نوشته شده توسط : nahal

فواید نوشیدن قهوه همراه با کره

 
عکس ‏شركت دارو گستر پارميس‏

فواید نوشیدن قهوه همراه با کره
ممکن است کمی عجیب و حتی برای گروهی غیر قابل تحمل به نظر برسد ولی باید بدانید که ترکیب قهوه و کره بعنوان اکسیر سلامتی سر و صدای زیادی به پا کرده است .برای اکثر مردم قرار دادن کره در قهوه اگر خطرناک هم به نظر نرسد،عجیب است اما بد نیست بدانید نوشیدن قهوه با کره بسیار مفید است.
زمانی که کره را با قهوه تان مخلوط می کنید، چیزی که نصیبتان می شود لذت بخش ترین نوشیدنی خامه ای ست که میتوانید انرژی اش را در بدنتان حس کنید. این قهوه که در بسیاری از کشورها به نوشیدنی «ضدگلوله» معروف است به شما انرژی می دهد تا برای ساعت ها احساس سیری داشته باشید. حتی با مخلوط کردن این نوشیدنی با چربی های سالم بیشتر مانند روغن نارگیل، این نوشیدنی تقویتی به شما در تولید کتون کمک می کند که زمانی تولید می شوند که بدن شما بجای کربوهیدرات، انرژی را از چربی تولید کند.
بد نیست بدانید، تنها دو قاشق غذاخوری از کره حیوان علف خوار در قهوه تمام چیزی ست که شما نیاز دارید تا آنرا جایگزین یک وعده صبحانه تان کنید.بنابراین اگر نیازمند یک صبحانه ی سریع در مسیر هستید،این نوشیدنی را فراموش نکنید. با فراهم کردن چربی و کالری ضروری برای بدن، این ترکیب پرکاربردتری از یک منبع کربوهیدرات مثل جو دوسر است.

در اینجا با برخی از فایده های عجیب اضافه کردن کره البته به شرط آنکه شور نباشد ، به فنجان قهوه آشنا می شوید.

1 – قرار دادن کره در قهوه باعث تنظیم میزان کلسترول و کاهش چربی بدن می شود و از بیماریهای قلبی می کاهد. علاوه بر این که این کار منبع خوبی برای تامین و یتامین K محسوب می شود.

2 – بافت ملکولی وهورمونی ایجاد می کند و روغن های مفید برای مغز را تامین می کند و همچنین ضد التهاب است و مانع از ابتلا به بیماری های سخت و دشوار می شود.

3 – نوشیدن یک فنجان قهوه با کره در هر صبح باعث سوخت و ساز چربی ها در طول روز می شود و برای افرادی که با افزایش وزن دست به گریبان هستند، مفید است.

4 – کره به شما انرژی لازم در طول روز را می بخشد و جایگزین خوبی برای کربوهیدراتها به شمار می رود.

5 – دو قاشق کره در یک فنجان قهوه باعث در هم آمیخته شدن چربی قهوه با چربی کره می شود و جایگزین مناسبی برای صبحانه است و به جسم شما در طول روز پویایی می بخشد.

با اینکه از مضرات کره بسیار شنیده ایم اما این روش توسط برخی از متخصصان تغذیه تجویز می شود و حتما باید قبل از مصرف این نوشیدنی حتما با پزشک خود مشورت کنید.

منع:سایت نمناک به نقل از العالم



:: بازدید از این مطلب : 803
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

‌معجزه آب گرم پس از صرف غذا

http://allwebs.ir/Content/UserFiles/Images/%D9%81%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D9%86%D9%88%D8%B4%DB%8C%D8%AF%D9%86-%D8%A2%D8%A8-%DA%AF%D8%B1%D9%85-1.jpegبه جای استفاده از آب معمولی از آب گرم استفاده کنید و این عمل را در میان هر وعده یا بعد از آن انجام دهید و به صورت جرعه جرعه وآهسته بنوشید.

1) کاهش وزن

آب جوش برای سوخت و ساز طبیعی غذا در بدن بسیار مفید است. کسانی که برای کاهش وزن تلاش می کنند، بهتر است نوشیدن آن را به عنوان یک راه کمک کننده در نظر بگیرند. بهترین حالت استفاده از آب جوش در صبح و به صورت ناشتا است. استفاده از لیمو هم در کنار آب جوش می تواند مفید باشد.آب جوش هم چنین در تجزیه ی بافت چربی در بدن موثر است.

2)داروی طبیعی

آب جوش یک داروی طبیعی فوق العاده برای سرماخوردگی، سرفه و گلودرد است. اخلاط و عفونت ها را از بین می برد و لوله ی تنفسی را از عفونت ها پاک می کند. هم چنین در پاک کردن اخلاط بینی هم نقش دارد.

3)جلوگیری از جوش صورت و بدن و آکنه

بسیاری از خانم‌ها مشکل بزرگ جوش و آکنه دارند.  این مشکل در سن نوجوانی خانم‌ها بسیار دیده می‌شود. امروزه این مشکل حتی در مردان دیده می‌شود. جوش‌ها اساساً ناشی از چربی و ناخالصی‌های موجود در پوست هستند. اما آب داغ تأثیر شگفت‌انگیزی در پاک‌سازی عمیق بدن و از بین بردن علت ریشه‌ای عفونت‌هایی است که از آکنه منشأ می‌گیرند و از ایجاد باکتری های مولد جوش صورت و بدن جلوگیری می کند.

4)از بین بردن سموم بدن

با خوردن آب جوش، دمای بدن افزایش یافته و موجب عرق کردن می شود. عرق کردن هم فرآیندی است که سموم اضافه را از بدن دفع می کند. برای نتیجه ی بهتر می توان مقداری لیمو به آن اضافه کرد.

5) مشکل نفخ معده را از بین می‌برد

 

6)جوان ماندن پوست

وجود سموم بدن، شما را زود تر سالخورده کرده و در نتیجه دفع آن ها به جوان ماندن پوستتان کمک می کند. هم چنین آب جوش در اصلاح سلول های پوستی که تحت تاثیر رادیکال های آزاد قرار گرفته و پوست را افتاده می کنند، نقش دارد.

7)از بین بردن دل درد دوران قاعدگی

آب جوش در از بین بردن دل درد دوران قاعدگی بانوان هم اثر بخش است.اثر تسکین‌دهنده و نیز آرام‌بخش گرمای آب تأثیر خوبی روی عضلات شکم می‌گذارد. در نتیجه اسپاسم و گرفتگی بدن با آب داغ ریشه‌کن می‌شودو در آخر انقباضات آن را بهبود می بخشد.

8)کمک به تازگی و طراوت موها

مصرف آب جوش برای داشتن موهایی نرم و براق مفید است. چراکه اعصاب ریشه های مو را فعال می سازد. این امر برای دست یابی دوباره به موهایی شاداب و سالم دارای اهمیت است.

9)تحریک رشد مو

فعال شدن ریشه های مو، هم چنین به رشد موها کمک کرده و به گونه ای فعالیت منظم ریشه های مو را برای رشد آن، تسریع می سازد.

10)جلوگیری از شوره ی سر

آب جوش پوست سر را مرطوب نگاه داشته و از ایجاد شوره جلوگیری می کند.

11)افزایش گردش خون و داشتن سیستم عصبی سالم

آب جوش، گردش خون را افزایش داده و به فعالیت مناسب اعصاب و ماهیچه ها کمک می کند.هم چنین با تجزیه ی چربی رسوب کرده در اطراف سلول های عصبی، کار آن ها را نیز تسهیل می سازد.

12) تسهیل گوارش

مطالعات نشان داده اند که نوشیدن آب سرد در میان غذا یا بعد از آن، روغن و چربی غذای مصرف شده را سخت کرده و می تواند باعث رسوب چربی در دیواره روده ها گردد که خطر ابتلا به سرطان روده را افزایش می دهد. اما آب جوش نه تنها این مشکلات را ایجاد نمی کند، بلکه بسیار هم برای گوارش مفید است.

13)بهبود حرکات روده

آب جوش با بهبود حرکات روده، از بیماری یبوست نیز جلوگیری می کند.خوردن یک لیوان آب جوش در صبح و به صورت ناشتا، روده را نرم کرده و حرکات مواد غذایی را در آن تسهیل می سازد.

14)بهبود دفع مدفوع

دفع مدفوع برای سالم و تندرست نگه‌داشتن شما بسیار ضروری است. اگر دچار مشکل یبوست هستید چند علامت در پوست شما ظاهر خواهد شد. از دست رفتن آب بدن هم می‌تواند یکی از دلایل مرتبط با دفع نامناسب مدفوع باشد. همه‌ی این مشکلات را می‌توانید با کمک گرفتن از درمان آب گرم ریشه‌کن کنید. اگر بتوانید هر روز صبح آب گرم بنوشید دفع بهتر مدفوع امکان‌پذیر خواهد بود. صبح زود هنگامی که معده‌ی شما خالی است، نوشیدن یک لیوان آب داغ همیشه پیشنهاد می‌شود. از آنجا که مدفوع در داخل روده‌ی شما جمع می‌شود حرکت روده را کندتر خواهد کرد.

15)پیشگیری از پیری زودرس

پاک‌سازی سموم بدن بسیار ضروری است زیرا این سموم یکی از دلایل اصلی پیری زودرس هستند. اما نوشیدن آب داغ در از بین بردن سموم بدن و ترمیم سلول‌های پوستی که برای افزایش قابلیت ارتجاعی پوست به کار می‌روند، به شما کمک می‌کند.

 16) باعث زیبایی می شود.

وقتی بدن پاک می شود تاثیر آن بر صورت نیز ظاهر می شود. آب گرم باعث روشن شدن پوست شما می شود . بنابراین بهتر است آب گرم بنوشید تا همیشه ظاهری زیبا داشته باشید.

 منبع: نیک صالحی،های دکتر و یکا



:: بازدید از این مطلب : 743
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

با چند حرکت ساده از چین‌های صورت خلاص شوید

 
پیدایش چين و چروك‌هاي دور، گوشه، بالا و كنار چشم بدترين اتفاق براي كساني است كه پا به سن مي‌گذارند. چين و چروك‌هايي كه مثل گسل‌ها و چين‌خوردگي‌ها هر وقت به آينه نگاه مي‌كنيد اعصاب‌تان را خرد مي‌كند.با دست‌ها و انگشت‌هاي‌تان مي‌توانيد اين چين‌ها را صاف كنيد.
 

پنجه كلاغي ها را رفع کنید

خطوط ريز اطراف چشم‌ها كه اصطلاحا به آن «پنجه كلاغي» گفته مي‌شود شما را خيلي بزرگتر از سن‌تان نشان مي‌دهد. يك روش فرانسوي براي از بين بردن اين خط‌ها وجود دارد؛ هر روز صبح وقتي مي‌خواهيد صورت‌تان را بشوييد يك حوله يا يك ليف صورت سرد و تميز را براي چند دقيقه روي چشم‌هاي‌تان بگذاريد. بعد از اين كار با يك كرم ضد چين و چروك روي پنجه‌هاي كلاغ دور چشم‌تان را بپوشانيد و به مدت 10 دقيقه به آرامي اين خطوط را با انگشت از گوشه خارجي چشم به طرف شقيقه ماساژ دهيد. هميشه در همين جهت و در امتداد چين‌ها به‌طور افقي پوست و عضلات‌تان را ماساژ دهيد؛ هيچ وقت انگشت خود را بالا و پايين نبريد.

