد. اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که مدام نیاز دارید ژاکت یا لباس های پشمی حتی در تابستان بپوشید، غذاهای آهن دار مانند گوشت قرمز کم چرب، لوبیا، سبزیجات برگ دار سبز بخورید تا با کم خونی شما مقابله کند. همچنین از مصرف نیکوتین که رگهای خون را منقبض می کند و گردش خون را ضعیف می کند خودداری کنید



:: بازدید از این مطلب : 1207
|
امتیاز مطلب : 74
|
تعداد امتیازدهندگان : 27
|
مجموع امتیاز : 27
تاریخ انتشار : 22 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

غزل های سپیدم را به پای عشق رنگینت فنا کردم


سکوت عشق را دیگر میان گور تنهایی رها کردم


دل یک رنگ و پر عشقم از ان تک قلب پر کینت جدا کردم


خدا را در میان این همه غم ها فقط من بودم و تنها صدا کردم


من آن شه زاده ای بودم که خود را پیش پای تو گدا کردم


شکستم در دلم خود را تو را با قلب پر عشقم صدا کردم


دل بی رنگ و بی عشقت میان شعر های خود رها کردم


تو رنجیدی و من تنها صفای عشق را در شعر های خود ندا کردم



:: بازدید از این مطلب : 1100
|
امتیاز مطلب : 88
|
تعداد امتیازدهندگان : 31
|
مجموع امتیاز : 31
تاریخ انتشار : 22 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 

من حوا / تو آدم / بیا جهانی دیگر آغاز کنیم / لبخند بزن / بگو سیب ...

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 999
|
امتیاز مطلب : 72
|
تعداد امتیازدهندگان : 27
|
مجموع امتیاز : 27
تاریخ انتشار : 22 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

سعی کن دست کم نصف ماه رو زندگی کنی !!!

 

هنوز هم بعد از این همه سال، چهره‌ی ویلان را از یاد نمی‌برم. در واقع، در طول سی سال گذشته، همیشـه روز اول مـاه کـه حقوق بازنشستگی را دریافت می‌کنم، به یاد ویلان می‌افتم ...

ویلان پتی اف، کارمند دبیرخانه‌ی اداره بود. از مال دنیا، جز حقوق اندک کارمندی هیچ عایدی دیگری نداشت. ویلان، اول ماه که حقوق می‌گرفت و جیبش پر می‌شد، شروع می‌کرد به حرف زدن ...


روز اول ماه و هنگامی‌که که از بانک به اداره برمی‌گشت، به‌راحتی می‌شد برآمدگی جیب سمت چپش را تشخیص داد که تمام حقوقش را در آن چپانده بود.

ویلان از روزی که حقوق می‌گرفت تا روز پانزدهم ماه که پولش ته می‌کشید، نیمی از ماه سیگار برگ می‌کشید، نیمـی از مـاه مست بود و سرخوش...

من یازده سال با ویلان هم‌کار بودم. بعدها شنیدم، او سی سال آزگار به همین نحو گذران روزگار کرده است. روز آخر کـه من از اداره منتقل می‌شدم، ویلان روی سکوی جلوی دبیرخانه نشسته بود و سیگار برگ می‌کشید. به سراغش رفتم تا از او خداحافظی کنم.


کنارش نشستم و بعد از کلی حرف مفت زدن، عاقبت پرسیدم که چرا سعی نمی کند زندگی‌اش را سر و سامان بدهد تا از این وضع نجات پیدا کند؟

هیچ وقت یادم نمی‌رود. همین که سوال را پرسیدم، به سمت من برگشت و با چهره‌ای متعجب، آن هم تعجبی طبیعی و اصیل پرسید: کدام وضع؟

بهت زده شدم. همین‌طور که به او زل زده بودم، بدون این‌که حرکتی کنم، ادامه دادم:
همین زندگی نصف اشرافی، نصف گدایی!!!

ویلان با شنیدن این جمله، همان‌طور که زل زده بود به من، ادامه داد:
تا حالا سیگار برگ اصل کشیدی؟
گفتم: نه !
گفت: تا حالا تاکسی دربست گرفتی؟
گفتم: نه !
گفت: تا حالا به یک کنسرت عالی رفتی؟
گفتم: نه !
گفت: تا حالا غذای فرانسوی خوردی؟

گفتم نه
گفت: تا حالا همه پولتو برای عشقت هدیه خریدی تا سورپرایزش كنی؟
گفتم: نه !
گفت: اصلا عاشق بودی؟
گفتم: نه
گفت: تا حالا یه هفته مسکو موندی خوش بگذرونی؟
گفتم: نه !
گفت: خاک بر سرت، تا حالا زندگی کردی؟
با درماندگی گفتم: آره، ...... نه، ..... نمی دونم !!!

ویلان همین‌طور نگاهم می‌کرد. نگاهی تحقیرآمیز و سنگین ....

حالا که خوب نگاهش می‌کردم، مردی جذاب بود و سالم. به خودم که آمدم، ویلان جلویم ایستاده بود و تاکسی رسیده بود. ویلان سیگار برگی تعارفم کرد و بعد جمله‌ای را گفت. جمله‌ای را گفت که مسیر زندگی‌ام را به کلی عوض کرد.

ویلان پرسید: می‌دونی تا کی زنده‌ای؟
جواب دادم: نه !

ویلان گفت: پس سعی کن دست کم نصف ماه رو زندگی کنی    
****


هر 60 ثانیه ای رو كه با عصبانیت، ناراحتی و یا دیوانگی بگذرانی، از دست دادن یك دقیقه از خوشبختی است كه دیگر به تو باز


:: بازدید از این مطلب : 1121
|
امتیاز مطلب : 97
|
تعداد امتیازدهندگان : 34
|
مجموع امتیاز : 34
تاریخ انتشار : 22 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

باید فراموشت کنم...

 

24.gifباید فراموشت کنم چندیست تمرین میکنم24.gif

24.gifمن می توانم می شود،آرام تلقین میکنم24.gif

24.gifبا عکسهای دیگری تا صبح صحبت می کنم24.gif

24.gifبا آن اتاق خویش را بیهوده تزیین می کنم24.gif

24.gifسخت است اما می شود در نقش یک عاقل روم 24.gif

24.gifشب نه دعایت می کنم نه صبح نفرین می کنم24.gif

24.gifحالم نه اصلاٌ خوب نیست تا بعد بهتر می شود 24.gif

24.gifفکری برای این دلِ تنهای غمگین می کنم24.gif

24.gifمن می پذیرم رفته ای و بر نمی گردی همین24.gif

24.gifخود را برای درکِ این صد بار تحسین می کنم24.gif

24.gifاز جنب و جوش افتاده ام دیگر نمی گویم به خود24.gif

24.gifوقتی عروسی می کند،آن می کنم این می کنم24.gif

24.gifخوابم نمی آید ولی از ترس بیداری به زور24.gif

24.gifبا لطفِ قرصِ قَد نُقل یک خواب رنگین می کنم24.gif

24.gifاین دردِ زردِ بی کسی بر شانه جا خوش کرده است 24.gif

24.gifاز روی عادت دوستی با بار سنگین می کنم24.gif

24.gifهر چه دعا کردم نشد شاید کسی آمین نگفت24.gif

24.gifحالا تقاضای دلی سرشار از آمین می کنم24.gif

24.gifنه اسب،نه باران،نه مرد،تنهایم واین دائمی ست24.gif

24.gifاسب حقیقت را خودم با این نشان زین می کنم 24.gif

24.gifیا می برم،یا باز هم نقش شکستی تلخ را 24.gif

24.gifدر خاطرات سُرخ خود با رنج آذین می کنم24.gif

24.gifحالا نه تو مالِ منی،نه خواستی سهمت شوم24.gif

24.gifاین مشکل من بود و هست در عشق گلچین می کنم24.gif

24.gifکم کم ز یادم می روی این روزگار و رسم اوست24.gif

24.gifاین جمله را با تلخی اش صدبار تضمین می کنم



:: بازدید از این مطلب : 814
|
امتیاز مطلب : 51
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
تاریخ انتشار : 22 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

So near yet so far away 670

So near yet so far away

“When I die, I want to die like my grandfather who died peacefully in his sleep. Not screaming and yelling like all the other passengers in his car.” - – Will Rogers

.

.

The Milk Underground 888

A radical fringe element was forming deep inside the vegetarian movement
known as the Bovine Underground. You could only join if you knew the password – “moo”

.

.

.

Bucket Training 473

Competition is fierce among colleges to see who can hold the most ridiculous class of all times

.