چين‌ها را كادو كنيد

هر شب قبل از رفتن به تختخواب اول آرايش‌تان را پاك كنيد و بعد روي چين‌هاي پنجه كلاغي نوار چسب بچسبانيد. نوار چسب اگر كاغذي و چسب پانسمان و ضدحساسیت باشد بهتراست. بگذاريد تمام شب اين چسب روي پنجه‌ها بماند. قبل از اينكه نوار چسب را روي چين‌ها بزنيد با دو انگشت خود چين‌ها را كامل بكشيد تا صاف شود و بعد روي آنها چسب بزنيد. براي اين كار يك انگشت را نزديك انتهاي خارجي ابرو بگذاريد و انگشت ديگر را تقريبا به فاصله 5/2سانتي‌متر زير آن قرار دهيد و دو انگشت را از هم دور كنيد تا پوست نيز كشيده شود؛ سپس نوار چسب را بچسبانيد. این کار باعث می‌شود چین‌ها براثر کشش باز شوند و سلول‌های پوست دوباره ساخته شود.

ماساژ درمانی ابرو و صورت

همه اعضاي صورت به هم ربط دارند؛ اگر اخم كنيد همه عضلات درگير مي‌شود و همزمان با هم براي همه جاي صورت بايد منتظر چين و چروك و شكستگي باشيد. اما ماساژ هم همين خاصيت را دارد. اگر صورت را ماساژ دهيد، يعني همه عضلات آن را درگير كرده‌ايد و مي‌توانيد جلوي پيشرفت چين‌ها را بگيريد.

پیشگیری کنید

چين و چروك‌ها منتظر يك لحظه غفلت‌ هستند تا هجوم بياورند؛ براي اينكه به آنها پاتك بزنيد، در هر ساعت از روز كه 10 دقيقه وقت آزاد داريد اين حركت‌هاي تمريني را انجام دهيد تا راه ورود چين و چروك‌ها را ببنديد.

1- چشم‌ها را تا حد امكان باز كرده و بالا و پايين را نگاه كنيد؛ اين عمل را 10بار انجام دهيد. وقتي چشم‌ها را باز مي‌كنيد، فشار را روي عضلات صورت حس مي‌كنيد.

2- دهان‌تان را به طرف چپ و راست حركت دهيد؛ سپس آنها را جمع كنيد و سعي كنيد لب‌ها را به طرف بالا و پايين متمايل كنيد.

3- لب‌ها را مانند اينكه بخواهيد سوت بزنيد جمع كنيد و به حالت اول برگردانيد.

4-دهان‌تان را تا حد امكان باز کرده و پنج ثانيه مكث كنيد.

5-مشت‌تان را روی شقيقه بگذاريد و حدود ۳۰ ثانيه صبر كنيد؛ اما فشار ندهيد.

6-به كندي نفس بكشيد؛ سپس نفس را بيرون بدهيد.

7-گردن‌تان را به طرفين حركت دهيد.

8-دندان‌هاي‌تان را روي هم بگذاريد و به هم فشار دهيد؛ البته نه تا حدي كه دردآور باشد.

احتیاجی نیست به کلینیک بروید. جلوی آینه بایستید و این حرکات را مثل تصاویر انجام دهید:

1-با سرانگشتان خود ابروها را ماساژ دهيد، به‌گونه‌اي كه انگشت وسط كه بلندترين انگشت است، روي ابروها حركت كند و بقيه انگشتان، عضلات بالا و پايين ابرو را لمس كنند.

ماساژ‌های جوان کننده پوست

2-وقتي به پايان ابرو نزديك مي‌شويد، با چرخشي به سمت پايين روي شقيقه‌ها را نيز لمس كرده و اين كار را چند بار تكرار كنيد.

ماساژ‌های جوان کننده پوست

3- اين ماساژ را در جهت خواب ابرو از داخل به سمت شقيقه‌ها و به مدت سه تا پنج دقيقه‌ تكرار كنيد.

ماساژ‌های جوان کننده پوست

4. با سرانگشت‌ها، از حرکت عضلات مطمئن شويد.

ماساژ‌های جوان کننده پوست

5. با استفاده از عضلات گونه، لب‌هاي خود را جلو و عقب ببريد (لب‌ها را جمع كنيد و دوباره به حالت عادي برگرديد.)

ماساژ‌های جوان کننده پوست

6. هر روز صبح وقتی می‌خواهید صورت‌تان را بشویید یک حوله یا یک لیف صورت سرد و تمیز  را برای چند دقیقه روی چشم‌های‌تان بگذارید.

ماساژ‌های جوان کننده پوست

7. لب‌ها را جمع كنيد و تا 10 بشماريد، سپس استراحت كنيد؛ حالا دوباره اين حركت را 10 بار انجام دهيد.

ماساژ‌های جوان کننده پوست

8. با لب‌هاي بسته، لبخند بزنيد و بعد سعي كنيد گونه‌ها را به سمت داخل دهان و دندان‌ها بكشيد. براي انجام اين نرمش به آينه نگاه كنيد.

ماساژ‌های جوان کننده پوست

9. لب بالاي‌تان را جمع كنيد؛ گوشه لب‌ها به سمت بالا باشد و عضلات گونه را به سمت چشم‌ها حركت دهيد. در اين مرحله سعي كنيد لب بالا، بيني‌تان را لمس كند. تا 10 بشماريد و در همين حالت بمانيد؛ سپس استراحت كنيد و دوباره اين حركت را تكرار كنيد.

ماساژ‌های جوان کننده پوست
 
منبع: برترینها


:: بازدید از این مطلب : 668
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

با سلام دوستانی که می تونن تو این زمینه کمکم کنن لطفا بهم اطلاع بدن کار در اینترنت یا کار در منزل با تشکر



:: بازدید از این مطلب : 690
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

۱ سعی کنید روزانه مقدار فراوانی آب یانوشیدنی‌هایی‌ بنوشید که کالری کمی‌ دارند. می‌‌توانید با خوردن یک لیوان آب خنک یا یک نوشیدنی کم‌کالری به خوردن غذاهای پرکالری خاتمه بدهید. یعنی وقتی دیدید که دارید زیاد غذا می‌خورید، یک لیوان آب بردارید و دیگر بعد از آن غذا نخورید.
۲ فکر کنید ببینید چه غذای کم‌کالری‌ای را می‌‌توانید به رژیم خود اضافه کنید؛ نه اینکه چه چیزی را از رژیم خود حذف کنید. این کار را با میوه و سبزی شروع کنید. سعی کنید روزانه ۵ تا ۹ وعده از میوه و سبزی‌های تازه استفاده کنید. .

۳ اینکه زمان گرسنگی خود را بدانید خیلی مهم است. ببینید واقعا چه زمانی گرسنه هستید؟ هر زمانی که احساس کردید گرسنه هستید چیزی بخورید، نه اینکه هر وقت و هرماده غذایی که نزدیک‌ دست‌‌تان بود یا به شما تعارف شد، بخورید. به دنبال علایم گرسنگی باشید. از خود‌تان بپرسید آیا واقعا گرسنه‌ام؟ گرسنگی به معنی این است که بدن‌‌تان نیاز به سوخت دارد.
۴ اگر عادت دارید شب‌ها هم بعد از شام چیزی بخورید، اقلام کم‌کالری را انتخاب کنید. گاهی اوقات اتفاق می‌‌افتد که افراد بدون فکر و طبق عادت شب‌ها بعد از شام هم اسنک‌ می‌‌خورند. بهتر این است که خودمان را عادت به خوردن میوه بدهیم. .

۵ از خوردن غذاهای مورد علاقه‌خود لذت ببرید؛ البته از مقدار به اندازه آن. چون مصرف بیش از اندازه این غذاها موجب وزن‌گیری بیشتر می‌‌شود. به جای اینکه غذاهای مورد علاقه‌تان را از رژیم خود حذف کنید کمتر این غذاها را بخورید
۶ در طول روز چند وعده کم‌حجم بخورید. اگر مقدار کالری بیشتری نسبت به آنچه مصرف می‌کنید،‌بسوزانید؛ به آسانی وزن از دست می‌‌دهید

۷ آشپزخانه را با انواع غذاهای سالم پرکنید. داشتن غذاهایی که سریع آماده می‌‌شوند و می‌‌توان مثل یک ساندویچ کوچک و با یک دست خورد برای کاهش وزن بسیار موثر است. اگر غذاهایی به اندازه یک ساندویچ کوچک که ظرف مدت ۵ یا ۱۰ دقیقه آماده می‌‌شوند در خانه داشته‌ باشید کمتر پیتزا سفارش می‌‌دهید. .
۸ در هر فصل، مطابق همان فصل غذا بخورید. اگر میوه و سبزی دوست ندارید، شاید به این دلیل است که میوه و سبزی‌ را در فصل خاص خودش نمی‌‌خورید. زمانی که میوه‌ها و سبزی‌های فصل خاص خود را می‌‌خورید هم تازه‌تر هستند و هم خوشمزه‌تر.

۹ یک ظرف برنج را با یک ظرف سبزی عوض کنید. به راحتی می‌‌توانید با خوردن کمتر برنج یا نان اضافه وزن خود را از دست بدهید. در ازای آن می‌‌توانید یک بشقاب کاهو یا سالاد سبزی‌ بخورید.


:: بازدید از این مطلب : 910
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
 

مهار تپش قلب با ۸ ماده طبیعی

در صورتی که علت تپش قلب، بیماری قلبی- عروقی نباشد، می‌توان با کنترل عصبانیت از درمان‌های خانگی استفاده کرد؛ در ادامه به چند نوع ماده غذایی مفید در این زمینه اشاره می‌کنیم.

* دارچین
این ادویه، کلسترول مضر را از بدن دفع می‌کند و جریان خون را افزایش می‌دهد. غنی از ماده مغذی برای حفظ سلامت قلب است مانند منگنز و پتاسیم. این ادویه کاهش‌دهنده فشارخون نیز است. یک قاشق چای‌خوری پودر دارچین را در یک لیوان آب ولرم مخلوط و میل کنید.

* سنبل‌الطیب
عصاره مایع این گیاه را می‌توان با جوشاندن آن در آب جوش به دست آورد. عصاره آن تپش قلب را برطرف و قلب را آرام می‌کند. این عصاره را نباید برای بیش از چند هفته مصرف کرد.

* منیزیم
منابع غذایی غنی از منیزیم، از قلب در برابر بیماری‌ها محافظت و تپش قلب را منظم می‌کند. اسفناج، موز، ماست، شکلات تلخ، سبزیجات برگ سبز و کره بادام‌زمینی از منابع عالی منیزیم است.

*زالزالک
زالزالک ضربان تند قلب را کاهش می‌دهد، جریان خون را افزایش می‌دهد و انقباض عضله قلب را برطرف می‌کند.