.

.

Angry Nature 198

Nature abhors a vacuum, yet here it is creating one

.

.

.

Baby Aardvark 879

Darwin struggled mightily to explain the evolutionary role of the aardvark,
because even their mothers were stunned by the ugliness of their offspring

.

.

.

Finding Inspiration 465

Fighting for perspective. Giving it more than getting it

.

.

.

Cockfight 559

Every midterm election is nothing more than one giant cockfight

.

.

.

Good Parking 563

When we see who is working on the budget in Washington, we can begin
to understand why they are having such a difficult time

.

.

.

Flight School for Dogs 673

Waiting for Superman… waiting some more… still waiting…

.

.

.

no-moron-you-cant 572

No, you can’t!

.

.

.

Like Chopsticks 673

Some animals are born with their own chopsticks

.

.

.

Thankyou for your suffering 533

Thanks for reminding me, you bastard!

.

.

.

Pay Attention 477

Now pay attention!

.

.

.

coolest-prank 552

Life is cruel, and then there are pranksters who make it even crueler

.

.  

.

.

Safety First 762

At times, resourcefulness and stupidity appear to be on the same side

.

.

.

Polar Bear Dispute 222

Survival is rarely a friendship-building activity. If only they could eat birds

.

.

.

Mega Guitar 460

Having left his job on Wall Street, Johnson now finds himself
entertaining the same people he used to bilk

.

. .

.

Bats 3563

Bats, known for their crazy sleeping habits, but proud of their manhood

.

.

.

Parakeet Skateboards 893

Extreme parakeets. They charge a premium for these at the pet store

.

.

.

Volcano 783

Ancient cultures believed that the sun was made from volcanoes on earth. I think they were right

.

.

.

Invisibility 764

…it can happen at any time!

.

.

.

Are we there yet 087

Are we there yet?

.

.  .

.

.

Lose Lose 422



:: بازدید از این مطلب : 1431
|
امتیاز مطلب : 43
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
تاریخ انتشار : 22 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
mecca.jpg (904×675)

 *إنْ لَمْ یَکُنْ لَکُمْ دینْ فَکونوا احراراً فی دُنیاکُمْ *     

 "اگر دین نداری پس آزاد زندگی کن"

امام حسین (ع)

*********************************

چه درس های بسیاری که در پس عاشورا قرار ندارد !کافی است کمی فکر کنیم !




:: بازدید از این مطلب : 1098
|
امتیاز مطلب : 46
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
تاریخ انتشار : 21 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
 
 
 
لبخند جذابتان می کند
همه ما به سمت افرادیکه لبخند می زنند کشیده می شویم. لبخند یک کشش و جذبه فوری ایجاد می کند. دوست داریم نسبت به آنها شناخت پیدا کنیم


. لبخند حال و هوایتان را تغییر می دهد
دفعه بعدی که احساس بی حوصلگی و ناراحتی کردید، لبخند بزنید. لبخند به بدن حقه می زند

.
لبخند مسری است
لبخند زدن برایتان شادی می آورد. با لبخند زدن فضای محیط را هم شادتر می کنید و اطرافیان را مانند آهن ربا به سمت خود می کشید


. لبخند زدن استرس را از بین می برد
وقتی استرس دارید، لبخند بزنید. با اینکار استرستان کمتر می شود و می توانید برای بهبود اوضاع وارد عمل شوید


. لبخند زدن سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند
به این دلیل عملکرد ایمنی بدن تقویت می شود که شما احساس آرامش بیشتری دارید. با لبخند زدن از ابتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی جلوگیری کنید

 
. لبخند زدن فشارخونتان را پایین می آورد
وقتی لبخند می زنید، فشارخونتان به طرز قابل توجهی پایین می آید. لبخند بزنید و خودتان امتحان کنید

 
 
. لبخند زدن اندورفین، سروتونین و مسکن های طبیعی بدن را آزاد می کند
تحقیقات نشان داده است که لبخند زدن با تولید این سه ماده در بدن باعث بهبود روحیه می شود. می توان گفت لبخند زدن یک داروی مسکن طبیعی است

 
. لبخند زدن چهره تان را جوانتر نشان می دهد
عضلاتی که برای لبخند زدن استفاده می شوند صورت را بالا می کشند. پس نیازی به کشیدن پوست صورتتان ندارید، سعی کنید همیشه لبخند بزنید


. لبخند زدن باعث می شود موفق به نظر برسید
به نظر می رسد که افرادیکه لبخند می زنند اعتماد به نفس بالاتری دارند و در کارشان بیشتر پیشرفت می کنند

 
. لبخند زدن کمک می کند مثبت اندیش باشید
لبخند بزنید. حالا سعی کنید بدون از بین رفتن آن لبخند به یک مسئله منفی فکر کنید. خیلی سخت است. وقتی لبخند می زنیم بدن ما به بقیه بدن پیغام می فرستد که "زندگی خوب پیش می رود". پس با لبخند زدن از افسردگی، استرس و نگرانی دور بمانید.
پس....همیشه لبخند بزنید
... 
!قبوله....همیشه لبخند میزنید
نمی زنی
 
از این یاد بگیر
 حتما تا حالا دوست خوش خنده داشتی.  دوست خوش خنده یک نعمته. سعی کن همیشه دوستیت را باهاش حفظ کنی 


:: بازدید از این مطلب : 1275
|
امتیاز مطلب : 56
|
تعداد امتیازدهندگان : 21
|
مجموع امتیاز : 21
تاریخ انتشار : 20 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
با ترک این عادت زیبایی شما  چند برابر می شود  

در اینجا به 5 عادت اشتباهی اشاره می‌كنیم كه می‌توانند برای زیبایی شما مضر باشند.
1. مالدین مچ‌ها به هم بعد از عطر زدن:
عطرها از مولكول‌های فراری درست شده‌اند كه در مواجهه با گرما، سرما و سایش تبخیر می‌شوند. بهترین شیوه عطر زدن این است كه شما عطر را 15 سانتی‌متری مچ به سمت داخل یا آرنج یا گردن اسپری كنید. بعد از آن نباید به هیچ‌عنوان به این نقاط دست زد. باید اجازه داد عطر اسپری شده در مجاورت هوا خشك شود. می‌توانید كمی مچ دستتان را در هوا تكان دهید یا آن را فوت كنید. بعد اجازه دهید عطر به آرامی با دمای بدن شما تبخیر شود.

2. جمع كردن چشم‌ها در نور آفتاب
جمع كردن چشم‌ها در زیر نور آفتاب می‌تواند سبب بروز چروك‌هایی اطراف چشم و پیشانی شود. حتی غیر از جنبه نازیبایی كه در چهره شما ایجاد می‌كند، اشعه ماورای بنفش خورشید می‌تواند سبب بروز فوتوكراتین یا سوختگی كره چشم شود كه از جمله نشانه‌های آن درد چشم، سوزش، قرمزی چشم، سردرد و التهاب پلك است. در ضمن ماندن طولانی‌مدت زیر نور آفتاب می‌تواند احتمال بروز آب‌مروارید و ضعف ماهیچه‌های چشم در سالمندی را هم افزایش دهد كه از جمله شایع‌ترین علل كوری در افراد بالای 50 سال است.

بهترین كار این است كه در طول سال چه زمستان و چه تابستان از عینك‌های آفتابی استاندارد استفاده كنید كه می‌توانند تا 99 درصد جلوی تابش اشعه‌های UVA و UVB به چشم را بگیرند.

3. سوهان كشیدن به ناخن در حركت رفت و برگشت :
حركت رفت و برگشت هنگام سوهان كشیدن سبب جدا شدن لایه‌های گوناگون ناخن شده و در نهایت ناخن‌ها را سست و شكننده می‌كند. در صورتی كه می‌خواهید سوهان بكشید و ناخن‌های بلندی دارید ابتدا آنها را به اندازه دلخواه كوتاه كنید بعد به یك جهت آنها را سوهان بزنید. از سوهان‌های فلزی هم تا جای ممكن استفاده نكنید.

4. برداشتن بیش از اندازه ابروها:
برداشتن بیش از اندازه ابروها و نازك كردن آنها صورت را پیرتر نشان می‌دهد. پر كردن ابرو با مداد و تتو نیز هیچ‌گاه نمی‌تواند مانند یك ابروی طبیعی پهن زیبا به نظر برسد. نكته دیگر اینكه برداشتن ابرو به اشكال غیرطبیعی می‌تواند از زیبایی صورت بكاهد. ابرو هر چه حالتی طبیعی‌تر داشته باشد زیباتر است. برای برداشتن ابروها حتما نزد یك متخصص ابروكار بروید تا برحسب شكل صورت شما زیباترین ابرویی را كه به چهره شما می‌آید درست كند.

5. نشستن برس و پدهای آرایشی :
پدها و برس‌های آرایشی از جمله وسایل شخصی هر فرد هستند اما با این حال در طول زمان پوست مرده، روغن و رنگ‌ها روی آن نشسته و اكسید می‌شود و حتی باكتری‌ها می‌توانند روی آنها تجمع پیدا كنند. استفاده از برس‌ و پدهای كثیف می‌تواند آرایش شما را نازیبا كرده و حتی سبب بروز ناراحتی‌های پوستی و به ویژه جوش روی صورت شما شود. بهترین كار شست‌وشوی مرتب وسایل آرایشی با آب ولرم و شامپو و خشك كردن آنها است. حتی می‌توانید از پاك‌كننده‌های آرایشی هم استفاده كنید.

منبع:salamatiran.com



:: بازدید از این مطلب : 1156
|
امتیاز مطلب : 61
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
تاریخ انتشار : 19 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
   
news1291191668.jpg

یك متخصص تغذیه گفت: دخترانی كه شب‌ها دیر می‌خوابند در معرض خطر ابتلا به پوكی استخوان قرار دارند.
سیدضیاءالدین مظهری افزود:‌ دیر خوابیدن دختران را بیشتر در معرض خطر ابتلا به پوكی استخوان قرار می‌دهد و كم تحركی و استفاده نكردن از آفتاب نیز خطر بروز این بیماری را باز هم بیشتر می‌كند.
وی گفت: افرادی كه شب دیر می‌خوابند به دلیل بی‌خوابی میل به مصرف صبحانه ندارند و باید خواب كافی داشته باشند تا بتوانند صبح با نشاط از خواب بیدار شوند.
این متخصص تغذیه اضافه كرد: افرادی كه در سنین رشد زود می‌خوابند امكان رشد بیشتری دارند و ذهن و جسم آنها آمادگی بهتری برای انجام كارهای مختلف دارد.
مظهری گفت: سم‌زدایی در بدن هنگام شب و خواب اتفاق می‌افتد و با طلوع آفتاب هورمون‌ها فعالیت خود را شروع می‌كنند و همه ساخته‌های بدن در طول شب را استحكام می‌بخشند.

منبع: afkarnews.com



:: بازدید از این مطلب : 1102
|
امتیاز مطلب : 45
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
تاریخ انتشار : 19 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal


خوردن آب سرد بعد از غذا یعنی خوش آمدگفتن به سرطان!
شاید نوشیدن یک لیوان آب سرد بعد از غذا، بسیار لذت بخش است اما آب سرد مواد روغنی که در آن لحظه مصرف کرده اید را سفت میکند روند هضم غذا را کند میکند

دکتر استفان مارک، بیمارهای سرطانی در مرحله آخر را با استفاده از روش های "نامتعارف" درمان کرده است و بسیاری از آنها بهبود یافتند او به درمان طبیعی درمقابل با بیماریها معتقد است .

شاید نوشیدن یک لیوان آب سرد بعد از غذا، بسیار لذت بخش است اما آب سرد مواد روغنی که در آن لحظه مصرف کرده اید را سفت میکند روند هضم غذا را کند میکند زمانی که این رسوبها با اسید واکنش نشان میدهند و شکسته میشوند و سریعتر از غذاهای جامد، توسط روده جذب میشوند بسیار سریع این امر موجب چاقی و سپس سرطان میشود بهتر این است که بعد از غذا، سوپ گرم و یا آب ولرم مصرف کنید.
 
منبع :parsine.com



:: بازدید از این مطلب : 934
|
امتیاز مطلب : 47
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
تاریخ انتشار : 19 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
-در عروسی میتونید لباسی رو که بارها به تن کردید رو دوباره بپوشید .


2-میتونید هر صد سال یه بار هم موهاتون رو شونه نکنید و بعد بگید مد روزه .


3-از ترس اینکه کسی سن شما رو بفهمه شناسنامتون رو قایم نمیکنید .


4-مطمئنا استهلاک فک شما به مراتب کمتر است .


5- مدل لباس دختر شمسی خانم چشمهاتون رو داخل دهانتون سرنگون نمیکنه .


6-در موقع استرس هیچوقت ناخنهای خود را نمیجوید .


7-هفته ای دو بار شکست عشقی نمیخورید!


8-لازم نیست از 18 سالگی موهای سرتون رو رنگ کنید چون موهای جوگندمی خیلی هم به شما می­آد .


9- فقط شما میتونید برید استادیوم .


10- خودتون پنچری ماشینتونو میگیرید.


11-لازم نیست با قرار دادن انواع جکهای هیدرولیک و غیر هیدرولیک در پاشنه کفش قدتون رو افزایش بدید .


12- میتونید تمام روز بادوستانتون برید کوه و وقتی برمیگردید خونه برای خانمتون تعریف کنید که چه روز پرکاری داشتید .


13- موقع خواستگاری به هیچ وجه نگران بر هم خوردن تعادل سینی چای نیستید .


14- از دیدن کله پاچه دچار تشنج نمیشید .


15- هیچ کس از اینکه دست پخت افتضاحی دارید به شما ایراد نمیگیره .


16- فقط شمایید که لذت تماشا کردن فوتبال یوونتوس- بارسلونا را با گزارش عادل فردوسی پور درک میکنید


17- فقط شمایید که میتونید لذت تکچرخ زدن با CG رو تجربه کنید .


18- میتونید با خط ریشتون بیش از 12000 اثر هنری خلق کنید .


19- به طلا و جواهرات دیگران در حالی که دارید از حسادت منفجر میشید نگاه نمیکنید


20- تو عروسی ها لازم نیست چند تن زنجیر از خودتون آویزون کنید که تازه دیگران ازتون بپرسند بدلییییییه ؟


21- سر سفره عقد لازم نیست برید گل بچینید و گلاب بیارید و نون بگیرید و اینا...


22- در حالی که خواهرتون باید بمونه خونه و آشپزی یاد بگیره شما میرید بیرون و گل کوچیک بازی میکنید .


23- لازم نیست آدرس تمام مزون ها، پاساژها ،بوتیک ها و مراکز لاغری شهرتون رو حفظ باشید .


24- اگه تو خیابون تویوتا کمری جلوی پاتون نگه نداشت به راحتی سوار یه پیکان میشید .


25- لازم نیست همیشه جای جورابهای همسرتون رو حفظ باشید .


26- فقط شما میتونید سه ساعت تمام برنامه نود رو با دوستاتون تفسیر کنید .


27- لازم نیست روزی چهار بار مثل آمپول ب کمپلکس سریالهای بی سر و ته وطنی رو تماشا کنید .


28- لازم نیست سالی یه بار زاویه دماغتون رو نسبت به افق تغییر بدید.


29- میتونید حتی تا محل کارتون رو هم با دوچرخه طی کنید و کسی اونجوری به شما نگاه نکنه .


30- میتونید راحت رو صندلی های جلوی اتوبوس بشینید و در عقب دود نخورید(البته این اتوبوس های BRTاین قضیه رو خرابش کرد) .


31- میتونید با شلوارک و رکابی راحت تا سر کوچه برید .


32- خیالتون راحته که هرگز یک خواهر شوهر (و ایضا جاری) که مدام رو اعصابتون رزم آیش برقرار کنه ندارید .


33- لباسهاتون ظرف 48 ساعت دلتون رو نمیزنه .


34- در زیر گرمای نابود کننده تابستون خیلی راحت با یه آستین کوتاه میایید بیرون .


35- نیازی ندارید هر روز که از خواب پا میشید تا ساعت 6 بعدازظهر رو جلوی آیینه با خودتون ور برید .


36- نیازی نیست سه چهارم عمرتون رو توی کلاسهای آشپزی ،خیاطی، گلدوزی، آموزش فال شیرموز و تقویت اعتماد به نفس در 3/0 ثانیه بگذرانید .


37- نیازی نیست داخل کیفتون به تعداد رنگهای یک LCD لنز چشم داشته باشید(رنگهای LCD معمولا بالای 16 میلیون میباشد) .


38- اگه به انواع فنون حرکات موزون آشنا نبودید هیچ اشکالی نداره .


39- فقط شما میفهمید که یک 206 اسپرت خفن چقدر زیباست .