*عسل
مصرف عسل طبیعی، قلب را آرام و کمک می‌کند تا عصبانیت فروکش کند. روزانه یک لیوان شربت آب‌لیمو و یک قاشق چای‌خوری عسل مصرف کنید.

*روغن ماهی
این روغن برای تمام افراد به ویژه بیماران قلبی مفید است. روغن ماهی در کنترل تپش قلب موثر است. دارای اثرات ثابت‌کننده روی غشاء سلولی قلب است و در نتیجه تپش قلب را کاهش می‌دهد.

*آب‌ انگور
مصرف روزانه آب طبیعی انگور در کاهش تپش قلب موثر است.

*بادرنجبویه
این گیاه آرامش‌بخش، برای قلب و گردش خون مفید است. یکی از بهترین درمان‌ها برای پرکاری تیروئید نیز محسوب می‌شود.

عکس ‏آشپزخانه من/My Kitchen‏


:: بازدید از این مطلب : 777
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
 
 

درمان ریزش مو با داروهای گیاهی

 

درمان گیاهی ریزش مو برای افرادی که دچار ریزش مو هستند راه حل حیاتی به شمار میآید . البته بعضی بر این باورند که درمان ریزش مو با داروهای گیاهی تنها راه حل نیست و باید علاوه بر درمان خانگیِ ریزش مو ، راه حل های دیگر را نیز آزمود .

درمان ریزش مو با داروهای گیاهی
 

با هر بار شانه‌زدن موهایتان چه تعدادی از آنها میان شانه یا برس باقی می‌مانند؟ آیا می‌دانید میزان طبیعی ریزش موها به طور متوسط در طول یک روز چقدر است؟ بسیاری از متخصصان طب مدرن بر این باورند ریزش 50 تا 100 تار مو در شبانه‌روز طبیعی است اما اگر تعداد موهای ریخته ‌شده بیشتر از موهای رشد کرده جدید باشد و موها کم‌پشت شوند، دیگر این ریزش طبیعی نیست و باید به فکر درمان بود. البته در طب سنتی عدد مشخصی ذکر نشده اما حکمای این رشته معتقدند وقتی سفیدی کف سر از بین موها مشخص باشد، فرد دچار ریزش مو شده است. اگر شما هم ریزش مو دارید و یا می‌خواهید از بروز این مشکل پیشگیری کنید این مطلب را بخوانید .


در طب مدرن تعداد داروهای موضعی که به رشد مو کمک می‌کنند یا جلوی ریزش آن را می‌گیرند، بسیار کم است اما در طب سنتی درمان‌های مناسبی برای پیشگیری از ریزش و حتی افزایش روند رویش مو وجود دارد. در مرحله اول باید دید ریزش موی فرد چه دلیلی دارد و بعد از کشف علت، نسبت به درمان اقدام کرد چرا که ممکن است در طب سنتی برای دو نفر با یک بیماری خاص دو داروی جداگانه تجویز شود.

 

چرا موها می‌ریزند؟

به طوری کلی نداشتن یک برناموه غذایی سالم، استرس، ابتلا به انواع بیماری‌ها مثل تیروئید، مصرف برخی داروها، تنظیم نبودن سیستم داخلی بدن و‌... می‌توانند موجب ریزش مو شوند. در طب سنتی درمان‌ ریزش مو به دو گروه تقسیم می‌شود؛ درمان‌های موضعی و خوراکی و آنچه امروز بیشتر به کار می‌رود، درمان‌های موضعی است.

 

قطع ریزش مو با داروهای گیاهی

از نظر طب سنتی، روند تولید مو به مسائل درونی بدن بستگی دارد و لازم است فرد مزاج معتدل و سالمی ‌داشته باشد تا رویش موها سالم و درست انجام شود. به طور کلی ریزش مو در افرادی که به دلایل مختلف دچار اختلال مزاج هستند، دیده می‌شود. برای این گروه درمان‌های موضعی کافی نیست و لازم است با درمان‌های خوراکی، ابتدا مزاج اصلاح شود. از طرفی برای پیشگیری از ریزش مو اصطلاحا از مواد قابض مانند حنا، مورد و سدر استفاده می‌شود که ریشه مو را سفت می‌کنند. در عین حال، برخی گیاهان موجب افزایش خونرسانی موضعی می‌شوند که از معروف‌ترین آنها گیاه رزماری است. برخی از ترکیب‌های بابونه و آویشن و گیاه نخل مرداب (مصرف موضعی) نیز خواص مشابه رزماری دارند و می‌توانند هم در پیشگیری از ریزش مو و هم تقویت رویش آن موثر باشند. البته برخی درمان‌ها در قدیم انجام می‌شدند اما امروزه به دلیل ایجاد تحریکات پوستی، توصیه نمی‌شوند؛ به عنوان مثال اگرچه قرار دادن سیر و پیاز رنده شده روی پوست خونرسانی را تقویت می‌کند و خواص ضدالتهابی دارد اما می‌تواند بروز تاول‌های شدید پوستی و حساسیت‌های شدید را به همراه داشته باشد.

 

 

چه غذاهایی بخوریم؟ چقدر بخوابیم؟

به گفته حکمای طب سنتی، اولین گام برای داشتن موهای سالم و درمان ریزش مو مصرف غذاهایی است که موجب تولید خون خوب در بدن می‌شوند. از جمله این خوراکی‌ها می‌توان به زرده تخم‌مرغ عسلی، نان گندم خوب پخته شده، گوشت گوسفند و بره یک ساله، انجیر و انگور اشاره کرد. در گام بعدی باید خواب با کیفیتی داشته باشید. فراموش نکنید بهترین زمان خواب بین ساعت 10 یا 11 شب تا 4 صبح است. برای داشتن یک خواب آرام می‌توانید نیم‌ساعت قبل از خواب یک کاسه فالوده سیب میل کنید. برای تهیه این آرامبخش طبیعی کافی است یک سیب رنده شده را با دو قاشق گلاب مخلوط کنید و حدود 15دقیقه در یخچال بگذارید تا کمی خنک شود. 

ماسک گیاهی ضدریزش مو

برای تهیه این ماسک باید یک قاشق مربا خوری حنا (منظور حنای بی‌رنگ نیست) را با نیم قاشق مرباخوری وسمه (که در عطاری‌ها به رنگ حنا معروف است) و یک عدد زرده تخم‌مرغ (که بهتر است محلی باشد) مخلوط و به این ترکیب مقداری روغن کنجد اضافه کنید تا غلظتی شبیه ماست سفت پیدا کند. البته این پایه ماسک گیاهی ضدریزش مو است و با اضافه کردن مقداری روغن مورد(برای رشد سریع‌تر موها) یا سدر (برای کاهش چربی مو) یا روغن نارگیل (برای خوش حالت شدن موها اما برای موهای چرب توصیه نمی‌شود) به ترکیب گفته شده می‌توانید ماسک‌تان را اختصاصی‌تر کنید. با این ماسک باید کف سرتان را حدود 10 دقیقه ماساژ دهید و سپس موها را با یک کلاه پارچه‌ای یا روسری بپوشانید و بعد از دو ساعت حمام کنید. استفاده از این ترکیب گیاهی به مدت 30 تا 40 روز ریزش موها را از بین می‌رود و موجب رشد مجدد مو می‌شود. البته باید بدانید وسمه قرمزی رنگ حنا را خنثی می‌کند و موهایتان به قهوه ای بلوطی تغییر رنگ می‌دهد. از طرفی بعد از استفاده از این ماسک تا مدتی نمی‌توانید از رنگ‌های شیمیایی استفاده کنید و باید سراغ رنگ‌های گیاهی بروید که برخلاف باور عموم همه آنها مشکی نیستند. در واقع گیاهان متعددی در این رنگ‌ها استفاده می‌شوند که معروف‌ترین آنها حناست اما رنگ‌های حاوی زعفران رنگ زرد و نارنجی ایجاد می‌کنند، پودر حاصل از چغندرقند رنگ قرمز مناسبی می‌دهد و گلبرگ شقایق‌ رنگ قرمز تیره‌ای دارد.

بعد از این مدت موهایتان راشامپو کنید .

علاوه بر این ماسک های مو ، اگر رنگ حنا را دوست ندارید ، و یا از افرادی هستید  که وقت  برای  راه حل های طب سنتی ندارید میتوانید از  ماسک موی  ضد ریزش هد اند شولدرز نیز استفاده کنید.



:: بازدید از این مطلب : 768
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

پیشنهاداتی برای بلندتر کردن مژه ها

چشمانی زیبا می‌تواند تعاریف فراوانی را به سمت شما سرازیر کند. جذاب ترین عضو صورت یک زن، چشمان اوست. حالا چطور آنرا زیبا تر کنیم؟ خب، اینجاست که سر و کله‌ی مژه‌ها و نقش مهمشان در زیبا‌تر کردن چشم‌ها پیدا می‌شود. مژه‌هایی بلند و طبیعی می‌توانند چشم‌های شما را زیباتر جلوه دهند. راه‌های متعددی برای اینکه مژه‌هایتان بلند شود وجود دارد، ادامه‌ی این متن را از دست ندهید.
روغن‌های طبیعی استفاده کنید
استفاده از روغن‌های طبیعی روی مژه‌هایتان می‌تواند به رشد و بلند شدن آنها کمک کند. می‌توانید روغن‌هایی طبیعی مانند روغن کرچک و روغن بادام را برای این منظور استفاده کنید. برای دریافت بهترین نتیجه، شب به مژه‌هایتان روغن بادام بمالید. یک ماه نگذشته نتایجش را خواهید دید! استفاده از روغن ویتامین E بر روی مژه‌ها نیز می‌تواند به بلندتر شدن آنها کمک کند.
برنامه‌ی غذایی خوبی داشته باشید
در برنامه‌ی غذایی روزانه‌تان پروتئین را نادیده نگیرید. یک رژیم غذایی سرشار از پروتئین باعث خواهد شد تا مژه‌هایتان رشد کنند. همچنین غذاهایی که سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ و ویتامین ب۵ هستند را نیز به برنامه‌تان اضافه کنید. می‌توانید هفته‌ای یکبار از مکمل‌های بیوتین طبیعی هم استفاده نمایید. این کار کمک خواهد کرد تا مژه‌هایتان رشد کند و بلندتر شود. غذاهایی که حاوی ویتامین A و E هستند هم برای این منظور مفیدند.
به مژه‌هایتان وازلین بمالید
استفاده از وازلین بر روی مژه‌ها تاثیر مشابهی همچون استفاده از روغن‌های طبیعی دارد. پیش از اینکه بخوابید کمی وازلین به مژه‌هایتان بمالید. حتی می‌توانید پس از ده تا پانزده دقیقه مژه‌هایتان را شستشو دهید، باید ببینید که خودتان چطور راحتید. استفاده‌ی منظم از وازلین نتایجی عالی بر جای خواهد گذاشت.
از ریمل استفاده کنید
بهترین راه برای اینکه به سرعت مژه‌هایتان بلندتر و ضخیم تر بنظر برسند، استفاده از ریمل است، اما بعنوان راهی موقت. همچنین خیلی از خانم‌ها پیش از استفاده از ریمل، مژه‌هایشان را فر می‌کنند تا بلندتر بنظر برسد.
از مژه‌های مصنوعی استفاده کنید
اگر تمایل دارید تا همین حالا مژه‌هایی بی عیب و نقص و بلند بدست بیاورید، بهترین راه پیش روی شما استفاده از مژه‌های مصنوعی است. مژه‌های مصنوعی یا اکستنشن مژه با چسب‌های مخصوصی به پلک یا به مژه‌های طبیعی شما چسبانده می‌شوند. بدین ترتیب در یک چشم بهم زدن چشم های زیبا و مژه‌هایی زیباتر بدست خواهید آورد. با اینحال، استفاده‌ی طولانی مدت از مژه های مصنوعی توصیه نمی شوند؛ پس در استفاده از آنها دقت کنید.
 
e3gyg3znnr8fpnku53x
منبع : جم لایف


:: بازدید از این مطلب : 645
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
 
 
 
عکس ‏‎Activepro Health & Wellness Centre‎‏

رژیم لاغری 7 روزه ای که 8 کیلو وزن تان را کم می کند

رژیم لاغری برای لاغر شدن و کاهش وزن ممکن است با مشکلاتی نظیر تحمل کردن گرسنگی و نخوردن طیف گسترده ای از مواد غذایی باشد. این بار با رژیم غذایی جنرال موتورز به راحتی و بدون تحمل گرسنگی در یک هفته 8 کیلو وزن تان را کم کنید.