40- بدون اینکه کسی بهتون چیزی بگه میتونید ساعتها پلی استیشن بازی کنید.


41- با دیدن سوسک و موش و امثالهم اجدادتون از گور در نمیایند و جلوتون رژه نمیروند .


42- فرق CD رو با بشقاب میوه خوری متوجه میشید .


43- با یک سرماخوردگی سه ماه در CCU بیمارستان بستری نخواهید شد .


44- میتونید یه جوک بامزه تعریف کنید بدون اینکه خودتون قبل از همه دو ساعت تمام بهش بخندید .


45- روی در هیچ مغازه ای ننوشته اند که از پذیرفتن آقایانی که شئونات اسلامی را رعایت نکنند معذوریم(بس که محجوب هستند آخه) .


46- داشتن ریش پروفسوری از ویژگی های بسیار ممتاز است که مخصوص شما آقایان میباشد .


47- فقط شما میتونید کت و شلوار بپوشید و کروات بزنید و کلی خوشتیپ بشید .


48- بیش از 60 درصد رشته های مهندسی رو شما به خودتون اختصاص دادید(دیگه از این با کلاس تر؟) .


49- و در نهایت اینکه میتونید تو خیابون از هر کس که دلتون خواست بپرسید ساعت چنده؟! (این یکی دیگه ته ویژگی بود)



:: بازدید از این مطلب : 978
|
امتیاز مطلب : 71
|
تعداد امتیازدهندگان : 25
|
مجموع امتیاز : 25
تاریخ انتشار : 19 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

بخور، منافذ پوست را نمی‌بندد
با شروع فصول سرد سال، هوا سرد و خشك می‌شود و بسیاری از افراد به دنبال راهی برای مرطوب نگه داشتن هوای تنفسی و پوستشان خواهند بود. یكی از كارهای مفیدی كه می‌توان انجام داد، استفاده از بخار آب برای مرطوب كردن لایه شاخی پوست است...

البته به شرط اینكه پس از استفاده از آن، پوست خود را با استفاده از یك مرطوب‌كننده نرم كنید. بخور آب معمولی برای رفع خشكی پوست بسیار مفید است و شما را شاداب‌تر می‌كند اما تصوراتی مبنی بر اینكه بخور بر منافذ باز پوست تاثیر می‌گذارد، غلط است. بخور دادن تاثیری در بستن منافذ باز پوست ندارد.

اگر شما مشكل پوستی خاصی ندارید و لایه شاخی پوستتان سالم است و می‌تواند آب موجود در خود را حفظ كند، با بهره‌گیری از بخار آب پوستتان شاداب‌تر می‌شود حتی اگر لایه شاخی پوست این فاكتور سلامت را نداشته باشد و مدام خشك و پوسته‌پوسته شود، استفاده از بخور آب معمولی به علاوه كِرِم مرطوب‌كننده می‌تواند پوست شاداب‌تر نشان دهد.
این حالت در برخی بیماری‌های ژنتیكی كه به كاهش غدد چربی‌ساز و كاهش غدد تولید عرق منجر می‌شوند، دیده می‌شود. پوست این افراد به دلیل بیماری ذاتی‌ای كه دارند، تمایل به پوسته‌پوسته شدن دارد كه این حالت ناراحت‌كننده است و بخور می‌تواند برایشان مفید باشد.

امروزه استفاده از دستگاه‌های بخور سرد و گرم در خانواده‌ها رایج شده است. البته بخاری كه سرد باشد، لایه شاخی پوست را می‌شكند ولی دمای در حد 14 تا 20 درجه می‌تواند بهترین لطافت را به پوست ببخشد. خانواده‌هایی كه زمینه حساسیت و آلرژی دارند، یعنی در فصل‌های خاص به سوزش و آبریزش از چشم یا خارش چشم، خارش پوست، كهیر یا دیگر علامت‌های آلرژیك مانند علایم آسم را مبتلا می‌شوند، می‌توانند با استفاده از بخار آب، هوای مطبوع‌تری را در فصل سرد داشته باشند. اگر شما هیچ زمینه آلرژیكی در خانواده به صورت ارثی ندارید نیازی نیست هزینه خرید دستگاه بخور را به خود تحمیل كنید.

در قدیم كه چراغ‌های غذاپزی یا گرمایشی بسیار وجود داشت، در فصل سرد خانم‌ها با قرار دادن یك كتری یا ظرف آب، هوای خانه‌هایشان را مرطوب می‌كردند و به آن لطافت می‌دادند. هم تنفس راحت‌تر بود و پوست مرطوب می‌ماند و هم همیشه چای آماده بود اما امروز دستگاه‌های بخور جای آن را گرفته است. استفاده از بخور مانعی ندارد اما اگر خانم‌ها یا افراد دیگر تصور می‌كنند منافذ باز پوستشان كه یك خصوصیت ژنتیكی و خانوادگی است را می‌توانند با بخور دادن از بین ببرند منتظر چنین رخدادی نباشند.


:: بازدید از این مطلب : 1247
|
امتیاز مطلب : 48
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
تاریخ انتشار : 19 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

moharam2.jpg

 

 

 

دل را اگر از حسین بگیرم چه كنم

 

بی عشق حسین اگر بمیرم چه كنم

 

فردا كه كسی را به كسی كاری نیست

 

دامان حسین اگر نگیرم چه كنم



:: بازدید از این مطلب : 919
|
امتیاز مطلب : 52
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
تاریخ انتشار : 19 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
کرم پودر یا پنکیک،کدام جوانتر نشان می دهند؟  
news1291790151.jpg

شاید شما هم جزو آن دسته از خانمهایی باشید که بعد از میکاپ و آرایش سنتان بیشتر دیده شود که البته ناگفته نماند در اکثر مواقع این اتفاق خواهد افتاد و چون به نظر می رسد با آرایش می توان زیباتر از قبل بود بیشتر آرایش می کنیم و همین سبب می شود که با میکاپی غلیظ و نامتعادل سنمان بیشتر دیده شود .
یکی از مهمترین مراحل آرایش صورت آماده سازی پوست است که می توان گفت اساسی ترین قسمت میکاپ است چرا که اگر پوست یکدست و صاف دیده نشود آرایشهای نقاط دیگر زیبایی خود را آنطور که باید نخواهند داشت بنابراین باید این مرحله را بیشتر مد نظر داشت.
برای اینکه هنگام آرایش پوستمان به گونه ای دیده شود که ما تنها آن را آماده کرده باشیم و با انواع کرمها طوری آن را نسازیم که هرچه ناصافی و چین و چروک است دیده شود و به نوعی سنمان را بیشتر نشان ندهد بهتر است :
 
 اولا : بدون در نظر گرفتن سن و رنگ پوست،  اگر پوست براق و شفافی دارید که از انواع پوستهایی است که مثل آینه می درخشد اما هر از گاهی جوشهای ریزی هم در آن دیده می شود بهتر است بعد از زدن ضد آفتاب مخصوص پوستتان از پنکیک استفاده کنید چرا که در این مواقع پنکیک هم قدرت پوشانندگی خوبی برای جوشها دارد و هم اینگونه پوستها را جوانتر نشان خواهد داد که البته توجه داشته باشید که هیچگاه پنکیک را دور چشمها نزنید و تنها با گذاشتن و برداشتن پد آن پوست را کمی مات کنید .
 
 دوما: اگر پوستی خشک دارید و همیشه مجبورید آن را با انواع کرمهای مرطوب کننده مرطوب نگه دارید بهتر است در بعضی موارد نه همیشه آنهم به ترتیبی که در پایین گفته شده است از پنکیک در پایان آرایشتان استفاده کنید چرا که در هر سنی که باشید خشکی پوستتان باعث میشود که با پنکیک خطوط چهره ی شما بیشتر مشخص شود، راه بهتر آن است که پس از استفاده از ضد آفتاب مخصوص پوستتان تنها از یک کرم پودر خوب استفاده کنید که در صورتی که دوست داشتید پوستتان مات دیده شود از نوع مات آن را تهیه کرده و روی ضد آفتابتان بزنید .
 
 سوما :اگر پوستی کدر و دارای جوش و همینطور لکهای به جا مانده از جوش دارید و می خواهید آن را برای یک آرایش ملایم و زیبا آماده کنید بهتر است ابتدا ضد آفتاب فاقد چربی خود را بزنید، سپس از یک کرم پودر خوب که قابلیت پوشانندگی خوبی دارد استفاده کرده و تمام نقاط پوست را با آن بپوشانید و با حرکت آرام ضربه زدن آن را خوب بر روی پوست بخوابانید و در پایان کار آرایش هم پد یا همان ابر پنکیک را برداشته و با حرکت گذاشتن و برداشتن بر روی پوست، آن را کمی از براقی به ماتی برسانید . باز هم در نظر داشته باشید که پد را اطراف چشمها نمالید، همینطور آن را روی پوست نکشید فقط بگذارید و بردارید.
 