بنا به گزارش آکاایران : آیا به دنبال سریع ترین راه برای کم کردن وزن هستید؟ آیا در آینده نزدیک میهمانی بزرگی در پیش دارید و دوست دارید در لباسی که به تازگی خریده اید متناسب به نظر برسید؟ آیا طی چند هفته آینده یک قرار خیلی مهم دارید؟ دلیل اینکه می خواهید وزنتان را پایین بیاورید، هر چه که باشد، این مقاله بهترین راهنمای شما با نکاتی عالی است که کمکتان می کند به راحتی در یک هفته وزنتان را پایین بیاورید.

رژیم لاغری جنرال موتورز، 7 روزه وزن تان را 8 کیلو کم می کند

برنامه کاهش وزن

خیلی مهم است که درست ترین روش کاهش وزن را برای متناسب کردن خودتان پیدا کنید و هیچوقت به سراغ قرص ها و مکمل های لاغری که این روزها تبلیغات آن را همه جا می بینید، نروید. اگر بتوانید یک رژیم غذایی سالم و درست را با یک برنامه تمرینی ترکیب کنید، آنوقت این می تواند برگ عبورتان برای سریع ترین راه برای کاهش وزن به طور طبیعی باشد. اولین و مهمترین چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که به هیچ عنوان نباید وعده های غذایی را حذف کنید یا وعده های نامنظم داشته باشید. اگر فکر می کنید که نخوردن یک یا دو وعده غذایی و خوردن یک وعده سنگین در روز کمکتان می کند، اشتباه می کنید. همچنین باید حتماً هدف واقع بینانه برای کاهش وزنتان داشته باشید و سعی کنید به آن هدف برسید. همیشه به خاطر داشته باشید که تا حد مشخصی می توانید با ورزش سخت و یک برنامه غذایی متعادل و سالم به بدنتان فشار بیاورید.

یکی از متداول ترین برنامه های غذایی افرادی که دوست دارند وزن کم کنند رژیم غذایی جنرال موتورز است که یکی از بهترین برنامه های غذایی است که می توانید از منابع مختلف پیدا کنید زیرا سریع ترین و طبیعی ترین راه برای کم کردن وزن را بدون مصرف مکمل های غذایی یا قرص های لاغری به شما پیشنهاد می دهد. جنرال موتورز یکی از کمپانی های بزرگ تولیدکننده ماشین است که یک برنامه غذایی به نام رژیم غذایی جنرال موتورز یا رژیم غذایی GM ارائه کرده است که کمپانی های بسیار و موسسات آموزشی بسیاری آن را دنبال می کنند زیرا این برنامه غذایی به ارتقاء سلامت کسانیکه در شرکت ها، مدارس، دانشگاه ها و صنایع دیگر فعالیت دارند کمک می کند. این برنامه غذایی برای همه گروه های سنی مناسب شناخته شده و حتی گفته شده که خیلی افراد توانسته اند با این رژیم در یک هفته تا ۸ کیلو از وزن خود را پایین بیاورند.

خیلی از شما شاید تا امروز به دنبال راه های مختلف بوده اید که بدون سختی کشیدن وزنتان را پایین بیاورید. شاید ورزش های مختلف از یوگا گرفته تا دویدن و بدنسازی را امتحان کرده باشیید اما نتوانسته اید از شر چربی های اضافه بدنتان خلاص شوید. اگر اضافه وزنتان یکی از اصلی ترین نگرانی های شماست، برنامه غذایی جنرال موتورز می تواند پاسخی برای این مشکل شما باشد.

برنامه غذایی جنرال موتورز

اگر برای شروع کردن برنامه غذایی جنرال موتورز آماده اید، اولین کاری که لازم است انجام دهید این است که ذهنتان را برای این برنامه آماده کنید. فقط زمانی می توانید در برنامه کاهش وزنتان موفق شوید و به سریعترین روش وزنتان را پایین بیاورید که ذهنی آرام و کنترل شده داشته باشید. این برنامه غذایی برای یک هفته است و در آن فقط می توانید از موادغذایی که تجویز شده استفاده کنید. گفته می شود که اگر این رژیم را دقیق اجرا کنید می توانید بین ۵ تا ۸ کیلو از وزنتان را پایین بیاورید.

مهمترین چیزی که باید مدنظر قرار دهید این است که به هیچ عنوان نباید گرسنه بمانید. گرسنگی کشیدن دقیقاً نتیجه عکس می دهد و در آخر برنامه به جای اینکه وزنتان پایین آمده باشد، بالا هم خواهد رفت. این برنامه میزان و نوع دقیقی از مواد غذایی را به شما پیشنهاد می دهد تا مطمئن شوید که همیشه سیر هستید. خیلی از کسانیکه این رژیم را گرفته اند متعجب بوده اند که چطور برنامه غذایی که از آنها گرسنگی کشیدن نمی خواهد اینقدر موثر وزنشان را پایین می آورد. اما جای نگرانی نیست، فقط کافی است که به دستورات این برنامه غذایی گوش کرده و به دقت آنها را اجرا کنید.

رژیم لاغری 7 روزه برای کاهش وزن 8 کیلویی

اولین روز رژیم لاغری : میوه های تازه

روز اول مهمترین روز این رژیم لاغری است چون تازه می خواهید در دنیایی قدم بگذارید که بفهمید چطور می توانید وزنتان را پایین بیاورید. این رژیم می گوید که روز اول برنامه شما باید مختص میوه ها باشد. می توانید تا هر اندازه ای که می توانید از هر میوه ای که دوست داشتید به جز موز بخورید. میوه هایی مثل هندوانه و طالبی بسیار عالی هستند. همچنین باید بین ۸ تا ۱۲ لیوان آب مصرف کنید و واقعاً به هیج ماده غذایی دیگری دست هم نزنید، حتی سبزیجات خام یا پخته. اگر می خواهید این برنامه برایتان موثر باشد، فقط باید در طول روز اول از انواع میوه های مختلف تا جایی که دوست داشتید استفاده کنید. هر زمان که احساس گرسنگی کردید یک میوه بخورید و البته آب بنوشید.

دومین روز رژیم لاغری : سبزیجات

روز دوم این امکان را به شما می دهد که در طول روز تا جایی که دوست دارید سبزیجات مصرف کنید، چه به صورت خام و چه پخته. البته دقت کنید که برای پختن سبزیجات به هیچ عنوان نباید از روغن استفاده کنید. دقت کنید که سیب زمینی هم جز ء این سبزیجات به حساب می آید و بهتر است آن را به صورت آب پز یا بخارپز در ابتدای روز مصرف کنید که کربوهیدرات آن در طول روز بسوزد و مصرف شود. بعضی از بهترین سبزیجاتی که می توانید برای روز دوم برنامه غذایی تان استفاده کنید عبارتند از: لوبیا پخته، هویج خام یا پخته، بروکلی، خیار، کاهو، کلم پخته و خام و امثال آن. البته دستگاه گوارشتان در این روز کمی متفاوت تر از روزهای عادی عمل خواهد کرد و ممکن است دفعات بیشتری به دستشویی بروید. یادتان نرود که ۸ تا ۱۲ لیوان آب روزانه تان را روز دوم هم حتماً مصرف کنید.

سومین روز رژیم لاغری : با میوه ها و سبزیجات پوستی سالم داشته باشید

روز سوم برنامه غذایی جنرال موتورز به شما اجازه می دهد کل روز هم از سبزیجات و هم میوه ها استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که سیب زمینی را از سبزیجات و موز را از میوه ها مصرف نکنید. می توانید صبح رژیم میوه و عصر رژیم سبزیجات را داشته باشید و یا برعکس. ترکیب اینها با هم به خود شما بستگی دارد. مصرف ۸ تا ۱۲ لیوان آب را فراموش نکنید.

چهارمین روز رژیم لاغری : موز و شیر

روز چهارم شاید برای خیلی ها جذاب باشد. در طول روز می توانید ۸ تا ۱۲ عدد موز و تا ۳ لیوان شیر مصرف کنید. ممکن است نگران شوید که شاید این برنامه باعث گرسنگی تان شود اما برعکس آخر روز کاملاً احساس سیری خواهید داشت. باید این سهم موز و شیرتان را طوری در طول روز تقسیم کنید که به هیچ عنوان در هیچ ساعتی احساس گرسنگی نکنید. مثلاً یک عدد موز و یک لیوان شیرتان را صبح، یک لیوان شیر و چند عدد موز را در ظهر، ۳ عدد موز را عصر و یک لیوان شیر و باقیمانده موزها را شب مصرف کنید. اگر این برنامه را رعایت کنید به هیچ عنوان در طول روز احساس گرسنگی نخواهید کرد.

پنجمین روز رژیم لاغری : گوجه فرنگی

روز پنجم روزی است که می توانید کمی برای خودتان میهمانی بگیرید. در این روز می توانید یک فنجان برنج برای ناهار و شش تا هفت گوجه فرنگی در طول روز بخورید. از آنجا که احتمال دارد در بدنتان میزان بالایی اسید اوره تولید شود، بهتر است مصرف آب را به ۱۲ تا ۱۵ لیوان برسانید.

ششمین روز رژیم لاغری : یک فنجان برنج

در این روز هم این امکان را دارید که برای ناهار یک فنجان برنج مصرف کنید و باقیمانده روز را مثل روز سبزیجات بگذرانید. دقت کنید که در این روز هم بین ۸ تا ۱۲ لیوان آب بنوشید. مطمئناً در این احساس سبکی بیشتری می کنید و جای شک نیست که دستگاه گوارشتان هم تقویت شده است.

هفتمین روز رژیم لاغری : آب میوه و سبزیجات

این آخرین روز برنامه غذایی جنرال موتورز است. در این روز اجازه دارید یک فنجان برنج و هر چقدر دوست دارید سبزیجات و آبمیوه موردعلاقه تان را بخورید. این بهترین روز کل هفته تان خواهد بود.

مطمئناً متوجه کاهش وزن بسیار خوبی در بدنتان خواهید شد و کاری هم جز دنبال کردن یک برنامه میوه و سبزیجات و آب نکرده اید. این برنامه غذایی فواید دیگری هم برای شما خواهد داشت. خواهید دید که پوستتان بسیار شفاف تر از قبل شده و دستگاه گوارشتان هم بسیار بهتر از قبل عمل می کند. بهترین چیزی که نصیبتان می شود این است که بین ۵-۴ کیلو یا حتی بیشتر وزن کم کرده اید. برای همه آنهایی که برای کم کردن اضافه وزنشان به خودشان گرسنگی می دهند این سالم ترین و سریع ترین راه برای پایین آوردن وزن است.

توجه: پیش از هر رژیم غذایی برای کاهش وزن، حتما با پزشک خود مشورت کنید.



:: بازدید از این مطلب : 1113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 2 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

همه ما دوست داریم آزاد و خوشحال باشیم ولی گاهی اوقات توجه نمی‌کنیم که کارهای خودمون هست که زندگی رو به کام ما تلخ کرده. ۷ تا کار هست که باید همین حالا باید از انجام دادن‌شون منصرف بشی تا یه زندگی بهتر برای خودت رقم بزنی.

برای زندگی بهتر این ۷ کار رو انجام نده

۱- مقاومت نکن

همه ما روزهای بدی هم داریم و همه ما باید با مشکلات رو به رو بشیم، اما اون چیزی که مهمه اینه که چطور با موقعیت کنونی خودمون برخورد می‌کنیم. شاید یکی از بهترین دوستانت ترکت کرده باشه، شاید کسی که دوستش داشتی از دنیا رفته باشه یا شاید کارت با یه شکست بزرگ مواجه شده باشه.

در هر کدوم از این موقعیت‌ها می‌تونی قبولش کنی و به زندگی ادامه بدی یا اینکه می‌تونی مقاومت کنی و حقیقت رو قبول نکنی. اگر بخوای مقاومت کنی، حجم زیادی از استرس رو به وجود خودت راه می‌دی و آرامش درونی خودت رو از دست می‌دی چون داری تلاش می‌کنی با چیزی بجنگی که از کنترل تو خارجه و مسلما هرگز هم توی این جنگ پیروز نمی‌شی.

بهترین کاری که می‌تونی انجام بدی اینه که خودت رو با شرایط کنونی وفق بدی و از تجربیاتی که به دست میاری درس بگیری. هر کاری برای کاهش مشکل یا حل اون از دستت برمیاد انجام بده. اما اگر دیدی دیگه کاری ازت بر نمیاد با جریان زندگی همراه شو و سعی نکن با تقدیر مبارزه کنی.

۲- توی گذشته و آینده غرق نشو

زیاد به فکر اتفاقاتی که در گذشته برات افتاده نباش، به اینکه در آینده برات چه اتفاقاتی میافته هم زیاد فکر نکن. فکر کردن بیش از حد به گذشته یا آینده، زمان حال رو ازت می‌دزده. از گذشته می‌تونی درس بگیری و برای آینده هم می‌تونی برنامه ریزی کنی ولی باید در زمان حال زندگی کنی و به بهترین شکل ممکن از لحظات زمان حال استفاده کنی.

اگر داری با کسی صحبت می‌کنی، طوری باهاش صحبت کن که انگار در اون لحظه اون شخص مهم‌ترین آدم روی کره زمین هست. اگر داری با بچه‌هات بازی می‌کنی، کودکی بچه‌ها رو زندگی کن و خودت هم یکی از خودشون باش. کارها رو طوری انجام بده که انگار در اون لحظه اون کارها مهم‌ترین کارهای دنیا هستن.

توی گذشته و آینده غرق نشو و روی زمان حال تمرکز کن تا ببینی که هر روز زندگی برات شیرین‌ و شیرین‌تر می‌شه.

۳- اجازه نده دیگران بهت بگن چی کار کنی

پدر و مادرت، خانوادت و دوستانت ممکنه بهترین نیات رو داشته باشن؛ ولی اونا هیچ کدوم نمی‌تونن بفهمن که چه چیزی واقعا تو رو خوشحال و راضی می‌کنه. بنابراین اگر بهت گفتن که باید فلان کار رو بکنی چون برای خودت خوبه، یا اگر گفتن که بدت رو نمی‌خوان و هر چیزی که می‌گن برای خودت می‌گن، ازشون به خاطر اینکه بهت توجه می‌کنن تشکر کن ولی به حرف دلت گوش کن و کاری که خودت می‌خوای رو انجام بده. تنها در این صورت هست که زندگی برات معنا و مفهوم پیدا می‌کنه.

۴- از انجام دادن کارهای بیشتر دست بردار

زندگی خودت رو ساده کن. تو فقط باید به دو نوع کار رسیدگی کنی: کارهایی که باید انجام‌شون بدی و کارهایی که باعث پیشرفتت می‌شن. بقیه کارها رو دور بریز. از جمع کردن (یا از اون بدتر، خریدن) چیزهای به درد نخور فقط به این خاطر که شاید “یه روزی” به دردت بخورن دست بردار چون اون “یه روز” ممکنه هیچ وقت نیاد. هر چی کارهای کمتری برای مدیریت کردن داشته باشی، کنترل بیشتری روی زندگی خودت داری و استرس کمتری هم خواهی داشت.

۵- (اگر راهی نداشت) پافشاری نکن

خیلی از جملات مشهور هستن که روی قدرت پافشاری کردن تاکید دارن، ولی پافشاری کردن همیشه هم جواب نمی‌ده، چرا؟

چون هرگز تسلیم نشدن برای چیزی که به هیچ وجه جواب نمی‌ده کار احمقانه‌ای هست. اگر مدام یه کار رو تکرار کنی، همیشه نتیجه‌ای مشابه دریافت می‌کنی. پس اگر راهی نداره، از تلاش کردن دست بردار و به فکر راه‌های دیگه باش. اگر باز هم با شکست روبه‌رو شدی باز یه راه دیگه رو امتحان کن. تا وقتی به نتیجه دلخواه خودت نرسیدی هیچ وقت دست از تغییر دادن و بهتر شدن برندار! این روش درست پافشاری کردن هست.

۶- غر نزن

تنها نتیجه‌ای که غر زدن برات به دنبال داره اینه که هر چیزی که ناراحتت می‌کنه رو توی زندگیت بیشتر و بیشتر می‌کنه و در نتیجه باید بیشتر غر بزنی. پس دست از غر زدن بردار و به جنبه‌های مثبت زندگی خودت نگاه کن.

حتی یک رویداد منفی می‌تونه کلی فایده داشته باشه – می‌تونی ازش کلی تجربه به دست بیاری و شخصیت خودت رو قدرتمندتر کنی. از هر نعمتی قدردان باش (حتی کوچیک‌ترین نعمات)، درخشش خورشید، هوایی که تنفس می‌کنی، غذایی که می‌خوری و آدم‌هایی که دوست‌شون داری.

سپاسگزاری رو تمرین کن تا خیلی زود متوجه بشی که هیچ نیازی به عر زدن نداشتی، نداری و نخواهی داشت.

۷- وقتت رو تلف نکن

ارزش زندگی هر کسی از نحوه گذروندن وقتش مشخص می‌شه. هر ثانیه از وقتت مهمه، پس هوشمندانه ازش استفاده کن. روزی نیم ساعت کتاب بخون، با هر موضوعی که دوست داری، اینطوری در مدت چند سال توی زمینه‌ای که مطالعه می‌کنی به یه متخصص تمام عیار تبدیل می‌شی.

اگر وقت آزاد زیادی در طول روز داری می‌تونی با کتاب خوندن از این زمان آزاد بهره ببری. اگر زیاد با کتاب خوندن حال نمی‌کنی می‌تونی یه کتاب الکترونیک دانلود کنی و روی موبایل به کتاب خوندن بپردازی، اینطوری شاید بیشتر به کتاب خوندن علاقه پیدا کنی.

به غیر از کتاب خوندن می‌تونی کارهای باارزش دیگه‌ای هم انجام بدی، مثل:

  • دنبال کردن علایقت
  • بهبود ارتباطاتت با دیگران
  • همکاری با اجتماع
  • تجربه غذاها، کارها و فرهنگ‌های مختلف

از طرف دیگه بهتره کارهای زیر رو کمتر انجام بدی (یا اصلا انجام ندی) تا از وقتت استفاده بهتری داشته باشی:

  • تماشای تلویزیون
  • پشت سر دیگران حرف زدن
  • بازی‌های ویدیویی
  • ولگردی توی فیسبوک

اگر احساس ناراحتی یا افسردگی می‌کنی این ۷ موردی که در بالا ذکر شد رو به کار ببر تا ببینی آیا تغییری احساس می‌کنی یا نه.



:: بازدید از این مطلب : 715
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 2 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

هر کدام از ما رویای داشتن دندان‌های براق و سفید را داریم. دندان‌های سفید نه تنها باعث زیبایی لبخند شما می‌شود، بلکه به لحاظ شخصیتی هم شما را جذاب‌تر می‌کند.

توت‌فرنگی‌
همه‌ی ما عاشق این میوه‌ی خوشمزه هستیم. این میوه‌ی خوش‌رنگ و خوش‌طعم می‌تواند باعث زیباتر شدن لبخندتان شود. توت‌فرنگی‌ها دارای سفیدکننده‌های طبیعی دندان هستند که جزو معروف‌ترین درمان‌های خانگی برای سفید کردن دندان محسوب می‌شوند.

ریحان
ریحان برای جلوگیری از خونریزی لثه بسیار مفید بوده و به عنوان سفید‌کننده‌ی دندان نیز استفاده می‌شود. هم می‌توانید آن را به صورت خشک و هم پودرشده استفاده کنید. هر شکل از آن را با روغن خردل یا پوست پرتقال مخلوط کرده و دندان‌تان را با آن بشویید.

میوه‌ها
میوه‌هایی که سرشار از ویتامین C هستند می‌توانند به سفیدی دندان کمک کنند. میوه‌های نظیر لیمو٬ پرتقال٬ توت‌فرنگی٬ گوجه‌فرنگی. می‌توانید هر کدام از این میوه‌ها را بِبُرید و حدود یک دقیقه به دندان‌تان بمالید و بعد دهان را بشویید.

جوش شیرین
حتی پیش از اختراع خمیردندان هم از آن استفاده می‌شد. برای استفاده از آن کافی‌ست مقداری از آن را با آب مخلوط کرده تا حالت خمیری پیدا کند و کمی نمک به آن اضافه کنید و با آن دهانتان را بشویید.

عکس ‏‎Mohamad Rezai‎‏
 


:: بازدید از این مطلب : 774
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 2 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

برای رسیدن به اندام ایده آل و زیبا بخوانید!