نکته ی قابل ذکر: دختران و خانمهایی که پوست بسیار خشکی دارند حتما ابتدا از یک ضد آفتاب مخصوص، سپس از مرطوب کننده ای مناسب استفاده کرده و پس از مرطوب ساختن پوست و جذب کامل  آنها از پنکیک استفاده کنند .
 
نتیجه : اگر آماده سازی و زیر ساخت پوست برای آرایش با کرمهای لازم درست انجام شود، مات بودن پوست توسط پنکیک می تواند در جوان نشان دادن و شیکتر بودن آرایش بیش از کرم پودر های براق کمک کند.

منبع:seemorgh.com

گرداوری:گروه شتاب

 



:: بازدید از این مطلب : 1098
|
امتیاز مطلب : 60
|
تعداد امتیازدهندگان : 21
|
مجموع امتیاز : 21
تاریخ انتشار : 18 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

کاش می دانستی 

بعداز آن دعوت زیبا به ملاقات خودت

من چه حالی بودم!

خبر دعوت دیدارت چونکه از راه رسید

پلک دل باز پرید

من سراسیمه به دل بانگ زدم

آفرین قلب صبور

زود برخیز عزیز

جامه تنگ در آر

وسراپا به سپیدی تو درآ.

وبه چشمم گفتم:

باورت می شود ای چشم به ره مانده خیس؟

که پس از این همه مدت ز تو دعوت شده است!

چشم خندید و به اشک گفت برو

بعداز این دعوت زیبا به ملاقات نگاه.

و به دستان رهایم گفتم:

کف بر هم بزنید

هر چه غم بود گذشت.

دیگر اندیشه لرزش به خود راه مده!

وقت ان است که آن دست محبت ز تو یادی بكند

 خاطرم راگفتم:

زودتر راه بیفت

هر چه باشد بلد راه تویی.

ما که یک عمر در این خانه نشستیم تو تنها رفتی

بغض در راه گلو گفت:

مرحمت کم نشود

گوییا بامن بنشسته دگر کاری نیست.

جای ماندن چو دگر نیست از این جا بروم

پنجه از مو بدرآورده به آن شانه زدم

و به لبها گفتم:

 خنده ات را بردار 

 دست در دست تبسم بگذار 

و نبینم دیگر 

که تو برچیده و خاموش به کنجی باشی

 مژده دادم به نگاهم گفتم:

نذر دیدار قبول افتادست 

 ومبارک بادت 

 وصل تو با برق نگاه

 و تپش های دلم را گفتم:

اندکی آهسته 

 آبرویم نبری 

 پایکوبی ز چه برپا کردی

نفسم را گفتم:

جان من تو دگر بند نیا 

 اشک شوقی آمد 

تاری جام دو چشمم بگرفت

و به پلکم فرمود:

 همچو دستمال حریر بنشان برق نگاه 

پای در راه شدم

 دل به عقلم می گفت:

 من نگفتم به تو آخر که سحر خواهد شد

 هی تو اندیشیدی که چه باید بکنی 

 من به تو می گفتم: او مرا خواهد خواند

 و مرا خواهد دید

 عقل به آرامی گفت:

 من چه می دانستم 

 من گمان می کردم 

 دیدنش ممکن نیست 

و نمی دانستم 

بین من با دل او صحبت صد پیوند است

 سینه فریاد 

حرف از غصه و اندیشه بس است 

 به ملاقات بیندیش و نشاط 

 آخر ای پای عزیز 

 قدمت را قربان 

 تندتر راه برو 

 طاقتم طاق شده

 چشمم برق می زد /اشک بر گونه نوازش می کرد/لب به لبخند تبسم میكرد /دست بر هم میخورد  

 مرغ قلبم با شوق سر به دیوار قفس می كوبید

 عقل شرمنده به آرامی گفت:

 راه را گم نکنید

 خاطرم خنده به لب گفت نترس 

 نگران هیچ مباش 

 سفر منزل دوست کار هر روز من است

 عقل پرسید :؟ 

 دست خالی که بد است 

 کاشکی...

 سینه خندید و بگفت:

دست خالی ز چه روی !؟ 

 این همه هدیه کجا چیزی نیست!

 چشم را گریه شوق 

قلب را عشق بزرگ 

 روح را شوق وصال 

 لب پر از ذکر حبیب 

  خاطر آکنده یاد



:: بازدید از این مطلب : 1030
|
امتیاز مطلب : 53
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
تاریخ انتشار : 18 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

ورژن جدید روباه و کلاغ

عکس های طنز و دیدنی - عکس روز



:: بازدید از این مطلب : 913
|
امتیاز مطلب : 42
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
تاریخ انتشار : 17 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
فواید ذرت مکزیکی را بدانید   
news1291543006.jpg

 ذرت مكزیكی یكی از تنقلاتی است كه چند سالی در سبد غذایی مردم جای گرفته و اغلب خانواده‌ها به دلیل طعم و مزه مطلوب از آن به عنوان یك میان وعده غذایی استفاده می‌كنند.



این روند استقبال به‌گونه‌ای است كه طبع نسل جوان نیز دیگر به كمتر از ذرت مكزیكی رضایت نمی‌دهد. حال سوال اینجاست ذرت، مكزیكی‌اش خوب است یا كبابی؟


ذرت از خانواده گندمیان و در كشور مكزیك تكامل یافته و پس از گندم و برنج، قوت مردم را تشكیل می‌دهد. این غله سرشار از ویتامین‌های گروه C، B، A و املاح معدنی كلسیم، پتاسیم، فسفر و آهن بوده و قسمت اعظم آن را مواد نشاسته‌ای تشكیل می‌دهد. رنگ زرد ذرت به دلیل وجود زئین و آنتی‌اكسیدان بوده و آنزیم‌ها و فیبر نامحلول آن برای محافظت از روده و پیشگیری از یبوست و بواسیر مفید است.



این خوراكی معمولا به اشكال متنوعی مثل كنسروی، بخارپز، كبابی واخیرا مكزیكی مورد استفاده قرار می‌گیرد كه بهترین نوع‌آن بخار پز خانگی است. پختن ذرت نه تنها باعث كاهش مواد مغذی آن نمی‌شود بلكه خاصیت آنتی اكسیدانی آن را نیز افزایش می‌دهد.



در ذرت خام مواد آنتی‌اكسیدانی به فیبرهای غیرمحلول متصل شده و غیرفعال هستند، ولی عمل پخت موجب شكستن این اتصال و آزادسازی این تركیبات مفید می‌شود. به همین دلیل نوع بخار پز ذرت را انتخاب كنید و كمتر سراغ نوع مكزیكی آن بروید.



البته خوردن ذرت كبابی یا همان بلال نیز توصیه می‌شود، ولی باید توجه داشت كه بلال‌ها هنگام كباب شدن نسوزند؛ چرا كه با سوختن هر ماده غذایی احتمال سرطان‌زایی آن افزایش می‌یابد. بد نیست بدانید كه بلال پس ازكباب شدن اگر در آب نمك قرار داده شود مقداری از خاصیت خود را از دست خواهد داد.



حال شاید این سوال مطرح شود، ذرت مكزیكی هم كه پخته می‌شود پس چرا مضر است؟ در این رابطه باید گفت: اضافه كردن كره، نمك و برخی افزودنی‌های دیگر سبب افزایش كالری ذرت مكزیكی می‌شود. این تركیب غذایی بسیار پركالری، چرب، شور و تند بوده و مصرف آن برای بیماران قلبی ـ عروقی و مبتلایان به فشار و چربی خون و افراد دارای اضافه وزن بسیار مضر و خطرناك است.



البته اگر این غذا با كمترین میزان نمك تهیه و به جای كره و روغن جامد درصد اندكی به آن روغن مایع اضافه شود می‌تواند خصوصا در فصول سرد سال كه استقبال، افراد به مصرف غذاها و خوراكی‌های گرم بیشتر می‌شود یك تنقل خوب محسوب ‌شود.