بسیاری از کسانی که می خواهند وزن خودشان را به حد متناسبی برسانند، رژیم های سخت غذایی و ورزش های طاقت فرسایی را در پیش می گیرند اما بیشتر وقت ها زود خسته شده، اوضاع برعکس می شود و بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی، دور این آرزوی شان را خط قرمزی کشیده و با رویاهای شان خداحافظی می کنند. کارشناسان به کسانی که می خواهند وزن کم کنند، توصیه می کنند بهتر است به جای انجام دادن اقدامات شدید ولی خسته کننده و کوتاه مدت، راهکارهای ساده، موثر و طولانی مدت را انجام دهند.

● صبحانه ای سرشار از پروتئین نوش جان کنید

حتما تا کنون بارها و بارها شنیده اید که کارشناسان تغذیه تا چه حد بر خوردن صبحانه تاکید می کنند؛ علت اصلی اصرارشان برای صبحانه خوردن هم دوری از بیماری ها، حفظ سلامت و همچنین تناسب اندام است. اما اینجا باز هم می خواهیم روی اهمیت این وعده غذایی تاکید کنیم تا اگر هنوز افرادی هستند که متقاعد نشده اند که نباید به سادگی از کنار این وعده اصلی گذشت، دیگر هرگز صبحانه خوردن را فراموش نکنند.

صبحانه خوردن از گرسنگی زودهنگام در طول روز پیشگیری کرده و باعث می شود ناهار و شام سبک تری بخورید. علاوه بر این که خوردن صبحانه اهمیت زیادی دارد، این را هم باید درنظر گرفت که بهتر است غذاهایی سرشار از پروتئین برای آن درنظر گرفته شود. پروتئین کمک می کند کالری ها راحت تر سوزانده شوند و در نهایت سریع تر به کاهش وزن دست خواهید یافت.

نتایج یک مطالعه نشان داده است کسانی که غذاهای پروتئینی را در وعده صبحانه مصرف کنند، نسبت به کسانی که همین غذا را به عنوان ناهار بخورند، در تمام روز احساس سیری بیشتری خواهند داشت و کمتر سراغ میان وعده ها و تنقلات می روند. همچنین یک بررسی دیگر روی کسانی که رژیم گرفته بودند نشان داد آن هایی که صبحانه شان شامل تخم مرغ می شد، بیشتر وزن کم کرده و در طول روز انرژی بیشتری داشتند.

به این ترتیب یکی از این ۲ گزینه را انتخاب کنید:

گزینه اول: تخم مرغ ها را خوب هم بزنید (یک عدد کامل و ۳ عدد سفیده تخم مرغ) سپس اسفناج سرخ شده، گوجه فرنگی قطعه قطعه شده و یک چهارم فنجان پنیر کم چربی خرد شده را به آن اضافه کنید.
گزینه دوم: ترکیب ۱۵۰ گرم ماست کم چربی به علاوه سه چهارم فنجان سیب قطعه قطعه شده و نصف قاشق سوپ خوری مغز بادام خرد شده.

ادویه بزنید

نتایج یک مطالعه جدید کارشناسان تغذیه نشان داده است، اضافه کردن ادویه های تند و طعم دهنده ها به غذا مانند فلفل قرمز، فلفل سیاه، سس تند و بسیاری انواع دیگر، علاوه بر این که از زیاد خوردن غذا جلوگیری می کند و باعث می شود زودتر از غذا خوردن دست بکشید، متابولیسم بدن را نیز افزایش می دهد و در نهایت به لاغر شدن کمک می کند. به گفته این متخصصان، در افرادی که رژیم غذایی خاصی را دنبال کرده و پیش از این، غذاهای تند و طعم دار نمی خورده اند، این طور مشاهده شد که با اضافه کردن غذاهای تند به برنامه غذایی شان، در وعده بعدی غذایی ۶۰ کالری کمتر دریافت کرده و ۱۰۰ کالری نیز بیشتر سوزاندند.
پس بهتر است از همین امروز شروع کنید؛ فلفل تند را به سالادتان اضافه کنید، سس مایونز (البته از نوع رژیمی و کم چرب) را با سس تند ترکیب کنید و به طور کلی غذاهای تان را با فلفل قرمز یا سیاه تند کنید.

● چای سبز بنوشید

نوشیدن مایعات از جمله چای سبز، پیش از غذا یا همراه غذا به صورت یک نوشیدنی سرد و خنک، از میزان گرسنگی می کاهد و سبب می شود غذای کمتری بخورید. به تازگی محققان سوئدی تحقیقی انجام داده اند که براساس آن مشخص شد چای سبز می تواند از آب تاثیرگذارتر و مفیدتر باشد، بنابراین نوشیدن یک لیوان چای سبز به صورت گرم یا سرد همراه صبحانه، ناهار و شام توصیه می شود.

این نوشیدنی که امروزه به صورت خنک در فروشگاه ها نیز پیدا می شود می تواند گزینه خوبی برای تغییر در برنامه تکراری و همیشگی نوشیدن آب، نوشابه و دوغ همراه غذا باشد و فرزندان تان را به حضور سر میز غذا تشویق کند. علاوه بر این که چای، سرعت سوخت وساز بدن را افزایش داده و کمک می کند روزانه مقدار بیشتری کالری بسوزانید.

با همه این ها و با تمام مزایایی که چای دارد، می تواند برای سلامت مضر هم واقع شود. چگونه؟ با افزودن شکر به این نوشیدنی. کارشناسان توصیه می کنند، بهتر است رفته رفته از میزان شکر و شیرینی که همراه چای می خورید بکاهید تا ذائقه تان عادت کرده و بتوانید از چای بدون افزودنی های شیرین هم لذت ببرید و به سلامت بدن تان بیشتر کمک کنید.

● سبزی بخورید
اگر می خواهید کالری کم کنید و وزن تان را کاهش دهید و در عین حال گرسنگی هم نکشید، بهترین کار این است که سبزی های عاری از نشاسته را دریابید. حتی برای کسانی که در رژیم غذایی هستند و برنامه و میزان خاصی برای غذاهایی که می خورند دارند، محدودیتی برای استفاده از این نوع سبزی ها وجود ندارد. این افراد می توانند بدون نگرانی سراغ این سبزی ها بروند و حتی می توان گفت؛ ۴ فنجان در روز کمترین مقداری است که باید از این سبزی ها استفاده کنند.

سبزی های بدون نشاسته از جمله کلم بروکلی، اسفناج، هویج، گل کلم، لوبیا سبز و فلفل دلمه ای سرشار از فیبر و آب هستند که به این معنی است که با میزان کالری کم، شما را مدت زیادی سیر نگه می دارند.

از نقطه نظر روان شناسی، بسیار مهم است افرادی که رژیم دارند، احساس کنند هر زمان از روز که گرسنه شدند، می توانند میان وعده بخورند و لازم نیست گرسنگی بکشند. از این رو، چنین میوه ها و سبزی هایی برای این که بدانند در طول روز، هر مقدار که بخواهند می توانند سراغ یخچال بروند مفید است. تحقیقات نشان داده است، بسیاری از افراد رژیم غذایی شان را به دلیل احساس محرومیت از خوردن و تاثیر روانی دور بودن از خوراکی ها کنار می گذارند اما با این روش و آزاد گذاشتن افراد در خوردن هر میزان از این سبزی ها، میزان موفقیت در ادامه دادن رژیم غذایی بالا می رود.

● ۱۰۰ بار بپریــد!

یک روش خوب و ساده دیگر که به راحتی به سوزاندن ۱۰۰ کالری در روز منجر می شود، پریدن است. شاید تعجب کنید اما ۵۰۰ بار پریدن به شکل پروانه ای در طول روز در کم کردن وزن تان تاثیر خواهد داشت.
اگر برای رسیدن به تناسب اندام مصمم هستید، خوب است که این راهکار را نیز به موارد دیگر اضافه کنید. نکته مثبتی که وجود دارد این است که هر ۱۰۰ پرش، تنها ۲دقیقه از شما وقت خواهد گرفت و ۵بار انجام دادن این کار تنها ۱۰ دقیقه طول خواهد کشید بنابراین بهانه هایی مثل وقت نداشتن کنار گذاشته می شود. حتی اگر جزو کسانی هستید که ساعات طولانی را درگیر کار هستند و مشغله کاری زیادی دارید، می توانید این ۱۰ دقیقه را در زمان های خالی بین انجام کارهای تان بگنجانید.

فواصل انجام شدن کارهایی مثل روشن شدن کامپیوتر، گرم شدن غذا، هنگام پخش آگهی های بازرگانی تلویزیون، در فاصله دم کشیدن چای و درست شدن قهوه تان زمان مناسبی برای این کار است. به این ترتیب بدون این که زمان یا هزینه خاصی صرف کرده باشید، خواهید دید که در طول یک هفته ۷۰۰ کالری سوزانده اید.

منبع:مجله سیب سبز



:: بازدید از این مطلب : 785
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 2 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
 

چگونه یک شبه از شر جوش های صورت راحت شویم؟

شما احساس بیدار شدن از خواب و نگاه کردن در آینه را با دیدن آن جوش های قرمز، گرم و ملتهبی که شب گذشته هنگام به رختخواب رفتن وجود نداشتند، تجربه کرده اید. شما هیچ انتخاب دیگری به جز این دو راه ندارید یا با آنها زندگی کنید یا با دست خود آکنه ها را دربیاورید. هنگامی که در تنگنا هستید و نیاز دارید که هرچه سریع تر جوش یا جوش ها را به حداقل برسانید، این مراحل را امتحان کنید.

درمان جوش

برخی از بنزوئیل پراکساید ها را امتحان کنید. بنزوئیل پراکسید، باکتری موجود در جوش را از بین می برد. بنزوئیل پراکسید در غلظت های مختلف وجود دارد اما بنزوئیل پراکساید با غلظت ۲٫۵٪ نیز مانند فرمولاسیون ۱۰-۵ % موثر است و کمتر پوست را تحریک می کند. از اسید سالیسیلیک استفاده کنید. مانند بنزوئیل پراکسید، اسید سالیسیلیک باکتری های مسئول رشد جوش ها را از بین می برد. پس از شستن صورت خود، مقدار کمی اسید سالیسیلیک روی نواحی آسیب دیده بمالید.

از خمیر دندان استفاده کنید. خمیر دندان حاوی سیلیس است، عامل خشک کننده ای که می توانید آن را در بسته های گوشت خشک و در میان چیزهای دیگر پیدا کنید. در واقع، خمیر دندان، جوش های یک شبه شما را خشک یا کوچک می کند.

• هنگامی که خمیر دندان را روی پوست خود می مالید، از طبیعی بودن آن اطمینان حاصل کنید. برخی از خمیر دندان حاوی سدیم لوریل سولفات هستند و می توانند پوست را تحریک کنند. قبل از استفاده دقت کنید که تمام شب روی پوست شما باشد
از نمک دریا استفاده کنید. یک قاشق چای خوری نمک دریا را با دو قاشق غذاخوری آب گرم مخلوط کنید. سپس با استفاده از یک گوش پاک کن، آب نمک را به طور مستقیم روی جوش بمالید. شستشو ندهید. نمک دریا باکتری ها را از بین برده و جوش را خشک خواهد کرد.

مقداری آسپرین خرد کنید. یک قرص آسپرین را خرد و فقط به اندازه کافی به آن آب اضافه کنید تا خمیر شود. با یک گوش پاک کن به آرامی خمیر آسپرین رو جوش بمالید. جوش را به طور کامل بپوشانید و اجازه دهید تا خشک شود. اجازه دهید تا خمیر آسپرین به مدت یک شب با جوش مبارزه کند.

در مناطقی که جوش وجود دارد، از مواد قابض استفاده کنید. مواد قابض عواملی هستند که باعث می شوند پوست منقبض شود. برخی از مواد قابضی که به نظر قابل استفاده هستند، عبارت اند از:

• آب لیمو. اسید سیتریک، باکتری هایی را که عامل آکنه هستند، از بین می برد و به عنوان یک سفت کننده پوست عمل می کند. بسیاری از مردم خیلی به آن اعتقاد دارند. یک لیمو را بریده و به آرامی روی نقطه مورد نظر بمالید.

• پوست موز. لایه برداری موز در درمان گزش حشرات و پشه مفید است و ممکن است در کاهش اندازه برخی از جوش ها نیز مفید باشد. به آرامی پوست موز را روی نقطه مورد نظر بمالید.

• چای سبز. چای سبز قابضی است با آنتی اکسیدان های فراوان که برای کمک به کاهش نشانه های پیری، با رادیکال های آزاد مبارزه می کند. یک کیسه چای را در مقداری آب داغ قرار دهید، کیسه چای را درآورید و مدتی روی نقطه مورد نظر قرار دهید

کاهش قرمزی

روی نقطه مورد نظر یخ قرار دهید. این عمل باید تورم را کم کند زیرا جریان خون را در آن منطقه کم می کند. یخ را هم به طور مستقیم روی جوش قرار دهید و هم با یک لایه نازک گاز یا حوله بپوشانید. در نقطه مورد نظر از قطره چشم استفاده کنید. حداقل کارایی قطره چشم، کاهش قرمزی است و می تواند در کاهش قرمزی و علائم سوزش در آکنه نیز موثر باشد. چند قطره از آن را روی گوش پاک کن بریزید و به میزان لازم روی جوش بمالید.

• از آنجا که سرما کاهش دهنده التهاب در آکنه است، گوش پاک کن آغشته به قطره را به مدت یک ساعت قبل از استفاده، در یخچال قرار دهید. گوش پاک کن سرد که به عنوان کاهش التهاب استفاده می شود، مسکن نیز خواهد بود.

zibayi921017

نکات عمومی

  • روزی دو بار صورت خود را بشویید.
  • برای کمک به پوست اندازی، هر هفته یکبار از اسکراب صورت استفاده کنید.
  • پس از هر بار شستشو رطوبت پوست را حفظ کنید
  • صورت خود را لمس نکنید
  • الکل مصرف نکنید. الکل ممکن است آکنه و اثرات آکنه را بدتر کند. الکل باعث از دست دادن آب بدن می شود. الکل حاوی مقدار زیادی قند است که ممکن است به رشد آکنه ارتباط داشته باشد. جوش های خود را زخمی نکنید. آنها را نترکانید، زخمی نکنید، تحریک نکنید، نخارانید.

منبع : جم لایف



:: بازدید از این مطلب : 972
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

جدیدترین راه های لاغری

وقتی سرمان آن قدر شلوغ است که وقت باشگاه رفتن نداریم. وقتی دو تا بچه کوچک داریم که وقت سر خاراندن هم برای مان نمی گذارند، وقتی خرید فست فود از ساندویچی سر کوچه دردسر کمتری از غذا پختن دارد و… شیوه های زندگی سالم به سرعت از پنجره فرار می کنند و جای خودشان را به عادت های غلط، چاقی و اضافه وزن می دهند. در این شرایط چطور متناسب بمانیم؟ این 16 توصیه علمی را از دست ندهید.

نکاتی برای خوردن

1- از رنگ آبی استفاده کنید

مهم نیست که از رنگ آبی خوش تان می آید یا مثلا طرفدار آبی پوش های فوتبال هستید یا نه، چه بخواهید و چه نخواهید رنگ آبی می تواند به عنوان یک مهارکننده اشتها نقش ایفا کند. چون کنتراست این رنگ با اغلب مواد غذایی نسبتا قابل توجه است و درنتیجه با دیدن آن هنگام صرف غذا، بخشی از میل خود را به غذاخوردن یا بهتر است بگوییم میل به زیاده روی را از دست می دهید. اگر می خواهید لاغر شوید از خوردن غذا در ظرف هایی که همرنگ مواد غذایی درون شان هستند، پرهیز کنید (مثلا خوردن فتوچینی با سس آلفردو در بشقاب سفید، همان طور که اغلب رستوران ها آن را سرو می کنند). حقه کوچکی است ولی مطمئن باشید جواب می دهد.

2- میان وعده بخورید

اگر فکر می کنید برای لاغرشدن نباید هیچ چیزی بخورید یا مثلا از بخش مهمی از خوراکی های روزانه صرفنظر کنید، لابد دچار سوءتفاهم شده اید چون هیچ متخصص تغذیه ای چنین چیزی را برای کاهش وزن به شما توصیه نمی کند. کارشناسان به خصوص روی خوردن میان وعده تاکید دارند چون با حذف آن ممکن است کالری کمتری به بدن تان برسد و سوخت و ساز بدن تان افت کند. اگر در طول روز چیزی نخورید و درعوض یک وعده غذایی بزرگ به عنوان شام داشته باشید، نه تنها لاغر نمی شوید بلکه در پاسخ سلول های بدن تان به انسولین نیز تداخل ایجاد شده و قدم به قدم به دیابت نزدیک می شوید.

3- یخچال خود را هوشمندانه پر کنید

از آن دسته آدم هایی هستید که هر نیم ساعت یک بار باید در یخچال را باز کنند و ناخنکی به محتویات آن بزنند؟ اگر ترک این عادت برای تان سخت است، یخچال را با مواد غذایی سالم از جمله میوه و سبزیجات پر کنید و سس، کرم کنجد، خامه شکلاتی، نوشابه و… را از جلوی دست خود بردارید. یادتان باشد هر چه قدر کمتر مواد غذایی چاق کننده را جلوی چشم تان ببینید، کمتر هم برای خوردن شان تمایل پیدا می کنید.

medicine-health-slimming-and-nutrition-1

4- صبحانه را جا نیندازید

دسته ای از افراد هستند که از چاقی و اضافه وزن رنج می برند و می گویند اگر صبح ها، حتی یک لقمه صبحانه بخورند دیگر تا شب نمی توانند جلوی اشتهای شان را بگیرند و به خوراکی های مختلف نه بگویند. متاسفانه این عده فقط خودشان را گول می زنند چون حذف صبحانه با هدف کاهش وزن هیچ فایده ای جز افزایش تمایل به ناخنک زدن در طول روز ندارد و اتفاقا نه فقط اشتها را مهار نمی کند، بلکه باعث می شود در وعده بعد زیاده روی کنید. خیال تان از بابت این توصیه راحت باشد چون مطالعات نشان داده است که اگر یک وعده صبحانه پروتئینی در ابتدای روز بخورید، حجم کالری مصرفی تان در وعده ناهار و شام افزایش پیدا نمی کند.

5- پخت و پز را طولانی  نکنید

هرچه قدر کمتر توی آشپزخانه بپلکید و حجم غذایی که در هر وعده درست می کنید، کمتر باشد، حجم کالری مصرفی تان در طول روز نیز کمتر می شود. این را ما نمی گوییم، بلکه مطالعات بی شماری نشان داده است که وقتی چشم، غذای زیادی را می بیند، بدن نمی تواند جلوی پرخوری را بگیرد. پس نه فقط توصیه می کنیم که در بشقاب های کوچک غذا بخورید، بلکه غذا را در قابلمه های کوچک نیز بپزید و از روش های پخت کوتاه مدت استفاده کنید تا مجبور نشوید مدت زیادی در آشپزخانه بمانید.

6- چاق کننده ها را جلوی دید نگذارید

به جای اینکه شیرینی های مورد علاقه تان را روی میز بگذارید، داخل کابینت، جای پشت نان های سبوس دار یا میوه های خشک برایش پیدا کنید. البته این کار باعث نمی شود که از شیرینی بدتان بیاید یا آن را فراموش کنید، ولی براساس آن ضرب المثل قدیمی که «از دل برود، هر آنکه از دیده برفت»، هر چقدر که کمتر با خوراکی های مورد علاقه تان که چاق کننده هستند، رو به رو شده یا بوی شان را زیر بینی تان احساس کنید، کمتر م هوس خوردن شان سراغ تان خواهد آمد. در غیر این صورت 99 درصد آدم ها نمی توانند برابر وسوسه خوردن شیرینی های خوش عطر و طعم کره ای که روی میز پذیرایی جا خوش کرده اند، «نه» بگویند.

7- غذا را سلف سرویس سرو کنید

به جای اینکه دیس غذا، سبد نان و… را روی میز بچینید، همه چیز را روی کانتر آشپزخانه بگذارید و همان جا برای خودتان غذا بکشید. اگر غذا دور از دسترس باشد، این احتمال که بعد از خوردن یک بشقاب، بخواهید دوباره برای خودتان غذا بکشید یا به ته دیگ های کف قابلمه ناخنک بزنید، کمتر می شود.

8- بشقاب های 20 سانتی متری بخرید!

لابد شما هم شنیده اید که می گویند در بشقاب های کوچک غذا بخورید تا لاغر شوید، اما این کوچک دقیقا یعنی چقدر؟ تحقیقات نشان می دهد که اندازه قطر بشقاب های غذا باید کمتر از 20 سانتی مترمربع باشد تا وقتی غذا را داخلش می کشید، سفیدی کمتری به چشم تان بخورد و مغزتان احساس محرومیت نکند و با پرخوری کردن سعی در مقابله نداشته باشد.

9- تلویزیون را خاموش کنید

خودتان را گول نزنید که تلویزیون هیچ ربطی به غذاخوردن ندارد چون وقتی مشغول تماشای برنامه مورد علاقه تان هستید، به ندرت می توانید روی حجم غذایی که می خورید تمرکز کنید و درنتیجه وقتی به خودتان می آیید که یک کاسه بزرگ تخمه را نوش جان کردید و 2000 کالری را ظرف نیم ساعت به بدن زده اید.

10- موقع آشپزی آدامس بجوید

اراده آدم باید خیلی قوی باشدکه وقتی مشغول سرخ کردن سیب زمینی یا درست کردن دسر است، جلوی ناخنک زدن خودش را بگیرد. اگر چنین اراده ای را در خودتان سراغ ندارید، حداقل کاری که می توانید انجام دهید این است که موقعش آشپزی کردن آدامس بجوید تا دهان تان مشغول باشد. اگرچه تاثیر مصرف بلندمدت آدامس روی کاهش وزن اثبات نشده است، ولی بعضی مطالعات نشان داده اند که جویدن آدامس از نوع نعنایی و… جلوی هوس های ناگهانی نسبت به غذا را می گیرد.