توصیه‌ها


ذرت از نظر ویتامین PP كه ویتامین جلوگیری‌كننده از بیماری «پلاگر» است، فقیر است. مشخصه اصلی بیماری پلاگر مشكلات پوستی است. مصرف شیر، گوشت، ماهی و حبوبات به همراه ذرت از بروز این بیماری پیشگیری می‌كند.تا حد امكان سعی كنید ذرت مكزیكی را به صورت خانگی تهیه كنید. كنار خیابان و مراكز پر رفت و آمد مكان مناسبی برای طبخ ذرت مكزیكی نیست. این مكان‌ها مملو از آلودگی‌ها و میكروب‌های بیماری‌زایی هستند كه در صورت نفوذ به ماده غذایی می‌توانند برای مصرف‌كنندگان خصوصا كودكان بسیار مخاطره‌آمیز باشند.


 



منبع : jamejamonline.ir



:: بازدید از این مطلب : 938
|
امتیاز مطلب : 39
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : 17 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

مهم نیست چه سنی داری هنگام سلام کردن مادرت را در آغوش بگیر.

اگر کسی تو را پشت خط گذاشت تا به تلفن دیگری پاسخ دهد تلفن را قطع کن.

هیچوقت به کسی که غم سنگینی دارد نگو " می دانم چه حالی داری " چون در واقع نمی داني.

یادت باشد گاهی اوقات بدست نیاوردن آنچه می خواهی نوعی شانس و اقبال است.

هیچوقت به یک مرد نگو موهایش در حال ریختن است. خودش این را می داند.

از صمیم قلب عشق بورز. ممکن است کمی لطمه ببینی، اما تنها راه استفاده بهینه از حیات همین است.

در مورد موضوعی که درست متوجه نشده ای درست قضاوت نکن.

وقتی از تو سوالی را پرسیدند که نمی خواستی جوابش را بدهی، لبخند بزن و بگو:  "برای چه می خواهید بدانید؟"

هرگز موفقیت را پیش از موقع عیان نکن.

هیچوقت پایان فیلم ها و کتابهای خوب را برای دیگران تعریف نکن.

 وقتی احساس خستگی می کنی اما ناچاری که به کارت ادامه بدهی، دست و صورتت را بشوی و یک جفت جوراب و یک پیراهن تمیز بپوش. آن وقت خواهی دید که نیروی دوباره بدست آورده ای.

 هرگز پیش از سخنرانی غذای سنگین نخور.

 راحتی و خوشبختی را با هم اشتباه نکن.

 هیچوقت از بازار کهنه فروشها وسیله برقی نخر.

 شغلی را انتخاب کن که روحت را هم به اندازه حساب بانکی ات غنی سازد.

 سعی کن از آن افرادی نباشی که می گویند : " آماده، هدف، آتش "   

 هر وقت فرصت کردی دست فرزندانت را در دست بگیر. به زودی زمانی خواهد رسید که او اجازه این کار را به تو نخواهد داد.

 چتری با رنگ روشن بخر. پیدا کردنش در میان چتر های مشکی آسان است و به روزهای غمگین بارانی شادی و نشاط می بخشد.

 وقتی کت و شلوار تیره به تن داری شیرینی شکری نخور.

 هیچوقت در محل کار درمورد مشکلات خانوادگی ات صحبت نکن.

 وقتی در راه مسافرت، هنگام ناهار به شهری می رسی رستورانی را که در میدان شهر است انتخاب کن.

در حمام آواز بخوان.

در روز تولدت درختی بکار.

طوری زندگی کن که هر وقت فرزندانت خوبی، مهربانی و بزرگواری دیدند، به یاد تو بیفتند.

بچه ها را بعد از تنبیه در آغوش بگیر.

فقط آن کتابهایی را امانت بده که از نداشتن شان ناراحت نمی شوی.

ساعتت را پنج دقیقه جلوتر تنظیم کن.

هنگام بازی با بچه ها بگذار تا آنها برنده شوند.

شیر کم چرب بنوش.

هرگز در هنگام گرسنگی به خرید مواد غذایی نرو. اضافه بر احتیاج خرید خواهی کرد.

فروتن باش، پیش از آنکه تو به دنیا بیایی خیلی از کارها انجام شده بود.

از کسی که چیزی برای از دست دادن ندارد، بترس.

فراموش نکن که خوشبختی به سراغ کسانی می رود که برای رسیدن به آن تلاش می کنند

:: بازدید از این مطلب : 967
|
امتیاز مطلب : 42
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : 16 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 



:: بازدید از این مطلب : 1147
|
امتیاز مطلب : 34
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : 16 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal


تا حالا عادت داشتيد اشياء بي مصرف رو انبار کنيد؟ و فکر کنيد يه روزي – کي ميدونه چه وقت – شايد به دردتون بخوره؟

تا حالا شده که پول هاتون رو جمع کنين و به خاطر اينکه فکر مي کنيد در آينده شايد بهش محتاج بشين، خرجش نکنيد؟

تا حالا شده که لباسهاتون، کفشهاتون، لوازم منزل و آشپزخونتون و چيزاي ديگه رو که حتي يکبار هم از اونا استفاده نکردين، انبار کنيد؟

درون خودت چي؟ تا حالا شده که خاطره ي سرزنش ها، خشم ها، ترس ها و چيزاي ديگه رو به خاطر بسپاري؟

ديگه نکن! تو داري بر خلاف مسير کاميابي خودت حرکت مي کني!

بايد جا باز کني ... ، يه فضاي خالي تا اجازه بده چيزاي تازه به زندگيت وارد بشه.

بايد خودتو از شر چيزاي بي مصرفي که در تو و زندگيت هستن خلاص کني تا کاميابي به زندگيت وارد بشه.

قدرت اين تهي بودن در اينه که هر چي که آرزوش رو داشتي ، جذب مي کنه.

تا وقتي که در جسم و روح خودت احساسات بي فايده رو نگهداري، نمي توني جاي خالي براي موقعيت هاي تازه بوجود بياري.

خوبيها بايد در چرخش باشن ....

کشوها، قفسه ها، اتاق کار و گاراژ رو تميز کن.

هر چيزي رو که ديگه لازم نداري بنداز دور ...

ميل به نگهداشتن چيزاي بي مصرف، زندگي رو پر پيچ و تاب مي کنه.

اين اشياء نيستن که چرخ زندگي تو رو به حرکت در ميارن .....

به جاي نگهداشتن ...

وقتي انبار مي کنيم، احتمال خواستن رو تصور مي کنيم ، احتمال تنگدستي رو ....

فکر مي کنيم که فردا شايد لازم بشن و نمي تونيم دوباره اونا رو فراهم کنيم ...

با اين فکر تو دو تا پيغام به مغزت و زندگيت مي فرستي :

که به فردا اعتماد نداري ...

و اينکه تو شايسته چيزاي خوب و تازه نيستي

به همين دليل با انبار کردن چيزاي بي مصرف خودتو سر پا نگه مي داري



برقص


چنانکه گويي کسي تو را نمي بيند

عشق بورز


چنانکه گويي هرگز آزرده نشده اي

بخوان


چنانکه گويي کسي تو را نمي شنود

زندگي کن


چنانکه گويي بهشت روي زمين است


خودت رو از قيد هرچه رنگ و روشنايي باخته، برهان

بذار نور به زندگيت وارد بشه

و خودت ...

به همين دليل بعد از خوندن اين مطلب ... نگهش ندار ... به ديگران بده ....

اميد که صلح و کاميابي برات به ارمغان بياره



:: بازدید از این مطلب : 739
|
امتیاز مطلب : 39
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
تاریخ انتشار : 16 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

این فصل، فصل سرماخوردگیه. درسته که بعضی وقتها از طریق ویروس به ما منتقل می شه و چاره ای نیست که تا پایان عمر ویروس صبر کنیم ولی یه راه هایی هم وجود داره که می شه شدتش رو کمتر کرد.

این روزها یه سرماخوردگی ویروسی اومده که با سرفه همراهه. واقعا که آدم رو خفه می کنه. من یه راه کاهش سرفه رو بهتون می گم، بقیه اش رو شما لطف کنید و به ما بگید !

همونطور که شنیده اید، شلغم هرچقدر که مزه نداره، خاصیت داره. مثل پنی سیلین عمل می کنه. برای از بین بردن سرفه، روزی دو سه بار شلغم بار بذارید و گرم گرم میل کنید. مخصوصاً شب موقع خواب بخورید و با کسی صحبت نکنید (!) و بخوابید. روی ظرف شلغم اگه بخور هم بدید که خیلی خوبه. باعث باز شدن مخاط بینی و سینه می شه.