11- نوشیدنی ها را در لیوان های بلند و باریک امتحان کنید

چه بخواهید و چه نخواهید، بخشی از کالری که روزانه به بدن می رسد، از طریق نوشیدنی هایی مثل آب میوه به ما رسیده است. علاوه بر آب میوه نوشیدنی های پرکالری دیگری مانند دوغ های پرچرب، نوشابه، هات چاکلت و… هستند که کالری بالایی دارند و درست به اندازه برنج و شیرینی می توانند ما را چاق کنند. اگر نمی توانید همزمان با شروع رژیم از نوشیدنی های مورد علاقه تان هم دست بکشید، سعی کنید آنها را در لیوان های بلند و باریک امتحان کنید تا حجم مصرفی تان کاهش پیدا کند.

12- از تکنیک رقیق کردن استفاده کنید

شاید این توصیه خیی وسوسه انگیز به نظر نرسد، ولی قول می دهیم که نقش مهمی در کاهش کالری دریافتی روزانه دارد و اتفاقا انجام آن هم خیلی ساده است، چون فقط کافی است همه نوشیدنی ها را از آب میوه گرفته تا نوشابه را با آب رقیق کرده و بعد آن را میل کنید. طعم تقریبا همان طعم است، ولی بخش زیادی از کالری و شکر موجود از بین رفته است.

13- قبل از شام و ناهار یک اسنک کوچک بخورید

شنیده اید که می گویند به بچه های در حال رشد، قبل از غذا میان وعده ندهید؟ خب، حالا که شما چندسالی است از سن رشدتان فاصله گرفته اید و چاق هم شده اید، لازم است دقیقا عکس این توصیه عمل کنید؛ یعنی قبل از خوردن وعده غذای اصلی یک میان وعده کوچک از سیب گرفته تا چند قاشق ماست یونانی بخورید تا وقتی نوبت به صرف غذای اصلی می رسد اشتهای زیادی برای خوردن نداشته باشید و پرخوری نکنید.

14- به جای غذا، نمک را دور بریزید

تعجب می کنید که چرا با وجود رعایت رژیم، عقربه های ترازو هیچ تغییری را نشان نمی دهند و شما اصلا وزن کم نمی کنید؟ شاید مشکل نمکی باشد که کنار دست تان است! نمک باعث به وجود آمدن احساس نفخ می شود و همچنین شما را تشنه تر و گرسنه تر می کند. وقتی غذا یا خوراکی شوری را امتحان می کنید، احتمال بیشتری دارد که چند دقیقه بعد دست خود را به سمت قوطی نوشابه یا آب میوه گازدار دراز کنید یا برای خوردن یک میان وعده دیگر سر از آشپزخانه در آورید.

15- وعده غذایی را با خوردن سوپ شروع کنید

آن دسته از افرادی که قبل از کشیدن برنج یا برداشتن نان از سر سفره، یک کاسه سوپ می خورند، در نهایت 20 درصد کمتر از سایرین کالری می گیرند و درنتیجه سریع تر می توانند وزن کم کنند و به تناسب اندام برسند. البته منظورمان از سوپ، سوپ سبزیجات است، نه سوپ های پرملاط خامه دار.

•    توت فرنگی بخورید

توت فرنگی یا هر میوه سرشار از فیبر دیگری، همراهی عالی برای مخلوط شدن با شیر و ماست و تهیه یک میان وعده ضدچاقی است.

diet



:: بازدید از این مطلب : 761
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 


لثه‌ها با ما حرف مي‌زنند؛ فقط كافي است به علائمي كه نشان مي‌دهند توجه كنيم و آنها را جدي بگيريم!

به گزارش شبکه ی مجازی آستان  به نقل از   مجله سیب سبز - رزیتا اشتری: دندان‌هايی صاف و سفيد اما لثه‌هایی قرمز و ملتهب، به‌طور حتم زيبايي دندان‌ها نه تنها به چشم نمي‌آيد حتي منظره خيلي بدي هم پيدا مي‌كند. وقتي خانه‌اي از پاي‌بست ويران باشد هرچه ظاهرش را بزك كنيد، هيچ اتفاقي نمي‌افتد.  تصور کنید لب و دندان سالم و زیباست اما رنگ و قیافه لثه‌ها با آنها هماهنگ نیست. لثه‌های تیره یا سفید و بی‌رنگ لذت هر لبخند را از شما می‌گیرد. این مطلب به شما کمک می‌کند  تا لثه‌هایی زیبا و سالم داشته و البته خنده‌ای زیباتر از همیشه داشته باشید.

لثه ‏تان قهوه‌اي است؟

خيلي از افراد فكر مي‌كنند اگر لثه‏شان صورتي نباشد، اين نشانه بيماري است. اين تفكر تا حدودي درست است اما بايد اين نكته را هم در نظر داشت كه رنگ لثه وابسته به نژاد و رنگ پوست است. به عنوان مثال افراد سياهپوست يا افرادي كه چهره تيره‌اي دارند به دليل افزايش رنگدانه‌اي به نام ملانين لثه‌هاي‌شان به رنگ قهوه‌اي است. البته اين تغيير رنگ زماني براي افراد طبيعي است كه يكنواخت، متقارن، منتشر و با حدود مشخص باشد و از دوران كودكي در دهان خود اين رنگ قهوه‌اي را ديده باشند. در غير اين صورت مصرف دخانيات از جمله سيگار در تغيير رنگ لثه‌ها تاثيرگذار است و مي‌تواند مشكلات لثه‌اي را تشديد كند.



منشا بوي بد دهان چيست؟

عمده‌ترين علت بوي بد دهان پوسيدگي دندان‌ها يا لثه‌هاست. با اين حال در بعضي مواقع اين بوي بد به تنهايي يك بيماري نيست بلكه علامت بيماري‌هاي مختلف مثل بزرگ بودن لوزه، بيماري‌هاي سينوس و حلق، آبسه ريه، اختلالات گوارشي، ديابت‌و... مي‌تواند باشد. براي رفع آن بايد علت ايجاد بوي بد دهان را شناسايي كرد. با حذف اين عوامل و اصلاح ناهنجاري‌هاي موجود و رفع علت، بوي بد نيز از بين مي‌رود. كساني كه ديابت دارند دهان‌شان بويي شبيه استون دارد. در اين حالت بوي بد دهان به وسيله وضعيت‌هاي موضعي مثل بهداشت ضعيف دهان و عفونت لثه (ژنژيويت) مزمن به وجود مي‌آيد.

مخصوصا در ژنژيويت مزمن اگر همراه با خونريزي از لثه‌ها باشد باعث بوي زننده و تنفرآور به خصوص هنگام صبح مي‌شود چون اغلب بوهاي بد دهان به علت عوامل موضعي است، بنابراين حذف اين عوامل و اصلاح ناهنجاري‌هاي موجود در دهان اولين قدم درمان است. رعايت بهداشت دهان شامل مسواك زدن دندان‌ها، لثه، زبان و استفاده از نخ دندان در كاهش بوي بد دهان با منشاء دهاني بسيار موثر است. دانه رازيانه يا دمكرده آن با دارچين مي‌تواند در كاهش بوي بد تاثيرگذار باشد اما اين درمان موقتي است و بايد علت ريشه‌يابي شود.

چرا متورم مي‌شوند؟

افرادي كه زياد به بهداشت دهان و دندان‌هاي‌شان توجه نمي‌كنند بايد منتظر عواقب آن هم باشند. متورم و قرمز شدن لثه‌ها ممكن است ناشي از عدم استفاده صحیح از مسواك و نخ دندان باشد. پس بهتر است از مسواك‌هاي برقي كه لثه‌ها را ماساژ مي‌دهند، استفاده كنيد. اين مسواك‌ها باعث جريان خون در لثه مي‌شوند. همچنين بايد روزانه سه‌بار مسواك بزنيد و بهتر است از خمير دندان‌هاي ضدباكتري استفاده كنيد. همچنين سيگار، سابقه بيماري لثه در خانواده، استرس و. . . هم مي‌تواند در بروز چنين مشكلي موثر باشند. همچنين لثه زنان بيشتر از مردان مستعد التهاب است. در دوره قاعدگي، لثه‌ها معمولا كمي متورم، حساس و پف كرده مي‌شوند. اين مشكلات زنان باردار را هم تهديد مي‌كنند. براي كاهش ورم لثه مي‌توانيد به صورت موقت از چاي بابونه استفاده كنيد.

[منشا بوی بد دهان پیدا شد!]

از لثه‌هاي‌تان خون مي‌آيد؟!

خونريزي از لثه علت‌هاي متفاوتي دارد که بايد اين خونريزي‌ها را جدي گرفت. گاهي اوقات به دليل مسواك زدن نادرست لثه‌ها دچار خونريزي مي‏شوند كه تنها راهكار آموزش صحيح مسواك زدن است اما در بعضي اوقات اين خونريزي ناشي از بيماري لثه است. بيماري پريودنتال يك عفونت باكتريايي مزمن است كه به لثه‌ها و استخواني كه دندان‏ها را حمايت مي‌كند، آسيب مي‌رساند. اين بيماري بيشتربا جمع شدن پلاك باكتريايي روي سطوح دندان ايجاد مي‌شود كه اگر درمان نشود ممكن است فرد دندان‌هاي خود را از دست بدهد. به همين دليل توصيه مي‌شود نه تنها سطح دندان‌ها بلكه فضاهاي بين دندان‏ها و زير خط لثه را تميز كنيم. در هر حال، اگر خونريزي لثه داريد لازم است با دندانپزشك ملاقات كنيد. با شروع فصل توت فرنگي مي‌توانيد با كمك ويتامين C موجود در آن لثه‌هاي‌تان را از هر بيماري دور نگه داريد.

لثه بايد چه رنگي باشد؟

لثه‌ها به دليل اينكه زير لب‌ها قرار مي‌گيرند كمتر مورد توجه هستند در صورتي كه بايد هرچند وقت يك بار جلوي آينه بايستيم و لثه‌هاي‌مان را نگاه كنيم. اگر رنگ لثه‌ها صورتي و شكل ظاهري‏شان مانند پوست پرتقال فرورفتگي‌هاي كوچك داشته باشد، مي‌توان به شما تبريك گفت زيرا لثه‌هاي سالمي داريد. نكته ديگري كه بايد توجه داشته باشيد شيار لثه است. اين شيار بين لثه و دندان قرار گرفته و عمقي حداكثر حدود دو تا سه ميلي‌متر دارد.

لثه‌هاي سفيد نشانه چيست؟

با ديدن لثه‌هاي سفيد رنگ اولين حدسي كه مي‌توان زد اين است كه شما كم خوني داريد. اگر نتيجه آزمايش، كم‌خوني شما را تاييد كند نياز به انجام كار خاصي نيست، فقط كافي است زير نظر متخصص با مصرف مكمل‌هاي لازم كم‌خوني خود را درمان كنيد. با درمان كم‌خوني رنگ لثه‌هاي شما از رنگ سفيد به صورتي تغيير مي‌كند، البته به شرط آنكه مشكل ديگري لثه‌هاي شما را تهديد نكند.



:: بازدید از این مطلب : 694
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 مرداد 1394 | نظرات ()