یه راه دیگه هم هست. یه دونه شلغم رو بردارید و سر و تهش رو بزنید. از سرش به اندازه یه کلاه بردارید و توش رو با قاشق چایخوری خالی کنید. مواظب باشید تهش سوراخ نشه. یه جوری خالیش کنید که یه لایه نازک تهش بمونه. بعد، حدود یه قاشق غذاخوری توش عسل بریزید. سرش رو خالی بذارید. سپس شغلم حاوی عسل رو توی یه استکان طوری قرار بدید که به ته استکان نرسه. یعنی به بدنه استکان گیر کنه.


چند ساعت صبر کنید. ( مثلاً یه شب تا صبح) ملاحظه می کنید که اولا حجم عسل زیاد شده ( به خاطر آب انداختن شلغم ) و نکته مهم اینکه ته استکان، یه مایعی جمع شده از ترکیب آب شلغم و عسل. همون یه قاشق جمع شده ته استکان، خیلی برای سرفه ها مفیده . همون یه قاشق رو نوش جان کنید.




:: بازدید از این مطلب : 990
|
امتیاز مطلب : 37
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : 16 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal



:: بازدید از این مطلب : 1071
|
امتیاز مطلب : 38
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : 16 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 

 مثلا تا حالا آرزو كرده ايد كفش كلارك دویست هزار تومنی بپوشيد؟‌

 

ممكنه آرزوهاتون کوچکتر از این باشه!

 

ولیکن مطمئنم که تا حالا چنین آرزویی نکرده اید:

 

 "داشتن يه جفت كفش سالم "

 

ولي اين چوپان كوچولو تو كوههاي چهارمحال و بختياري اين آرزو رو داره:

 

 "داشتن يه جفت كفش سالم "

 

  


 

 

 




:: بازدید از این مطلب : 1094
|
امتیاز مطلب : 44
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
تاریخ انتشار : 16 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

بزرگ که نشدیم هیچ....



بچه بودیم ار آسمان باران می آمد

بزرگ شده ایم از چشمهایمان می آید





بچه بودیم همه چشمای خیسمون رو میدیدن

بزرگ شدیم هیچکی نمیبینه





بچه بودیم تو جمع گریه می کردیم

بزرگ شدیم تو خلوت
بچه بودیم راحت دلمون نمی شکست

بزرگ شدیم خیلی آسون دلمون می شکنه




بچه بودیم همه رو 10 تا دوست داشتیم
بزرگ که شدیم بعضی ها رو هیچی
بعضی هارو کم و بعضی ها رو بی نهایت دوست داریم



بچه که بودیم قضاوت نمی کردیم و همه یکسان بودن

بزرگ که شدیم قضاوتهای درست و غلط باعث شد که
اندازه دوست داشتنمون تغییر کنه
کاش هنوزم همه رو

به اندازه همون بچگی ۱۰ تا دوست داشتیم





بچه که بودیم اگه با کسی

دعوا میکردیم ۱ ساعت بعد از یادمون میرفت
بزرگ که شدیم گاهی دعواهامون سالها تو یادمون مونده و آشتی نمی کنیم




بچه که بودیم بزرگترین آرزومون داشتن کوچکترین چیز بود

بزرگ که شدیم کوچکترین آرزومون داشتن بزرگترین چیزه
بچه که بودیم بچه بودیم





بزرگ که شدیم بزرگ که نشدیم هیچ؛
دیگه همون بچه هم نیستیم



:: بازدید از این مطلب : 1328
|
امتیاز مطلب : 42
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
تاریخ انتشار : 16 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal


 

این متن بدون شک یکی از بهترین متون موفقیتی است که دریافت کرده ام. امیدوارم که برای شما و من مؤثر واقع شود!

حتی اگر خرافاتی نباشید، توصیه های خوب و قدرتمندی لابه لای این خط ها وجود دارد. این متن توسط مؤسسه ی آنتونی رابینز برای موفقیت شما فرستاده شده است و تا بحال 10 بار در سرتاسر جهان فرستاده شده است .
 


 

1)به مردم بیش از آنچه انتظار دارند بدهید و این کار را با شادمانی انجام دهید .

2) با مرد یا زنی ازدواج کنید که عاشق صحبت کردن با او هستید. برای اینکه وقتی پیرتر می شوید، مهارت های مکالمه ای مثل دیگر مهارت ها خیلی مهم می شوند .

3) همه ی آنچه را که می شنوید باور نکنید، همه ی آنچه را که دارید خرج نکنید و یا همان قدر که می خواهید نخوابید.

4) وقتی می گویید: دوستت دارم. منظورتان همین باشد .

5) وقتی می گویید :متاسفم. به چشمان شخص مقابل نگاه کنید .

6) قبل از اینکه ازدواج کنید حداقل شش ماه نامزد باشید .

7) به عشق در اولین نگاه باور داشته باشید .

8) هیچ وقت به رؤیاهای کسی نخندید. مردمی که رؤیا ندارند هیچ چیز ندارند.

9) عمیقاً و با احساس عشق بورزید. ممکن است آسیب ببینید ولی این تنها راهی است که به طور کامل زندگی می کنید .

10) در اختلافات منصفانه بجنگید و از کسی هم نام نبرید .

11)مردم را از طریق خویشاوندانشان داوری نکنید .

12) آرام صحبت کنید ولی سریع فکر کنید .

13) وقتی کسی از شما سوالی می پرسد که نمی خواهید پاسخ دهید، لبخندی بزنید و بگویید :چرا می خواهی این را بدانی؟

14) به خاطر داشته باشید که عشق بزرگ و موفقیت های بزرگ مستلزم ریسک های بزرگ هستند .

15) وقتی کسی عطسه می کند به او بگویید :عافیت باشد .

16) وقتی چیزی را از دست می دهید، درس گرفتن از آن را از دست ندهید .

17) این سه نکته را به یاد داشته باشید: احترام به خود، احترام به دیگران و مسئولیت همه کارهایتان را پذیرفتن.

18) اجازه ندهید یک اختلاف کوچک به دوستی بزرگتان صدمه بزند .

19) وقتی متوجه می شوید که که اشتباهی مرتکب شده اید، فوراً برای اصلاح آن اقدام کنید .

20) وقتی تلفن را بر می دارید لبخند بزنید، کسی که تلفن کرده آن را در صدای شما می شنود .

21) زمانی را برای تنها بودن اختصاص دهید .

 

یک دوست واقعی کسی است که دست شما را بگیرد و قلب شما را لمس کند .این پیام را پیش خود نگه ندارید!



:: بازدید از این مطلب : 886
|
امتیاز مطلب : 47
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : 16 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal


Very useful information Housekeeping

دانستنی های بسیار مفید خانه داری
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

To give a shine to hair
برای درخشندگی مو

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

Add one teaspoon of vinegar to hair, then wash hair
یك قاشق سركه به موهای خود زده، سپس آب بكشید



To get pure and clean ice
برای به دست آوردن یخ پاك و تمیز

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

Boil water first before freezing
آب را اول بجوشانید



To make the mirror shine
برای درخشندگی آینه

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

Clean with spirits
آن را با اسپرایت پاك كنید



To remove chewing gum from clothes
برای پاك كردن آدامس از روی لباس

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

Keep the cloth in the freezer for an hour
لباس را به مدت 1 ساعت در فریزر قرار دهید



For polished to make white clothes
برای جلا بخشیدن به لباس های سفید

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

Soak white clothes in hot water with a slice of lemon for 10 minutes
لباس را همراه با یك تكه لیمو به مدت 10 دقیقه در آب داغ خیس كنید



To avoid tears while cutting onions
برای جلوگیری از ریزش اشك هنگام پوست كندن پیاز

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

Chew gum
آدامس بجوید



To boil potatoes quickly
برای جوشاندن سریع سیب زمینی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

Skin one potato from one side only before boiling
پیش از جوشاندن سیب زمینی را فقط از یك جهت پوست بگیرید



To boil eggs quickly
برای جوشاندن سریع تخم مرغ

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

Add salt to the water and boil
به آب آن نمك اضافه كنید



To check freshness of fish
برای امتحان تازه بودن ماهی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

Put it in a bowl of cold water. If the fish floats, its fresh
آن را در یك كاسه آب سرد بگذارید. در صورتی كه ماهی شناور شود تازه است



To check freshness of eggs
برای امتحان تازگی تخم مرغ

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

Put the egg in water. If it becomes horizontal, its fresh. If it becomes slanting, its 3-4 days old. If it becomes vertical, its 10 days old. If it floats, its stale
آن را در آب بگذارید اگر به صورت افقی قرار گرفت تازه است. اگر به صورت كج قرار گرفت 3-4 روزه است. اگر عمودی قرار گرفت 10 روزه است. اگر شناور شد كهنه است



To remove ink from clothes
برای پاك كردن اثر جوهر از روی لباس

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

Put toothpaste on the ink spots generously and let it dry completely, then wash
خمیر دندان را روی لكه جوهر قرار دهید و بگذارید خشك شود سپس بشویید



Ants to escape
برای فرار مورچه ها

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

Keep the skin of cucumbers near the place or ant hole
پوست خیار را نزدیك سوراخ مورچه‌ها قرار دهید



To get rid of mice or rats
برای خلاص شدن از دست موش

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

Sprinkle black pepper in places where you find mice or rats. They will run away
در محلی كه موش را پیدا كرده‌اید فلفل سیاه بپاشید. موشها فرار خواهند كرد



To get rid of mosquitoes at night
برای خلاص شدن از دست حشرات در هنگام شب

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

Keep leaves of mint near your bed or pillows and in around the room
برگهای نعنا را نزدیك تخت و بالش و در اطراف اطاق خود قرار دهید

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



:: بازدید از این مطلب : 1015
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : 16 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal


مي انديشم زندگي روياييست و بال و پري دارد به اندازه عشق.

بيانديش اندازه عشق در زندگيت چقدر است؟

در کجاي زندگيت است؟

 

 

دلم به حال عشق مي سوزد

چرا سالهاست کسي را عاشق نديده ام ؟

مگر نمي دانيم براي هر کاري عشق لازم است


 

 

رهگذري آرام از کنارم مي گذرد و بدون احساسی مي گويد : صبح بخير

صدايش در صداي باد گم مي شود و به گوش قلبم نمي رسد

 


زمان مي گذرد و در انتهاي راه مي فهمي چقدر حرف نگفته در دل باقي ماند

حرفهايي که مي توانست راهي به سوي عشق باشد
حرفهاي ناتمامي که در کوچه هاي بن بست زندگي اسيرند

ناگهان لحظه غربت مي رسد و تو در ميابي که چقدر زود دير شده

 

به تکاپو مي افتي...در غربت بيابان ,در کوچ شبانه پرستوها

در لحظه وصال موج و ساحل دنبال عشق مي گردي.
دير شده خيلي دير

 



هر روز دوست داشتن را به فردا مي انداختي و حالا مي بيني ديگر فردا يي وجود ندارد
سالها چشمت را به رويش بسته بودي و نمي دانستي

و يا شايد نمي فهميدي

 

 

 

امروز حرف حقيقت را باور مي کني ...

اما افسوس که خيلي زودتر از انچه فکر مي کردي دير شده

 


آن كس كه لذت يك روز زيستن و عاشق بودن را تجربه كنه ،

انگار كه هزار سال زيسته و آنكه امروزش رو قدر نميدونه ،

هزار سال هم به كارش نمي آد

 

 


اگه بگن يه روز واسه زندگي کردن فرصت دارين

اگه اعلام کنن دنياداره تموم ميشه

تمام خطوط تلفن اشغال ميشه واسه دوستت دارم گفتن ها

يعني در آخرين لحظات تازه به اون کسي که واقعا دوستش داريم ابراز علاقه ميکنيم

 


در همان يك روز دست بر پوست درخت مي كشين...

روي چمن ميخوابين

.. كفش دوزك ها رو تماشا ميکنين..

 

 

 

..سرتونو را بالا ميگيرين ... و ابرها را ميبينين .

..انگار که بار اوله اون هارو ميبينين و به آنهائي كه نميشناسين سلام ميکنين

...غصه نبايد بخورين ...وگرنه همين يه روز رو هم با غصه خوردن از دست ميدين ...

 

 

شما در همان يك روز آشتي ميکنين ومي خندين مي بخشين

....تازه ميفهمين عاشق بودين و نميدونستين

..اين قدر که غرق در زندگي بودين

هيچوقت نه به کسي محبت کردين و

نه اجازه محبت کردن رو به کسي دادين....

دلم ميسوزه واسه آدم هايي که هميشه در فردا زندگي ميکنن

به خيال داشتن عمر نوح.


=======================

خدایا .. من همانی هستم که وقت و بی وقت مزاحمت می شوم
همانی که وقتی دلش می گیرد و بغضش می ترکد، می آید سراغت
من همانی ام که همیشه دعاهای عحیب و غریب می کند

و چشم هایش را می بندد و می گوید

من این حرف ها سرم نمی شود. باید دعایم را مستجاب کنی


همانی که گاهی لج می کند و گاهی خودش را برایت لوس می کند
همانی که نمازهایش یکی در میان قضا می شود و کلی روزه نگرفته دارد
همانی که بعضی وقت ها پشت سر مردم حرف می زند

گاهی بد جنس می شود البته گاهی هم خود خواه
حالا یادت آمد من کی هستم

 

 

 

 

خدایا می خواهم آنگونه زنده ام نگاه داری که نشکند دلی از زنده بودنم

و آنگونه مرا بمیرانی که کسی به وجد نیاید از نبودنم


===================



:: بازدید از این مطلب : 1064
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : 16 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal


1 اگر می دانید یا تصور می کنید که می توانید کاری را انجام د دهید، پس دست به
کار شوید
2.اگر کسی در راه رسیدن به رؤیاهایش با اطمینان به پیش رود موفقیتی خارق العاده
تجربه خواهد کرد
3.انسان همان چیزی است که خود باور دارد.
4.منتظر باشید که با مشکلات به عنوان بخش چاره ناپذیر زندگی رویارو شوید همین
که با آن مواجه شدید، سرتان را بالا نگه دارید و در چشمانش خیره شوید و بگویید
: من از تو برترم ، پس نمی توانی مغلوبم کنی.
5. وقتی که از آنچه داریم می بخشیم ، آماده ایم آنچه را نیازداریم بگیریم.
6.ممکن است فکر خلاق فقط بدین معنا باشد که متوجه شویم در کارهایی که قبلاً
انجام داده ایم، دیگر فضیلتی وجود ندارد .
7.هرگز نباید فراموش کرد که خواستن ، کوشیدن است و اراده ، گذرگاه عمل
8.انسانهای بزرگ اراده دارند وانسانهای ضعیف آرزو.
9.آن کس که به نفس خویش اعتماد دارد اعتماد دیگران را
هم بر می انگیزد.
10. اگر به هنگام سخنرانی دستپاچه می شوید ، نگاه خود را
روی یک چهره مهربان و دوستانه و مشوق متمرکز کنید.
11. تا می توانید در نهایت خود سازی با خود بسازید.
12.در هر مورد که در مقابل ترس می ایستید و با آن مقابله می کنید، توانایی
شهامت و اعتمادبه نفس شما افزایش می یابد. بعد از آن می توانید به دنبال انجام
کارهایی بروید که فکرمیکردید توانایی انجامش را ندارید.
13.تغییر و رشد ، زمانی روی می دهد که انسان خود را به خطر بیندازد و جرئت کند
باتجربه هایی درگیر شود که زندگی اش در گرو آنها باشد



:: بازدید از این مطلب : 1046
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : 13 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 1220
|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : 13 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

قران می خوندم ولی خیلی نمی فهمیدم.14.gifولی اثر معجزه وار بعضی ایه هارو واقعا تو زندگیم دیدم و می بینم.همون خدایی که از رگ گردن به بنده اش نزدیکتره...از همه مهربون تره...از همه بیناتر...  شنواتر... و حکیم تر...23.gif23.gif23.gif

 

بسم الله الرحمن الرحیم :   به نام خداوند بخشنده مهربان

و علی الله فلیتوکل المومنون :   و مومنان تنها بر خدا توکل می کنند.

الیس الله بکاف بعبده :   ایا خداوند بنده اش را کفایت نمی کند؟

و کفی بالله وکیلا :   و خداوند برای بنده اش کافیست.

الا بذکر الله تطمئن القلوب :  اگاه باشید تنها با یاد خدا دلها ارام می گیرد.

هل جزا الاحسان الا الاحسان :  ایا جواب محبت به جز محبت است؟

والله یعلم و انتم لا تعلمون :   و خدا می داند و شما نمی دانید.

لا اکراه فی الدین قد تبین الرشد من الغی :هیچ اجباری در دین نیست راه درست از غلط مشخص شده است...



:: بازدید از این مطلب : 1126
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : 13 آذر 1389 | نظرات ()